Zde váhám s výstřelem pseudokomentáře. Mnoho věcí je nejistých, ale jedna věc je jistá: předešlá verze (I.) je lepší. Ta první varianta je vysloveně výborná. Zákřiveň se s poděšením pokuchám také pohledem na verzi II.
mne si to našlo. Připomíná mi to trochu některé vizuální žerty Mistra Petera Burdy, inspirovaného žertujícím Mistrem Petrem Župníkem. U této fotografie mám konkrétně na mysli „naklonování“ těch dvou malých sférických objektů z litiny, tvořících zakončení krátké vodorovné tyče, protínající kandelábr. Jako kdyby se tyto litinové kuličky množily, vybublávaly další a další, mírně se nafukovaly, měnily se z neprůhledných na průhledné a stoupaly na oblohu. Takový pouliční bublifuk. A také je možné, že další bubliny vznikají pod stínítkem lampy. Hezká věc.
A úplně nejhorší je, když se pseudokritik jednou za půl roku odváže -- utrhne od řetězu -- a něco řádně zkritizuje. Následně (většinou až když je pozdě) konečně pochopí, že autor má k té fotografii nějaký vztah nebo že ji má dokonce rád. Potom si pseudokritik rve vlasy (v mém případě srst) a začne litovat, že něco pseudokritizoval, protože tím té věci (anebo autorovi) ublížil. Den je potom o něco pošmournější a duše kalnější a hlavně smutnější.
Odpuste prosím vlčí neomalenost, ale nyní se vlk rozšoupne: toto foto je pod Vaši úroveň. Kompozici zde považuji za chybnou, stupeň a způsob rozostření obrázku je na půli cesty, což způsobuje takovou nepříjemnou – jakoby nechtěnou stopu a škála polotónů působí nemastně, neslaně, nesladce, nekysele a nehořce. Tentokrát dráp dolů.
Kamile, pes říká, že máš asi částečně pravdu. Vše lze s nepatrnými změnami klonovat donekonečna a vytvářet další a další varianty. Možná to lze také přirovnat k tvorbě fraktálů apod...
S tím datumem to dohromady perfektně ladí. Na mne to celkově působí velmi elegantně. Kdyby tam bylo pouze létadlo, tak by to z hlediště foto-grafického nebylo ono. A kdyby na obrázku byla jenom samotná datumovka v neutrální ploše, čili bez létadla, bez travnaté plochy, bez horizontu, bez oblohy a bez kondenzačních čar, tak by to pravděpodobně také nebyla příliš zajímavá fotka. Ale celková kom-pozice létadla ve svém prostředí a datumovky je skvělá. A dobře hrají také čmouhy na obloze.
pes: asi mne již nikdo nikdy nevyvrátí přesvědčení, že úplně nejhečí létadlo je Blaník. :)
Takové nic. Na první fotce bordel, na druhé doopravdy nic a snad jen ta třetí se může pochlubit něčím zajímavým, tedy traktorem. Traktory mám rád. Ale potom se na tu sérii podívám podruhé, potřetí. A najednou to začne fungovat. Nevím, jak je to možné, ale mne se ta série líbí jako celek. Je to nějak rafinovaně sestavené dohromady. Nesourodý galimatyáš „ničeho“, ale přes to jakýmsi záhadným způsobem funguje. Skutečně rafinovaná práce.
Také mám z této fotografie takovou veselou náladu. V boardech jsem dnes ještě nebyl (napřed práce [komentáře] a teprve potom zábava v boardech:), ale i bez Jitkou naznačovaných souvislostí (začínám být zvědavý, co je v těch dnešních boardech za taškařici) mne tato fotka nutí k úsměvu. Povedená věc. :)
Tome, tak tomu rozumím! :) Těmito karavany jsem také fascinován. A to odkazované album American Garage vlastním na vinylu, čili s velkou fotkou na velké papírové obálce. Občas si ji vystavím na více dní jako dekoraci. Vlastně ani nevím, jaká ta hudba je, protože gramofon už téměř nepouštím. Ale na tu obálku s parkujícími karavany civím často. Je to jedna z mých nejoblíbenějších. Několik měsíců jsem ji měl opřenou o regál u počítače.
Ale ještě k fotografii z Rané od Ianuse. Pro mě má ta kompozice také šťávu. Má dynamiku a zvláštní eleganci. Kromě datumovky a kamenné kruhové pěšinky zde výborně ladí i gradient oblohy. Opravdu se mi velmi líbí. :)
Líbí se mi velice. Představuji si ji na velké bílé obálce černého vinylového alba. Bílý čistý obal LP a uprostřed zhruba takto velká fotka. A vydavatelství? Samozřejmě ECM. A hudba? Mohl by to třeba nový Pat Metheny v komorním obsazení. V této souvislosti jsem si tak trochu vzpomněl na obal jeho alba American Garage. Sice je to něco jiného, ale přesto zde vnímám jakousi spřízněnost:
iva, doubravka, zdenka...
Milan Bureš
power planting II.
Martin Slavík
* * *
Ianus Germanicus
Karel
Jiří Tůma
* * *
Ianus Germanicus
* * *
Ianus Germanicus
Odpuste prosím vlčí neomalenost, ale nyní se vlk rozšoupne: toto foto je pod Vaši úroveň. Kompozici zde považuji za chybnou, stupeň a způsob rozostření obrázku je na půli cesty, což způsobuje takovou nepříjemnou – jakoby nechtěnou stopu a škála polotónů působí nemastně, neslaně, nesladce, nekysele a nehořce. Tentokrát dráp dolů.
S(2) <>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
Del sexo y otros demonios
Jitka Mornštajnová
Del sexo y otros demonios
Jitka Mornštajnová
S(2) <>
Milan Bureš
Del sexo y otros demonios
Jitka Mornštajnová
Klišé i ve smyslu prasoxu. Klišé na druhou. A to celé na třetí.
To však nevadí, protože klišé je dnes už úplně všechno.
Fotografie jako výtvarný obor asi už skončila.
Je čas začít dělat něco poctivého.
Ale ten fórek s vytáhlým cípem trička působí hezky.
Vlastně se mi ta fotografie docela líbí. :)
* * *
Ianus Germanicus
pes: asi mne již nikdo nikdy nevyvrátí přesvědčení, že úplně nejhečí létadlo je Blaník. :)
*
Michal Bílek
pes: hezká fotka :)
### S(3) last summer
Kamil Tupý
<>
Tomáš Szépe
* * *
Ianus Germanicus
Ale ještě k fotografii z Rané od Ianuse. Pro mě má ta kompozice také šťávu. Má dynamiku a zvláštní eleganci. Kromě datumovky a kamenné kruhové pěšinky zde výborně ladí i gradient oblohy. Opravdu se mi velmi líbí. :)
* * *
Ianus Germanicus
http://media.musictoday.com/store/bands/1778/product_large/4YCD05.JPG
:)
S(7) borovo, vukovar
Milan Bureš
.
Jarda Sedláček