Filter in effect:

(anyone) 
[fs:240]
Ondřej Hruška [fs:240]



btw, verbatim je to spojeni "demokraticke umeni" nonsens, resp. nerozumim, jak by do tohohle fenomenu zapadala _vlada_. rec byla zrejme o "lidovem umeni", a to sedi krasne i diky pejorativni konotaci, kterou si u nas tohle oznaceni sebou nese jeste z dob socialismu.



sice ten závěr božského Umberta je trochu myšlenkově divočejší, ale pravdou je, že došlo k určitému plošnému "opojení" ze snadného pořizování a sdílení obrázků (záměrně neříkám fotografií); stejně jako kdysi došlo k elektrifikaci, plynofikaci a dalším fikacím, tak dneska jsme svědky jakési pseudofotografikace...

tím nemluvím proti fotomobilům nebo všeobecnému cvakání čímkoliv (třeba d800, to je jedno), i mobil může být pro určitou práci ten nejvhodnější fotonástroj

ale zrovna to "facebookově-deníčkové cvakání" bych nenazýval "demokratickým uměním"

http://www.mediar.cz/umberto-eco-v-tydeniku-lespresso-kamery-nas-pripravuji-o-prozitky/



branim sa tomu zubami nechtami, je to proti vsetkym zauzivanym podnetom a to je to, co vo mne budi zaujem a pozornost.



dala bych si čaj černý jak střeva té ryby



ha!
[no ne]
jinak diskuze na linkovanejch forech je supr, diky



Možná jsem dlužen zde dodat, že tato série se mi také docela líbí. Jednotlivé snímky jsou komponovány klidně, konzervativně, bez okázalostí. Jsou natolik klidné, že by mne samostatně možná ani příliš nezaujaly, ale takto v celku je jasně patrná zkušenost autora. Nejsou to fotky mobilového cvakala, ale rozvážného fotografa. Ty snímky možná působí snad až příliš usedle, ale to nevadí, protože osvěžení se dostaví při zobrazení celé série. V tom celku je ta série pro mne obsahově trochu strašidelná, protože si představuji, jak ten dříve zmiňovaný černokněžník tam vaří nějakého netopýra či hlavu vědou dosud neobjevené pravěké masožravé paryby, žijící v lesní bažině. A ta poslední fotka se „samorosty“ umocňuje pocit tajemného rituálu. Výběr fotografií a volba jejich posloupnosti jsou důkazem senzitivity autora.



No, zkusils to pekne. ;)

Nicmene jak sem chodim cist, musim rict, ze se mi ta serie zalibila (ciste vizualne, bez kontextu - ten me nezajima a zajimat nikdy nebude, nejsem ten typ, kterej fotku resi na tyhle urovni). Akorat kiha mi do toho porad moc nezapada, esak se mi libi i samostatne, ale na tom nesejde.



ta diskuze probíhá i jinde.
http://www.david-campbell.org/2012/07/21/hipstamatic-angst-instagram-anxiety-time-to-move-the-conversation-forward/

tady je pak silná obhajoba od reportera, co odložil zrcadlovku:
http://storyboard.tumblr.com/post/27479079539/capturing-libya-through-a-hipstamatic-lens-to

tyhle diskuze se opakují ve fotografii cyklicky. nastoupí nová technika a určitá skupina se brání, ale neubrání. po instagramu možná nikdo neštěkne, ale určitě to změní a uz změnilo vnímání fotografickýho obrazu a media. než to ale nějaký nový barthes pojmenuje, bude to už jinak.

tomáši, jedna věc je, co bys rád viděl, a druhá, co se skutečně děje.
považuju za zásadní ty pozorování - profi fotograf používá mobil stejně jako amatér (krásný termín phoneography), mobil je médiem revoluce (arabské), má ho každý. na samotných záběrech odkudkoliv /viděli jste zahájení olympiády - průvod národních výprav?/ vidíme už jen fotografující lidi. zatím nejsme schopni se s tou "záplavou" vyrovnat. lze ji ignorovat, ale nejspíš bude nutný na ni nějak reagovat. a to je ta otázka, která se prolíná tím čtením. jak s tím naložíme?
přestat fotit je extrém.

p. s.: přide mi s panem tůmou to pohlo nejvic, i když deklaruje že nikoliv.



My lidé (a zvířata) jsme v podstatě líní tvorové. Fotografii jsme vynalezli proto, abychom nemuseli malovat. Protože něco obstojně namalovat je o nervy. A není na to čas. Takže už samotný vznik fotografie lze vnímat jako jeden z projevů postupné degenerace lidstva a zvířectva. Dokonce už i opice v zoo jsou líné malovat své abstrakce a raději mačkají spouště levných digitálních foťáků.



RE colberg/rozzo: cteni zajimavy (hlavne ta prvni esej je fajn), jen mi prijde, ze se v prubehu diskuze myslenka rozredila a teze nakonec vyznela do ztracena.

demokraticky umeni, heh, nic takovyho. jen nebyvaly rozsireni fotaku v incidenci se stejne nebyvalou proliferaci bezpredmetnyho "sdileni". nahodnej, trivialni bordel, kterej nam hlavy zaplevelil do ty miry, ze uz ho ani nedokazeme vnimat. zadny umeni v tomhle fenomenu neni a nikdy nebylo.

facebook je v podstate mrtvej uz ted a po instagramu nikdo nestekne do dvou let. oboji je jen modni vystrelek, kterej po sobe zanecha kulturni stopy maximalne v kalibru zanrovyho filmu. a budouci nahrada za socialni site zrejme nebude vetsi_lesklejsi_a_globalnejsi, to uz ted totiz taky nikoho moc nezajima.

ta "serializace", jak ji popisuje colberg, by byla terapii pro tuhle nestastnou chvili, ja bych ale radsi videl poradnou katarzi a naslednou renesanci.



Ale pripomelo mi to zacatky na pp... takovej Manek, Sigut, Hosh, Brezina a spol. to by byly pro tebe asi ty spravny typy pro vyzivnou diskusi. :)



Ja si troufam tvrdit, ze se lidi nenasrali, protoze kdyz nekoho zkousis nasrat necim, co uz udelalo 50 lidi pred tebou, tak se proste nikdo nenasere - maximalne mavne rukou a prejde to.



místo abych psal manifesty, radši čtu. na webu je teď rozjetá zajímavá diskuze, kdož máš čas, začti se: /chronologicky/

http://jmcolberg.com/weblog/extended/archives/photography_after_photography/

http://www.thevisualexperience.org/web/photography-photography-good-question-joerg/

http://jmcolberg.com/weblog/extended/archives/photography_after_photography_further_down_the_rabbit_hole/

http://www.thevisualexperience.org/web/photography-photography-web-talent/

atd. já jsem si to musel vytisknout, jinak se na to nedá soustředit. chlapi jsou taková střední generace, takže jim trochu trvá, než dojdou k nějaké konkluzi...

ale opravdu stojíme na rozcestí. to, jak fotografii změnil facebook a instagram, už nepůjde vrátit. sám v tom zatím nemám jasno, chystám se něco napsat.
ve zkratce - ano, všechno už bylo vyfoceno, zvlášť s nástupem chytrých tel. definitivně vzniklo demokratické umění. ale jak se ptá colberg - co si z toho dokážeme vzít? jak na to dokážeme zareagovat?

abych předešel vztahovačným komentům - tohle samozřejě není absolutní řešení té otázky, je to cyklus založený na provokaci klasických foto-estetických norem - jejich zastánců. moc jste se ale nenasrali, příště to budu muset hodit na idnes.



U me to nevyvolava nic. Ani do plusu, ani do minusu. Prazdno, nezajem, dalsi.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 2/64

Page