TH: S tím se dá souhlasit, ale problém nevidím ve vzniku fotografie nebo uměleckého díla ale v tom, jak je následně vnímáno. a to se mění. pokud se každý cítí fotografem a právě díky insta-maticu se to rozšiřuje, ovlivňuje to u nejširší populace vnímání i toho nejčistějšího umění, které ani nechce být fotografií, ale používá její prostředky. Koonsovo manifest tohoto směru je nějaký i v angličtině?
tyhle diskuze se opakují ve fotografii cyklicky. nastoupí nová technika a určitá skupina se brání, ale neubrání. po instagramu možná nikdo neštěkne, ale určitě to změní a uz změnilo vnímání fotografickýho obrazu a media. než to ale nějaký nový barthes pojmenuje, bude to už jinak.
tomáši, jedna věc je, co bys rád viděl, a druhá, co se skutečně děje.
považuju za zásadní ty pozorování - profi fotograf používá mobil stejně jako amatér (krásný termín phoneography), mobil je médiem revoluce (arabské), má ho každý. na samotných záběrech odkudkoliv /viděli jste zahájení olympiády - průvod národních výprav?/ vidíme už jen fotografující lidi. zatím nejsme schopni se s tou "záplavou" vyrovnat. lze ji ignorovat, ale nejspíš bude nutný na ni nějak reagovat. a to je ta otázka, která se prolíná tím čtením. jak s tím naložíme?
přestat fotit je extrém.
p. s.: přide mi s panem tůmou to pohlo nejvic, i když deklaruje že nikoliv.
atd. já jsem si to musel vytisknout, jinak se na to nedá soustředit. chlapi jsou taková střední generace, takže jim trochu trvá, než dojdou k nějaké konkluzi...
ale opravdu stojíme na rozcestí. to, jak fotografii změnil facebook a instagram, už nepůjde vrátit. sám v tom zatím nemám jasno, chystám se něco napsat.
ve zkratce - ano, všechno už bylo vyfoceno, zvlášť s nástupem chytrých tel. definitivně vzniklo demokratické umění. ale jak se ptá colberg - co si z toho dokážeme vzít? jak na to dokážeme zareagovat?
abych předešel vztahovačným komentům - tohle samozřejě není absolutní řešení té otázky, je to cyklus založený na provokaci klasických foto-estetických norem - jejich zastánců. moc jste se ale nenasrali, příště to budu muset hodit na idnes.
kontext mne zajímá, jen jeli z podobného období. jinak mě ruší. metoda kompozice není ustálená, vzniká.
"vánoční stromeček" je pořízen z rohu ulic čínská a zemědělská (jak příznačné) objetivem 300mm, ovšem ještě v ořezu z vf na 6*7svitek.takže dlouhé crop. a hodně práce se standartami. ano, a je to z prahy, jediný exemplář stalinské arch. u nás. nebo je jich více?
poslední fotografie ze strahova je inspirována citátem místní obyvatelky, "já když tady chodim, si připadám jak v římě"
s tím kontextem je to složitá věc...
ach jo. jak muzes mily Pisto citit ironii v mem hlase, kdyz je to psany jednovetny projev? ja vim, ze je to neco jine. zas takovy idiot nejsem. ja jsem zvedavej na nazor lidi od architektury, ale kaslu na vasi podrazdenost. kazdopadne se ta budova stala symbolem, jde o nejaky jeji dedictvi. ok?
jo a hledam nejaky odborny pojednani na socialistickou architekturu od 50. do 80. let. o sorele jsem nasel strasne malo v nejake knize od AV. zabyva se tim nekdo profesionalne? nebo se toho vsichni boji, protoze ty budovy jsou osklive a zatizene zlociny jejich zadavatelu? diky.
ano, Jakube, některé části jsou zřetelně prvorepublikové, to jsou ty kulatý sloupy a věže, ale jak píšou i ve článku - později byl přestavěn a stal se symbolem nové doby... u té druhé mě třeba fascinuje ten historický oblouk mezi 30. a 70. lety... to nemá obdobu. a v té přístavbě sídlí ČSTV...
Vojto, to je dobrý. ještě nedávno jsi házel na vf nejětší hate, že prej je to jenom stavění stativu. :) přesvědčil jsem tě? o čas jde hodně...
série budou, vzniká strahovský stadion a hotel internacionál (crowne plaza), plus detaily tu a tam.
už mě to unavuje. všiml sis vůbec těch fotek? já vážně nevím, co nechápeš? řekni prosím nám všem, co ti nevyhovuje. prostě tohle je dispozitiv všetně designu fstopu a ber to tak, jak to je. chodíš za kustodkou v galerii, když je rozpraskaná zeď? nemůže být vždycky po tvym.
nedočkáš se. chápu tvé vysoké standardy prezentace čb ve virtuálnu (ovšem neznám jejich pramen, důvod, pointu), ale trávit tím čas nehodlám. jako autor oznamuji, že až na ty dvě fotky s černými stíny kolem rámečku (špatná expozice negativu) mi tato prezentace - rozdělané práce, série - vyhovuje.
není to o moc vic nekonzistentni nez verejnej prostor, ve kterem se kazdodenne pohybujeme, to je takova moje inspirace.
a proc tady nikdo nebrani klasickou fotografii? fotogenicnost? proc si to nechate libit?
S(14) dva dny
Ondřej Hruška
S(4) <>
Ondřej Hruška
S(4) <>
Ondřej Hruška
S(4) <>
Ondřej Hruška
http://www.david-campbell.org/2012/07/21/hipstamatic-angst-instagram-anxiety-time-to-move-the-conversation-forward/
tady je pak silná obhajoba od reportera, co odložil zrcadlovku:
http://storyboard.tumblr.com/post/27479079539/capturing-libya-through-a-hipstamatic-lens-to
tyhle diskuze se opakují ve fotografii cyklicky. nastoupí nová technika a určitá skupina se brání, ale neubrání. po instagramu možná nikdo neštěkne, ale určitě to změní a uz změnilo vnímání fotografickýho obrazu a media. než to ale nějaký nový barthes pojmenuje, bude to už jinak.
tomáši, jedna věc je, co bys rád viděl, a druhá, co se skutečně děje.
považuju za zásadní ty pozorování - profi fotograf používá mobil stejně jako amatér (krásný termín phoneography), mobil je médiem revoluce (arabské), má ho každý. na samotných záběrech odkudkoliv /viděli jste zahájení olympiády - průvod národních výprav?/ vidíme už jen fotografující lidi. zatím nejsme schopni se s tou "záplavou" vyrovnat. lze ji ignorovat, ale nejspíš bude nutný na ni nějak reagovat. a to je ta otázka, která se prolíná tím čtením. jak s tím naložíme?
přestat fotit je extrém.
p. s.: přide mi s panem tůmou to pohlo nejvic, i když deklaruje že nikoliv.
S(4) <>
Ondřej Hruška
http://jmcolberg.com/weblog/extended/archives/photography_after_photography/
http://www.thevisualexperience.org/web/photography-photography-good-question-joerg/
http://jmcolberg.com/weblog/extended/archives/photography_after_photography_further_down_the_rabbit_hole/
http://www.thevisualexperience.org/web/photography-photography-web-talent/
atd. já jsem si to musel vytisknout, jinak se na to nedá soustředit. chlapi jsou taková střední generace, takže jim trochu trvá, než dojdou k nějaké konkluzi...
ale opravdu stojíme na rozcestí. to, jak fotografii změnil facebook a instagram, už nepůjde vrátit. sám v tom zatím nemám jasno, chystám se něco napsat.
ve zkratce - ano, všechno už bylo vyfoceno, zvlášť s nástupem chytrých tel. definitivně vzniklo demokratické umění. ale jak se ptá colberg - co si z toho dokážeme vzít? jak na to dokážeme zareagovat?
abych předešel vztahovačným komentům - tohle samozřejě není absolutní řešení té otázky, je to cyklus založený na provokaci klasických foto-estetických norem - jejich zastánců. moc jste se ale nenasrali, příště to budu muset hodit na idnes.
S(4) TAPETA
Ondřej Hruška
http://ondrejhruska.net/taptap.htm
S(9) Kapitoly z Architektur...
Ondřej Hruška
S(9) Kapitoly z Architektur...
Ondřej Hruška
"vánoční stromeček" je pořízen z rohu ulic čínská a zemědělská (jak příznačné) objetivem 300mm, ovšem ještě v ořezu z vf na 6*7svitek.takže dlouhé crop. a hodně práce se standartami. ano, a je to z prahy, jediný exemplář stalinské arch. u nás. nebo je jich více?
poslední fotografie ze strahova je inspirována citátem místní obyvatelky, "já když tady chodim, si připadám jak v římě"
s tím kontextem je to složitá věc...
S(9) Kapitoly z Architektur...
Ondřej Hruška
<>
Ondřej Hruška
<>
Ondřej Hruška
S(2) Sorela
Ondřej Hruška
jo a hledam nejaky odborny pojednani na socialistickou architekturu od 50. do 80. let. o sorele jsem nasel strasne malo v nejake knize od AV. zabyva se tim nekdo profesionalne? nebo se toho vsichni boji, protoze ty budovy jsou osklive a zatizene zlociny jejich zadavatelu? diky.
S(2) Sorela
Ondřej Hruška
S(2) Sorela
Ondřej Hruška
S(3) kyjev
Ondřej Hruška
S(9) Sorela
Ondřej Hruška
série budou, vzniká strahovský stadion a hotel internacionál (crowne plaza), plus detaily tu a tam.
S(9) Sorela
Ondřej Hruška
S(9) Sorela
Ondřej Hruška
S(12) Obraz II
Ondřej Hruška
S(12) Obraz II
Ondřej Hruška
a proc tady nikdo nebrani klasickou fotografii? fotogenicnost? proc si to nechate libit?