napřed se mi ty sloupky vpravo zdály příliš "těžké" (jakože rozhazují kompozici), ale potom jsem si konečně všiml té poměrně výrazné světlé linie vlevo nahoře, která to vyvažuje...
díky tomu kandelábru vlevo nahoře kompozice nakonec sedí (uf, já snad na stará kolena ještě začnu chválit kandelábry na ulicích)
celá kompozice je fajn...
no, a hlavně to hezké - klasické - lehce surrealistické kouzlo...
sice osvědčený standardní trik, ale to nevadí...
ve světě fotografie se už asi nikdy neobjeví něco skutečně nového...
Ondreji, to mozna ano, ale asi tim zpusobem, ze se kolecko zobrazi pomoci ctyr ctverecku...
kdepak, na zachyceni tvaru zrna na kinofilmu (zhruba "normalne" citliveho a "normalne" vyvolaneho) bude asi tech tebou zminovanych 25mpix porad jeste malo...
pokud je ostřeno na kolíčky a ne na oči, tak to může být také pěkné...
takováto jemnůstka vyzní určitě lépe na papírové zvětšenině...
to, co na monitoru může působit jako chyba, se automaticky zdůvodní při pohledu na reálnou zvětšeninu...
protože zdaleka ne vše, co je pěkné, tak působí i na webu...
takže představuji si tu papírovou verzi...
pro vlčí vnímání krásná a vtipná fotografie...
jsem rád, že se na fstopu objevují také takovéto - poztitivní energii a humor vyzařující portréty s jiskřičkou v očích, čistých jako pralesní studánky...
kdyz uz je zde rec pixelich, tak prihodim takovy subjektivni poznatek: loni jsem potreboval poradne oskenovat jeden zaber na jednom kinofilmovem policku. Nechal jsem to udelat v jedne specializovane laboratori, a vysledekm je obrazek o velikosti 14 mpix.
Ale ani na tomto relativne velkem skenu neni vubec videt tvar zrna. Zrno je i zde pouze ve tvaru ctverecku.
Takze aby na tom skenu z kinofilmu byl videt i tvar jednotlivych zrnek, ta by musel byt cca 5x az 10x vetsi na vysku/sirku, cili s 25x az 100 x vetsi plochou.
Odhadem treba cosi mezi 350 az 1400 mpix - cili uz pocitano v gpix...
Ja vim, ze viditelnost tvaru zrna u skenu z kinofilmu není vubec podstatna, jen tim chci znazornit, jak je vse relativni...
TH, ted mne jeste napadlo, ze pokud by jednotlive fotografie mely byt porizeny s podobnym vyznenim, ktere popisujes u pohybliveho filmu od C. Goretty, tak by teda nemely byt exponovany v rozhodujicim, ale ani v nerozhodujicm okamziku.
Pro takove vyzneni by mely byt porizeny v predrozhodujcim okamziku.
Byla by docela machrovina vytvorit velkou serii fotek, kde vsechny zabery jsou exponovany tesne pred rozhodujcim okamzikem...
Ale je mozne, ze i touto koncepci se jiz nekdo zabyva...
Musi to byt ale mimoradne predviavy a extremne rychly strelec...
Nesmi pred focenim pit alkohol...
a tak podobne...
prace pro lovce - robota pro sakala...
ale pokud nyni pro lepsi nazornost zustaneme u velmi hrube abstrahovaneho rozdeleni fotografek a fotografu do dvou zakladnich skupin na lovce a sberace, tak je jasne, ze vizualy, dekory, strukturami apod. se budou spise zabyvat "zeny" a lovenim momentek "muzi", a ze tyto dva tabory si asi nikdy plne neporozumi...
lovci mohou byt i nektere zeny...
a sberaci naopak nekteri muzi...
je to docela chaos...
lovci snadneji toleruji chyby v dekoru...
a naopak...
(potom jsou take obojzivelnici - jako treba Ondrej Rytir - proste lovec a zaroven sberac - grafik, pracujici i s dekorem... ...ten, ackoliv predevsim lovec, ma zaroven velke pochopeni i pro tento "nelovecky" vizual od slecny Lucie)
nekdy loni jsme toto tema trochu nakousli pod jakousi statickou sberackou fotografickou seri od Ondreje, coz je jinak prevazne vynikajici lovec...
no, a proc to cele pisu prave sem?
protoze si myslim, ze slecna Lucie je predvesim sberacka (vidi dekorativne - malirsky, graficky - vyborne komponuje s prirozenym talentem pro praci s plochou, ale vnima spise staticke obrazy a vyrazy - spise cosi jako malby, grafiky ci tzv. vizualy, a i ruzne vytvarne schvalnustky, ktere s prehledem vytvari, se temer vzdy tykaji vyrazu, kompozice a struktury, nikoliva vsak pohybu), a tim padem ji debaty o rozhodujicim okamziku mohou pripad uplne o nicem...
...
Ivo Hausner
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/2/276/heud.jpg
tak se to poměrně dobře uzavře...
lépe se zjeví tři "pilíře" této kompozice - přesněji řečeno vrcholy pomyslného troúhelníku: kandelábr vlevo nahoře + sloupky vpravo + boty dole...
tyto tři "rigidní kompoziční body" to nakonec dobře svážou...
a potom se už uprostřed může dít celkem cokoliv, aniž by to napáchalo škody...
ale podmínkou je zobrazit si tu fotografii na bílé (či světlé) ploše...
v takovém případě se lépe ukáže, že opravdu jde o dobře rozehranou kompozici...
doors
Tomáš Procházka
mam pocit, ze odraz zdroje svetla neni z hlediska kompozice v dobre pozici...
nejradeji bych ten reflex presunul na trochu jinou pozici...
nuti mne to pokusit se do te plochy jeste nejak hrabnout a trochu si zahrat hru "skatule, skatule hejbejte se"...
teda svetly okraj - vingl (kus zdi) nahore a vpravo ve vztahu k bakelitove klice je urcite fajn...
jen bych trochu premistil ten reflex...
nic proti pritomnosti odrazu zdroje svetla...
jde (jede, pluje a leti) mi jen o jeho konkretni pozici...
;)
...
Ivo Hausner
velmi líbí...
napřed se mi ty sloupky vpravo zdály příliš "těžké" (jakože rozhazují kompozici), ale potom jsem si konečně všiml té poměrně výrazné světlé linie vlevo nahoře, která to vyvažuje...
díky tomu kandelábru vlevo nahoře kompozice nakonec sedí (uf, já snad na stará kolena ještě začnu chválit kandelábry na ulicích)
celá kompozice je fajn...
no, a hlavně to hezké - klasické - lehce surrealistické kouzlo...
sice osvědčený standardní trik, ale to nevadí...
ve světě fotografie se už asi nikdy neobjeví něco skutečně nového...
vždy už půjde jen o variování...
ale to nevadí...
pokoukání je to pěkné...
=:o)
S(5) <>
Matúš Mudroch
napred jsem ji chtel z komentare vynechat - zbabele predstirat, ze jsem ji ani nevidel..
ale cosi zde cenicham...
vyborne to popsal Tomas Szepe...
a pokud bych mel vybrat jenom jednu, tak tuto:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/2/257/ogof.jpg
ta ma kouzlo lehce absurdni situace...
nechat ji samotnou jako hadanku...
bez napovedy...
=:o)
S(3) <>
Matúš Mudroch
a celá série fajnová...
sympatický způsob fotografování...
...
Ivo Hausner
a nejhezčí je ta černá vzadu...
=:o)
### embark
Ana Trninić
vlastně úplně výborná...
kulaté hlavičky, kulatý kruh a kulalá okénka...
dokonce i vchod do plechové lodě má zakulacené rohy...
všude samé bubliny...
vtipná fotografie...
skvělá...
=:o)
Lifting
Adriana Cahová
kdežto na papírové zvětšenině lépe vynikne kontrast mezi neostrými kukadly a ostrými kolíčky, a bude to ono, bude to v pořádku...
zde je ten "problém" dán tím, že monitor zmenšuje rozdíl mezi ostrými a neostrými částmi obrazu...
a potom to působí jako chyba...
avšak na papíře to je jistě hezké - tam je určitě jasně zřetelný ten záměr...
ještě jedou rád zopakuji, že pro vlčí vnímání je toto nádherná fotografie...
(jen bych se pokusil ji trochu přitmavit a nastavit nepatrně jinak průběh polotónů a kontrastu, ale to je pouze detail)
a ten výraz modelky je naprosto úžasný!
jako kdyby se jí ty kolíčky vůbec netýkaly...
ten kontrast mezi čirým nezúčastněným výrazem modelky-gazely a přichycenými predátory-kolíčky je úchvatný...
Rozumím Tomovi B/W Barvovi, že by tuto fotografii měl rád na stěně...
=:o)
...
Stanislav Petera
kdepak, na zachyceni tvaru zrna na kinofilmu (zhruba "normalne" citliveho a "normalne" vyvolaneho) bude asi tech tebou zminovanych 25mpix porad jeste malo...
chtelo by to realizovat poradne pokusy...
jen tak, ze zvedavosti...
pro radost z obejvovani...
;)
Lifting
Adriana Cahová
takováto jemnůstka vyzní určitě lépe na papírové zvětšenině...
to, co na monitoru může působit jako chyba, se automaticky zdůvodní při pohledu na reálnou zvětšeninu...
protože zdaleka ne vše, co je pěkné, tak působí i na webu...
takže představuji si tu papírovou verzi...
pro vlčí vnímání krásná a vtipná fotografie...
jsem rád, že se na fstopu objevují také takovéto - poztitivní energii a humor vyzařující portréty s jiskřičkou v očích, čistých jako pralesní studánky...
dobrá nálada...
a radost...
=:o)
...
Stanislav Petera
;)
...
Stanislav Petera
...
Stanislav Petera
Ale ani na tomto relativne velkem skenu neni vubec videt tvar zrna. Zrno je i zde pouze ve tvaru ctverecku.
Takze aby na tom skenu z kinofilmu byl videt i tvar jednotlivych zrnek, ta by musel byt cca 5x az 10x vetsi na vysku/sirku, cili s 25x az 100 x vetsi plochou.
Odhadem treba cosi mezi 350 az 1400 mpix - cili uz pocitano v gpix...
Ja vim, ze viditelnost tvaru zrna u skenu z kinofilmu není vubec podstatna, jen tim chci znazornit, jak je vse relativni...
;)
Lifting
Adriana Cahová
čistá duše zrcadlí čistou duši...
=:o)
Lifting
Adriana Cahová
pozitivni vyzarovani...
ciste duse...
=:o)
Lifting
Adriana Cahová
Lifting
Adriana Cahová
...
Stanislav Petera
### Peppe
Martin Slavík
a zde se to podle meho nazoru stalo...
hezky okamzik...
trefa!
(a s kulisami zde nemam zadny problem...)
tato fotografie se mi velmi libi...
=:o)
S(2) PORNObejby
Lucie Michnová
Pro takove vyzneni by mely byt porizeny v predrozhodujcim okamziku.
Byla by docela machrovina vytvorit velkou serii fotek, kde vsechny zabery jsou exponovany tesne pred rozhodujcim okamzikem...
Ale je mozne, ze i touto koncepci se jiz nekdo zabyva...
Musi to byt ale mimoradne predviavy a extremne rychly strelec...
Nesmi pred focenim pit alkohol...
a tak podobne...
prace pro lovce - robota pro sakala...
ale pokud nyni pro lepsi nazornost zustaneme u velmi hrube abstrahovaneho rozdeleni fotografek a fotografu do dvou zakladnich skupin na lovce a sberace, tak je jasne, ze vizualy, dekory, strukturami apod. se budou spise zabyvat "zeny" a lovenim momentek "muzi", a ze tyto dva tabory si asi nikdy plne neporozumi...
lovci mohou byt i nektere zeny...
a sberaci naopak nekteri muzi...
je to docela chaos...
lovci snadneji toleruji chyby v dekoru...
a naopak...
(potom jsou take obojzivelnici - jako treba Ondrej Rytir - proste lovec a zaroven sberac - grafik, pracujici i s dekorem... ...ten, ackoliv predevsim lovec, ma zaroven velke pochopeni i pro tento "nelovecky" vizual od slecny Lucie)
nekdy loni jsme toto tema trochu nakousli pod jakousi statickou sberackou fotografickou seri od Ondreje, coz je jinak prevazne vynikajici lovec...
no, a proc to cele pisu prave sem?
protoze si myslim, ze slecna Lucie je predvesim sberacka (vidi dekorativne - malirsky, graficky - vyborne komponuje s prirozenym talentem pro praci s plochou, ale vnima spise staticke obrazy a vyrazy - spise cosi jako malby, grafiky ci tzv. vizualy, a i ruzne vytvarne schvalnustky, ktere s prehledem vytvari, se temer vzdy tykaji vyrazu, kompozice a struktury, nikoliva vsak pohybu), a tim padem ji debaty o rozhodujicim okamziku mohou pripad uplne o nicem...
;)