Tomáši, to je zajímavý postřeh a precizní formulace („cartoonova parodie na koudelkovo čokla“)
tak to mne příjemně poděsilo.. díky! =:o)
pes: a jak jsi vlastně poznal, že ten čokl je vystřižený z kartonu? ;))
;))))
velemilá LA*, teď civím, že ten velký stín vypadá jako hlavonožec, možná chobotnice..
velevážený Oto, on ten černej pes je skutečně bez kresby.. jeho černá srst je navíc z velké části ve stínu.. bylo to téměř proti slunci.. on ten černej pes je spíše siluetou.. ;)
velevážený Richarde, speciální Díky! ..představa „setkání dvou krabic tažených lany, postrkovaných bidly a zdravících se poklopy“ mne nadchla! ;)))))))
Oto, podle Tvé aktuální ikonky jseš sysel (velevážený Sysel 140) ..ale to se potom nikdo nemůže divit, že Ti nesedí obrázek s volně pobíhajícími psisky.. ;)))
pes: ten objekt nad levým psem mne také lehce irituje, ale nevím, zda bych to na případném barytu dokázal nějak přijatelně odretušovat (toto je sken ze sprostého RC laminátu 13x18), a tak jsem to zatím raději nechal.. ;)
Tomáši, děkuji velice, ale toto není maskováno pomocí konkrétních přesných masek.
Pruhy na tričku zkontrastnily a zvýraznily se až po aktivaci doostřováku. Jinak pod zvětšovákem je pouze pomocí malé nekonkrétní šablonky trochu přimíchána „velkoplošná vinětace“.. ;)
Michale, lakuji.. byly foceny v opačném pořadí.. ale nejsem si tím úplně jistý.. v každém případě jsem je chtěl v opačném pořadí původně slepit, aby to mělo dějovou logiku.. ašlak vypadalo to blbě.. a tak jsem je slepil naokap.. možná to vypadá blbě i takto, ale už to tak nechám.. ;))
Velevážení přátelé, asi se někteří z vás ptají proč vlk pořád monotematicky prudí s tou Letnou, a proč už konečně nepostuje něco jiného – koukatelnějšího..
A tak se pokusím odpovědět: na Letenskou pláň jsem tak nějak zvyklý již od dětství.. Vycvakával jsem tam již v hlubinách minulého totalitního režimu.. Poprvé jako školák kinoemulzním aparátem Smena 8M.. A potom zrcadlovkou Praktica VLC 2.. (možná časem něco vyštrachám z těch dob)
Letenská pláň mne již léta přitahuje svou velkou „čistou“ plochou - cosi jako magické výcvakové pole..
Avšak byly roky, kdy jsem nefotil a už vůbec ne na Letné.. Kontinuita zde sice existuje, ale je velmi děravá a především zcela nesystematická..
Mou parketou nejsou portréty apod... Cítím se lépe na volných čistých plochách – u moře, na letištích, na zasněžených polích, na náhorních plošinách apod. (asi i pro to, že v kebuli mám svinčík, takže teda z jakýchsi duševně hygienických důvodů)
Vím, že výcvaky nejrůznějších konfigurací bytostí a objektů na velkých čistých plochách jsou příliš snadnou kořistí – cosi jako podvod – účinek fotogenických kulis, ve kterých se může dít téměř cokoliv.. Zkrátka příliš snadná kořist..
Ale i s vědomím výše kváknutého se na Letenskou pláň občas vracím a někdy (vzácně) tam protáhnu pár emulzí skrz aparát..
Asi se s tím už nedá nic dělat, je to návykové..
Letenskou plán teda jaksi neplánovaně – spíše samovolně považuji za dlouhodobé téma..
Jakýsi volný nesystematický běh na dlouhou trať..
Anebo spíš loudavou roztěkanou potulku..
A také bych měl ještě dodat, že v období kolem střevní školy mne okouzlila jedna fotografie od J. H. Lartigue – je na ní konfigurace postav na volné travnaté pláni.. (ale teď na ni nemohu najít žádný odkaz – na webu ji hledám poprvé) Ta fotografie se mi zahryzla do kedlubny jako jakýsi kánon, a od té doby to tam stále je a jaksi mne to ponouká ke hledání konfigurací postav a věcí na čistých plochách..
To je myslím nyní asi tak vše, co ke zdlouhavému tématu Letenské pláně mohu vykváknout..
Pasáž Lucerna III
Lubomír Vlk
(Tomasi Řš, budiž Ti odpuštěno.. ;))
Pasáž Lucerna III
Lubomír Vlk
pes: magická místa Prahy postupně mizí.. dřívější fotogeničnost periferie města je již téměř zničena.. pasáž Lucerna zatím zůstává..
Pasáž Lucerna III
Lubomír Vlk
OH: před jakýmpak divným pánem? Na té jiné fotce přece prchá před divným vlkem.. ;)))
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
pes: tak jsem to teď vyměnil za (o myší fousek) tmavší verzi (ta původní varianta byla zbytečně přesvětlená)
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
tak to mne příjemně poděsilo.. díky! =:o)
pes: a jak jsi vlastně poznal, že ten čokl je vystřižený z kartonu? ;))
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
velemilá LA*, teď civím, že ten velký stín vypadá jako hlavonožec, možná chobotnice..
velevážený Oto, on ten černej pes je skutečně bez kresby.. jeho černá srst je navíc z velké části ve stínu.. bylo to téměř proti slunci.. on ten černej pes je spíše siluetou.. ;)
velevážený Richarde, speciální Díky! ..představa „setkání dvou krabic tažených lany, postrkovaných bidly a zdravících se poklopy“ mne nadchla! ;)))))))
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
fotka s Hradčanama XIV
Lubomír Vlk
Ondřeji a Pavle, děkuji velice! =:o)
Honzo, děkuji umírněně.. ;))
pes: ten objekt nad levým psem mne také lehce irituje, ale nevím, zda bych to na případném barytu dokázal nějak přijatelně odretušovat (toto je sken ze sprostého RC laminátu 13x18), a tak jsem to zatím raději nechal.. ;)
### Po dešti II
Lubomír Vlk
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
pes: Emile, tak to se děsím na Tvé nové zvětšeniny přes plechové nástavce. Šup s nimi sem (na celosvětovou pavučinu ;)
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
Tomáši, děkuji velice, ale toto není maskováno pomocí konkrétních přesných masek.
Pruhy na tričku zkontrastnily a zvýraznily se až po aktivaci doostřováku. Jinak pod zvětšovákem je pouze pomocí malé nekonkrétní šablonky trochu přimíchána „velkoplošná vinětace“.. ;)
Pražské léto XVII
Lubomír Vlk
pes: díky za krásné komentáře! =:o)
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
A tak se pokusím odpovědět: na Letenskou pláň jsem tak nějak zvyklý již od dětství.. Vycvakával jsem tam již v hlubinách minulého totalitního režimu.. Poprvé jako školák kinoemulzním aparátem Smena 8M.. A potom zrcadlovkou Praktica VLC 2.. (možná časem něco vyštrachám z těch dob)
Letenská pláň mne již léta přitahuje svou velkou „čistou“ plochou - cosi jako magické výcvakové pole..
Avšak byly roky, kdy jsem nefotil a už vůbec ne na Letné.. Kontinuita zde sice existuje, ale je velmi děravá a především zcela nesystematická..
Mou parketou nejsou portréty apod... Cítím se lépe na volných čistých plochách – u moře, na letištích, na zasněžených polích, na náhorních plošinách apod. (asi i pro to, že v kebuli mám svinčík, takže teda z jakýchsi duševně hygienických důvodů)
Vím, že výcvaky nejrůznějších konfigurací bytostí a objektů na velkých čistých plochách jsou příliš snadnou kořistí – cosi jako podvod – účinek fotogenických kulis, ve kterých se může dít téměř cokoliv.. Zkrátka příliš snadná kořist..
Ale i s vědomím výše kváknutého se na Letenskou pláň občas vracím a někdy (vzácně) tam protáhnu pár emulzí skrz aparát..
Asi se s tím už nedá nic dělat, je to návykové..
Letenskou plán teda jaksi neplánovaně – spíše samovolně považuji za dlouhodobé téma..
Jakýsi volný nesystematický běh na dlouhou trať..
Anebo spíš loudavou roztěkanou potulku..
A také bych měl ještě dodat, že v období kolem střevní školy mne okouzlila jedna fotografie od J. H. Lartigue – je na ní konfigurace postav na volné travnaté pláni.. (ale teď na ni nemohu najít žádný odkaz – na webu ji hledám poprvé) Ta fotografie se mi zahryzla do kedlubny jako jakýsi kánon, a od té doby to tam stále je a jaksi mne to ponouká ke hledání konfigurací postav a věcí na čistých plochách..
To je myslím nyní asi tak vše, co ke zdlouhavému tématu Letenské pláně mohu vykváknout..
;)
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk