adriana: oook. ja myslim, ze bylo dobry si o tom takhle napsat -- bylo by skoda, kdyby te po vsech tech letech zacaly komentare rozcilovat. na fstopu je fajn, ze kdyz uz tu nekdo o fotkach napise neco hrubyho, s minimalni pravdepodobnosti to dela proto, aby ublizoval autorovi.
labla: nj, skvele do ni zapadas se svym vseobecne odsuzujicim, neadresnym vstupem. tahas to tu z bahna, slava a diky!
adriano, lidi budou promlouvat, jak je to pro ne prirozeny a jak jim to v danym kontextu prijde nejucinnejsi/nejvhodnejsi.
forma je neoddelitelnou soucasti sdeleni -- vizualniho stejne jako verbalniho -- a hruby/vulgarni projev je protejskem extremne diplomatickych komentaru (hint: vlk), jedno bez druhyho nemuze existovat a obcas jedno druhy primo vyvolava.
--
dalsi pedagogicky poznatky, pokud bys o nich chtela premyslet:
1) lidi maji vlastni motivaci delat veci - fotit stejne jako psat komentare - nepisou pod fotky vetsinu casu kvuli autorovi, ale kvuli svy vlastni potrebe komunikovat, diskutovat, projevit se nebo treba jen prihodit nazor na tu stranu vahy, ktera jim je blizka a zrovna je nejak moc vysoko.
2) kazdej komentar - i ten sebeusecnejsi a sebedrsnejsi - ti neco dava. jiste, nemusi to byt prave to, co ty vedome hledas, ale myslenka se skoro vzdy nejaka vyprovokuje - i treba u nekoho tretiho.
3) co jsem mel moznost pozorovat, vzdycky, kdyz se autor pokousel vynucovat si od obecenstva komentare podle toho, co sam povazuje za platny/vhodny/uzitecny/prinosny, skoncil typicky uplne bez kritiky -- a to samozrejme nemluvim jen o fstopu, dokonce ani nutne nemluvim o fotce.
4) tenhle postoj nezajima-me-co-kdo-jiny-dela-nebo-delal-ja-tvorim-takhle-protoze-se-mi-to-tak-libi-historicke-souvislosti-jsou-mi-fuk je symptomem doby a tudiz jednim z podnetu cele te digital revolution otazky (viz video, co nedavno v boardu odkazovala vendula k.). nakolik jde z principu o hloupou a arogantni pozu, je az legracni, jak mnoho lidi ji v soucasnosti dokaze akceptovat jako neco, cim se da ospravedlnit tvorba i na urovni toho nejzbesilejsiho masovyho povlu. a ono to jde casto ruku v ruce, protoze konecne - jak pravil klasik - prehnany sebevedomi autora je nejlepsi brzdou jeho vyvoje.
adriano, to, ze ti nekdo napise, ze tvoji fotku vnima jako ostudnou, neznamena, ze je tvuj nepritel.
obsirnejsi kritiku si muzes dohledat u nekterych svych predchozich fotek. ze se kritici nechteji opakovat je imo celkem prirozene - obzvlast v pripadech, kdy znamky zmeny nelze zaznamenat.
je to potreba vnimat v souvislostech toho cyklu, tj. chapat, ze datumovka tady ma zasadni vyznam.
kdyz delal warhol grafiky campbell's tomato soup, taky se na vysledek koukalo jako na neco, co z velke casti vytvoril navrhar toho puvodniho loga; zaroven ale bylo nezpochybnitelne, ze jde o novy artefakt, protoze tim procesem re-printu se zasadnim zpusobem zmenil kontext sdeleni -- z obchodni znacky se stala znacka esteticka/umelecka (a navic krasne provedena).
ta analogie se sama nabizi, myslim, ze tady se deje to same.
ikonicka fotka, imo jedna z nejdulezitejsich v cyklu.
predne mi to pripada odflaknute - v mnoha smerech nekonzistentni.
kompozice ve vetsine pripadu na silu a pritom bez dynamiky. co hur, ono pomerne precizni narovnani vertikal nasazene na ty i jinak nezive, rigidni kompozice u me navozuje dojem manyry/efektu.
nicmene je fajn, ze aspon nekdo jeste vykazuje snahu fotit na vetsi formaty.
Létající čestmír
Adriana Cahová
bye
Petr Horký
### <>
Henrik Filo
Létající čestmír
Adriana Cahová
labla: nj, skvele do ni zapadas se svym vseobecne odsuzujicim, neadresnym vstupem. tahas to tu z bahna, slava a diky!
Létající čestmír
Adriana Cahová
forma je neoddelitelnou soucasti sdeleni -- vizualniho stejne jako verbalniho -- a hruby/vulgarni projev je protejskem extremne diplomatickych komentaru (hint: vlk), jedno bez druhyho nemuze existovat a obcas jedno druhy primo vyvolava.
--
dalsi pedagogicky poznatky, pokud bys o nich chtela premyslet:
1) lidi maji vlastni motivaci delat veci - fotit stejne jako psat komentare - nepisou pod fotky vetsinu casu kvuli autorovi, ale kvuli svy vlastni potrebe komunikovat, diskutovat, projevit se nebo treba jen prihodit nazor na tu stranu vahy, ktera jim je blizka a zrovna je nejak moc vysoko.
2) kazdej komentar - i ten sebeusecnejsi a sebedrsnejsi - ti neco dava. jiste, nemusi to byt prave to, co ty vedome hledas, ale myslenka se skoro vzdy nejaka vyprovokuje - i treba u nekoho tretiho.
3) co jsem mel moznost pozorovat, vzdycky, kdyz se autor pokousel vynucovat si od obecenstva komentare podle toho, co sam povazuje za platny/vhodny/uzitecny/prinosny, skoncil typicky uplne bez kritiky -- a to samozrejme nemluvim jen o fstopu, dokonce ani nutne nemluvim o fotce.
4) tenhle postoj nezajima-me-co-kdo-jiny-dela-nebo-delal-ja-tvorim-takhle-protoze-se-mi-to-tak-libi-historicke-souvislosti-jsou-mi-fuk je symptomem doby a tudiz jednim z podnetu cele te digital revolution otazky (viz video, co nedavno v boardu odkazovala vendula k.). nakolik jde z principu o hloupou a arogantni pozu, je az legracni, jak mnoho lidi ji v soucasnosti dokaze akceptovat jako neco, cim se da ospravedlnit tvorba i na urovni toho nejzbesilejsiho masovyho povlu. a ono to jde casto ruku v ruce, protoze konecne - jak pravil klasik - prehnany sebevedomi autora je nejlepsi brzdou jeho vyvoje.
Létající čestmír
Adriana Cahová
obsirnejsi kritiku si muzes dohledat u nekterych svych predchozich fotek. ze se kritici nechteji opakovat je imo celkem prirozene - obzvlast v pripadech, kdy znamky zmeny nelze zaznamenat.
bye
Petr Horký
<>
Henrik Filo
<>
Ondrej Urban
### * * *
Ianus Germanicus
*
Michal Bílek
<>
Ondrej Urban
Payong
Ondřej Rytíř
### * * *
Ianus Germanicus
kdyz delal warhol grafiky campbell's tomato soup, taky se na vysledek koukalo jako na neco, co z velke casti vytvoril navrhar toho puvodniho loga; zaroven ale bylo nezpochybnitelne, ze jde o novy artefakt, protoze tim procesem re-printu se zasadnim zpusobem zmenil kontext sdeleni -- z obchodni znacky se stala znacka esteticka/umelecka (a navic krasne provedena).
ta analogie se sama nabizi, myslim, ze tady se deje to same.
ikonicka fotka, imo jedna z nejdulezitejsich v cyklu.
*
Michal Bílek
http://www.imdb.com/title/tt0116752/ kauas pilvet karkaavat, 1996
http://www.imdb.com/title/tt0458242/ laitakaupungin valot, 2006
(http://www.evald.cz/detail.aspx?IDFilm=23)
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
S(9) Kapitoly z Architektur...
Ondřej Hruška
kompozice ve vetsine pripadu na silu a pritom bez dynamiky. co hur, ono pomerne precizni narovnani vertikal nasazene na ty i jinak nezive, rigidni kompozice u me navozuje dojem manyry/efektu.
nicmene je fajn, ze aspon nekdo jeste vykazuje snahu fotit na vetsi formaty.
.
Jitka Mornštajnová
Můj les představ
Adriana Cahová
"Muj les predstav"... *facepalm*