Ten bubák má na krku řetízek s jakýmsi zvláštním šperkem tvaru oka, který by mohl být nenápadným špionážním fotoaparátem. Jde tedy o reklamu na nenápadné špionážní fotoaparáty?
Lukáši, myslím, že ten trochu větší odstup, který je u odkazované černobílé verze, je velmi dobrý. Není to tak natlačené a více „vzduchu“ tomu určitě prospívá. Větší odstup je fajn, ale podle mého názoru by to chtělo pokusit se najít ještě pozici objektivu na pomyslné pravolevé přímce a potom tedy ještě kompozici. Je to určitě těžký úkol, ale o to zajímavější výzva. Pokud máš možnost se na místo činu vrátit (a pachatelé – fotografové se na místo činu rádi vracejí) a porvat se s tím opakovaně (snad ten Titanik ještě nějakou dobu setrvá zakotven v přístavu), tak v tom případě se budu děsiti na nové varianty.
Pane Kamile, ale to se nemáte za co omlouvat. Zcela jistě nejste tím, kdo tam toho psa zakopal.
pes: mne ta kompozice také nesedí. Zátiší reality je to sice zajímavé, ale kompozičně se mi zdá trochu nedořešené, a to „trochu“ zde má pro vlčí vnímání zásadní význam. Nemám žádný problém se spoustou jiných fotografií od jiných autorů, které jsou často kompozičně evidentně špatně. Protože tam jde často o úplně jiné věci, takže tam mnohdy kompozici „neřeším“. Ašlak zde, u fotografie od pana Lukáše, ze které čiší vůle rafinovaně komponovat, může to „trochu“ poněkud nabobtnat a nakonec působit fatálně.
Ale pravděpodobně zde nejede jen o kompozici. Otázkou je také konkrétní pozice objektivu. A tak vůbec. Lze toto zátiší reality vůbec vyfotit tak, aby to bylo doopravdy ono?
...ale když jsem nedávno spatřil v přijímači celý výhřad, tak jsem konečně pochopil souvislost a třicátého ledna letošního roku ve čtrnáct hodin a čtyřicet jedna minut clicknul, aby se opravený názor zjevil v komentářích pod přihláškou:
"Poměrně nedávno se v jednom fóru objevil odkaz na tuto jedinou tvou fotografii, ale protože jsem neznal souvislost, tak jsem ji pochopil špatně...
Nyní již souvislost chápu a jsem nadšený. Fandím tvé angažovanosti, a také se mi líbí citlivé provedení fotografií..."
pes2: a pokud ten umělý zdroj světla působí přece jen divně, tak je to tím, že to není žárovka ale zářivka. Ale to nevím. Současné zářivky dokážou být zákeřné a tvářit se, že nejsou zářivkou. Občan (spotřebitel a konzument světla) musí být bdělý.
A fotka? Myslím, že je to dobrý portrét. Dobrý okamžik.
pes: díky za vysvětlení světelné hříčky s přítomností „bodového přírodního“ (částečně rozptýleného) zdroje světla za oknem.
Ona zde asi dost mate ta celková barevná korekce – zneutralizování oranžové. Žárovka a Slunce nízko nad obzorem mají podobnou barevnou teplotu, což se zde tak zvláštně sešlo, bez ohledu na celkovou barevnou korekci.
Svět je nespravedlivý. Kdyby to na té fotografii bylo naopak (živé kuře pózující na koberci, a na polaroidu kousek masa ze psa), tak by se možná ta fotka tolika lidem nelíbila.
*
Petr Mahdalík
http://www.fstop.cz/e/29.mahdalik/untitled/
<>
Jan Jablunka
Je to reklama, ale ne ...
Vendula Knopová
Fotka je to zajímavá. Výrazná.
pes: na téma gumáky, o které vlastně až tak nejde, se mi líbí také tato varianta:
http://vendulaknopova.tumblr.com/post/12813589872/novesta-2011
<>
Jan Jablunka
### <>
Lukáš Kožešník
### <>
Lukáš Kožešník
### <>
Lukáš Kožešník
### <>
Lukáš Kožešník
pes: mne ta kompozice také nesedí. Zátiší reality je to sice zajímavé, ale kompozičně se mi zdá trochu nedořešené, a to „trochu“ zde má pro vlčí vnímání zásadní význam. Nemám žádný problém se spoustou jiných fotografií od jiných autorů, které jsou často kompozičně evidentně špatně. Protože tam jde často o úplně jiné věci, takže tam mnohdy kompozici „neřeším“. Ašlak zde, u fotografie od pana Lukáše, ze které čiší vůle rafinovaně komponovat, může to „trochu“ poněkud nabobtnat a nakonec působit fatálně.
Ale pravděpodobně zde nejede jen o kompozici. Otázkou je také konkrétní pozice objektivu. A tak vůbec. Lze toto zátiší reality vůbec vyfotit tak, aby to bylo doopravdy ono?
pes2: a nepomohla by datumovka? :)
this was england
Petr Horký
contradictory
Sandra Ongaľová
"Poměrně nedávno se v jednom fóru objevil odkaz na tuto jedinou tvou fotografii, ale protože jsem neznal souvislost, tak jsem ji pochopil špatně...
Nyní již souvislost chápu a jsem nadšený. Fandím tvé angažovanosti, a také se mi líbí citlivé provedení fotografií..."
hedvika
Petr Horký
S(3) testy
Viktor Slota
S(2) selma
Martin Daňkovský
:eltiT
Vojtěch Veškrna
:eltiT
Vojtěch Veškrna
A fotka? Myslím, že je to dobrý portrét. Dobrý okamžik.
pes: díky za vysvětlení světelné hříčky s přítomností „bodového přírodního“ (částečně rozptýleného) zdroje světla za oknem.
Ona zde asi dost mate ta celková barevná korekce – zneutralizování oranžové. Žárovka a Slunce nízko nad obzorem mají podobnou barevnou teplotu, což se zde tak zvláštně sešlo, bez ohledu na celkovou barevnou korekci.
### Oběd ve čtyři
Václav Tvarůžka
:eltiT
Vojtěch Veškrna
<>
Henrik Filo
S(4) Naturlich
Vendula Knopová
http://www.atelierjosefasudka.cz/files_special/photogallery/_thumbsBig/12448-bks_ikebana_5954.jpg
http://www.atelierjosefasudka.cz/files_special/photogallery/_thumbsBig/12447-bks_ikebana_5734.jpg
http://www.atelierjosefasudka.cz/files_special/photogallery/_thumbsBig/12445-bks_ikebana_2040.jpg
:eltiT
Vojtěch Veškrna