Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
 (anyone)



Velice obdivuji Adrianu! Klaním se obdivně před její upřímností! To, co zde napsala, bych napsat nedokázal. Jsem zvíře rodu mužského, z čehož plynuje, že jsem zvíře ješitné. Raději bych popsal patnáct normostran A4 nejrůznějšími úvahami a bláboly, než abych přiznal, že té fotce nerozumím.

(a navíc si nemyslím, že té fotce nerozumím.)



Ondreji, díky za informaci. Představa, že to modré auto je tam zaparkováno dlouhodobě a stalo se téměř součástí památkově chráněného objektu, kterou turisté potkávají na své pouti po červeně značené stezce, dává té fotografii nový obsah.



Také mám pocit, že kompozičně atd. je to bez problému, a že zde lze případně přilepit „nálepku výstupní kvality ok“, kterou zde nalepil včera Tomáš. A poezii, o které se zmiňuje Kamil, lze také vnímat. Možná i proto, že sníh sám o sobě je poezií. A nejen proto. Ale zároveň bych mohl napsat také to, co zde zanechala klubová Básnířka: „…ale mám z toho spíš dojem, že mě ten záběr moc nezajímá.“

Ondrej má pro terénní automobily evidentní slabost, a sbírka se pravděpodobně ještě rozroste. A toto je pravděpodobně první fotografie ze série s terénními auťáky, která působí čistě.

Jenže mne série s auťáky příliš nebere. Takových karosérií vídám ve městě, ve kterém pobývám, víc, než je zdrávo. Takže také proto jsem se včera zmínil, že mne na této fotografii zajímá především ten kostelík. Ve svém prostředí sice rovněž vídám značné množství kostelíků, ale zdaleka jich není tolik, jako automobilů, a i přes určitou architektonickou unifikaci je přece jen každý z nich tak trochu originál. V Lačnově jsem nikdy nebyl a možná ani nikdy nebudu, a tak jsem teda přirozeně zvědavý, jak vypadá ta stavba, která je z části v záběru.

Pokusil jsem se ten kostelík v Lačnově najít na internátu, a možná, že jsem jej našel. Je takový docela hezký, a tak mám z toho nálezu radost. Pokud je to tedy skutečně on, tak je zde:

http://static.panoramio.com/photos/original/40430690.jpg

http://v2.cache3.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/58759980.jpg?redirect_counter=2

:)



To je výborné! Skvělá fotka!

Jak je možné, že jsem zde dosud nezanechal žádný „komentář“?



Přišel jsem se po delší přestávce pokochat elegancí...



Na tuto fotografii si poměrně často vzpomenu. Jsem sice sklerotik, ale tato se mi zahryzla do paměti.



Poznámka od Denisy je geniální!

Ano, nejhorší urážkou ješitného autora, který nepochybuje o své slávě a velikosti, by bylo, kdyby u jeho díla bylo (polopaticky) uvedeno jeho jméno.

Je fakt, že jedna z nejslavnějších prací od již zmiňovaného Marcela Duchampa je Mona Lisa s knírkem, a že dosud není známo, že mistr Leonardo, kterého přece každý zná, by se snad ze záhrobí trapně rozčiloval, že jeho jméno nebylo u Duchampovy verze uvedeno.



Modrý plech před možná hezkým kostelíkem. Zajímá mne především ten kostelík. Rád bych jej viděl celý. I s věžičkou. A z různých stran. Bez překážejících aut.



Jsou tam sice vtipné věci, ale opět to kazí (u většiny tvých fotek) špatné kompozice.



Od prvního okamžiku si také říkám, že tato fotografie patří do kategorie „trendy“, která je mi značně nepříjemná. Ale na druhou stranu na mne působí tak osobitě a do značné míry originálně, že ji beru. Jako kdyby překonávala svůj vlastní stín anebo jak se to říká. Ono se to říká asi nějak jinak. Prostě mám pocit, že ta fotografie je natolik osobitá, že už je jedno, v jaké je kategorii. Proto zde neváhám napsat, že je výborná.



Než se někdo další přihlásí o slovo, tak se (v tomto náhlém podezřelém tichu – že by všichni odešli na svačinu?), zatím pokusím utrousit pár slov také o vizuální stránce fotografie. Nic složitého, jen že mi to trochu připomíná dávný malířský směr, nazývaný pointilismus, kdy je na plátně vše vytečkováno, respektive vypuntíkováno. V tomto případě však jede o pointilismus světlený, a v poněkud jiném kabátě (vlastně bez kabátu). Snad bych se o tom ani nezmiňoval, ale zde došlo k takové výjimečné shodně – totiž vytečkováno je na této ploše úplně všechno, dokonce i datumovka. Kváknuto jinak: líbí se mi, že dokonce i datumovka sestává ze světelných puntíků. Dobře ladí ke zbytku puntíkované plochy.



Zřejmě došlo k nedorozumění na mé straně, když jsem se mylně domníval, že došlo k nedorozumění.



Přestávka skončila. Debata může pokračovat.



Henriku, chápu, že z důvodu zpacifikování oblohy vlevo jsi volil menší zlo (sklopit objektiv trochu dolu). Ale pokud jsi byl postaven před volbu menšího zla ze dvou či více možných kompozičních zel, čili neměl si možnost zakomponovat to optimálně, tak z toho (v lepším případě) nevyjde nic jiného, než pouze menší kompoziční zlo.



Henriku, ano, za padesát let to bude retro. O tom není pochyb. Avšak zbývá zde otázka: čas je sice dobrý lékař, ale že by dokázal zázraky a uměl by automaticky přetvořit designový sliz (teď mám na mysli zejména karosérii v levé části fotky) v objekt, který by bylo možné použít jako fotogenickou kulisu? Domnívám se, že čas takovou čarovnou mocí pravděpodobně není nadán.

A pokud si fotografové v roce 2060 budou říkat: „jó, tenkrát, na začátku 21. století to bylo na ulicích fotogenické, to tenkrát bývaly u chodníku většinou zaparkovány vizuálně použitelné karosérie“, tak teda ty budoucí fotografy docela lituji.



Juraji, díky za informaci. Je vidět, že v lázních vědí, jaké koupele léčí. A je hezké, že se o své pacienty starají už během letu.



Vyhlašuji přestávku v debatě. Dost již bylo moralizování!



pes: ale nic si z toho nedělej, já bych si s kompozicí tohoto zátiší také neporadil. Nevěděl bych, z jakého úhlu to zabrat. Pravděpodobně bych odešel s nepořízenou. V duchu bych si říkal: „sakrblé, to je teda zajímavá věc. Ale jak to vyfotit?“ Dny, týdny a roky by plynuly, já bych kolem té věci třeba občas slídil a průběžně si mumlal: „nojo, sakrblé, toto by chtělo nějak vyfotit. Už to tady trčí příliš dlouho. Ale, sakrblé, tak co s tím teda provedeme?“ A zase bych nic nevyfotil. A tak dále...

pes2: sakrblé, a kde to vlastně je?



Ondřeji, možná zde ještě něco objevím a třeba v dalších dnech zněním názor, ale zatím jsem v této sérii neobjevil jedinou fotku, která by mne zaujala jako fotka.

Ale možná to není až tak pravda. Přece jen mne pár kousků zaujalo už dnes. Například výletníci s medvědem:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/gupi.jpg

(Sice obrazový guláš, ale hezký humor...)

Pěkný humor je také zde:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/bugr.jpg

(Kompozici lze omluvit rychlostí střelby na objekt v pohybu...)

Líbí se mi také jemný humor na této fotografii:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/srei.jpg

A potom z úplně jiného soudku, sudu, plechovky či barelu (v kategorii fotek bez humoru) mne oslovila tato fotografie:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/ipac.jpg

No vida. Taková úroda. A to jsem zpočátku panikařil, že zde dnes nic neobjevím.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 24/160

Page
24