Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
 (anyone)



děkuji velice za veškeré komentáře!
=:o)



vlčí zrak příjemně poděsily obě.. ..první je pěkný fór a druhá je ještě lepší fór!

pes: neodpustím si zabrblat tradiční monotónní vlčí písničku, že pasparta by těmto obrázků určitě prospěla. Nelpím na světlé či černé paspartě. Může býti i takto šedivá, jako je nynější okolní prostředí kolem obrázků (i když černobílým fotkám – narozdíl od barevných - to v šedivé paspartě příliš nesluší). Ale hlavně pasparta nějaká, ať už jakákoliv. V paspartě tyto obrázky prokouknou. Budou ještě hezčí.

A jak se k paspartérské problematice vyjádří Emil Pastucha? Inu necháme se překvapit.
;)



velmi krásné obě..

velmi krásné všechny..



je možné, že se za tolik hodin nenašel nikdo, kdo by zde pochválil světlo?

to chcete veškeré chválení nechat pouze na vlkovi?

ale tak dobře, když se k tomu nikdo nemá, tak teda: vlk chválí také světlo..

líbí se mu, že pruhy dopadajícího světla jsou nejen u horního, ale též u spodního okraje..

to působí velmi pěkně i v kompozičním smyslu..



a prosím nestrašte zde vlka Mansonem..

toto je přece půvabná elfka..

úplně jiné oči, úplně jiná duše a tak dále..

sice nás nyní trochu straší, ale smysl pro humor jí vyzařuje s očí..


toto je přece velmi veselá fotografie..
=:o)



ano, je to elfka.. ..výborný postřeh.. =:o)



ano, chyběly..

vlk si už v uchu netrpělivě říkal: „tak kdepak je Adriana? Kampak se nám ztratila?“

a hleďme, ona se neztratila..

naštěstí..

vlk má radost.. =:o)


Adriana opět příjemně poděsila vlčí mlžný zrak uhrančivým portrétem..

vůbec si nedokážu představit následující komentáře ostatních vizitorů, ale vlka tato fotografie zasáhla..

je mírně strašidelná, ale především veselá..

uhrančivě veselá..

=:o)



pěkné..

je to tak zvláště chladné..

jako z lednice..

s těmi metalizovanými karoseriemi..


jedna z obrazových výpovědí o době, ve které žijeme..


ale je ta fotografie opravdu o této době?

totiž narozdíl od současnosti je na této fotografii ticho..


ticho jako na ledovém asteroidu, kroužícím v šeru a hlubokém mrazu daleko od Slunce..


a možná jde o svědectví ticha vnitřního..


ticho uprostřed hluku..

kdejaký jogín by záviděl..
;)



civím, že s tou stavebnicí jsme se téměř shodli s Ondřejem..
;))



pěkné..

efekt šikmoně to celé pocitově zmenšil z metrů na decimetry..

působí to jako dětská plastová stavebnice..


již řadu let se prodávají například miniaturní kuchyňky..

anebo pokojíčky s malým plastovým nábytkem..

či malé benzínové pumpy..

a tak podobně..

vše na ploše několika decimetrů čtverečních..


a nyní se v hračkářství objevila stavebnice výstavní galerie..

jmenuje se Malý galerista..

=:o)



tak jsem několikrát marně dumal, ze které části Paříže je ta první fotografie, a potom jsem si konečně přečetl „Poznámky“..
;)))


fotky máš úhledně upravené..

líbí se mi první, druhá, čtvrtá, předposlední a poslední..


u té druhé jsem si vzpomněl na slavnou Koudelkovu fotografii s pohledem na Václavák, kde v popředí je ruka s hodinkami..

tím nechci říci nic jiného než jen to, že jsem si na tu fotografii vzpomněl..
=:o)



pochopil jsem to tak, že jde o mezinárodní sraz sběratelů krásných starých automobilů – veteránů (kromě prvního historického automobilu jsou indicií k této tezi také otevřené dveře druhého pradávného automobilu v pořadí, od kterého jsou vidět pouze dveře, ještě před tím třetím, tentokrát však již novým automobilem..)

a mám dotaz, zda ten první automobil je Tatra?
:)



je fakt, že tuto kompozici neobhájím ani kdybych se rozkrájel..

k tomu hlavnímu prohřešku (kolize končetin chlapce s hranou fotky) jsem zde poměrně tolerantní, protože ty končetiny jsou mimo rovinu ostrosti, takže to tak nekřičí..

ale ten pocit, že kus fotografie chybí, mám také..


původně jsem nad tímto hmouřil uši, ale je asi fakt, že jsem hmouřil příliš..

nezbývá mi než uznat, že tomu chybí luft..

nojo, sakrblé..

co s tím teď..

jsem z toho nějaký smutný..



pes: použití šikmoňe zde má logiku..

nejede jen o prázdný efekt..

šikmoň umožnil zaostřit na obě tváře najednou, což jeho použití zdůvodňuje..

čili problém skutečně není v šikmoňovi..


také zachycení okamžiku je perfektní..

expozice ve správnou chvíli..


ani proti kompozici nelze nic dramaticky vážného namítat..

sice ji nepovažuji za příklad kompoziční elegance, ale nic zásadního k její kritice nemám..



jediným problémem (podle vlčího mlžného pohledu), který tuto fotografii znehodnocuje, je její „umělohmotné“ barevné podání..

a domnívám se teda, že pokud to nelze nějak uspokojivě posunout, tak že se z té šlamastiky dá skutečně celkem dobře vybruslit převodem do černobílé varianty..


akorát teď tak úplně přesně nevím, proč to vlastně píšu znova..

hm, říká se, že opakování je matka sklerotiků..

uf, a já jsem sklerotik už odpradávna..


ale je také možné, že jsem to chtěl nějak přehledně shrnout, a teď to svou úvahou o skleróze zase naopak rozpatlávám a znepřehledňuji..


jo, teď jsem si vzpomněl: vlastně jsem chtěl výrazně (bába přímo troufale) oponovat odpůrcům šikmoně zde..


samozřejmě, že šikmoň není všelék, ale zde má opravdu své technické opodstatnění..

navíc takto to trefit šikmoněm – tak, že jsou zaostřeny obličeje obou dětí (a děti jsou vždy v pohybu), tak to teda smekám kšiltovku..

=:o)



zatímco chlapec se plně věnuje své práci jezde na kolotoči, děvčátko nebojácně (téměř s mocnářským despektem) pozoruje zblízka jakéhosi podivného pána s ještě podivnějším fotoaparátem, a myslí si o něm své..
;))


je zajímavé, že se zde odráží i svět dospělých..

zatímco chlapec působí, jako kdyby řídil auto, a myslel si, že on je tím, kdo řídí vůz, děvčátko je na koni..

trefná karikatura..

povedená satyra..
;))


zároveň obě děti působí z celkového pohledu natolik strnule, že připomínají figuríny, patřící k výbavě kolotoče..



z formálního pohledu mne však na této fotografii cosi neladí..


efekt nakloněné roviny snímače zde pěkně funguje – díky tomuto efektu je mj. zaostřeno na obě tváře..

tento efekt zde beru..

skvělá šikmotrefa!


ašlak možná mi zde nehraje to „digitálně působící“ podání barev..


tato fotografie se mi více líbí v černobílém provedení..

a tak jsem si ji černobíle (s drzostí sobě vlčí) zobrazil u sebe v počítači..

a je to..

takto upravená se mi tato fotografie velmi líbí..

=:o)



já také.. ..ale všude jen samý blaf, blaf, blaf, blaf!
=oO



ale pane Superprofesore, cožpak nevíte, že vlci nevaří?
vlci pouze konzumují..
;)



jak dělá vlk? ..no přece blaf, blaf, blaf, blaf! =;))

díky! =:o)



Henriku, díky za odpověď..

Přiznám se, že to zmiňované přehození pořadí v horizontálním triptychu jsem vyzkoušel v počítači už včera, ještě dříve, než jsem zde odeslal první vstup..

Totiž občas, když si nejsem úplně jistý, tak před prvním komentářem provedu praktický pokus...

Abych to viděl přesně..


Ale rozhodně ti to včera zmiňované pořadí nevnucuji..

A také je možné, že se mýlím, anebo že je to až příliš plechovkativní..

Ten strom na kraji má také své kouzlo..


Jinak se mi ten triptych stále líbí i tak jak je, a líbí se mi všechny tři samostatné fotografie..

Ale hlavně jak působí ve vzájemné konstelaci..


Každý z nás má nějaký názor kterou fotku vyhodit a kterou ponechat, případně jak změnit pořadí, ale tím se nenech zmást..


Prezentuj to podle sebe – podle toho, jak to cítíš ty..


a pro vlčí vznímání je toto rozhodně zajímavá konstelace zajímavých fotografií..

=:o)



Tomáši, možná máš na mysli totéž, co vlk.. Totiž při podvědomém čtení zleva doprava ten triptych začíná příliš tvrdě..

Henriku, a zkoušel jsi si teda tu včera zmiňovanou variantu horizontálního triptychu se stromem uprostřed?

Variantu, kde těžištěm triptychu bude ten kmen..?
;)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 81/161

Page
81