Nastaven filtr:

(kdokoliv) 
[fs:1]
Tomáš Szépe [fs:1]



koukám, že nám ta hromada šterku pěkně narostla :)



Velmi se mi líbí!

Ale není absurdní fotit takovéto věci na malý (kinofilmový) formát? Nejde o podobné počínání jako nahrávat symfonický orchestr na malou magnetofonovou kazetu v (byť značkovém) walkmanu, vybaveného funkcí nahrávání? Slyšitelná redukce informací na nahrané kazetě sice může působit zajímavě, ale není i přes to nahrávání symfoňáků na walkman a následný superpečlivý „tuning“ takových nahrávek poněkud paradoxní činností?

Vždyť přece malý fotoaparát, do kterého lze vložit tenký filmový pás, původně určený pro filmařské kamery, byl přece vynalezen proto, aby budoucí reportéry a lovce momentek osvobodil od nutnosti používat stativ a fotit pouze (převážně) statické objekty či strnulé portréty lidí v klidných pozicích. Snížení kvality obrazu u kinofilmu je vyváženo možností fotit pohotově živé výjevy.

Takže když spatřím takovouto krajinku, tak si v duchu řeknu třeba cosi takového: „fajn skica. A na kdy je naplánováno focení této krajinky na odpovídající velký formát? Kdy uvidíme finální verzi načisto?“

Samozřejmě existují světoznámí lovci, kteří pohotový kinofilmový fotoaparát občas použili i na pořízení nějaké té krajinky či zátiší. Ale když jde o výjimky, tak to v celkovém kontextu vyzní úplně jinak. Tak nějak přirozeně. Ale používat primárně kinofilm na focení krajin a zátiší na mne působí pošetile. Proč do velkého šroubu rýpat malým nožíkem, když lze použít odpovídající velký šroubovák?

Kdysi dávno, když jsem byl ještě mrňavé škvrně, jsem někde zaslechl, že na každou práci má být použito správné nářadí. Na toto rčení si vzpomenu obvykle v situaci, kdy se univerzálním kapesním nožíkem snažím něco opravit...



suhlasim s vlkom v otazke tej "nervoznej" kompozicie.
mnohokrat sa stretavam s fotografiami, ktore ma zneistuju, a to im dodava na sile.
ale v tomto pripade nejde o znepokojenie tohto druhu.
mam taky pocit, ze si ostal az prilis fascinovany technickymi nuansami tohto zaberu ci uz pri komponovani alebo zvacsovani, ale to, co by tej fotografii naozaj vdychlo zivot a magiu, ti pretieklo pomedzi prsty...
posobi na mna ako dokonaly, prepracovany, vybruseny a uplne mrtvy obraz.



lubosi (a heno), diky za ten rozbor. priznam se, ze mam ted problem s tonalni upravou skenu pro prezentaci na webu, protoze fotka pripravena podle mych predstav na vyladenem srgb profilu noveho, rozmarneho monitoru je o notny chlup svetlejsi a mene kontrastni na vsech ostatnich (o poznani obycejnejsich) vystupnich zarizenich, ktera mam k dispozici. ladeni na necem slabsim pochopitelne zase vede na prilis tmave a prilis kontrastni zobrazeni na onom monitoru poradnem... a mirit nekam na stred jako zachrana nefunguje, protoze vysledkem takoveho kompromisu je vystup, ktery mi pripada byt zly na monitorech vsech. jestli mas moznost menit na svem displayi gammu, zkus na tenhle sken prosim jeste mrknout s hodnotou kolem 2.2, to by mohlo zabrat (nebo alespon zaridit jisty tonalni posun tim spravnym smerem). az se priste uvidime, pokusim se nezapomenout vzit sebou zdrojovou zvetseninu.



Tomáši, velice oceňuji tu superpečlivou práci a smýkám kloboukem, ale zároveň jsem z té fotografie poněkud nervosní. Jednak jsem trochu nervosní z té kompozice – z toho téměř nabodnutí ulomené špičky kmene do horního okraje exponovaného políčka, bez možnosti nadechnout se. Jsem nervosní rovněž z toho, že mne to nutí těkat po ploše a marně hledat cosi jako hlavní bod. Je tím hlavním bodem kruhový (válcový) pahýl po uříznuté větvi anebo ta ulomená špička nahoře? Chápu, že jde o sofistikovanou, rafinovanou a precizně „zkonstruovanou“ kompozici, ale zároveň mne pronásleduje otázka, zda ta kompozice nepožírá sama sebe? Zda zde nebylo „překonstruováno“? Nějak mi z toho (bez lámání přes koleno) nevyplývá lehce, přirozeně a bez křečí smysl, proč je to vlastně foceno. A také proč je takovéto statické krajinkové zátiší focené na malý formát (kinofilm). Nedává mi to přirozený smysl. Současně jsem nervosní také z tonality. Jako kdyby zde zmizely „hluboké tóny“ tmavých šedých, a vše se redukovalo spíše na méně zastoupené doplňkové tmavé „tenké“ obrysy či kontury té složité struktury (s minimem tmavých plošek) a snad až příliš převládající světle šedou. Působí to jako pečlivá detailní kresba (mikro)tužkou, v konturách zvýrazněná tuší s použitím dámského pera, umožňujícího tenké tahy. Ale protože vím, že nejde o superrealistickou kresbu ale o fotku, tak se mi to v té duté vlčí kebuli nějak motá, míchá a hádá, a nakonec jsem z té fotografie tak trochu nervosní.



trochu mi tam ale chyba vacsi tonalny rozsah. v strede to je take rovnako sede vsade.



poctivá krajinka v cementových tónech. :)
u téhle fotky bych i ocenil doporučení nějakého tracku, který by vhodně dokreslil náladu.



tohle je dost zajimavy, zvlastni, vlastne je to vic nez koukatelny a byt bych se mozna i ztotoznil s nakyma vyhradama ke skladbe, i tak se mne v tom plave prijemne, gut.



Tmavej flek vpravo je jeste na me takovej slabej a kompozici mi neudrzi. Leva strana je takova tezsi a mne to tady zrovna vadi.



the form of this pic is very courageous and interesting for me.



šablónka? čosi... teda tú zväčšeninu si rád pozriem.



lukasi, mozna radsi pockej, az uvidis tu zvetseninu, precejen live to vyzniva jeste trochu jinak (a stejnej proces by v primym slunci nefungoval, tim sem si celkem jistej).

co se tyce predstav o megatuningu, chapu, ze to tak muze pusobit, nicmene zrovna tohle je zvetsovany uplne primitivne - preflash a dva osvity na stejnou gradaci (jeden na vsechno, druhej s hrubou sablonou vystrizenou z prvniho zkazenyho papiru). signatura tonality tu vychazi z charakteru svetla a hutnosti expozice spis nez z cehokoliv jinyho.



já ti nevím, kdyby to před 60 lety vyfotil nějaký žák ansela adamse, tak řeknu: jó, budiž...

dneska na to koukám jako na technickou zajímavost-hříčku, kam až lze dotáhnout precizní megatuning pod zvětšovákem... ale kromě toho, že mě vcelku příjemně baví sledovat (a představovat si) tu neškodnou preciózní úchylku, tak mi ten záběr moc neříká; kompozičně bych měl i výhrady...



fajn, fakt ze jo, ten strom je tam jak nalepenej na ty fotce z lepenky, jak je plastickej. pripadne je to jako takovej 'tear down the middle of a photo'. to me bere. to bych chtel v printu, nekecam, pm me to negotiate.

impressive Tech. data, too - zni to jako dost processingu. :)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Komentáře, strana 25/209

Str.
25