<
>
Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
[fs:323]
Vojtěch Veškrna [fs:323]



Obě fotky jsou krásné. A vesmírná paní na první fotografii je opravdu hypnotizující. Dokáže vyléčit nemocné lidstvo?



Barcelonské „magické kulisy“ mne fascinují. Kompozice této fotografie se mi však jeví jako poněkud chaotická. Jakoby začátečnická.



pes2: a pokud ten umělý zdroj světla působí přece jen divně, tak je to tím, že to není žárovka ale zářivka. Ale to nevím. Současné zářivky dokážou být zákeřné a tvářit se, že nejsou zářivkou. Občan (spotřebitel a konzument světla) musí být bdělý.



Člověče, ten člověk je asi dobrý malíř.

A fotka? Myslím, že je to dobrý portrét. Dobrý okamžik.

pes: díky za vysvětlení světelné hříčky s přítomností „bodového přírodního“ (částečně rozptýleného) zdroje světla za oknem.

Ona zde asi dost mate ta celková barevná korekce – zneutralizování oranžové. Žárovka a Slunce nízko nad obzorem mají podobnou barevnou teplotu, což se zde tak zvláštně sešlo, bez ohledu na celkovou barevnou korekci.



Svět je nespravedlivý. Kdyby to na té fotografii bylo naopak (živé kuře pózující na koberci, a na polaroidu kousek masa ze psa), tak by se možná ta fotka tolika lidem nelíbila.



Velemágu TeePee, protivný to určitě není! Na obrázku je cosi jako mončičák před záhadnou odkrytou freskou. Vlastně asi ne freskou, ale kresbou na zdi. Docela bych se rád dozvěděl, o jakou kresbu konkrétně jede.

Fotografie se mi docela líbí. Nejsem teda si jistý, zda slovo „líbí“ je tím úplně správným výrazem. Ale určitě je to zajímavá věc.

Možná, že z kompozičních důvodů to bylo oříznuto. To sice chápu, ale zároveň je škoda se zbavovat těch krásných nerovností na okrajích původního polaroidového papíru.

Tomáš zde řezničinu sice chválí, ale vždyť ty originální nerovné okraje byly určitě hezké. Nojo, ale asi ta kompozice. Je fakt, že takhle, jak je to nyní, je ta kompozice podle mého tolerantního názoru dobrá, takže ořez je tedy zdůvodnitelný.

Když se kácí les, tak létají kůrovci.



Rukavice z kočkovité šelmy. Kožich z ledního medvěda. Morbidní kostým. Snad alespoň vlasy modelky jsou z umělých vláken.



Na této fotografii se mi mimo jiné líbí to, že je něčím nová. U většiny současných fotek (nejen na fstopu) mám pocit, že jsem jejich varianty už mnohokrát viděl, až dochází už jen k násobení, rozmělňování, rozmývání, recyklaci. A jen málo kdy mám pocit, že civím na něco skutečně nového. Ale zde ten pocit mám. Tato fotografie je čímsi progresivní. Prostě mne zaujala, líbí se mi, a tak hledám zdůvodnění, proč tomu tak je. Zároveň si uvědomuji, že mé předešlé zdůvodnění je zcela nedostatečné a že nevystihuje to podstatné. Můj chabý rozum na to nestačí. Když to rozumově rozeberu, tak se to rozpadne. Takže rozumování dejme stranou. Tato fotografie se mi líbí intuitivně.



Dnes je neděle, den sváteční. Den, kdy se všichni vrací z chalupy. Čas, kdy večer všichni usednou ke svým monitorům a budou se u nich pokoušet zapomenout na to, že zítra je pondělí. Dnes je tedy den, který považuji za vhodný k vystavení fotografie (nyní budu předstírat, že jsem zapomněl, že tato fotografie byla neuváženě vystavena již v pátek, čili ve zcela nevhodný den: v den automobilů, v den zácep, v den troubení, v den spěchu, v den znehybnění na dálnicích, den chaosu). Dnes je tedy neděle, což je den, ve kterém je vhodné nejen fotku vystavit, ale ve kterém má také smysl pod fotkou plknout. Po nezbytné rozvaze jsem se dnes rozhodl svůj sváteční názor formulovat takto: toto není ani krásná fotografie, ale ani ošklivá. A předeblechám je na ní něco, co ji vrhá do kategorie nevšedních. Má zvláštní kouzlo. Neumím to zdůvodnit, ale tato fotografie se mi jeví jako výborná.



Ano, to je zajímavá fotka. Škoda, že jsi ji nevystavil včera. Dnes je pátek, všichni spěchají na chalupu.



Jsem rád, že ji zde ponecháš. V mezičase jsem si tuto podivnou sérii oblíbil tak nějak už téměř celkově. Nalézám zde spoustu bizarností. A bonusem je senzační karoserie:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/2/323/amub.jpg

:)



Před několika měsíci jsem se v lifestylovém týdeníku Reflex dočetl to, co jsem dříve nevěděl (jako obvykle). Michal David je prý skvělý jazzový hráč na klávesové nástroje. Občas prý vystupuje v malých klubech jako host nějaké jazzové kapely. A údajně je to vynikající. Pro nepřipravené posluchače šokující. Údajně v kladném smyslu. Jako kdyby to byl úplně jiný člověk. V hudebním smyslu prý cosi jako Jekyll a Hyde. Michal David byl prý kdysi velký talent. Ale stal se obětí socialistického show businessu. Trvalo mne mnoho let, než jsem pochopil, že MD není pachatel, ale oběť. Ale jak souvisí tragédie MD s fotografickou sérií od Vojtěcha Veškrny? Tak to je mystérium.



Líbí se mi pozice PET lahve, určené k zalévání květin, která je umístěna na svém precizně definovaném místě pod stojanem s květináči, který byl původně pravděpodobně prolézačkou pro domácího kočičího mazlíčka.

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/2/323/ojoc.jpg

Zajímavé jsou zde i některé další rekvizity.



Ta první je vtipná. A ta druhá je vlastně také vtipná. :)



celková kompozice je mi zde hodně proti srsti, avšak vzájemná pozice opeřence a ostříhané koruny stromu je natolik zajímavá, že nakonec vnímám jako zajímavou celou fotografii...


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page