Hm, Tomasi, ta fotografie, na kterou odkazujes, je bezvadna, ale podle mne mimo jine take proto, ze tam je mnohem vic rovin vnimani, ktere muzes objevovat, nez ty tonalitni hricky s hezky nakomponovanyma plochama a strukturama. To, jak ten strom roste z neceho, co vypada jako betonovej obrubnik, nebo ty dvojity sipky, ta koexistence umelych a prirodnich struktur, co ja vim, ale proste ten obrazek je i pro me necim nezamenitelnej.
Kdysi tu nekdo (mozna ty sam?) v jedne diskusi o porizovani vyrezu z fotografii napsal, ze z kazde fotografie mohu vyrezem udelat nejakou dobrou, a bylo to tehdy myslene negativne - jako cosi, co "nepovolenymi prostredky" vede sice k dobremu vysledku, ktery je ale oproti necemu, co uz tak bylo primo vyfotografovano, jaksi mene hodnotny (omlouvam se, pokud to nejak tragicky zkreslene podavam). Ve skutecnosti - a proto mi tehdy ta poznamka prisla tak detinska - se da z kazde situace poridit pri fotografovani vyrez, ktery je kompozicne dobry, a pri trose remeslne zrucnosti neni az zase takovy problem tam ty struktury a tonality mit take. Mozna jsem neskromny, ale mne tohle samo o sobe proste nestaci, rad se na to podivam, ale moje endorfiny pri tom zustavaji relativne v klidu, osobne bych tomuhle druhu fotografie nevenoval energii, protoze mi prijde tak nejak "dekorativni", proste bez nejakych explicitne k te fotografii se vztahujicich emoci. Jako architekt mam pro ne pochopeni, daji se jimi skvele doplnit prislusne interiery a maji sve opodstatneni, ale pote, co jsem nejakou takovou vybral a povesil ji nekomu na zed, me - da facto - prestala zajimat jinak nez jako oku libe organizovana plocha. Mozna to souvisi s mym zpusobem konzumace umeni obecne, ja mam proste potrebu obklopovat se obrazama, ktery nejsou "pouze hezky".
Doufam, ze to ted neberes osobne, nejde mi pouze o tvoje obrazky a je to pouze muj osobni pocit bez jakehokoli naroku na absolutno.
Absolutno totiz neexistuje. :-)
LV: ja to nechtel psat takhle na rovinu, ale vidim to stejne. Tohle je fajn, urite ti dela radost se piplat s tema tonalitama, ale je to mrtvy a navzajem nahraditelny. Udelej z toho knihu, par lidi si ji koupi, podivaj se na to a obrati stranku, aniz by po prolistovani vedeli, co videli. Na ty jeptisky si vzpomenou jeste po tydnu.
TJ: tak jasne, ale pro me, aby neco bylo dobry, nestaci, aby to bylo jiny.
Mozna pri pohledu na ten papir clovek tu cernou v tech malych detailech vnima a celkovej dojem je jinej, ale tady mi proste neco k memu stesti definitivne schazi.
dovedu si predstavit, ze ten print nekde bude mit na papire i cernou, ale takhle mi kdyz primhourim oci prijde vsecho jakoby stejnomerne sedivy, coz nejak u motivu tohohle typu nemusim. Proste mel bych potrebu nejakym barevnym filtrem ty ruzny zeleny plochy od sebe vic odlisit, treba.
Adriano, zadny komentar, jakkoli formulovany a lhostejno od kohokoli pochazejici, nestoji za to se kvuli nemu vytacet. Komentare vypovidaji vic o komentujicim nez o komentovanem, to je stara znama vec. :-)
Ja osobne tuhle fotografii vnimam jako neco mezi Stiborem a Leni Riefenstahl, pricemz jak Stibora tak tu Leni mam radeji, stejne jako jine obrazky od tebe. ;-)
Salgado foti digitalne asi tri roky, osobne rozdil nevidim. Holomicek mne prilis neoslovoval ani driv, ale ten rozdil u nej vidim. Myslim si ale, ze nepochazi ze zmeny media, spis bude na vine jiny zpusob fotografovani a taky mozna tak uplne presne nevi, jak s temi daty nalozit. :-)
Salgado je zpracovava filmovym profilem, potom je nechava nasvitit na film a zvetsuje je na baryt, coz osobne povazuju za roztomolou perverzi, kterou lze staremu panovi prominout. :-)
<>
Tomáš Szépe
Kdysi tu nekdo (mozna ty sam?) v jedne diskusi o porizovani vyrezu z fotografii napsal, ze z kazde fotografie mohu vyrezem udelat nejakou dobrou, a bylo to tehdy myslene negativne - jako cosi, co "nepovolenymi prostredky" vede sice k dobremu vysledku, ktery je ale oproti necemu, co uz tak bylo primo vyfotografovano, jaksi mene hodnotny (omlouvam se, pokud to nejak tragicky zkreslene podavam). Ve skutecnosti - a proto mi tehdy ta poznamka prisla tak detinska - se da z kazde situace poridit pri fotografovani vyrez, ktery je kompozicne dobry, a pri trose remeslne zrucnosti neni az zase takovy problem tam ty struktury a tonality mit take. Mozna jsem neskromny, ale mne tohle samo o sobe proste nestaci, rad se na to podivam, ale moje endorfiny pri tom zustavaji relativne v klidu, osobne bych tomuhle druhu fotografie nevenoval energii, protoze mi prijde tak nejak "dekorativni", proste bez nejakych explicitne k te fotografii se vztahujicich emoci. Jako architekt mam pro ne pochopeni, daji se jimi skvele doplnit prislusne interiery a maji sve opodstatneni, ale pote, co jsem nejakou takovou vybral a povesil ji nekomu na zed, me - da facto - prestala zajimat jinak nez jako oku libe organizovana plocha. Mozna to souvisi s mym zpusobem konzumace umeni obecne, ja mam proste potrebu obklopovat se obrazama, ktery nejsou "pouze hezky".
Doufam, ze to ted neberes osobne, nejde mi pouze o tvoje obrazky a je to pouze muj osobni pocit bez jakehokoli naroku na absolutno.
Absolutno totiz neexistuje. :-)
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
S(5) fotky z dofci
Viktor Slota
Ta prvni je jak z "out of Rosenheim".
Ja bych je mel teda asi nakonec radsi trosinku min rozplizly, ale to je detail.
<>
Tomáš Szépe
hlavne aby se nekdo svliknul, moje rec :-)
<>
Lukáš Kožešník
Nebo co presne znamena pro tebe "nove"?
<>
Tomáš Szépe
Mozna pri pohledu na ten papir clovek tu cernou v tech malych detailech vnima a celkovej dojem je jinej, ale tady mi proste neco k memu stesti definitivne schazi.
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
<>
Jan Jablunka
nebo mi doopravdy nezabiral nikdy?
na ty datumce by melo byt 88:88:88.
### <>
Lukáš Kožešník
contradictory
Sandra Ongaľová
Architektura
Ondřej Hruška
:eltiT
Vojtěch Veškrna
S(3) testy
Viktor Slota
Létající čestmír
Adriana Cahová
Ja osobne tuhle fotografii vnimam jako neco mezi Stiborem a Leni Riefenstahl, pricemz jak Stibora tak tu Leni mam radeji, stejne jako jine obrazky od tebe. ;-)
### <>
(C. I.)
### * * *
Ianus Germanicus
S(2) .
Pavlína Princ
Recka variace na kubismus
Adriana Cahová
Salgado je zpracovava filmovym profilem, potom je nechava nasvitit na film a zvetsuje je na baryt, coz osobne povazuju za roztomolou perverzi, kterou lze staremu panovi prominout. :-)