ano, poruchy se ze zde vrství, a to i u té „normální“ černobílé verze, která je sice bez poruchy, avšak zároveň s poruchami..
je na ní zobrazena porucha technická, respektive nehoda čtyřkolového motorového samohybu zvaného naviják, a potom je zde samozřejmě také porucha fotografická, ideová, obsahová, koncepční a porucha osobnosti autora výcvaku..
prosím pěkně na Kokoschkovi zde nelpím.. to byla asociace snad až poněkud volná a vzdálená.. ašlak při prohlížení těchto fotografií jsem si nedokázal na Kokoschku nevzpomenout.. kdo ví proč vlastně..
=:o)
Tomáši, pokud je toto „trendy“, tak v tom případě je to blbé i pro vlka..
protože pro vlka je blbé vše, co je trendy..
ale ať už je to jakkoliv, v každém případě se mi tyto fotografie líbí po stránce výtvarné..
možná jsou to v pocitovém smyslu spíše koláže a malby než fotografie (jak názorně upozornil v dřívějším vstupu také Juan Pablo Picasso), ale to přece není na závadu, ba naopak, může to být občerstvující změna..
tyto fotografie mne něčím tak trochu připomínají obrazy, kresby a grafiky Oskara Kokoschky, jehož dílo prý bývá dáváno do souvislosti s učením Sigmunda Freuda, a které bylo v nacistickém Německu údajně zařazeno mezi „zvrhlé umění“ a konfiskováno..
nevím, nevyznám se v tom, nejsem teoretik umění..
a ani nevím, co těmito fotografiemi chtěla autorka vyjádřit..
avšak v každém případě je považuji z výborné ve smyslu výtvarném..
ve fotografii mám sice nejoblíbenější humanistický dokument a fotky obyčejných všedních situací (tzv. banální fotky), ale to přece neznamená, že zavrhnu vše, co nezapadá do této kategorie..
fotografie Terezy Jiráskové koketují s dekadentním malířstvím..
fotografické obrazy této talentované autorky jsou pro mne určitě obohacením, nikoliv omezením..
jednou z kladných vlastností fstopu je to, že nutí diváka neustále přehazovat výhybku..
jedinec sám je naladěn na nějakou vlnu, ale hleďme, ono se zde objeví něco, co je naladěnou na vlnu zcela jinou..
a mne baví to neustálé přelaďování na různé vysílací vlny..
často je to fuška, protože mnohdy je vysíláno opravdu na značně odlišných frekvencích..
ale bez cvičného přelaďování na jiné frekvence by to byla nuda..
když jsem na tyto obrázky civěl ve dne, tak jsem je vnímal jako pouhou dekorativní hříčku.. ale teď na mne působí jako angažované umění, které se pokouší něco sdělit.. cosi jako satira..
někdo by možná řekl: „ale kdepak doba plechová! Žijeme přece v době plastové!“
skutečnost je však taková, že velké nestvůry, vytrvale pšoukající na této vyrabované planetě, jsou většinou vyrobeny z plechu (miliony automobilů, tisíce velkých dopravních i vojenských letadel, gigantické záoceánské lodě).
a v některých chudých zemích, kde lidé nemají na plechové automobily, si alespoň staví domky z vlnitého plechu..
kolik tisíc kilometrů jsou celkem dlouhé všechny plechové ohrady světa?
zkrátka žijeme v době plechové..
dokonce i nová národní knihovna na Letné má být vyrobena z plechu..
ještě, že před tím vším můžeme utéci na nějakou malebnou venkovskou vesničku..
abychom se tam pokochali třeba pohledem na romantickou kostelní věžičku..
.
Milan Bureš
ale přesto zde tu komičnost a bizarnost situace vnímám..
asi jsem se do toho nějak zamotal..
tak jen stručně napíšu, že se mi ten zákrytový fór s rostlinným hlavonožcem líbí..
a teď jen budeme doufat, že ten, o jehož uctění památky zde jde, měl (má) smysl pro humor..
:)
Porucha skeneru XXVII
Lubomír Vlk
Porucha skeneru XXVII
Lubomír Vlk
Porucha skeneru XXVII
Lubomír Vlk
S(13) 297
Ana Trninić
Porucha skeneru XXVII
Lubomír Vlk
pes: placatý skener kávu nepije.. ale pořád loudí čokoládu.. a potom se celý zapatlá jak nevelké dítě, a takhle ji rozpatlá po skle..
ale copak se vlk na něj může hněvat, když tím zachránil kompozici?
;))
pes2: vlk má v úmyslu později postnout samostatně pro srovnání černobílou variantu bez poruchy..
;)
Porucha skeneru XXVII
Lubomír Vlk
:)
S(13) 4053
Valsidal Ruzam
S(2) Porucha skeneru XXVI
Lubomír Vlk
je na ní zobrazena porucha technická, respektive nehoda čtyřkolového motorového samohybu zvaného naviják, a potom je zde samozřejmě také porucha fotografická, ideová, obsahová, koncepční a porucha osobnosti autora výcvaku..
děkujeme všem! =:o))
ruf.
Ondřej Rytíř
Ondřej Rytíř je cítěním grafik..
a grafický přístup má i k fotografii..
kompozici má pod kontrolou..
nefotí způsobem pokus/omyl..
sází na prověřenou jistotu..
a tu krajinku zde zakomponoval podobným způsobem, jako třeba písmo na této fotografii:
http://www.fstop.cz/e/rytir/my-fav-wall/
to není náhoda..
zkrátka Ondřej Rytíř je cítěním grafik..
ctí grafické zásady..
=:o)
S(2) prilis rude rty
Tereza Jirásková
=:o)
S(13) #122
Ján Poliak
na první straně galerie fstopu to nyní vypadá jako při nacvičování jakési fotografické spartakiády..
ale určitě se zde nalezne řada pěkných fotek..
mám v úmyslu se k jednotlivým foto-cvičencům později vrátit a vyvrhnout detailnější pseudokomentáře..
;))
<>
Miloš Klemsa
senzační momentka!
=:o)
S(13) #122
Ján Poliak
na fstop se vrhly kobylky! ..to je konec galerie!
kolik vás ještě číhá v záloze?
;))))
S(2) prilis rude rty
Tereza Jirásková
protože pro vlka je blbé vše, co je trendy..
ale ať už je to jakkoliv, v každém případě se mi tyto fotografie líbí po stránce výtvarné..
možná jsou to v pocitovém smyslu spíše koláže a malby než fotografie (jak názorně upozornil v dřívějším vstupu také Juan Pablo Picasso), ale to přece není na závadu, ba naopak, může to být občerstvující změna..
tyto fotografie mne něčím tak trochu připomínají obrazy, kresby a grafiky Oskara Kokoschky, jehož dílo prý bývá dáváno do souvislosti s učením Sigmunda Freuda, a které bylo v nacistickém Německu údajně zařazeno mezi „zvrhlé umění“ a konfiskováno..
nevím, nevyznám se v tom, nejsem teoretik umění..
a ani nevím, co těmito fotografiemi chtěla autorka vyjádřit..
avšak v každém případě je považuji z výborné ve smyslu výtvarném..
ve fotografii mám sice nejoblíbenější humanistický dokument a fotky obyčejných všedních situací (tzv. banální fotky), ale to přece neznamená, že zavrhnu vše, co nezapadá do této kategorie..
fotografie Terezy Jiráskové koketují s dekadentním malířstvím..
fotografické obrazy této talentované autorky jsou pro mne určitě obohacením, nikoliv omezením..
jednou z kladných vlastností fstopu je to, že nutí diváka neustále přehazovat výhybku..
jedinec sám je naladěn na nějakou vlnu, ale hleďme, ono se zde objeví něco, co je naladěnou na vlnu zcela jinou..
a mne baví to neustálé přelaďování na různé vysílací vlny..
často je to fuška, protože mnohdy je vysíláno opravdu na značně odlišných frekvencích..
ale bez cvičného přelaďování na jiné frekvence by to byla nuda..
=:o)
S(2) prilis rude rty
Tereza Jirásková
S(2) prilis rude rty
Tereza Jirásková
dekorativní struktury..
působí to jako koláže..
líbí se mi také barevnost..
příjemná je absence bílé..
jako kdyby ty fragmenty byly vystříhány ze starých zažloutlých časopisů..
je to takové hezky výtvarné..
a červený radiátor je také pěknou dekorací..
ale chybí tam Kocour v botách..
=:o))
ruf.
Ondřej Rytíř
a také byla doba bronzová..
potom byla doba železná..
relativně nedávno byla doba litinová..
a nyní je doba plechová..
někdo by možná řekl: „ale kdepak doba plechová! Žijeme přece v době plastové!“
skutečnost je však taková, že velké nestvůry, vytrvale pšoukající na této vyrabované planetě, jsou většinou vyrobeny z plechu (miliony automobilů, tisíce velkých dopravních i vojenských letadel, gigantické záoceánské lodě).
a v některých chudých zemích, kde lidé nemají na plechové automobily, si alespoň staví domky z vlnitého plechu..
kolik tisíc kilometrů jsou celkem dlouhé všechny plechové ohrady světa?
zkrátka žijeme v době plechové..
dokonce i nová národní knihovna na Letné má být vyrobena z plechu..
ještě, že před tím vším můžeme utéci na nějakou malebnou venkovskou vesničku..
abychom se tam pokochali třeba pohledem na romantickou kostelní věžičku..
jejíž krásná báň je vytvarována z plechu..
=:o)
S(3) krumlov fashion week 2007
Lucie Michnová
ale lze si vůbec představit komentář, který by zde nevyzněl absurdně?
tyto fotografie jsou pastí..
dokonalou pastí pro komentátory..
=:o))
...
Martina Šimková
a zvědavé ruce se vznáší jako skaláry..
=:o)