Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
[fs:1]
Tomáš Szépe [fs:1]



tato fotografie se mi líbí čím dál více.. už jsem zde zapomněl na veškeré své překombinované úvahy a bláboly, a chodím se sem jen koukat.. občerstvovat se a čistit mysl..



je to takové salónní (osvědčeně fungující..)

někde mezi katalogem krásných foto-reprodukcí v IKEA a typickou meditativní obálkou alba hudebního vydavatelství ECM..

snad je to až okázale kultivované, ale je to pěkné..


speciálně si mi líbí to nasazení světlého pěnového bloku na pravý okraj (zejména dvojice malých tmavých mezer - „zoubků“ v pěně těsně u pravého okraje ve vztahu k řadě kamenů vlevo) a zjemnění střihu pěny vpravo tou umírněnou vinětací (v konečném působení nejen vpravo, ale na obou krajích panoramatu..)

decentní robota..



ta škvíra dole s průhledem do spodního prostoru pod podlahou dává té kompozici smysl. Jede o dynamizující prvek ve statickém obraze, aktivující pocit, že dole je zobrazen kousek dalšího políčka na filmovém pásu, a to doslova filmovém, protože horizontálně orientovaná políčka jsou nyní jakoby naskládána pod sebou, podobně, jako na svisle se posouvajícím pásu před lampou v promítačce. Nejede však o kus celuloidového pásu z promítačky v zapomenutém biografu kdesi na periferii města, nýbrž jede o psychický klam a šalbu zraku. A předeblechám jede o drobný vizuální žert autora fotografie. Jede o iluzi. Jede o jakýsi drobný trik bez použití trikové techniky. Trik bez triku, odehrávající se na hřišti jediného filmového políčka. Jede o fór, který vytváří mírné obrazové napětí a přináší špetku vizuální podivnosti. A podivnostem to na fotografiích sluší.



Tomáši, ten první portrét je opravdu hodně zdařilý, ale už od včerejška průběžně dumám, zda ta až pedantsky pečlivá kompozice, která bez pochyb zaslouží potlesk, není zároveň v určitém smyslu nepatrně kontraproduktivní..

jako kdyby to extrémně přesné uspořádání jednotlivých komponent obrazu generovalo jak radost z prohlížení svátečně precizní fotky, tak zároveň pocit odosobnělého chladu..

totiž ta první fotografie je komponována natolik precizně, až svou formou (nikoliv obsahem) působí tak trochu nelidsky, snad až příliš akademicky..

ašlak i přes určitý „akademický chlad“ obdivuji, jak jsi ten obraz v daných kulisách dokázal dokonale poskládat..

takže civím s respektem a pokyvuji uznale..

perfektní práce..



Jáne, tentokrát trefa!

ta první je dobře komponovaný záběr z polského špionážního filmu..
:)



ten první portrét je výborný..

cosi mezi portrétem politika a detektiva..

a kdo s ním dělal rozhovor a ve kterém magazínu vyjde?
;)



vlkovi se tato fotografie líbí..

ale ne úplně maximálně..

je to přece jen takové to chladné hledání kompozice..

(ale to provedení je teda senzační!)


a víš, že se mi nakonec více líbí ta Tvá předešlá s tím člobrdou?:

http://www.fstop.cz/e/58.szepe/untitled/

ta odkazovaná z Petřína obsahuje takový nenápadný humor..


anebo teda když fotku v kategorii „z mrazáku“, tak teda tu s brýlemi:

http://www.fstop.cz/e/55.szepe/untitled/

tam se opravdu přihodilo cosi ve světě nevídaného..

ta s brýlemi je výjímečná, a to nejen k kategorii zátiší..
=:o)



příjemná struktura, ale tentokrát se mi Tomáši nelíbí kompozice: dole je to příliš napěchované a levý horní roh ve vztahu k celkovému obrazu působí hluše..

navíc mne zde neoslovil ani úhel záběru..

a vlastně mne možná neoslovil ani ten rozmaz..


například ty nedávno postnuté brýle mne nadchly a civím na ně opakovaně s obdivem:
http://www.fstop.cz/e/55.szepe/untitled/

ašlak dnes postnutá fotka s automobilem vlkovi nehraje..

vlk má pocit, že to nesedí, a že tam chybí to obtížně definovatelné cosi..



Kamile, vlk má dojem, že jsi si zde zcela popletl role. Zde přece nejseš autorem, nýbrž divákem. Čili Tvým čestným úkolem na této stránce není cosi dávat, nýbrž naopak brát.
;)



nejvelevyváženější klubový Superprofesore, doufám, že to v době brzké probereme zevrubně a podle všech platných regulí v nějaké té dobře odvětrávané zahradní provozovně..
;)



Jáne, tak to se opět mýlíš!

Tomášova fotografie žádné obhajovací bláboly teoretiků umění nevyžaduje..

nevzdělaný vlk zde nyní pouze diskutuje s černým kocourem..

i když, člověče Jáne, víš, že jsem docela zvědavý, co by k této fotografii napsali skutečně fundovaní teoretici umění?

a nejen čeští a slovenští, ale třeba i teoretici ze světa za velkou louží?

tak to by mne opravdu zajímalo..
;)



nejvelevyváženější klubový Superprofesore, studený technický výkres s motivem fasády paneláku naleznete zde:

http://www.fstop.cz/e/43.szepe/untitled/

při porovnání těchto dvou fotografií uzříte, jaký gigantický pokrok udělal jejich autor..


zatímco starší verze z roku 2004 patří mezi typické ukázky typu „kudy cesta nevede“, je nová letošní varianta naopak ukázkou, kudy cesta může vést..

zde se skutečně cosi významného stalo, a nám nezbývá nic jiné, než to akceptovat..

Tomášova letošní variace na téma fasády je tvořivou a v určitém smyslu živou fotografií, která unese srovnání i se současnou světovou konkurencí..

(sice vůbec nevím, co se nyní ve světě děje, ale to v tuto chvíli není podstatné)

=:o)



nejvelevyváženější klubový Superprofesore, ale jaképak akademickou? Cožpak akademici strkají brýle před Sluncem ozářenou fasádu paneláku? A navíc brýle nezaostřené?

podle vlčího kalného názoru je to akademické možná v tom smyslu, že je to svým způsobem dokonalé..

dokonalost však za chybu nepovažuji..

bába naokap, dokonalost dokážu obdivovati..


předeblechám je to nádherná věc..

hezký nápad v mimořádně elegantním balení..


a navíc je to pocitově čímsi nové..

téměř nenápadná, ale přes to nová vlna ve fotografii..

pro vlčí vnímání špičková záležitost..
=:o)



tak to vlk zde naokap civí stále s obdivem..

shodou okolností jsem v době vzniku této fotografie strašil nedaleko, a v tu chvíli mne ani ve bdění nenapadlo, že by z této reality šlo vydolovat tolik..

pro vlčí vnímání jedna z nejlepších fotografií na fstopu za poslední dogu..

=:o)



takže to je ten panelový dům na slídišti Bohnice, na které jsme se dostali ještě společně s klubovou Surikatkou Kristýnkou díky mrzuté události, že nejveleváženější klubový Superprofesor nemohl odcestovati na koncert Mezi Ploty a nechal nás tam pobíhat bez dozoru mezi slídištními paneláky?

ale ať už je to cokoliv, tak je to velmi pěkné..

ten nápad s brýlemi je hezký..

vlkovi se tato fotografie značně líbí..

=:o)



ale jaképak prolétávající letadlo skrz brýle?
skrz brejle měl přece proskakovat pes!



debky o kompožkách mne značně předjímají, a tak směle přihazuji kontranázor, že vlkovi se tato kompozice naopak jeví jako perfektní!

podle vlčího kontranázoru je zde fotoaparát v ideální vzdálenosti od konkrétních objektů..

objektiv je zde v optimální pozici..

osa optické soustavy je v daných a v tu chvíli neměnných kulisách a rekvizitách nasměrována přesně..

obdélníkový „výřez“ reality je zde veden s chirurgickou precizností..


a podškrabuji se nad komentář Jirky Pařízka..
;)



tak to děkuji velice pěkně!

jójo, zátiší, to je vlčí utajená disci-plína..!

ale toto je znamenité zátiší!

neuzvěřitelná konstelace.. =:o))

sýr-realismus jak vyšitej!

a jak se ta jedna žaba sápe po té otáčecí klice! ..asi v má za lubem srolovat markýzu..

=:o)



to je výborné!

takovéto momentky, okořeněné lehce nejasnými bizarnostmi, se mi líbí..

mimo jiné mne fascinuje ten vznášející se balónek ve tvaru nafouklého zvířete.. vypadá to jako velký mlok křížený s ležící kobylou v cyklistické přilbě.. takový balónek jsem ještě neviděl..
:)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 5/8

Page