[Mladí jezdci]
[close verbose info panel]                 Title: Mladí jezdci [mlis]

 

[fs:122]
Author: Jan Savický
Portfolio: (not in any portfolio)

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2007-09-20 12:20, digital: 6 mpx < resolution <= 10 mpx

Tech. data:
šikmobrázek, Canon 300D a MIR I.
Park u Eiffelovky

Remarks:
<>

Nr. of views, unique comments/unique views:
3072, 13/63 (20 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[fs:141]

je to takovy... afroamericky ;)


[fs:1]

ach jo. domysli si "imo" a mas po problemu.


[fs:122]

už mě tahle debata moc netankuje, jinej názor zaplaťpánbu měj, ale výroky typu "nekoukatelný", "příkladně zlý" podaný jako obecný poučení a nikoli osobní hodnocení u tebe vidím opakovaně. třeba to tak nemyslíš, což by bylo fajn. nazdar


[fs:1]

takze kdyz mam jinej nazor nez ty, sem hned Spasitel a jeste me zacnes oslovovat jako provozovatele fs?


[fs:122]

milý Spasiteli, myslím, že nepatřím k lidem, co neuznají chybu, a že k tomu mám příležitostí dost. Ten vypjatý hoch z formátu vypadává a právě to napětí na levém okraji mne baví. Připadá mi jako součást osudu toho chlapce. Chápu, že takový postoj je výrazně alibistický, nenapadnutelný, protože se předem zříká kontrolovatelnosti. No jo, to sis ale měl asi založit server na matematické hlavolamy, kde platí důkaz nebo neplatí.


[fs:122]

nepotřebuji mít v pořádku to či ono. votogo


[fs:99]

[fs:102] asi bych taky přivítala trochu víc prostoru, ale na druhou stranu mi tohleto příjde už trochu zbytečné řešení detailů.


[fs:1]

jasne, tohle je zas dalsi svetova vyjimka, ktera nepotrebuje mit v poradku to ci ono, protoze divaci nechapou... boze muj, ze ti neni trapny takovy zvasty vypoustet do eteru.


[fs:122]

Pane kolego Vlku, nebuďte smutný, rádců se najde vždy dost. Kompozice nemůže být z principu příkladně zlá, ledaže by fotografie vznikla podle přesného zadání, pro určitý standardní žánr, kde má smysl se řídit zavedenými pravidly. Bezesporu taková pravidla v takovém případě je dobré znát a dodržovat. Ale u fotografie volné, v našem případě bizarní, jejíž výrazivem je právě i strnulá kompozice, na čtvercovém formátu, který již sám o sobě dává na odiv snahu o jistou nadsázku, abstrakci, vytahovat kompoziční dogmata je omyl. Lze říci nelíbí se mi, ale nelze mluvit o příkladně zlé kompozici. Musím ale uznat, že ten dotyk tváře chlapce s kmenem se mi tam taky nehodí, ale s tím už se nedalo nic dělat.


[fs:118]

je fakt, že tuto kompozici neobhájím ani kdybych se rozkrájel..

k tomu hlavnímu prohřešku (kolize končetin chlapce s hranou fotky) jsem zde poměrně tolerantní, protože ty končetiny jsou mimo rovinu ostrosti, takže to tak nekřičí..

ale ten pocit, že kus fotografie chybí, mám také..


původně jsem nad tímto hmouřil uši, ale je asi fakt, že jsem hmouřil příliš..

nezbývá mi než uznat, že tomu chybí luft..

nojo, sakrblé..

co s tím teď..

jsem z toho nějaký smutný..


[fs:1]

lubosi, ja myslim, ze kompozice je tady docela prikladne zla, viz treba kolize kolen a rukou chlapce s hranou fotky nebo kmene s oblicejem, ale hlavne je tu neodbytny pocit, ze dole jeste kus obrazku chybi... a je to o to horsi, ze autor nema zabrany drasticky rezat a _ani tak_ zaber nedokaze zaramovat funkcne.


[fs:118]

pes: použití šikmoňe zde má logiku..

nejede jen o prázdný efekt..

šikmoň umožnil zaostřit na obě tváře najednou, což jeho použití zdůvodňuje..

čili problém skutečně není v šikmoňovi..


také zachycení okamžiku je perfektní..

expozice ve správnou chvíli..


ani proti kompozici nelze nic dramaticky vážného namítat..

sice ji nepovažuji za příklad kompoziční elegance, ale nic zásadního k její kritice nemám..



jediným problémem (podle vlčího mlžného pohledu), který tuto fotografii znehodnocuje, je její „umělohmotné“ barevné podání..

a domnívám se teda, že pokud to nelze nějak uspokojivě posunout, tak že se z té šlamastiky dá skutečně celkem dobře vybruslit převodem do černobílé varianty..


akorát teď tak úplně přesně nevím, proč to vlastně píšu znova..

hm, říká se, že opakování je matka sklerotiků..

uf, a já jsem sklerotik už odpradávna..


ale je také možné, že jsem to chtěl nějak přehledně shrnout, a teď to svou úvahou o skleróze zase naopak rozpatlávám a znepřehledňuji..


jo, teď jsem si vzpomněl: vlastně jsem chtěl výrazně (bába přímo troufale) oponovat odpůrcům šikmoně zde..


samozřejmě, že šikmoň není všelék, ale zde má opravdu své technické opodstatnění..

navíc takto to trefit šikmoněm – tak, že jsou zaostřeny obličeje obou dětí (a děti jsou vždy v pohybu), tak to teda smekám kšiltovku..

=:o)


[fs:122]

hrdost, až přehnaná, tu hlavně vidím u chlapce, chce se na fotce předvést. Zato dívka komunikuje, opatrně, ale vlídně. Muž a žena, ač ještě děti. Aneb z čeho by rostli dospělí, ne-li z dětí (s Janem Werichem).

O efektu šikmení jsem taky trochu pochyboval, ale ne, je na místě. S barvami zato moc (s Vlčkem) spokojen nejsem, ale žádná z variací se mi nelíbila více a černobílé jsem to mít nechtěl, ale to je možná jen takové mé barevné období.


[fs:236]

mám na to stejnej názor jako Ianus, Kristýna a Jarda... jinak moc dobrý.


[fs:118]

zatímco chlapec se plně věnuje své práci jezde na kolotoči, děvčátko nebojácně (téměř s mocnářským despektem) pozoruje zblízka jakéhosi podivného pána s ještě podivnějším fotoaparátem, a myslí si o něm své..
;))


je zajímavé, že se zde odráží i svět dospělých..

zatímco chlapec působí, jako kdyby řídil auto, a myslel si, že on je tím, kdo řídí vůz, děvčátko je na koni..

trefná karikatura..

povedená satyra..
;))


zároveň obě děti působí z celkového pohledu natolik strnule, že připomínají figuríny, patřící k výbavě kolotoče..



z formálního pohledu mne však na této fotografii cosi neladí..


efekt nakloněné roviny snímače zde pěkně funguje – díky tomuto efektu je mj. zaostřeno na obě tváře..

tento efekt zde beru..

skvělá šikmotrefa!


ašlak možná mi zde nehraje to „digitálně působící“ podání barev..


tato fotografie se mi více líbí v černobílém provedení..

a tak jsem si ji černobíle (s drzostí sobě vlčí) zobrazil u sebe v počítači..

a je to..

takto upravená se mi tato fotografie velmi líbí..

=:o)


[fs:122]

jedničku... doma budou mít radost :)


[fs:1]

tak ja bych se ani nepokousel tvrdit, ze ten zaber nutne chapu... a je pravda, ze jako silne patetickou bych ted oznacil i tuhle tvou podsunutou charakteristiku vlastni produkce, takze za konzistenci mas jednicku. :)


[fs:122]

Tomáši Szépe, podivovat se patetickému působení na fotografii autora, který se dlouhodobě slovem i obrazem profiluje jako patetický, soustavně předkládá vzrušené a dětsky snové obrazy, nachází mnohá tajemství právě v těch zastřených koutech fotografie, kde bokeh halí skutečnost v opar a nalézá vzrušení v pohledu osamělého oslíka vnímám jako nepochopení.


[fs:120]

v tomto případě mi to šikmení fotku spíš kazí, než aby ji to pomáhalo...


[fs:99]

[fs:102] hmm, šikmení je tu pro mě taky trochu navíc


[fs:122]

Jiří Tůmo, rezonance. Dík.


[fs:196]

musim v tomto pripade plne suhlasit s tomasom a som rada ze to za mna niekto napisal.... to sikmenie tu je hruza... okrem neho plno dalsich nedostatkov ktore su okorunovane nazvom...


[fs:1]

vyraz ty holcicky je silnej a leckdo ti asi rekne, ze to ostatni je tak nejak jedno... pro me je ta fotka ale vylozene spatna a to sikmeni na ni pusobi az pateticky.


[fs:207]

ty vyrazy/poloha tel, mi prijdou vynikajici


[fs:207]

bizardne perfektni - a to na podobny veci moc nejsem :)


[fs:151]

myslím že to tam není a ten šikmoň mě tady skoro ruší.
těším se ale na další.)


[fs:122]

jo, je to z jinýho soudku než rozervaný děvy, ale vemte prosím alespoň v potaz, že nikdo na fotce není z rodiny :-)


[fs:175]

a(u)lbicko pane doktore
ten jeji pohled je ale dobrej, duverne zkoumavej, mozna by nesikmena fotos byla lepsi, mozna


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Jan Savický - Mladí jezdci