Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
[fs:1]
Tomáš Szépe [fs:1]



parádní fotka! Klasické téma, avšak vyfocené perfektně! Líbí velmi!



Objevně a zcela nečekaně dodám, že existuje mnoho fotografických směrů a světů... ;)
A rád se na ty nejrůznější světy přelaďuji...
Avšak na tuto fotografii jsem se ani nemusel přelaďovat...
Protože jsem na ni byl naladěn ještě dříve, než jsem ji spatřil...
Je zde cosi zvláštního, nepatrně bizarního, lehce neskutečného, co mne fascinuje...

Martine Hrubý, také nerad beru věci vážně... Raději je beru s nadšením...
A zde jsem nadšen tím „suše fantaskním“ prostředím...
Jako kdyby to celé vzniklo na stole filmového ateliéru...
Figurky znehybnělé ve svých pozicích...
Ožijí až při práci animátorů trikového filmu...

Martine, také se zmiňuješ, že „tema ostrova lidi uprostred mesta Ti pripadne jako aktualni“
Ano, také mám pocit, že toto téma zde prosakuje... ...ale jen lehce... ...asi není tím hlavním na tomto obrázku...
A Tebou zmiňovaný chaos zde příliš nevnímám... Spíše zde vidím řád, způsobený přesně vymezeným úhlem pohledu...

Kompozice (byť našikmo) je přesně zaražená do hlíny... „postdokumentaristickým“ způsobem...
A to fascinující šero-světlo...
Přímořské...
Stále líbí...
Celé je to tak divně neskutečné, až se mi tato fotografie vlastně líbí hodně...
Také proto, že vím, že je to skutečné...
=:o)



Tomáši Sz, ani Ty, ani Ondřej Kotwa Kratochvíl nebudete ani trochu souhlasit s následujícím konstatováním, že některé vaše fotografie mají hodně společné... Jde o jakýsi styl precizně promyšlené „inženýrské fotografie“...

To nemyslím hanlivě... Jsem obdivovatelem například tzv. inženýrské architektury (sto let staré stavby – konstrukce z nýtované oceli – věže, železniční mosty apod.)

Tato fotografie, nejen díky těm figurkám (připomíná to zmenšeninu - model baráčků a příslušenství k pokojovým vláčkům) ale snad ještě více díky jižanskému světlu za soumraku, se mi opravdu líbí - fascinuje mne tou „postdokumentaristickou divností“ (postdokument není nový dokument ;)) a vůbec se nemusím ptát, proč jsi to fotil...



V první vteřině jsem chtěl psát, že toto určitě ne, ale v druhé vteřině jsem si konečně všiml těch pobíhajících figurek, a tak teda píšu, že líbí... ;)
pes: mimoň jiné velezajímavé světlo! =:o)



Krásné nové provedení. Dramatické ztmavení oblohy se mi líbí.
A převelice děkuji za ten úžasný baryt!!! Na barytu vynikne nesrovnatelně více!
Každý, komu jsem tuto fotografii ukázal na barytu, reagoval spontánně a velice kladně!
Tato fotografie přináší dobrou náladu...
Jako kdyby z ní tak trochu čímsi vyzařoval svět Henriho Rousseau...
Možná tím zakomponováním zvířete do vysokého porostu:

http://www.london-se1.co.uk/news/images/051108_rousseau1.jpg
http://www.gloriamundipress.com/ea45eff0.jpg
http://www.mcs.csuhayward.edu/~malek/rousseau1.jpg
http://www.gloriamundipress.com/ea65ef40.jpg
http://www.roussard.com/media/oeuvres/R/Rousseau/rousseauDSC00701.jpg
http://www.hermitagemuseum.org/imgs_En/04/hm4_2_049_4_big.jpg
http://www.telegraph.co.uk/arts/graphics/slideshows/rousseau/slide7.jpg
http://lasweb.alfred.edu/~godshalk/rous-1.jpg
http://www.wicknet.org/english/bfreeman/English%20XII/Henri%20Rousseau%20the%20equatorial%20jungle.jpg

Zkrátka tato fotografie patří mezi mé nejoblíbenější...
=:o)



ještě jsem chtěl dodat, že jsem poprvé přehlédl ty veškeré dřívější odkazy na toto místo (a i ten název – často civím jen na fotku a název nevnímám)
ten pomník znám pouze z fotografií... ale na této fotografii jsem jej vůbec nepoznal...
myslel jsem, že je to někde ve středomoří – někde na venkově – na nějaké zahradě kamenické dílny – něco takového – jižní slunce a jižní porost na horizontu... ani trochu mne nenapadlo, že to je ve střední Evropě... je to vyfocené z natolik subjektivního úhlu, a tak tím úhlem tak "vyčištěné", že je to úplně jinde... ale když už teda nyní vím, odkud to je, tak o to silněji ta fotografie na mne působí...



ale snad o to silněji tato fotografie působí... ...a když už to místo teda fotit... ...jo, toto je skvělá fotka...



sorrrry, teprve nyní – po Pištově odkazu mne došlo, o co jde, a teprve teď jsem se koukl na název fotky...

tak to bych se teda tady nerozepisoval u umění...

teď jsem si zase vzpomněl na ty fotografie Antonína Kratochvíla z Černobylu... ...ony sice byly úžasné, velmi krásné, často dokonalé, ale byla to umělecká zátiší... ...a to mne nepřišlo jako dobrý nápad – vytvářet umělecká zátiší na místě tragédie...

a zde teda také nějak úplně váhám, zda je ideální si hrát na kompozice a tak... ...zkrátka někdy bych nechal umění plavat...



ta kompozice je decentně - umírněně provokativní... ...jen nepatrně provokativní, což se mi právě líbí...
je to rafinovaná kompozice... ...téměř diptych, avšak nikoliv diptych...
kompoziční delikatesa... ...skoro středovka, avšak nikoliv středovka...
umírněné kácení obrazu přesně hraje...
pikantnost...
líbí se mi...

magie kvádrů... lehce surrealistické kulisy...
pěkně říznutá linie stromů na horizontu...

a ta pod zvětšovákem nadržená obloha hezky vyplňuje plochu nahoře...

i když to tak na první pohled nevypadá, obraz drží pohromadě...

pes: odkaz Vítezslava Bukovského =:o)))



K této fotografii by bylo možné sesmolit rozsáhlou obecnou úvahu o minulosti, současnosti a budoucnosti fotografie...
Ale nevím, který teoretik by se do takové úvahy chtěl pustit, takže jí asi nikdo nesesmolí...

Tak jen neohrabaně, amatérsky a velmi stručně sám za sebe dodám:

Tato fotka zřejmě nic nového nepřináší... ...a přes to rozhodně stojí za pozornost...

Zdá se, že veškeré základní extrémní polohy fotografie již dávno byly vyzkoušeny (skutečná avantgarda již nepřichází asi tak padesát let – plácáme se stále dokola v bludných kruzích), a že jedna ze sympatických možností je zřejmě návrat k obyčejné fotce... ...a třeba i úctou k řemeslu...

A z tohoto obrázku ve foto-grafickém smyslu cítím cosi jako klid po boji a touhu „dělat pěkné věci...“

Pro někoho to může být málo... ...pro mne to není málo...

Trošičku zde na mne dýchlo cosi z kouzla magických zahrádek Josefa Sudka...

A to i přes ten dynamický náklon (snad jen ten jedoucí automobil to dynamizuje příliš)

Nechybí i nějaký ten záhadný předmět – objekt – například cosi jako „sošný menhir“ v trávě...

A všudypřítomná melancholie maringotky...

Tajemství zahradní meteorologické stanice s přistavenými schůdky...

Linie zarůstajících dlaždic, napnutého drátu, silnice...

Nepatrně i cosi z flóry jihu Francie...

Možná šel kdysi kolem van Gogh...

Těžké mraky... ...co v nich objeví ta velká parabolická anténa u silnice...?

Anebo hledí ještě dál...?



...krásný krajinářský mikromalismus... ...ale ještě něco mi tam chybí (např. racek, motocyklista, žaba, želva, velbloud, mudrc, mnich, poustevník, surfer, potápěč, pouštní brouk, plachetnice, Měsíc, Venuše, letadlo, kočička, pejsek, veverka, žena, mravenečník, tapír, delfín ve skoku apod...)



...a také jak praví uvědomělý soudruh předseda uličního výboru IG: „kupuj Fomu, posílíš mír.“



...ano, ani zde nelze nezanechat oprávněný dotaz, který jsem jménem bdělého lidu právě vznesl u vedlejší fotografie v této rozvratné fotogalerii: Fstop je stále ještě v soukromých rukou internetových zbohatlíků...?!?
Jménem bdělého lidu hlasuji pro urychlené znárodnění Fstopu a okamžité zavedení cenzury...! Je zde příliš mnoho ideově závadných fotografií...!
---------------------------------------------------
pes: opravdu zdařilý portrét... ...paráda...!



...mimořádně fotogenická situace... (složitější struktura v ploše mne nerozčiluje) ...líbí nejen situací, ale i celkově...



...mně se líbí... ...taková trochu graficko-romantická variace na jin a jang...
...a vlevo se brodí ve sněhu nějaký zvláštní tvor s obrovitými zachmýřenými tykadly...
...ten tvor je zapadlý v závěji, a jen podle těch tykadel je vidět, jak se zleva blíží ke stromu...



mi se libi (je to takové trochu divné architektonicky-rostlinné zátiší, a ono je dobře, že je takové divné... ...takový nepatrně tajemný – lehce sci-fi - prostor... =:o)

pes: jo, a hlásím, že se pokouším předstírat, že jsem přehlédl ty ještě stále nedoladěné proporce pasparty... ...a také mám dobrou zprávu: toto hlášení se vztahuje i pro příště – pro případ, že by i příští pasparty byly stále tvrdošíjně v tomto disproporčním stavu... ...zkrátka toto hlášení je do foroty, a příště již nebude takto nejapně vpisováno do komentářů – zkrátka příště mám v úmyslu ještě dokonaleji předstírat, že jsem si těch disproporcí nevšiml, což se projeví především tím, že se o nich nebudu zmiňovati...
pes2: dyť jsem říkal, že mám také dobrou zprávu... ;o))



...ale ať už tak či onak (pasparta), tak asi vždy podle citu bez „matematicko - geometrických předsudků“, kterých se často dopouštím, takže nemám co kvákat... ;o)



...Tome, na té odkazované je toho nějak příliš nahoře – tam je to nějak zbytečně masivní a také nějaké přehmotnělé dole (a potom mám zobrazenou absurdně nabobtnalou pravou část, ale to je asi jen zobrazením na bílé ploše...)
Ty číselně uváděné proporce jsem trochu nadsadil – snažil jsem je „ušít“ k silnému rámu této pasparty (na svých „webových“ paspartách mám ty rozdíly nepatrné – o něco menší než jsem psal pro tebe, protože mám trochu tenčí rámy u kterých je každá drobná změna velmi citelná...)
Asi jsem ty rozdíly v proporcích pro takto silnou paspartu nadsadil příliš...
Zkrátka udělej to podle citu, připoj to k té první a je to... ;o)

pes: ta fotografie za to stojí... ...mne se opravdu líbí, a nerad bych Ti to tady zasvinil rozvleklými úvahami o paspartě...

pes2: já teď nevím jak to je přesně – u silných paspart optický střed snad ve čtyřech sedminách výšky anebo tak nějak podobně... ...avšak to se zřejmě týká ještě silnějších paspart, než je tato...
...jistě je to velmi individuální...



hm, koukám, že jsme to asi zvorali oba... ;o))
to, jak jsem škrabal o zachování proporcí vnějšího okraje pasparty k proporcím fotky bylo asi nesprávně... ...teď si to začínám uvědomovat... ...nojo, je to vlastně tak, že vnější okraj pasparty by zřejmě neměl býti tolik podlouhlý obdélník, jako fotka... ...jo, tak to asi je... ...vlastně ne asi, ale určitě...!!!

...nyní jsem si uvědomil, že já též svými paspartami mírně potlačuji proporce 2:3 a trochu je zkracuji (jakoby směrem ke „čtverci“) , ale samozřejmě jen o fous... ...a myslím, že tak by to mělo býti...
hm, něco jiného dělám a něco jiného jsem při prvním vstupu naškrabal, za což se vymlouvám (ale ty proporce u takto silné pasparty: boční = 1, horní = 0,9-0,8 a spodní = 1,1-1,2) myslím tak nějak zhruba sedí, ale konečné ladění zásadně podle citu, nikoliv podle matematiky...

Avšak nejpodstatnější: spodní okraj většinou o trochu silnější než boční (horní naokap o fous méně (pokud nejede např. o úzké „panorama“ na výšku, kde bývají boční šířky pasparty přirozeně větší, než výška spodního bílého pruhu)... ...a potom ta řada výjimek (např. jen horizontální bílé pruhy bez bočních svislých bílých pruhů apod., ale to je již jiná kapitola...
;o)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 7/8

Page