pes2: ještě dodám, že následný den – v sobotu – se na té pláni objevilo již více návštěvníků, ale to tam (pokud se nepletu) zase nebyl štáb z ČT... ;)))
...ona ta akce byla opravdu poněkud bizarní... ...toto se odehrálo loni v pátek... ...trochu poprchávalo... ...po ploše se proháněl na zadním kole nějaký motocyklista a svým drapákem vyrýval písek, několik dětí pouštělo letadélka, dva nadšenci promazávali starý parní válec a několik inženýrů se vytrvale pokoušelo zprovoznit jakési placaté auto na solární články... ...a jinak skoro prázdno, téměř žádný zájem veřejnosti, a štáb z ČT se pokoušel natočit reportáž, jako že se něco děje... ;)))
pes: díky vám všem za všechny komentáře...!
Slávek =:o)))
Tome B/W, speciální díky...! ...to jsi mne velmi poděsil...! ...a tak se ji teda pokusím vyrobit trochu větší...
;)
pomatenej vlk děkuje za veškeré komentáře k černošedobílé verzi výcvaku...
placatý skener děkuje za veškeré komentáře k bleděmodrotmavomodré variaci...
=:o)
Tome, dovolím si oponovati: zde nejde o to, ve kterých byl či právě je rukou... Původně se u Tebe takto divoce neprojevoval... Vlastně z počátku ani u mne ne – napřed vytvářel jen drobné „ruchy“... Takto kreativně začal samovolně řádit až po nějaké době, a jsem přesvědčen, že kdybys jej měl doma nyní a používal jej, tak by sis ty nejrůznější roztodivné verze také ukládal... Já opravdu jen kliknu – nic víc – a potom už jen zvědavě čekám, co z toho samo vyleze... ;)))
...no to jsem sice ještě nenašel, ale zjistil jsem, že pod horním odklápěcím víkem je jakési sklo, které tak trochu připomíná sklo na akváriu, a tak si představuji, jak po vnitřní straně skla lezou čistící vodní šneci a jak uvnitř skeneru plavou rybičky...
...a co mám říkat, já, když ještě pořád smolím odpověď na zcela první komentář...?!? ;)))
...také jsem nestihl, a tak teda nouzově vysílám velké univerzální poděkování...!! =:o)
...zřejmě jsem (s vaší nápovědou) konečně pochopil, co mi chce placatý skener sdělit pomocí svých roztodivně zjančilých vizuálních výtržností: asi má žízeň...
Tome B/W: ale kdepak, tento skener nelze přirovnávat k houslím (nelze na něj hrát...) Je spíše orchestrionem: hraje zcela sám, a já - pouhý fotografický učeň - jen v úžasu civím, co se to děje... ;)))
pes: mám vyřídit, že placatý skener vám všem velice moc děkuje...!
:)
pes: a samozřejmě také vysílám konstantní megapoděkování Tomovi B/W Barvovi za kreativní placatý skener... ...bez tvůrčího talentu tohoto čiperného skeneru by tyto dva v podstatě nepodařené vlčí výcvaky byly akorát tak k vyhození do oplatkového koše...
Velké díky za kompletní škálu komentářů – od „nic“ od Filipa Rázgy, až po „jak nic??!!“ od Tr.IG...!
:)))
Rovněž vysílám speciální převeliké díky za nádherný komentář od VeleMága TeePee...!
A mimo jiné také vysílám paralelní hyperpoděkování nejvelevyváženějšímu klubovému Profesoru Tr. Ianusovi za jednu takovou fotografii, která je pro vlčí mikrosvět velice důležitá, a u které jsem ostudně dlouho dlužen komentář: http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=3450
:)
...ale kdepak, to bych nerad, aby to sklouzlo k diskusím o fotošoku...
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
Ondřeji, a ještě ke Tvému výroku: „a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.“
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Oto, to zrno je velmi jemné... ...můžeme to nazvat třeba jemně pihatou strukturou pigmentu...
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
další pes: mám v úmyslu někdy později pro zajímavost postnout takový jeden výcvak z ulice... ...ta ulice je ve stínu, ale na část kapoty zaparkovaného automobilu svítí přímé slunce... ...je to cvaknuté na emulzi XP2, a pod zvětšovákem jsem pohodlně nadržel tu sluncem ozářenou kapotu... Vzájemná tonalita ploch je na zmiňovaném výcvaku vyrovnaná naprosto nepochopitelným způsobem... ...snad ani nemohu uvěřit, že je to vůbec možné... ...XP2 je opravdu zvláštní materiál... ;)
Ondřeji, souhlasím, že Ilford XP2 má s digitálem společnou jemnost polotónů a klidnost ploch... ...v tom jsou si tato obě média hodně podobná...
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
...asi bych se měl přiznat, že ten postřeh s deskáčem jsem ukradl nejvelevyváženějšímu klubovému Profesoru Tr. Ianusovi (sice u jiného výcvaku, avšak s použitím XP2...)
...ale ne, vlastně neukradl... ...vždyť na deskáč jsem myslel už při prohlížení negativů silnou hodinářskou lupou... ...ta hladkost, jemnost a stabilnost ploch mne tenkrát opravdu ohromila... ;)
...nojo, ale neklidné chvění stříbra u HP5 má také kouzlo, a zřejmě ještě větší... ;))
S(2) Pražské léto VII
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto VII
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto VII
Lubomír Vlk
pes: díky vám všem za všechny komentáře...!
Slávek =:o)))
Tome B/W, speciální díky...! ...to jsi mne velmi poděsil...! ...a tak se ji teda pokusím vyrobit trochu větší...
;)
S(2) Letiště XIII
Lubomír Vlk
S(2) Letiště XV
Lubomír Vlk
placatý skener děkuje za veškeré komentáře k bleděmodrotmavomodré variaci...
=:o)
S(6) klubový Profesor Tr. I...
Lubomír Vlk
S(2) Letiště XV
Lubomír Vlk
S(2) Letiště XV
Lubomír Vlk
S(2) Letiště XV
Lubomír Vlk
...také jsem nestihl, a tak teda nouzově vysílám velké univerzální poděkování...!! =:o)
S(6) klubový Profesor Tr. I...
Lubomír Vlk
Tome B/W: ale kdepak, tento skener nelze přirovnávat k houslím (nelze na něj hrát...) Je spíše orchestrionem: hraje zcela sám, a já - pouhý fotografický učeň - jen v úžasu civím, co se to děje... ;)))
pes: mám vyřídit, že placatý skener vám všem velice moc děkuje...!
:)
S(6) klubový Profesor Tr. I...
Lubomír Vlk
S(6) klubový Profesor Tr. I...
Lubomír Vlk
S(6) klubový Profesor Tr. I...
Lubomír Vlk
:)))
Rovněž vysílám speciální převeliké díky za nádherný komentář od VeleMága TeePee...!
A mimo jiné také vysílám paralelní hyperpoděkování nejvelevyváženějšímu klubovému Profesoru Tr. Ianusovi za jednu takovou fotografii, která je pro vlčí mikrosvět velice důležitá, a u které jsem ostudně dlouho dlužen komentář:
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=3450
:)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
( „...nová TLR - triple lens reflex a šťastná operátorka tohoto mocného přístroje... ...japonka s yashicou... ...lanem se spouští závěrka, ehm... závora... ...capitán Nemo...“ ...anebo: "...Flexareta s magickým okem tajný projekt Přerovské Meopty...." ...a tak dále... =:o))))
Přenádherné komentáře; vlčí radost převeliká...!! =:o)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...ale ne, vlastně neukradl... ...vždyť na deskáč jsem myslel už při prohlížení negativů silnou hodinářskou lupou... ...ta hladkost, jemnost a stabilnost ploch mne tenkrát opravdu ohromila... ;)
...nojo, ale neklidné chvění stříbra u HP5 má také kouzlo, a zřejmě ještě větší... ;))