<
Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]



Vysílám podědkování za všechny komentáře!

Matúši, odpověď na tvůj dotaz ohledně vyrovnávání paralaxy u foťáku s průčumovým hledáčkem není jednoznačná. Záleží na konkrétní situaci. Pokud je nějaký objekt hodně blízko a za ním vzdálené objekty jsou vizuálně natolik výrazné, že by paralaxa mohla způsobit něco škaredého ve vzájemné pozici popředí a pozadí, potom se nahýbám, kývám a pokouším se nějak trefit pozici čoček. Občas jsem se pomocí foťáku s průčumovým hledáčkem nouzově pokoušel trefit i nějaký „zákrytový vtípek“, který je přirozenější cvaknout pomocí reflexovky. Ale konkrétně u tohoto výcvaku žádný takový vtípek není. Nedokážu si vzpomenout, zda jsem se zde před cvaknutím nahýbal a kýval ve snaze vyrovnat paralaxu. Možná jen trochu, spíše podvědomě. Je možné, že o tom svém kývání, které může připomínat nějakou chorobu, už ani nevím...

pes: Tomáši, doufám, že touto dobou je papír už pod zvětšovákem!:
http://www.fstop.cz/e/szepe/comments/to-vlk/131127-1654/



7milá klubová Básnířko, dědkuji ti a vinšuji příjemnou vycházku! =:o)



Milane, to je zajímavá představa. Poznamenám však, že pokud by tam nebyla ta slečna, která jakoby hledí „ven z formátu“ a je otočena zády k volnému horizontu napravo, tak v tom případě by bylo nutné změnit kompozici. Při absenci slečny by se muselo otočit objektivem vlevo. Tím by však vznikla jiná fotka, ve které by už nemohl zůstat tak velký prostor v pravé části výcvaku, respektive by zde už nemohla být ponechána tak dlouhá „unikající“ horizontála. V konečném důsledku by to ztratilo dynamiku a stala by se z toho nezajímavá věc. Tím však netvrdím, že nyní je to nějak zvlášť zajímavé... ;)

pes: díky všem za komentáře... :)



jééé, Kristýnko, ten odkaz na kresbu nemá chybu! :)))

pes: krásné překvapení. Milá návštěva. Hodná chobotnice. Dobrý nápad Tomáše a senzační realizace od Kristýnky. Ta knihovna se volně vznáší, levituje a přitom tam perfektně sedí. A jako bonus úžasné barvy. Velikánské díky! :)



Martino, to prázdné místo napravo je rezervováno pro knihovnu tvaru chobotnice... :)

pes: díky všem za komentáře. :)



velké díky vám všem za krásné komentáře... :)



Honzo, máš pravdu. Ta kompozice je od pangejtu k pangejtu. Teda spíše od patníku k patníku... ;)

pes: děkuji za hezké komentáře... :)



Martine, díky za odkaz na úžasné panorama! Krásné stroje a skvělý počin! =:o)



Zetor do hor
blob na Letnou
válec na pláň
Zámek na hrad
;))

pes: díky všem za krásné komentáře! =:o)



Vysílám rozměrné díky vám všem za veš-keré komentáře. :)

pes: Tomáši Szépe, dumám o tvé otázce. Překvapila mne. Jako kdybys naznačoval, že existuje jakési obecné doporučení focení na šířku. To já tak nemám. Nemám žádnou obecnou preferenci, zda cvakat na šířku či na výšku. Oba způsoby jsem vždy vnímal jako rovnocenné, a nikdy mne nenapadlo některý z nich upřednostňovat.

Pokud si vzpomínám dobře, tak v blízkosti zorného pole u této konkrétní scénky (vpravo/vlevo) snad ani nebyl nějaký zásadně rušivý prvek. Důvodem cvaknutí na výšku pravděpodobně nebylo kličkování před nějakou nehezkou věcí na okraji. Přestože jsem sklerotik, tak si zřetelně pamatuji, že tenkrát jsem se zkusil kouknout skrz matnici i na šířku. Ale na šířku mne to připadalo poněkud zadušené. A tak teda došlo k pokusu okysličit to větším podílem nebe... :)



vlk (ten od Vlčkový;) děkuje za milé komentáře... =:o)



Matúši, díky!

S tím okrajem zde máš asi pravdu...

Možná to časem zkusím nazvětšovat ještě jednou. Tentokrát s použitím o trochu menší - původní nepropilované plechové vložky do zvětšováku, která zakryje ten průsvitný okraj kolem naexponovaného políčka...

=:o)



...teda Martine, to je hanba! ...v kultivované společnosti se kočky přece nejí!
;)))

pes: velké Díky!
=:o)



vlk hyperděkuje za všechny komentáře! =:o)



hyperděkuji za všechny velkorysé komentáře, bdělé výklady situace, precizně formulované dotazy a pregnantní odpovědi..
=:o)



pes: teda ten šachisticko-brankářský výklad situace je znamenitý.. ;))


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/21

<
Page