Filter in effect:

[fs:1]
Tomáš Szépe [fs:1]
 (anyone)



ja nechci videt komentar od vlka :))



adriana: oook. ja myslim, ze bylo dobry si o tom takhle napsat -- bylo by skoda, kdyby te po vsech tech letech zacaly komentare rozcilovat. na fstopu je fajn, ze kdyz uz tu nekdo o fotkach napise neco hrubyho, s minimalni pravdepodobnosti to dela proto, aby ublizoval autorovi.

labla: nj, skvele do ni zapadas se svym vseobecne odsuzujicim, neadresnym vstupem. tahas to tu z bahna, slava a diky!



adriano, lidi budou promlouvat, jak je to pro ne prirozeny a jak jim to v danym kontextu prijde nejucinnejsi/nejvhodnejsi.

forma je neoddelitelnou soucasti sdeleni -- vizualniho stejne jako verbalniho -- a hruby/vulgarni projev je protejskem extremne diplomatickych komentaru (hint: vlk), jedno bez druhyho nemuze existovat a obcas jedno druhy primo vyvolava.

--

dalsi pedagogicky poznatky, pokud bys o nich chtela premyslet:

1) lidi maji vlastni motivaci delat veci - fotit stejne jako psat komentare - nepisou pod fotky vetsinu casu kvuli autorovi, ale kvuli svy vlastni potrebe komunikovat, diskutovat, projevit se nebo treba jen prihodit nazor na tu stranu vahy, ktera jim je blizka a zrovna je nejak moc vysoko.

2) kazdej komentar - i ten sebeusecnejsi a sebedrsnejsi - ti neco dava. jiste, nemusi to byt prave to, co ty vedome hledas, ale myslenka se skoro vzdy nejaka vyprovokuje - i treba u nekoho tretiho.

3) co jsem mel moznost pozorovat, vzdycky, kdyz se autor pokousel vynucovat si od obecenstva komentare podle toho, co sam povazuje za platny/vhodny/uzitecny/prinosny, skoncil typicky uplne bez kritiky -- a to samozrejme nemluvim jen o fstopu, dokonce ani nutne nemluvim o fotce.

4) tenhle postoj nezajima-me-co-kdo-jiny-dela-nebo-delal-ja-tvorim-takhle-protoze-se-mi-to-tak-libi-historicke-souvislosti-jsou-mi-fuk je symptomem doby a tudiz jednim z podnetu cele te digital revolution otazky (viz video, co nedavno v boardu odkazovala vendula k.). nakolik jde z principu o hloupou a arogantni pozu, je az legracni, jak mnoho lidi ji v soucasnosti dokaze akceptovat jako neco, cim se da ospravedlnit tvorba i na urovni toho nejzbesilejsiho masovyho povlu. a ono to jde casto ruku v ruce, protoze konecne - jak pravil klasik - prehnany sebevedomi autora je nejlepsi brzdou jeho vyvoje.



adriano, to, ze ti nekdo napise, ze tvoji fotku vnima jako ostudnou, neznamena, ze je tvuj nepritel.

obsirnejsi kritiku si muzes dohledat u nekterych svych predchozich fotek. ze se kritici nechteji opakovat je imo celkem prirozene - obzvlast v pripadech, kdy znamky zmeny nelze zaznamenat.



v tom cyklu to bude spis oddychovka, ale i tak je pekna - minimalne tim, jak je "poctiva".



dokonce je velmi pravdepodobne, ze doslo k dorozumeni. :)



ja jen vidim ten nedosvicenej roh a dal to ani nemuzu zkoumat



je to potreba vnimat v souvislostech toho cyklu, tj. chapat, ze datumovka tady ma zasadni vyznam.

kdyz delal warhol grafiky campbell's tomato soup, taky se na vysledek koukalo jako na neco, co z velke casti vytvoril navrhar toho puvodniho loga; zaroven ale bylo nezpochybnitelne, ze jde o novy artefakt, protoze tim procesem re-printu se zasadnim zpusobem zmenil kontext sdeleni -- z obchodni znacky se stala znacka esteticka/umelecka (a navic krasne provedena).

ta analogie se sama nabizi, myslim, ze tady se deje to same.


ikonicka fotka, imo jedna z nejdulezitejsich v cyklu.



heh, kaurismaki still, fakt ze jo... skoda ze se na to neda koukat.



60k jpeg - proc? ty ty artefakty nevidis?



predne mi to pripada odflaknute - v mnoha smerech nekonzistentni.

kompozice ve vetsine pripadu na silu a pritom bez dynamiky. co hur, ono pomerne precizni narovnani vertikal nasazene na ty i jinak nezive, rigidni kompozice u me navozuje dojem manyry/efektu.

nicmene je fajn, ze aspon nekdo jeste vykazuje snahu fotit na vetsi formaty.



sorry, pro me je to opet hrozny - kycovity a fotograficky podradny



nevkus, no. co na to rict?

"Muj les predstav"... *facepalm*


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 21/223

Page
21