Jardo, předpokládám, že některá ze světových firem, které se zabývají vývojem a výrobou exkluzivních zubních rovnátek, od tebe odkoupí tento sváteční květinkový model..
;)
výraz člověka tatínka na první fotografii a pohybová fáze člověčice maminky na druhé fotografii mne naprosto fascinují a zlepšují náladu – úžasná podívaná!
=:o)
tato fotografie se mi líbí čím dál více.. už jsem zde zapomněl na veškeré své překombinované úvahy a bláboly, a chodím se sem jen koukat.. občerstvovat se a čistit mysl..
někde mezi katalogem krásných foto-reprodukcí v IKEA a typickou meditativní obálkou alba hudebního vydavatelství ECM..
snad je to až okázale kultivované, ale je to pěkné..
speciálně si mi líbí to nasazení světlého pěnového bloku na pravý okraj (zejména dvojice malých tmavých mezer - „zoubků“ v pěně těsně u pravého okraje ve vztahu k řadě kamenů vlevo) a zjemnění střihu pěny vpravo tou umírněnou vinětací (v konečném působení nejen vpravo, ale na obou krajích panoramatu..)
pes2: ale nejhezčím fotografickým kouzlem v této sérii je ta krásně „napohybovaná“ kráčející neostrá postava vzadu na druhé fotografii „blkntur2 [xouh]“
pes: u této série (konkrétně na první a druhé fotografii) mne speciálně zaujala vzájemná tvarová a strukturální komunikace jedné velkoplošné oděvní součástky a drobné bižuterie..
na první fotografii jede o šaty dámy sedící na bobku u ohýnku vzadu: ty šaty svým svinutým tvarem a jakoby drážkovaným rytmem na povrchu připomínají jakousi obrovitou mušli – krunýř bájného tvora z hlubin oceánu..
druhá fotografie je zajímavá tou malou příušnicí: drobná náušnice v boltci rovněž připomíná cosi, co vyplavilo moře..
takže první a druhá fotografie obsahují rolované rytmy moře, a to se mi líbí..
=:o)
..ani jsme nestačili řádně probrat ty teleobjektivy a už je zde další nostalgie.. Stereofotografie.. Tak o tomto tématu bych se mohl také nezastavitelně rozhovořit.. Co jen jsem se na toto téma již nabádal.. To je na nekrátké vyprávění.. Já se sem snad ještě vyvrátím a zahýkám více později..
v některém případě (a možná že v každém případě) mne stereofotografie příjemně poděsila..
Velebený pane Doktore, tak to vlk by to asi takto stručně prohlásit nedokázal..
Totiž Piet Mondrian, resp. několik jeho abstraktních obrazů má zásadní význam pro výuku vlčího vnímání kompozice, a to již od let školních..
Zřejmě není na této planetě jiného autora, který by ovlivnil vlčí chrápání kompozice, tak, jako Mondrian..
Mondrian je pro mne guruem kompozice!
(teda přesněji řečeno několik jeho abstraktních maleb..)
Takže pro mne setkání s těmito plátny bylo setkáním svátečním až dojemným..
Nojo, ale zas na třetí stranu mne už dlouhá léta v nervním světě umění nezasáhlo nic tak účinně, jako letos v létě v Sovových mlýnech vystavená částečně figurální ale spíše abstraktní (téměř abstraktní) malba „Studie k černému aktu“ od Františka Kupky z let cca 1910 – 1920.
Tento obraz mne natolik nadchl, že jsem u něj strávil asi hodinu (což je na daný galerijní prostor podezřele hodně. Galerijní ostraha však do procesu vizuální konzumace díla nijak výrazně nezasahovala.)
a vstřebával jsem a vstřebával..
žasnul nad ušlechtilostí a kompozicí této malby..
Mrzí mne, že ani nemám žádnou fotku tohoto obrazu..
Jmenovaná malba na vlka zapůsobila tak, jako dlouhá léta žádná jiná..
Tento Kupkův obraz je přesně to ono..
Jakoby na tomto konkrétním obraze byl snad ještě opravdu dál, než veškerý Mondrian..
Kupkův obraz „Studie k černému aktu“, malován jemnými tahy a naplněn harmonií a zároveň úchvatnými drobnými „ladícími disonancemi“, je už cca dva měsíce to hlavní dílo, které vlk tahá všude s sebou v kebuli, a která u vlka stimuluje opravdovou chuť pokoušet se něco dělat..
I když je ta věc cca sto let stará, pro vlčí vnímání je naprosto nová a zcela aktuální..
.
Jarda Sedláček
;)
S(8) acid house
Ana Trninić
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/134/muca.jpg
a velmi dobrý náběh má tato fotografie:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/134/diog.jpg
škoda přeškoda, že dole nemá více prostoru..
nešťastně „řízlá“ kompozice zde zničila fotku, která mohla být skvělá..
ale i tak jak je rozhodně zaslouží pozornost..
:)
S(5) -> milos -> ios
Ana Trninić
S(7) landscape with Frank
Ana Trninić
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/134/prek.jpg
je výborná..
ta obsahuje to, co zdůvodňuje fotografii: neopakovatelný okamžik..
a navíc je hezky komponovaná..
možná by ladila do diptychu s touto fotografií:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/134/ijao.jpg
:)
S(9) Porucha skeneru XVII
Lubomír Vlk
http://www.fstop.cz/e/vlk/letiste-xv/
pes: těch variant jsou desítky.. poněkud invaze.. málem jsem to skenování tenkrát už vzdal..
a tyto další jsem ani původně nechtěl odesílat..
ale jak jsem tak štrachal v archivu..
;))
S(9) Porucha skeneru XVII
Lubomír Vlk
### S(5) u nas doma...
LA * bláhová
a „[heik]“ je přímo světová.. ..úžasná kompozice..
paráda!
pes: velemilá LA*, čtverec ti slušel vždy, ašlak Polaroid, to už je čtverec na druhou..
jsem si jist, že Polaroid byl vynalezen a vyroben speciálně pro tebe..
=:o)
domi
Ivan Storinský
pěkná fotografie..
a ta vinětace krásně navádí světlo na Sluncem prosvětlený obličej..
:)
S(3) Ostrava
Milan Bureš
tato série se mi velmi líbí..
a text v kolonce „Poznámky“ ti věřím..
mám pocit, že to z těch fotografií dýchá..
:)
### S(2) O.
Valsidal Ruzam
Mistře Valsidale, a jak se vlastně správně nazývá vesmírnaut slovensky?
vlk to zatím umí vyslovit jen v devíti jazycích:
americky: astronaut
rusky: kosmonaut
česky: vesmírnaut
čínsky: tchajkonaut
romanticky: hvězdonaut
poeticky: vacuumnaut
profesorsky: argonaut
agorafobicky: agornaut
klaustrofobicky: klaustronaut
=:o)
S(2) Drakiáda I
Martina Šimková
=:o)
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
někde mezi katalogem krásných foto-reprodukcí v IKEA a typickou meditativní obálkou alba hudebního vydavatelství ECM..
snad je to až okázale kultivované, ale je to pěkné..
speciálně si mi líbí to nasazení světlého pěnového bloku na pravý okraj (zejména dvojice malých tmavých mezer - „zoubků“ v pěně těsně u pravého okraje ve vztahu k řadě kamenů vlevo) a zjemnění střihu pěny vpravo tou umírněnou vinětací (v konečném působení nejen vpravo, ale na obou krajích panoramatu..)
decentní robota..
S(4) blkntur
Tereza Jirásková
S(4) blkntur
Tereza Jirásková
na první fotografii jede o šaty dámy sedící na bobku u ohýnku vzadu: ty šaty svým svinutým tvarem a jakoby drážkovaným rytmem na povrchu připomínají jakousi obrovitou mušli – krunýř bájného tvora z hlubin oceánu..
druhá fotografie je zajímavá tou malou příušnicí: drobná náušnice v boltci rovněž připomíná cosi, co vyplavilo moře..
takže první a druhá fotografie obsahují rolované rytmy moře, a to se mi líbí..
=:o)
S(2) tak víly jsou bílý..
Jarda Sedláček
Stereokytičky
Jan Savický
v některém případě (a možná že v každém případě) mne stereofotografie příjemně poděsila..
děkuji..
to je na nekrátké hýkání..
S(7) Putování
Petr Horký
S(4) blkntur
Tereza Jirásková
Centre Pompidu
Jan Savický
Totiž Piet Mondrian, resp. několik jeho abstraktních obrazů má zásadní význam pro výuku vlčího vnímání kompozice, a to již od let školních..
Zřejmě není na této planetě jiného autora, který by ovlivnil vlčí chrápání kompozice, tak, jako Mondrian..
Mondrian je pro mne guruem kompozice!
(teda přesněji řečeno několik jeho abstraktních maleb..)
Takže pro mne setkání s těmito plátny bylo setkáním svátečním až dojemným..
Nojo, ale zas na třetí stranu mne už dlouhá léta v nervním světě umění nezasáhlo nic tak účinně, jako letos v létě v Sovových mlýnech vystavená částečně figurální ale spíše abstraktní (téměř abstraktní) malba „Studie k černému aktu“ od Františka Kupky z let cca 1910 – 1920.
Tento obraz mne natolik nadchl, že jsem u něj strávil asi hodinu (což je na daný galerijní prostor podezřele hodně. Galerijní ostraha však do procesu vizuální konzumace díla nijak výrazně nezasahovala.)
a vstřebával jsem a vstřebával..
žasnul nad ušlechtilostí a kompozicí této malby..
Mrzí mne, že ani nemám žádnou fotku tohoto obrazu..
Jmenovaná malba na vlka zapůsobila tak, jako dlouhá léta žádná jiná..
Tento Kupkův obraz je přesně to ono..
Jakoby na tomto konkrétním obraze byl snad ještě opravdu dál, než veškerý Mondrian..
Kupkův obraz „Studie k černému aktu“, malován jemnými tahy a naplněn harmonií a zároveň úchvatnými drobnými „ladícími disonancemi“, je už cca dva měsíce to hlavní dílo, které vlk tahá všude s sebou v kebuli, a která u vlka stimuluje opravdovou chuť pokoušet se něco dělat..
I když je ta věc cca sto let stará, pro vlčí vnímání je naprosto nová a zcela aktuální..
Zde se skutečně něco stalo..
Je třeba vrátit se ke kořenům. Duj!