Filter in effect:

[fs:168]
Tomáš Houda [fs:168]
 (anyone)



to je opravdu dobry... vic k tomu moc rikat nema cenu :-) Kdybych to mel nejak popsat, tak bych rekl ze to je takovy drtikolovsky poznamenany ale preneseny do nasi doby, sobestacny.



tahle fotografie zije tim, jak ten clovek trimajici neco, co vetsine obyvatelstva vcetne mne nedava zadny smysl, tu situaci bere vazne. Volna planina, kterou letiste oplyva, tomu pokazde da dost mista, a tak vznikaji takovehle Lhotakovky à la carte :-) Pripomina mi to trosku fotografie ze svycarskeho narodniho sportu "hornussen", tam maji ty placacky ze dreva a snazi se nimi zachytit vzduchem svistici plastikove puky (nouss). Ti hraci to berou podobne vazne a postavaji v podobne poze :-)
Samozrejme bych nic nerezal, ale pral bych si aby vlevo bylo mirne vice mista zatimco vpravo stejnou merou mista vice. Zda se mi, ze by to u tech kominu dobre gradovalo.

Pokud jsem to jeste nenapsal, tak se mi ten snimek libi.



to vypada ukrutne vytvarne :-) tak nejak jako ilustrace k nejakym basnickam. Ale dobry je to.



moje fotky s nohama? Kdybych hodne hrabal, tak bych je vyhrabal. Na papire je myslim uz nemam, musel bych skenovat film. Ale takovejch obrazku by bylo, co bych je mel nekdy protahnout skenerem... otevirat ty stary sanony je vzdycky jak otevreni pandoriny skrinky :-)



nepanimaju :-)

Mne konkretne na tomhle kolotoci pokazdy zaujmou ty nohy tech koni, jsou v jedny rade jako u tanecnic z Moulin Rouge, nebo styloveji spis z Crazy Horse. Ale o to tady autorovi evidentne neslo, na rozdil ode mne ktery to tam z jakehosi neodolatelneho impulsu foti pokazde :-)



no... ja zastavam teorii, ze v pripade pochyb ma pravdu vzdycky autor :-) Kdyz neco komentuju, tak k tomu davam svoji horcici, ale kuchar byl nekdo jiny, i kdyby te horcice bylo kilo :-)

Foceni na plny format je spis cosi filosofickeho, pokud to nazveme vznesene, nebo manyrou, pokud vznesenost nebudeme unavovat. Jasne ze pri kazdem mackani spouste komponuju na plnej format, snad az na par vyjimek kdy uz pri foceni vim, ze z toho bude panorama nebo ctverec. Taky ve vetsine pripadu u toho vyrezu kterej ten plnej format vyplni zustanu. Ale i ten plnej format je jenom vyrezem z bezformatove reality, a kdyz obrazek kterej delam je zrovna nejlepsi na jinej pomer stran nebo kvuli nutnosti rychle reagovat aby mi neutekl ten pravy a jediny moment mam na frejmu i hlusinu, tak z toho nedelam vedu a proste ten obrazek novym framingem "vyfotim podruhe". OK, vykopirovat negativy tak, aby na nich bylo videt ze jsem nic neurizl je roztomily gesto a graficky prijemny reseni kterak se vyporadam s tim, ze svet na obrazku kdesi musi skoncit. Ale v konecnem dusledku je pro mne obrazek samotny dulezitejsi, i kdyz pro tenhle druh fetise (jako skoro pro kazdy fetis) mam pochopeni. Pro mne je ale fotografie pouze jednim vyrazovym prostredkem z mnoha, a kdyz maluju nebo kreslim, tak taky vezmu takovy platno aby bylo pro moji kompozici optimalni.

ale jak uz jsem rek... jestli nakonec neco vypada tak jak ma, neni moje pivo, ale autora :-)



pohadati se neni celkem o cem...

u nas se rika: "jedem tierchen sein plaisierchen", coz tak nejak znamena, ze kazdy musi sam vedet co mu dela radost a proc :-)



Za slovo orez si pro mne za mne muzes dosadit slovo kompozice pred zmacknutim spouste... Ono to v konecnem vysledku vyjde nastejno... akorat ta tvoje metoda je samozrejme mnohem masochistictejsi :-) Ja osobne to po asi deseti letech stejneho enthusiasmu uz neberu tak ortodoxne, a mam li byt uprimny, tak mam pocit, ze to mirne souvisi i s promenou obecnych kvalitativnich meritek. Zatimco drive (a v casech emulzi HCB samozrejme o to vice) bylo krajeni kinofilmoveho policka dobrodruzstvim a jasnym ustupkem technicke kvalite, dneska jsou emulze jednak lepsi, takze to casto nehraje roli, a jednak je mi to s tou kvalitou tak nejak vic jedno, pokud muj obrazek vyjadruje to, co chci. Jsou tu mezi nami dokonce i taci, kteri pozaduji urcite technicko-kvalitativni ustupky jako nutnou stylizaci v boji proti prilisnemu perfekcionismu :-)

Ale to cviceni, kterak orezama zuslechtis kazdou fotku z rodinneho alba moji zeny na vytvarny skvost, to bych docela rad zazil live :-)



problem serii je ten, ze vzdycky je jedna z tech fotografii nejlepsi, a vzdycky ty ostatni logicky jsou horsi.

Z te serie s trampolinama uz jsem toho videl postupne docela dost, a tahle by urcite nebyla pro mne onim vrcholem. Neni spatna, diky pohledu toho mladence i diky te poze leticiho devcete, ale proto aby dosahla toho surrealna obsazeneho v tech ostatnich, ji prekazi kolize s pozadim. Byt to devce o metr vys, tak je asi vse jinak... to by se dalo uvazovat i o odriznuti toho divokeho spodku na nezbytne nutnou miru. Takhle je to dobry prumer, ale nikoli extaze.



pozdravuj Marilyn :-)

mne se to libi. Asi bych trosku ubral to ujeti do zlutocervena.



ja bych tipoval u tech kontur na spojeny ucinek charakteristiky MTF grafu toho objektivu - bude mit nejspis hrbol u preneseneho kontrastu mensich frekvenci, tedy jinymi slovy dobrou obrysovou ostrost, protisvetla a doostrovani v PS.



mne se hrozne libi, jak se Lubomir utlocitne strachuje, aby nahodou nenarusil soukromi technaru kempujicich kde je zrovna napadlo... rekl bych, ze to bylo uplne setkani spriznenych dusi :-) A taky jak mu ani naznakem nedali na jevo, ze na tom puvodne verejnym prostranstvi nema co delat, to je opravdu dojemny. Ja asi zacnu mit pro ne taky takovou slabost :-)))

K tomu obrazku: pocitove mi tam ti coklove trochu zapasi s tim vsim, co se tam deje. U te predchozi jsi ten problem vyresil maskovanim v komore, tady bych asi na place zkousel pohled mirne shury, aby se proti te trave ta figura trochu rozpletla... ted dodatecne mne zrovna nic nenapada, musel bych si s tim asi dyl povidat :-)



:-)

kdysi, kdyz jsem s fotografovanim zacinal, a o Leice a HCB ridicim se doktrinou nedotknutelnosti plneho formatu jsem jeste nemel poneti, mi jeden muj mentor daval k vyreseni kompozicni ulohy. Krome tech aktivnich, kde slo o usporadani nejakych prvku do harmonicke jednoty, to byly takzvane pasivni... Dal mi nejakou fotografii, a rekl mi, ze z ni mam udelat tri, ale tak, aby byly vsechny tri dobre :-) Od te doby jsem si sice taky vyzkousel dosyta jak funguje dobrovolne omezeni komponovanim na plny format, ale s krajenim nemam zadny problem :-)



ja nevyhazuju nikdy nic :-)

ale asi bych tomu predepsal konskou kuru. Urizl bych toho clobrdika co tlaci tak, aby zustaly pouze jeho ruce.

potom alespon pro mne gudygud.



ta fotografie je velmi dobra, rekl bych ze z toho co od tebe znam na mne zapusobila za delsi dobu asi nejvic. Ten ne uplne vyhrany souboj pod zvetsovakem se mi nedari lokalizovat, pokud ti slo o vice kresby u te damy vpravo dole, tak ja osobne ji tak jak je vnimam jako prijemnou. Nejspis jsi musel pod tim zvetsovakem ale docela radit pri separaci prvniho planu a pozadi, ale ten obrazek je opravdu hodne dobry a ty jsi tusil ze se to vyplati :-)



ta fotografie, byt jsem oteviral jeji nahled s lehkou skepsi, je pro mne velmi dobra. Ta hezka nozka a rozfoukany pes, vse na HCB -like narozi, to mne docela bere. Dokazal bych rezat tesne pod temi slozenymi slunecniky, myslim ze by se to jeste vystupnovalo byt bych divku pripravil o vlajici vlasy :-)



tu fotografii jsem se zalibenim prohledl uz na tom palmu, a zalibeni stale trva. Snad bych pouze zauvazoval o barvach, ten zeleny prisvit v pozadi plizici se i na oblicej jedne z obou krasek by byl pricinou.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 23/24

Page
23