[Pražské léto VI]
[close verbose info panel]                 Title: Pražské léto VI [Uhm]

 

[fs:118]
Author: Lubomír Vlk
Portfolio: pražské léto

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2006-03-22 10:16, film: 35mm

Tech. data:
kinoemulzní aparát: Pentax ME Super
záklopka: Seiko MFC-E2
subjektiv: SMC Pentax-FA 2/35
emulze: Ilford XP2 (procesí C41 v laboratoři)
komorní přístroj: Meopta Opemus 5a + barevná hlavice
(pilníkem zvětšený plechový rámeček - cca 26x38 mm)
světlocitlivý tapír: Agfa Multicontrast RC 13x18 cm
kladná vývojka: Tetenal Eukobrom (v temné koupelně)
placatý A4 snímač: Plustek OpticPro 9636T
číslicové úpravy: retuš smetí, křivice tónů, zbystření apod.

Remarks:
Praha - Klementinum, léto 2005

pes: vysílám poděkování za spolupráci Helence Malostranské

Nr. of views, unique comments/unique views:
3991, 24/63 (38 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[fs:218]

fascinuje ma ako sa stavia na špičky, ako sa k tomu naťahuje, je to tak strašne komické, a zároveň nežné ... proste je ten jej postoj úplne čarovný


[fs:118]

...jejej, zde přibylo nádherných komentářů...! ...převelice moc dědkuji...!! =:o)

( „...nová TLR - triple lens reflex a šťastná operátorka tohoto mocného přístroje... ...japonka s yashicou... ...lanem se spouští závěrka, ehm... závora... ...capitán Nemo...“ ...anebo: "...Flexareta s magickým okem tajný projekt Přerovské Meopty...." ...a tak dále... =:o))))

Přenádherné komentáře; vlčí radost převeliká...!! =:o)


[fs:111]

uzasne na tychto masinkach je, ze sa daju pouzit nie len "odzadu", ale aj "od boku" ;-)


[fs:120]

TR: ve středu jsem videl u Škody hned dvě mladý japonky kupovat si dvě flexarety ... pritom yashic tam taky bylo k mani dost
a tohle je ta mladší vlasatější z nich ;-)


[fs:123]

ma to pro me tajemný dozvuk....


[fs:1]

jj, pro me to taky nebyla ceska ani na sekundu. :)


[fs:104]

joo, japonka s yashicou!
teda, ona to je asi češka s flexou, ale neberte mi prosím mojí visi ;)
mooc roztomilý


[fs:112]

akurat som pisala, ze to jak z verneovky, to velke drevene cudo...ale sef ma vyhodil od kompu ... a vida Ianus zasa pise aj za mna ;) mily snimok vlcku


[fs:120]

nová TLR - triple lens reflex a šťastná operátorka tohoto mocného přístroje ... lanem se spouští závěrka, ehm... závora

je to pěkně lidsky milé a hravé - moc prima

ten mocný foto-opto-přístroj určitě zkonstruoval capitán Nemo


[fs:161]

mne to prijde hlavne asi miloucke :-) .. dokonce bych rekl, ze Helenka je videt i v tom oku dole, ne?


[fs:99]

[fs:102] já se tady moc nechytám =o/


[fs:118]

...ale kdepak, to bych nerad, aby to sklouzlo k diskusím o fotošoku...
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)


[fs:140]

a jo, vy se bavíte o tom jak to vypadá ve fotošopu.
Tak to nic, to je mi srdečně jedno :-)


[fs:107]

lv: ja jsem ty pojmy nezamenil. ja jsem psal o zpracovani raw a o beznych upravach digifotek ve photoshopu. nejcastejsi upravou je prave jakasi "komprese" dynamickeho rozsahu. no, stejne me nebavi o tom diskutovat, vsichni vime svy, a ja jsem linej vysvetlovat co presne mam na mysli, kdyz nejsem schopnej volit dostatecne popisne pojmy :)

(chtelo by to nekdy si sednout k notebooku, treba az budu mit nejakou dslr, a nazorne predvest)


[fs:118]

Ondřeji, a ještě ke Tvému výroku: „a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.“

Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:

a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...

b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)

pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...

pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)


[fs:118]

Oto, to zrno je velmi jemné... ...můžeme to nazvat třeba jemně pihatou strukturou pigmentu...

Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))


[fs:140]

na to jsem se chtěl zeptat. Ty monochromy asi nemají zrno, že?


[fs:107]

(a proc mi takovyhle digi look vadi - vidim jen nedynamicke zhnacane sede tony; bez stavy, bez jiskriveho mikrozrna, bez zivota....)


[fs:107]

lv: prave ta komprese dynamiky je typicky rys digitalnich fotek. on dynamicky rozsah soucasnych digitalnich tel neni az tak spatny, kdyz si clovek pohraje s rawem. a ve photoshopu je vice nez snadne namackat k sobe neco, co by v komore dalo pekelnou praci. na teto fotografii zadna hranice prepalu nehrozi a nehrozila by, krom leskleho kruhoveho ramecku pod flexaretou - a ten je vysviceny (zcela prirozene) i na filmu, a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.

me se proste tenhle look nelibi, a pro me je tohle digi look (a nebo jinak receno odbarveny-filmovy look; coz ve vysledku vychazi na tomto typu zaberu naprosto nastejno). v tomhle pripade at se treba tsz postavi na hlavu ci nikoliv .)

xp2 je opravdu zvlastni material. stejne jako na jine monochromy jsem na nej kdysi docela dost fotil.


[fs:118]

další pes: mám v úmyslu někdy později pro zajímavost postnout takový jeden výcvak z ulice... ...ta ulice je ve stínu, ale na část kapoty zaparkovaného automobilu svítí přímé slunce... ...je to cvaknuté na emulzi XP2, a pod zvětšovákem jsem pohodlně nadržel tu sluncem ozářenou kapotu... Vzájemná tonalita ploch je na zmiňovaném výcvaku vyrovnaná naprosto nepochopitelným způsobem... ...snad ani nemohu uvěřit, že je to vůbec možné... ...XP2 je opravdu zvláštní materiál... ;)


[fs:118]

Ondřeji, souhlasím, že Ilford XP2 má s digitálem společnou jemnost polotónů a klidnost ploch... ...v tom jsou si tato obě média hodně podobná...

Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...

Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...

Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...

Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------

pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))


[fs:1]

kdyby to nebylo u vlka, odpovedel bych "picu leda." :))
ooops, i did it again.


[fs:107]

nojo, kazdej ma kvalitne odbarveny digi jinak nakoukany .)


[fs:196]

fajn fotka aj ked musim povedat ze nema pre mna az taky naboj ako niektore tvoje ine veci...a hlavne co strhava moju pozornost a co mi vadi je ta vec co jej vychadza z hlavy


[fs:172]

ha trojoká kamera!
pěkný!
ale s těma očima má Tom pravdu. neříkej Lubo, že nemáš v rukávu i verzi s koukající Helenkou.
pes: víc očí víc vidí...
pes2: ta obluda u klementina mi nějak unikla, asi jsem tam v létě moc nebyl (občas tam zabrousím i pracovně), vypadá zajímavě, člověk by se hned sápal nahoru.
pes3: obludou samozřejmě nemyslím Helenku


[fs:1]

u me cely fajn tak, jak to lezi a bezi, jen bych si mozna pral, aby holcina koukla na nas.
tonalita luxusni, jen jina. jako odbarveny digi mi to nepripada vubec.


[fs:152]

Milé, pěkné...

Kvalita mě až zlobí... :)


[fs:118]

...asi bych se měl přiznat, že ten postřeh s deskáčem jsem ukradl nejvelevyváženějšímu klubovému Profesoru Tr. Ianusovi (sice u jiného výcvaku, avšak s použitím XP2...)
...ale ne, vlastně neukradl... ...vždyť na deskáč jsem myslel už při prohlížení negativů silnou hodinářskou lupou... ...ta hladkost, jemnost a stabilnost ploch mne tenkrát opravdu ohromila... ;)
...nojo, ale neklidné chvění stříbra u HP5 má také kouzlo, a zřejmě ještě větší... ;))


[fs:133]

s tym jakoby deskacem to je dobry postreh! :)


[fs:127]

[fs:107]

na me to teda tonalne pusobi skoro jak odbarveny digisnimky.


[fs:118]

Díky za všechny komentáře...!
Jáne, s tím XP2 jsem loni poněkud ulít, ale když mne u tohoto materiálu naprosto uhranula čistota polotónů – klidnost ploch (tak trochu, jako kdyby to bylo z velkého deskáče) a také úžasná expoziční pružnost... ...ani zcela přeexponovaná místa na případné přesvícené obloze nejsou na negativu natolik neprůhledná (nejsou natolik zčernalá), aby nebylo možné nadržováním něco z té oblohy dostat na tapír... Ale XP2 je snad až příliš dokonalý... Jak jsem se již zmiňoval, ještě raději mám ten zvláštní šmak HP5...


[fs:133]

s tou xp2 tonalitou je fakt troksu problem... preto som zacal fotit na farbu :))))
inak by som podla mojich skromnych skusenosti odporucil kodak bw400 lenze ked tie kodaky su tak elektrostaizujuce ci ako sa to vola.. dostat z nich prach je hrozna robota..


[fs:118]

cece tak to raději nejez... ;))


[fs:117]

[fs:118]

jejej, tak to zběsile dědkuji za všechny hyperkladné i megazáporné komentáře...!!

Vítězslave, vysílám speciální extrapoděkování za veleúžasnou FlexaBáseň...!!

Ondřeji, také mám raději tonalitu HP5 než XP2...
...a díky za od-kazy na VeleKrásné fotografie...!!
...například tato:
http://img-2005-07.photosight.ru/18/950990.jpg
mne zachvátila...! =:o)


[fs:156]

má ju nakrivo...túzrkadlovku :-)))) fajn páči sa mi prevedením aj obsahom aj tonalitou...možno trochu viac tváre by som uvítal, to sústredenie potvrdiť...ale to sú len moje kecy...fajn


[fs:158]

Vynikající kvalita..to je

Flexareta trojoká s podúrovňovým spodem vyvedeným čidlem....
Flexareta s magickým okem tajný projekt Přerovské Meopty....
Flexareta s vestavěným bleskem blejskavcem kulovým...
Flexareta s revolučním ovládacím prvkem TrackBall....
Flexareta se smaragdovým přívěškem v obroučce....
Flexareta s obří signálkou kompozičního hlídače....
Flexareta s jedinečným hledáčkem Palantír...
Flexareta prototyp s Venušinou koulí....
Flexareta sen dívek se sukní....
Flexareta sen dívek.....
Flexareta sen
Flexareta

... :)


[fs:119]

mmmmmmmmmmmmm prima pokoukáníčko


[fs:125]

okouzleni dvouokou zrcadlovkou...krasa!.)


[fs:140]

dole to pozorným okem sleduje kapitán Nemo.
:-)
Mně se líbí!


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Lubomír Vlk - Pražské léto VI