[Létající čestmír]
[close verbose info panel]                 Title: Létající čestmír [naix]

 

[fs:186]
Author: Adriana Cahová
Portfolio: (not in any portfolio)

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2012-01-24 17:38, film: medium format

Tech. data:
<>

Remarks:
<>

Nr. of views, unique comments/unique views:
3670, 21/75 (28 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[fs:127]

ego neni nikdy pritelem,
neco o tom vim :)
zel bohu ;)
bohu dik


[fs:186]

Patrik: Myslim, ze me ego je zatim mym pritelem, jinak si svou psychickou celistvost neumim moc predstavit. :) Obcas po mne sice chce moc veci, ale jinak me taky ma rado a nehodla s tim prestavat.


[fs:1]

a ty vubec nejzajimavejsi se dejou tajne. ;)


[fs:118]

Nejzajímavější věci se dějí neoficiálně.


[fs:327]

IMHO je to dost slušnej blábol. Jinak oficiálně s tím nemá společeného, alespoň pokud vím, nic.


[fs:152]

Co má Tupac Amaru Shakur společnýho s tím citátem?


[fs:327]

zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle

"Poslouchejte zvuky přírody – šustění listů ve větru, šumění deště, bzukot hmyzu, zpěv ptáků za úsvitu. Naslouchejte celou svou bytostí. Pod hladinou zvuků je něco většího: posvátnost, již nelze pochopit myšlením."


Tak to už snad radši ocitovat klasika:

"Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je."

Tupac Amaru Shakur


[fs:321]

lol, vzdyt si od nej nic necet! videls akorat sestrihany video na yt, ktery jeste neni o tom, co mam ted na mysli.


[fs:327]

Tak to zase pozor kolegáčku - tahleta redefinice Jáství od nějakého ještírka z Bavorska mi přijde mírně přitažená za vlasy.


[fs:321]

k fotce nic nemam, diskuse ale byla vyzivna.

imho... v komentarich na FOTKU hledas nepritele a vidis hrubost. nevidis ale, ze nejvetsim nepritelem je tve ego (eckhart tolle ti kdyztak povi vic).


[fs:114]

angažovaná fotografie mi byla vždy nepříjemná, a tuhle tak vnímám

(kdyby to bylo přeťápnuto záměrně někam dál, brala bych to)


[fs:118]

Létající čest

Létající mír


[fs:1]

adriana: oook. ja myslim, ze bylo dobry si o tom takhle napsat -- bylo by skoda, kdyby te po vsech tech letech zacaly komentare rozcilovat. na fstopu je fajn, ze kdyz uz tu nekdo o fotkach napise neco hrubyho, s minimalni pravdepodobnosti to dela proto, aby ublizoval autorovi.

labla: nj, skvele do ni zapadas se svym vseobecne odsuzujicim, neadresnym vstupem. tahas to tu z bahna, slava a diky!


[fs:188]

Taky nemám ráda, když se lidi k sobě nechovaj hezky (když Tě mám citovat). ale na druhou stranu se k těmhle nemaj šoupnout všichni ostatní projevení - žes nic o pytlích neřekla vím, to mi prostě z Tvé první reakce vyplynulo. mj. Tomáš Jíra Ti odpověděl.
jinak už se debata posunula, takže odpovídám čistě proto, že mi to přijde slušné, když se mě na to ptáš.
měj klidný večer.


[fs:108]

Preco si to po tolkom case na fs beries tak osobne?
Vies, vela veci meni, ak ta ludia poznaju osobne, vedia sa vcitit do toho, ako zijes, aka si a ako tvoris.
Proste to neocakavaj, ze sa kazdy naladi.
Tvoje fotky hovoria o tom, ako zijes a cim zijes.
/Chlapi citia, ale niekedy sa robia machovia a schovavaju za vety inych./


[fs:136]

To je zas tragicka komedie.


[fs:254]

Kamil Tupy likes Ondrej Hruska's comment:
"Já když slyším, že někdo něco cítí, tak se mi otevírá kudla v kapse." -Jiří Surůvka


[fs:240]

"Já když slyším, že někdo něco cítí, tak se mi otevírá kudla v kapse."
-Jiří Surůvka


[fs:186]

Tomasi, menam ted cas psat dlouhou odpoved, ale jedno bych rada zduraznila: Ja se o historii fotografie a jine autory fotografujici velice zajimam. Historicke souvislosti mi fuk nejsou, ani dokonce mi neni fuk urcita technicka straka veci, ac to tak treba podle Tebe muze vypadat. Jenom nedokazu fotit proto, abych vyfotila neco jinak nebo podle soucasneho umeleckeho trendu atd. Fotim opravdu proto, ze se tim snazim nejak vyjadrit, fotim, protoze je to pro me psychoterapie a bez fotky by ze me mozna byl smutny uzlicek v depresich. Neumim si vymyslet fotku a pak prolezt vsechny mozne zdroje, abych zjistila, zda ji nekdo vyfotil podobne nebo stejne, jak ji chci fotit ja. :) No... nevim, jestli je ot pochopitelny.
A tak kdyz uz jsme u toho... nechci si nic vynucovat, i kdyz to asi delam, je mi neprijemna hrubost... obecne v zivote, i tady.


[fs:1]

adriano, lidi budou promlouvat, jak je to pro ne prirozeny a jak jim to v danym kontextu prijde nejucinnejsi/nejvhodnejsi.

forma je neoddelitelnou soucasti sdeleni -- vizualniho stejne jako verbalniho -- a hruby/vulgarni projev je protejskem extremne diplomatickych komentaru (hint: vlk), jedno bez druhyho nemuze existovat a obcas jedno druhy primo vyvolava.

--

dalsi pedagogicky poznatky, pokud bys o nich chtela premyslet:

1) lidi maji vlastni motivaci delat veci - fotit stejne jako psat komentare - nepisou pod fotky vetsinu casu kvuli autorovi, ale kvuli svy vlastni potrebe komunikovat, diskutovat, projevit se nebo treba jen prihodit nazor na tu stranu vahy, ktera jim je blizka a zrovna je nejak moc vysoko.

2) kazdej komentar - i ten sebeusecnejsi a sebedrsnejsi - ti neco dava. jiste, nemusi to byt prave to, co ty vedome hledas, ale myslenka se skoro vzdy nejaka vyprovokuje - i treba u nekoho tretiho.

3) co jsem mel moznost pozorovat, vzdycky, kdyz se autor pokousel vynucovat si od obecenstva komentare podle toho, co sam povazuje za platny/vhodny/uzitecny/prinosny, skoncil typicky uplne bez kritiky -- a to samozrejme nemluvim jen o fstopu, dokonce ani nutne nemluvim o fotce.

4) tenhle postoj nezajima-me-co-kdo-jiny-dela-nebo-delal-ja-tvorim-takhle-protoze-se-mi-to-tak-libi-historicke-souvislosti-jsou-mi-fuk je symptomem doby a tudiz jednim z podnetu cele te digital revolution otazky (viz video, co nedavno v boardu odkazovala vendula k.). nakolik jde z principu o hloupou a arogantni pozu, je az legracni, jak mnoho lidi ji v soucasnosti dokaze akceptovat jako neco, cim se da ospravedlnit tvorba i na urovni toho nejzbesilejsiho masovyho povlu. a ono to jde casto ruku v ruce, protoze konecne - jak pravil klasik - prehnany sebevedomi autora je nejlepsi brzdou jeho vyvoje.


[fs:168]

Adriano, zadny komentar, jakkoli formulovany a lhostejno od kohokoli pochazejici, nestoji za to se kvuli nemu vytacet. Komentare vypovidaji vic o komentujicim nez o komentovanem, to je stara znama vec. :-)
Ja osobne tuhle fotografii vnimam jako neco mezi Stiborem a Leni Riefenstahl, pricemz jak Stibora tak tu Leni mam radeji, stejne jako jine obrazky od tebe. ;-)


[fs:303]

myslim, ze tvoje prvni veta staci. dal netreba cist. totalni nepochopeni.


[fs:186]

Jasne, zacnu u sebe, budu delat jiny veci, abych se zalibila mistni komunite a pak se bude mluvit lidsteji??? Protoze ja si myslim, ze i kdyz se nekdo bavi o necem, porad se o tom bavi i se mnou, cili asi je logicke, ze na me jeho mluva muze nejak pusobit. Styl mluvy tez...
Jakoukoliv kritiku, kterou mi tady kdo napsal, jsem cetla a snazila se vstrebat. Treba posledni zdejsi komentar od mistra Vlka je pro me otevrenim do pohledu jineho cloveka a dovedl me k myslenkam, ktere jsme predtim nikdy nemela a ja jsem moc rada. Nicmene asi budu porad videt veci po svem, a budu chtit delat fotky tak, jak je citim, i kdyz to muze byt pro sirokou fotografickou verejnost megaspatne.
Mam treba kamarada, ktery foti 10 let pro Getty Images. Clovek by rekl, ze asi o fotce neco vi. Ten mi sdelil, ze tahle fotka je jedna z nejlepsich, jaky jsem kdy udelala. Cili asi nebude existovat jen jedna jedina fotograficka ci umelecka pravda o tom, co je spravne a spatne, a jak to ma byt lepe a dokonaleji.
Z komentare Tomase Szepeho mam dojem, ze promluvil vlidny vsevedouci pedagog ke svemu sestiletemu zackovi v prvni lavici. Nemyslim, ze mam tohle za potrebi a vytaci me to.
Presto me tenhle server bavi, protoze prave tady se obcas neco dozvim, nikdo mi nepochlebuje a reknete mi, co se vam libi nebo ne, a to je dneska velmi cenna vec. Ja si toho vazim a dekuji. Ale nemam rada hrube vyrazy, nemam rada, kdyz se lidi k sobe nechovaji hezky. A myslim, ze spousta nazoru se tady da vyjadrit jinak, mene osklive... a to rozhodne nemluvim jen o mych fotkach.


[fs:303]

http://www.fstop.cz/e/cahova/comments/to-cahova/120130-1621/

tak ono je adriano zasadni uvedomit si, ze se nehovori k tobe, ale k te fotce. kdyz to dokazes oddelit, bude se ti lip usinat. imo je vytahovani ne/pratelstvi vetsi nonsens nez jakkoliv usecnej koment.

a proc je tech komentu k fotce pomalu a este jsou "osklive"? byt v tvy kuzi, zacal bych namisto reakci dole u sebe. klicem muze bejt druhej odstavec komentu tomase s.


[fs:186]

Martino... ale nehodila... dokonce si ani nemyslim, ze jsem to nekde napsala...


[fs:188]

a mně zas vadilo, že to, co se Ti tu napsalo, šmahem hodilas do jednoho pytle, takhle mám pocit, že nemá cenu nic psát.


[fs:207]

No vidis a ja si myslim, ze fnukas. :)


[fs:186]

Ale ja nefnukam... Ale nelibi se mi, kdyz na me lidi mluvi vulgarne a tak nejak neesteticky. Nemyslim, ze to patri k peknemu chovani.


[fs:207]

Svet je porad stejnej, jen pohledy na nej jsou jiny (porad stejne) - co tobe vadi, jiny prijimaj v pohode. To, ze tobe prijde neco jako utok, vubec neznamena, ze to utok je a ze pisatel komentu je k tobe v nejakym smeru v ofenzive.

Min fnukani, vic nadhledu to chce - a nemluvim ted jen k tobe, ale spis si na tenhle "jev" tak nejak stezuju celkove.


[fs:186]

Ja si to nijak neprebrala, jsou komentare, ktery me zranujou, protoze jsou napsany vulgarne a az bych rekla osklive. Necekala bych, ze takove komentare mi budou davat lide, kteri maji ke mne alespon neutralni vztah. Nebo se tolik pletu a soucasny svet je jiny?


[fs:188]

ale taky děkuju za vysvětlení.

mimochodem, chtěla bych být "Čestmíra se splněnými sny".


[fs:188]

Adri, myslím to, jak sis to celé přebrala.


[fs:118]

Adriano, děkuji za trpělivé odpovědi a nahlédnutí do tvé tvůrčí spižírny, kuchyně a jídelny.


[fs:186]

Lubomír Vlk! : Jak krásný komentář, děkuji.
Létající Čestmír měl být normálně s velkým Č, jsem se přepsala. Létající Čestmír byl pro mě oblíbený seriál, byl o tom, jak si plnit sny. A když jsem tuhle fotku fotila, ona slečna na fotografii byla čerstvě zamilovaná, a tak se z ní stala taková Čestmíra se splněnými sny.
Kompozici považuju za ok, dovedu si to představit s více místa před ní a pod ní, ale ne o moc, tak, aby to nebylo tak natlačený. Mám i fotky, které jsou dál, ona skáče z moře, takže je tam moře... ale nějak se mi to nezdálo tolik. Důvod vlastně pro to nemám, pocit jen.

O tom zaberu jsem az tak nepremyslela, ja neumim fotografii brat timhle zpusobem. Neco me napadne, vyfotim to. Nevim, kolik lidi to fotilo prede mnou a kolik jich to vyfoti po mne, je mi to jedno. Ja si to vyfotim, protoze to chci vyfotit a nikdy mi neni znamo, ze existuje hodne podobna fotka, jakou delam ja v ten moment. (Jiste jich je mraky, ale ja je neznam.) Tenhle den byl posledni prosincovou sobotu, kterou jsem travila pred vanocema v Athenach, mela jsem chut skakat, takze jsem skakala. :) V jinem tele samozrejme.
Ja mozna casto pracuju do jiste miry konceptualne, napadne me fotka, sezenu si veci, abych ji stvorila, domluvim si modelku a chci to vyfotit tak, jak to vidim. Ale ze bych resila, zda tim dam svetu neco noveho, to v tu danou chvili ne... Samozrejme bych si rada myslela, ze jsem vyfotila neco jinak, hloubeji nebo osobneji ci snad citliveji a originalneji... Ale nemam dojem, ze jsem za sebe schopna to posoudit nebo fotit konkretne prave proto.
Fotim, protoze tim ziju, protoze si maluju svet, jak ho chci mit. Fotim, jak to citim.


[fs:99]

[fs:102] kdyz mi ta fotka sama o sobe nic nedava, jen stezi muzu napsat neco konstruktivniho. obzvlast kdyz vim, ze i kdybych neco takoveho napsala, na dalsi fotce uvidim obdobny pruser.


[fs:118]

Milá Adriano, je zde řada otázek, které mne vrtají v kedlubně. Jednak je pro mne záhada, proč jsi tu fotografii nazvala „Létající čestmír“. Chápal bych buď konvenční - gramaticky správný způsob „Létající Čestmír“, anebo napsat vše malými písmeny „létající čestmír“, kde by bylo jasné, že jde o úmyslnou vizuálně - grafickou záležitost a nikoliv o chybu. Mám tedy dotaz, zda ve tvém tvaru „Létající čestmír“ jde o umělecký záměr anebo o chybu?

Ale ještě větší je pro mne záhada, proč jsi tu fotografii pojmenovala tímto názvem, odkazujícím na konkrétní televizní seriál. Přiznám se, že se mi tento seriál vůbec nevybavuje v paměti (pravděpodobně jsem jej nikdy nesledoval), a tak jsem si vyhledal, o čem vlastně je. Například na stránkách Česko-Slovenské filmové databáze jsem nalezl tento popis:

„Ústredný hrdina, malý žiačik Čestmír Trnka, sa prostredníctvom zázračného meteoritu, o ktorý zakopne pri ceste do školy, dostane na Planétu kvetín. Prinesie si odtiaľ aj zázračné semienka dvoch kvetín. Vyrastú z nich krásne kvety. Vôňa prvého mu umožní lietať a druhý zase z neho za okamih spraví dospelého človeka, ktorý vyzerá presne rovnako, ako jeho otec, pracovník výskumného ústavu.“


Také jsem se tě chtěl optat, zda tu kompozici považuješ za dobrou a zda tě neděsí ten nepřehlédnutelný a pozornost strhávající „pahýl“ v levé spodní části fotografie?

Zároveň mám dotaz, zda jsi uvažovala o tom, že by ta fotografie možná lépe „dýchala“, kdybys bývala byla s fotoaparátem o trošičku dále (tak, jak píše Martina)? Anebo třeba i výrazněji dále?

Případně zda jsi přemýšlela o tom, že přesně takováto vzdálenost od objektu, jaká je nyní, může působit rozpačitým způsobem typu „ani ryba ani rak“, a že když teda ne to zkusit o krok dále, tak se pokusit naopak jít nepatrně blíže a vytvořit v tom případě cosi jako „portrét v pohybu“?

Samozřejmě je zde zásadní dotaz, zda jsi uvažovala o tom, že fotografií slečen, žen, víl, nymf a dam v pohybu, za kterými efektně vlaje část („padákově nafouklého“) textilu na nejrůznější způsoby, už není na světě příliš velké množství od mnohých jiných fotografů, které podobné záběry pořizují již dlouhé desítky let? Dumala jsi o tom, že může jít o již natolik omletý motiv, že už dávno působí jako v lepším případě klišé a v horším kýč?

Je zde také otázka, zda si přemýšlela o tom, že takové záběry jsou sice kýčovité, ale že se pokusíš vytvořit něco trochu jiného, z čeho bude patrná nadsázka či humor?

Anebo že to provedeš vizuálně natolik elegantně, že to ten dávno omletý námět posune do nové kvality a dá té fotce smysl?

Adriano, neber prosím mé dotazy negativně. Jak dobře víš, řadu tvých dřívějších fotografií obdivuji. Avšak tato fotografie mne vyděsila, a tak se tedy ptám...


[fs:186]

Ja neocekavam nadseni... Ja ocekavam neco, co mi muze neco dat. Komentare typu "tak to mi poser prsa" mi davaji co presne?
Btw, kdybych nadseni ocekavala, davno sem nic nedavam...
Martino: v cem si delam legraci?


[fs:302]

myslím, že je dost předvídatelné, že vzhledem k přístupu k fotografii většiny aktivních autorů nemůže být tato fotka pozitivně opěvována. To z ní ale nemusí dělat fotku špatnou, jen asi očekáváš nadšení na špatném místě.


[fs:1]

adriano, to, ze ti nekdo napise, ze tvoji fotku vnima jako ostudnou, neznamena, ze je tvuj nepritel.

obsirnejsi kritiku si muzes dohledat u nekterych svych predchozich fotek. ze se kritici nechteji opakovat je imo celkem prirozene - obzvlast v pripadech, kdy znamky zmeny nelze zaznamenat.


[fs:186]

Tak, drazi pratele nebo resp. spis nepratele... Ja myslim, ze jsou dva druhy kritiky - konstruktivni a nekonstruktivni. Jiste, nejsem chodici encyklopedie a tesim se, ze mi tu nekdo budete jiste predkladat definice ze slovniku, abyste me utvrdili o tom, ze tyto dva pojmy neexistuji. Presto pro me a pro nektere jine lidi existuji. Ta konstruktivni kritika je pro me uzitecna. Ta druha... kterou tu z velke vetsiny dostavam, je na nic. Ne, vlastne ne... je k necemu. Je mi z toho smutno.


[fs:240]

Lubomíre, tohle už nezachrání ani vaše jemné příběhy. Tomáš Jíra to řek' dobře, Václav se snaží být pozitivní a já bych napsal "tak to mi poser prsa".
A to sem tuhle větu nikdy nepoužil - přece to ve mně něco vyvolalo!


[fs:118]

Petr to trefil. Ta fotografie připomíná oslavu (nejen spartakiády) z období povinného nadšení socialistického realismu.

Název této fotografie odkazuje na televizní seriál, který údajně vznikl v roce 1983, což možná atmosférou také odpovídá. Pokud tedy název fotky nemá evokovat létání a metamorfózy konkrétní osoby, ale jeho smyslem je spíše evokace atmosféry období reálného socialismu, tak má možná své opodstatnění.

Avšak zároveň je asi také pravda, že socialističtí realisté, přestože jejich práce byly obsahově děsivé, by takovouto kompozici ven nepustili, protože to obvykle byli relativně vzdělaní řemeslníci, poučení o základech klasické formy.


[fs:188]

Václave, já vím, nereagovala jsem tím na Tebe, prostě napsala další názor, pouze za sebe.


[fs:311]

tohle by na photopostu melo nasbirat hafo bodu...
to koleno na hrane me stve, az mi z toho zrak prechazi
- ne -


[fs:327]

no ja jsem to myslel ironicky, ze jo


[fs:188]

...nevím, jestli bych nepotřebovala víc prostoru...


[fs:188]

nějak mi ten název k tomu přijde docela přízemní paradoxně. prostě tohle je jemné, ženské, název mi asociuje něco dost odlišnýho, ačloliv je tam "létající". :)
jinak mě to baví.


[fs:278]

mne teda jako prvni asociace naskocila spis spartakiada... jinak teda hmm, nak nevim, co vic k tomu rict...


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Adriana Cahová - Létající čestmír