[Recka variace na kubismus]
[close verbose info panel]                 Title: Recka variace na kubismus [knav]

 

[fs:186]
Author: Adriana Cahová
Portfolio: (not in any portfolio)

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2011-10-18 15:37, film: medium format

Tech. data:
<>

Remarks:
<>

Nr. of views, unique comments/unique views:
2522, 15/75 (20 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[fs:118]

Oto, to je také zajímavá zkušenost...


[fs:140]

já jsem byl na Holomíčkově přednášce a promítání jeho digitálních fotek a bylo to velmi zábavné, bez ohledu na to jak dobré nebo špatné ty fotky byly. Asi je potřeba mít k tomu i toho Holomíčka.


[fs:118]

Tomáši, to je hezky formulováno... :)


[fs:168]

Salgado foti digitalne asi tri roky, osobne rozdil nevidim. Holomicek mne prilis neoslovoval ani driv, ale ten rozdil u nej vidim. Myslim si ale, ze nepochazi ze zmeny media, spis bude na vine jiny zpusob fotografovani a taky mozna tak uplne presne nevi, jak s temi daty nalozit. :-)
Salgado je zpracovava filmovym profilem, potom je nechava nasvitit na film a zvetsuje je na baryt, coz osobne povazuju za roztomolou perverzi, kterou lze staremu panovi prominout. :-)


[fs:118]

Adriano, tvé doznání je sympatické. Málokdo, kdo fotku okusuje, ohryzává, ba dokonce se fotkou živí, dokáže v současnosti pro sebe ještě fotit na černobílou klasiku a tu následně zvětšovat v komoře. Profesionální fotografové dnes na něco takového už obvykle nemají čas, energii ani náladu. A tak ti velice fandím a vinšuji, ať ti nadšení, čas a energie pro černobílou klasiku vydrží ještě hóóódně dlouho.


[fs:186]

Adriana je velmi digitalem zkazena, vydelava si jim na zivobyti, protoze klasikou je pomerne malo konkurenceschopna. Nicmene klasiku miluje, do komory leze porad a vsechny veci, ktere podle jejiho nazoru maji nejaky smysl z jeji tvorby, jsou prave klasickou cestou vyrobene. Ovsem... barvu foti zasadne digitalne a to i na cestach, nebot nedisponuje dostatkem financi, aby vsechno fotila na filmy, a take je zde dtuhy duvod... Barevne filmy si vyvolat neumi, aby s nimi chodila do labu, to se ji nejak nezda...


[fs:118]

Tomáši, zmiňovaného fotografa Sebastião Salgado velice uznávám. Ale neznám zdaleka všechny jeho fotografie. Jeho „humanistické“ fotky, které velice obdivuji, byly pořízeny asi už dávno. Netušil jsem, že začal fotit digitálně. Tak to je asi konec. Podobně skončil třeba Bohdan Holomíček, když začal fotit digitálně. Prostě to šlo do žumpy. Nyní je to na prd, ale přitom jeho staré dokumentární fotky jsou nádherné. A tak je možné, že Sebastião Salgado budou pro mé vnímání dva lidé. Jeden starý dobrý, a druhý zkažený vábením digitálu. Někdy mám pocit, že příchod digitální techniky je pro fotografii destruktivnější, než 11. září pro New York.

Ale naštěstí existuje Adriana, která je digitálem nezkažená. Doufejme, že jí to ještě chvíli vydrží.


[fs:218]

Toto na mňa pôsobí strašne zvláštne. Chvíľku ma to vtiahne a poviem si dobré, a o chvíľku sa pozriem, a už tomu nerozumiem. A tieto pocity sa vo mne vymenili už štvrtý krát ako som to otvorila. .-) Ale ten nápad je fakt dobrý. Ešte prídem pozrieť.


[fs:168]

TS: to jsi rekl tak nejak odzbrojujicim zpusobem uprimne a hezky, s tim patlanim. Konsekventne provedeno by to znamenalo, ze nevznikne vubec nic, ono samo od sebe se krome Grand Canyonu halt nic zpravidla nevytvori.
Me na tom nejvic fascinuje ten fakt, ze clovek, kterej se zivi vyhradne pocitacem, z nej ma takovouhle freudovskou fobii.
Kdyby totiz nekdo neco nafotil na film, zvetsil to pomoci jakkoli exotickych chemickych receptur na baryt, rozrezal to na prouzky a zase poslepoval a znova ofotil, vyvolal a nazvetsoval, coz by teda opravdu bylo patlanim, tak to u tebe tenhle utekovej reflex nejspis nevyvola. Zajimavy, nemyslis?
Jako ja vim, ze vsichni mame tendenci povazovat cokoli, co tu bylo uz pred nami za "dane", a to, co vzniklo az za naseho zivota, byva casto az do jeho konce jaksi suspektni, ale preci jenom, kdo by uz mel mit schopnost se s touhle technologii mentalne vyporadat a naprosto nepredpojate s ni umet pracovat nezli nekdo, jako jsi ty?

Jinak, ja, at uz bych sam povazoval za dobre cokoli, zadnou potrebu to pred nekym "propagovat" nemam, k cemu by mi to jako melo byt? Propagace je oznaceni snahy nekoho o necem presvedcit, a v mem vesmiru je presvedcovani kohokoli krome mych deti o cemkoli uplne to posledni, cemu chci venovat svuj cas. Pouze obcas reknu svuj nazor, kvuli tomu myslim tahle funkce "psat komentare" byla na fstopu vynalezena, nebo ne? Takze az budes priste premyslet, proc tu nikdo nic nechce psat a jak to tu kvuli nedostatku zajmu zakonzervovat, zkus si na tu tvoji poznamku vzpomenout, ono to proste leckoho prestalo bavit prave kvuli tehle pasdaran atmosfere.

Vlku, to celkem i chapu, s tim pocitem. Pocity clovek ma casto nezavisle na vsem ostatnim. Jak na tebe pusobi ten link, co jsem sem kdysi daval, o tom, jak Sebastiao Salgado foti digitalne, prohani ta data filmpackem od DxO a nechava to zvetsovat na baryt? (http://www.dxo.com/us/photo/filmpack/user_testimonial/sebastiao_salgado)
(Nemusis me o nicem presvedcovat ani nic nemusis mit potrebu propagovat, me zajima jen ten pocit. :-)


[fs:302]

zajímavý přístup... ale série už by mě asi nebavila...


[fs:278]

tak jako mne je celkem jedno, jak to vzniklo, dulezity je, ze to na me pusobi nijak, neodnasim si z toho zadnej pocit, nez ze sem to videl a az odeslu komentar, tak to zavru...


[fs:118]

V kontextu dalších fotografií v portfoliu Adriany je jasné, že ten efekt vznikl „přírodní“, analogovou cestou. Na to se Adriany není nutné ptát.

pes: Donekonečna si mohu v uchu říkat, že je mi jedno, jakým způsobem to vzniklo, ale nakonec jsem rád, že nejde o efekt vytvořený v počítači. Rozumově to neumím zdůvodnit, ale pocitově je to jednoznačné.

A také fandím všem, kteří vytrvale vzdorují diktátu doby. Takový vzdor je sympatický.


[fs:1]

holt kdyz to sam chces patlat, nezbejva ti nez tuhle filosofii propagovat.


[fs:168]

Abych rekl pravdu, mne osobne je uplne jedno, jestli to vzniklo focenim pres nejaky krivy sklo nebo manipulaci ve photoshopu. Budto je vysledek dobrej nebo ne. Tady dobrej je, tecka.


[fs:287]

mám to jako Kamil. ale něco mě na tý deformaci baví, myslim, že to neni zlý.


[fs:186]

Ne, v pocitaci ne, prisaham, je to normalne zvetsena fotka z jednoho policka negativu.


[fs:330]

baví mě přemýšlet, jak jsi to udělala (a přitom věřit, že ne v počítači) :)


[fs:1]

ja uprimne nevim... sice v intencich kubismu to jakoby funguje, ale nemuzu se zbavit dojmu, ze tomu chybi notna davka preciznosti.


[fs:127]

ajvaj :)
tyhle veci mam radsi interperetvany mene naslinene ;)

presto bych te rad poznal, fotky vem cert


[fs:311]

sem se dival uz odpo. chvili sem nad tim dumal a prijde mi to fajn, na "melisaki" by to sedelo.


[fs:148]

fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Adriana Cahová - Recka variace na kubismus