<
>
Filter in effect:

[fs:168]
Tomáš Houda [fs:168]
[fs:1]
Tomáš Szépe [fs:1]



Vzdycky, kdyz se na tyhle obrazky divam, skonci to tim, ze se zacnu ptat po smyslu fotografovani jako takovyho.
Coz nema byt ted chapano nejak negativne, ale proste me pokazdy dostane ten kontrast mezi tim tvym usilim, se kterym ty obrazky delas - kompozice, technicky provedeni -, promitne se mi do toho, co casu to znamena, a proti tomu stoji ta rovna cara na mym eeg, kdyz se na to koukam. Zadna reakce, nic.

Pritom vim, ze fotografie muze transportovat neuveritelny naklady emoci, pocitu stesti, harmonie, whatever. Ted zrovna jsem se koukal na opakovani jednoho dilu toho serialu photosuisse, o Christianovi Coigne, a bralo me to, co delal, silenym zpusobem, takze tech emoci snad principielne jsem schopnej. Zvlastni.



ja bych timhle zpusobem rad videl vyfotografovanou nejakou slecnu z fotopatracky, zaspinenou bahnem a zamotanou do rybarske site. Tam by ty struktury byly myslim taky moc pekny.



Hm, Tomasi, ta fotografie, na kterou odkazujes, je bezvadna, ale podle mne mimo jine take proto, ze tam je mnohem vic rovin vnimani, ktere muzes objevovat, nez ty tonalitni hricky s hezky nakomponovanyma plochama a strukturama. To, jak ten strom roste z neceho, co vypada jako betonovej obrubnik, nebo ty dvojity sipky, ta koexistence umelych a prirodnich struktur, co ja vim, ale proste ten obrazek je i pro me necim nezamenitelnej.

Kdysi tu nekdo (mozna ty sam?) v jedne diskusi o porizovani vyrezu z fotografii napsal, ze z kazde fotografie mohu vyrezem udelat nejakou dobrou, a bylo to tehdy myslene negativne - jako cosi, co "nepovolenymi prostredky" vede sice k dobremu vysledku, ktery je ale oproti necemu, co uz tak bylo primo vyfotografovano, jaksi mene hodnotny (omlouvam se, pokud to nejak tragicky zkreslene podavam). Ve skutecnosti - a proto mi tehdy ta poznamka prisla tak detinska - se da z kazde situace poridit pri fotografovani vyrez, ktery je kompozicne dobry, a pri trose remeslne zrucnosti neni az zase takovy problem tam ty struktury a tonality mit take. Mozna jsem neskromny, ale mne tohle samo o sobe proste nestaci, rad se na to podivam, ale moje endorfiny pri tom zustavaji relativne v klidu, osobne bych tomuhle druhu fotografie nevenoval energii, protoze mi prijde tak nejak "dekorativni", proste bez nejakych explicitne k te fotografii se vztahujicich emoci. Jako architekt mam pro ne pochopeni, daji se jimi skvele doplnit prislusne interiery a maji sve opodstatneni, ale pote, co jsem nejakou takovou vybral a povesil ji nekomu na zed, me - da facto - prestala zajimat jinak nez jako oku libe organizovana plocha. Mozna to souvisi s mym zpusobem konzumace umeni obecne, ja mam proste potrebu obklopovat se obrazama, ktery nejsou "pouze hezky".

Doufam, ze to ted neberes osobne, nejde mi pouze o tvoje obrazky a je to pouze muj osobni pocit bez jakehokoli naroku na absolutno.
Absolutno totiz neexistuje. :-)



LV: ja to nechtel psat takhle na rovinu, ale vidim to stejne. Tohle je fajn, urite ti dela radost se piplat s tema tonalitama, ale je to mrtvy a navzajem nahraditelny. Udelej z toho knihu, par lidi si ji koupi, podivaj se na to a obrati stranku, aniz by po prolistovani vedeli, co videli. Na ty jeptisky si vzpomenou jeste po tydnu.



ms :-)
hlavne aby se nekdo svliknul, moje rec :-)



TJ: tak jasne, ale pro me, aby neco bylo dobry, nestaci, aby to bylo jiny.
Mozna pri pohledu na ten papir clovek tu cernou v tech malych detailech vnima a celkovej dojem je jinej, ale tady mi proste neco k memu stesti definitivne schazi.



dovedu si predstavit, ze ten print nekde bude mit na papire i cernou, ale takhle mi kdyz primhourim oci prijde vsecho jakoby stejnomerne sedivy, coz nejak u motivu tohohle typu nemusim. Proste mel bych potrebu nejakym barevnym filtrem ty ruzny zeleny plochy od sebe vic odlisit, treba.



dokud jsem o tom nezacal premyslet, tak se mi to libilo.

Myslim, ze o fotografiich by se nemelo premyslet.



jak jsi to dokazal, ze te u toho foceni nezabila? :-)



Dobry, projednou mi prijde, ze tu vse funguje jak ma.

Problematika tehle - nebo vlastne jakekoli estetiky, ktera se orientuje na nejakem "netradicnim" pohledu na svet, je fakt, ze se neda prilis dlouho opakovat, aniz by se stala klise sebe sama. To plati pro pinhole, sikmobrazky, cross nebo cokoli jinyho, kde forma diktuje vetsi mirou nez obsah.
Cimz chci jenom rict, ze podil jedinecnosti vuci referenci je u tohohle druhu fotografie hodne maly, clovek ma po nekolika, ktere videl, pocit, ze uz je vlastne videl vsechny. Pokud najednou nezacne neco delat rozhodujicim zpusobem jinak. :-)

ale tady to vyslo dobre.



MD: ja se na to divam jako na jakoukoli jinou fotografii, to ze se jedna o pomnik zavrazdenym mi v tom osobne nehraje roli.
Co hraje roli je pouze fakt, ze to je tak notoricky znamej motiv - diky cely historii jeho vzniku, leta trvajicim tvurcim i politickym tahanicim, faktu ze to delal zrovna Eisenman, ale i diky te abstraktnosti toho jeho navrhu. Diky tomu z tohohle mista proste existuje uz spousta fotek, mozna ne tolik jako od Golden Gate ale proste dostatek na to aby mi v hlave utkvela spousta z nich, ktery byly opravdu dobry.
Coz neznamena, ze Golden Gate nejde i ted vyfotit tak, aby se mi to libilo :-)



MD: moc jsem nepochopil, o co ti teda jde :-)



MD: Tohle zna asi kazdej, ne? I kdyz mozna ze ne, ja nevim jak v cechach...
Ale architekt asi kazdej, a nekdo kdo obcas cte noviny a zajima se o kulturu nejspis taky.



Na to, jak je tohle misto fotogenicky, u mne teda nic moc. Mozna kdybych jeste odtud nikdy nic nevidel...
Prijde mi ze ty stromy na tom horizontu tomu nedelaj dobre, ten jinak dobrej zamer nechat proti sobe jit tu velkou plochu a ty maly hranoly nejak diky te rozbitosti nefunguje.



jo... ta je tak redukovana, ze se to snad krome Ruska musi libit kazdymu. Prijemny. Dovedl bych si pradstavit i nejake tonovani, ale neni podminkou.



ta fotografie pusobi jednoduchym zpusobem, a tak to byva casto i to nejlepsi. Osobne ji povazuju za moc dobrou, i kdyz mam tendence si pohravat s pomerem te svetle horni casti vuci zbytku, to horizontalni deleni na - byt zdeformovane - tretiny tu fotografii podle mne okrada o cast sily.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page