Filter in effect:

[fs:168]
Tomáš Houda [fs:168]
 (anyone)



TS: to jsi rekl tak nejak odzbrojujicim zpusobem uprimne a hezky, s tim patlanim. Konsekventne provedeno by to znamenalo, ze nevznikne vubec nic, ono samo od sebe se krome Grand Canyonu halt nic zpravidla nevytvori.
Me na tom nejvic fascinuje ten fakt, ze clovek, kterej se zivi vyhradne pocitacem, z nej ma takovouhle freudovskou fobii.
Kdyby totiz nekdo neco nafotil na film, zvetsil to pomoci jakkoli exotickych chemickych receptur na baryt, rozrezal to na prouzky a zase poslepoval a znova ofotil, vyvolal a nazvetsoval, coz by teda opravdu bylo patlanim, tak to u tebe tenhle utekovej reflex nejspis nevyvola. Zajimavy, nemyslis?
Jako ja vim, ze vsichni mame tendenci povazovat cokoli, co tu bylo uz pred nami za "dane", a to, co vzniklo az za naseho zivota, byva casto az do jeho konce jaksi suspektni, ale preci jenom, kdo by uz mel mit schopnost se s touhle technologii mentalne vyporadat a naprosto nepredpojate s ni umet pracovat nezli nekdo, jako jsi ty?

Jinak, ja, at uz bych sam povazoval za dobre cokoli, zadnou potrebu to pred nekym "propagovat" nemam, k cemu by mi to jako melo byt? Propagace je oznaceni snahy nekoho o necem presvedcit, a v mem vesmiru je presvedcovani kohokoli krome mych deti o cemkoli uplne to posledni, cemu chci venovat svuj cas. Pouze obcas reknu svuj nazor, kvuli tomu myslim tahle funkce "psat komentare" byla na fstopu vynalezena, nebo ne? Takze az budes priste premyslet, proc tu nikdo nic nechce psat a jak to tu kvuli nedostatku zajmu zakonzervovat, zkus si na tu tvoji poznamku vzpomenout, ono to proste leckoho prestalo bavit prave kvuli tehle pasdaran atmosfere.

Vlku, to celkem i chapu, s tim pocitem. Pocity clovek ma casto nezavisle na vsem ostatnim. Jak na tebe pusobi ten link, co jsem sem kdysi daval, o tom, jak Sebastiao Salgado foti digitalne, prohani ta data filmpackem od DxO a nechava to zvetsovat na baryt? (http://www.dxo.com/us/photo/filmpack/user_testimonial/sebastiao_salgado)
(Nemusis me o nicem presvedcovat ani nic nemusis mit potrebu propagovat, me zajima jen ten pocit. :-)



Abych rekl pravdu, mne osobne je uplne jedno, jestli to vzniklo focenim pres nejaky krivy sklo nebo manipulaci ve photoshopu. Budto je vysledek dobrej nebo ne. Tady dobrej je, tecka.



vyvoj se pohybuje v kruhu, peknej Stieglitz.



ctverec a gut, to nebe u toho stadionu mi prijde navic.



ten objekt je bezva. U te horni nevim, jestli by nesel najit jeste plakativnejsi moment - deje se toho tam nejak moc. Ta druha by se mi libila vic, kdyby ukazovala jenom vyrez tech dvou der s tema oblicejema.



ten neon se mi libi, ale jinak hlavne ze ti to dela radost, to je nejdulezitejsi.



ja vim, ze to ted bude pusobit nehezky, co napisu, ale ja bych je vyhodil vsechny.
Ale ja jsem ja a ty jsi ty, a kdyz se ti to takhle zda spravne, tak to taky spravne bude.



ok.
ta loupajici se kuze (?) by si zaslouzila byt citelnejsi.



... A ja jsem si kdysi koupil jidelni stul, ktery je vyrobeny z masivniho bloku slepeneho ze stovek napric lepenych drevenych dyh. :-)

Neexistuje neuslechtily material, pouze jeho nevhodne pouziti. A do nej nepocitam imitaci neceho jineho - pri vedomi, ze to v 99 % pripadu nedopadne dobre. Nicmene, ty vyjimky existuji. Temer vzdy funguje imitace neceho levneho necim drahym / napriklad imitace drevotrisky z nejake uslechtile slitiny. Nebo nekdy vstupuji do hry jine, moralni faktory: Pred vynalezem tlakovaneho dreva se napriklad s oblibou pokladaly na venkovni, "drevene" terasy plastifikovane, drevene fosny, a u levnych objektu se to tak dela dodnes. Duvodem je moralni opovrzeni nad tropickym drevem, uvedomeli stavebnici radeji pouziji plastifikovane drevo nez aby si zatizili svedomi nicenim destneho pralesa - coz je emoce, ktera se mi jevi v cechach inexistentni, jak jsem mel mit nekolikrat moznost osobne se presvedcit. Paradoxne tak "podradny" material najednou ve srovnani s "uslechtilym" presto ma ve vnimani stavebika lepsi bilanci.

S tim starnutim umeleckych del s tebou souhlasim, nicmene sberatele to obcas vidi jinak a zvlaste umelecka dila z poslednich padesati let jsou casto i restauratorskymi orisky.

Jinak, nez se pustis do tech nanoprouzku, tak vyzkousej ten negativ naduplikovat. V dobach, kdy jsem se zabyval takovym tim temnokomornickym photoshopem (sabbatier atp.), jsem si svoje pokusne negativy duplikoval do foroty treba tricetkrat, pokud tim oduvodnis "jedinecnost filmu", tak z toho budes mit rito jak z obchodu s kokainem. :-)



To, co tu Standa napsal o filmu a digi, muzu stoprocentne podepsat. Proces, technika, material a vystup jsou dve rozdilny strany jedny mince.

Na me to vyskakovani kvuli "fejkovanymu analogu" pusobi proste jenom detinsky a naprosto odtrzeny od reality. Kdyz se zamyslim nad tim, odkud se to bere, tak jedina odpoved, ktera mne napada, je, ze to musi byt nedostatkem kontaktu s realnym zivotem, ze proste jde o lidi, kteri si ziji spokojene v nejake ulite, nezajimaji se o nic jineho a unikaji jim veskere souvislosti. Drive jsem obcas psal do "akci a vystav" pozvanky na "ART/Basel", ponevadz tam clovek byva do reality celych dejin umeni vtazen hned na prvnich padesati metrech, ale pokud vim, nikdo ten krok neucinil... Zatimco veskere soudobe umeni zachazi naprosto volne s jakymkoli procesem, technikou nebo materialem, volne vse kombinuje mezi sebou a jako jediny a nejdulezitejsi prvek operuje s lidskym inputem, tady se mlati prazdna slama o vkopirovanych rameccich. :-)

V umeni pojem autenticita de facto neexistuje, vse ma svuj puvod v necem, co vytvorenemu predchazelo.

Pote, co jeden z mych zakazniku sberatelu pred lety prisel s tim, ze jedem muj fineprint se mu "kazi" - pres prepeclive zpracovani, kaskadove ustalovani, prani v pracce a stabilizaci selenem, nota bene - tak se nakonec u nahradniho printu po konzultaci se svym galeristou rozhodl pro tisk inkjetem, prave kvuli lepsi prognoze trvanlivosti...

Ta zkazka s tim rozstrihanym negativem me ale pobavila, ja se pohybuju v kruzich galeristu dyl nez dvacet let a zatim jsem na neco podobneho nenarazil ani jednou. Docela by me zajimalo, kdo si tenhle marketingovej trhak vymyslel, nejspis kdyz uz jinak jeho veci nikdo nechtel kupovat. :-)
(no nekupte to, je to nefalsovanej voriginal) :-))


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 6/24

Page