ty fotografie se mi obe dve libi, premyslim o tom karetnim layoutu... Graficky je jednoznacne dobrej, spis vyznamove.
Na pribeh ponechavaji hodne prostoru, respektive asi bych uvital. kdyby treba ta spodni ukazovala tu samou divku jako nahore, v tech satech... Nebo naopak jednoznacne muzska postava ctouci ten clanek? :-)
Kristyno... nekdy si clovek u tech "klasickych" praci docela rad vizualne odpocine, obcas byva i ten nejzhavejsi vizualni trend halt najednou jenom trendem...
Vyfotit tohle stejnym zpusobem opravdu muze kdokoli, ale vyfotit to takhle dobre uz asi uplne kazdy ne :-) ono kdyz dva delaji totez, neni to vzdycky totez, imho.
mne ta serie prijde nadprumerne dobra, pokud ji naziram ocima kalibrovanyma na vytvory normalnich smrtelniku. Asi bych ji trochu zredukoval, ale item.
Cislo 1 je podle mne genialni, a cislo 7 a 8 vyborny..
Ondrejovy namitky moc nechapu. Jiste, kdyz si vezmu k ruce fundus svetove reportazni fotografie, nebo vyber Magnum k 50. vyroci trvani agentury, tak tam najdu krasny veci. To ale neni asi uplne fer srovnani, a krome toho, tu jednicku bych v tom vyberu Magnum nepocitoval jako omyl, to tam jsou otistene slabsi :-)
Ta dvojka mi prijde banalnejsi, nedokazu ti presne rict, co bych videl jako presnou pricinu nebo jak tomu celit. Mozna by to pole melo byt ostre odpredu dozadu, aby pusobilo jako struktura, ale uprimne receno fakt nevim.
Jednicka se mi celkem libi, zda se mi, ze to je ve srovnani se sousedni fotkou JB zdarilejsi variace na podobne tema. Dobre ji tam delaji ty reflexy, imho.
ten horizontalni orez jsem taky uvazoval. Mne ale prijde, ze by to zklidnil az zhruba na urovni te spodni hrany te becherovky, a to uz se to spodni kolo nejak nekomfortne dotyka okraje. Proto se mi zdal lepsi ten vertikalni, byt zpusobi ztratu hradcan :-)
Jinak, ja take zvetsuju na baryt se sirokym bilym okrajem. To ale neznamena ze se neda rezat, akorat na to je potreba zvetsovaci ramecek se ctyrmi posuvnymi pravitky. http://www.phototec.de/catalog/images/dun_906_g.jpg
Ta fotka je zajimava a cloveka donuti poradne se podivat, kdo vsechno tam pluje vzduchem :-) Po tom poradnem podivani ale zacalo moje oko hledat nejake hierarchicke struktury, prislo mu ze by tomu prospelo nejak ty figury zcitelnit, ale nevedelo jak. Vlk necht zde prestane cist.
Jako jediny krok vedouci tim zamyslenym smerem se mi osobne jevi ukrojeni prave strany, zhruba tak, aby zmizel ten napis becherovka a nohy te superzeny byly nariznute. Prijde mi, ze ta kolona tech leticich i neleticich navzajem se prekryvajicich i neprekryvajicich tel dostane nejak vetsi smysl. Mozna tim, jak je prvni i posledni odkrojeno formatem obrazku.
to je opravdu dobry... vic k tomu moc rikat nema cenu :-) Kdybych to mel nejak popsat, tak bych rekl ze to je takovy drtikolovsky poznamenany ale preneseny do nasi doby, sobestacny.
tahle fotografie zije tim, jak ten clovek trimajici neco, co vetsine obyvatelstva vcetne mne nedava zadny smysl, tu situaci bere vazne. Volna planina, kterou letiste oplyva, tomu pokazde da dost mista, a tak vznikaji takovehle Lhotakovky à la carte :-) Pripomina mi to trosku fotografie ze svycarskeho narodniho sportu "hornussen", tam maji ty placacky ze dreva a snazi se nimi zachytit vzduchem svistici plastikove puky (nouss). Ti hraci to berou podobne vazne a postavaji v podobne poze :-)
Samozrejme bych nic nerezal, ale pral bych si aby vlevo bylo mirne vice mista zatimco vpravo stejnou merou mista vice. Zda se mi, ze by to u tech kominu dobre gradovalo.
Pokud jsem to jeste nenapsal, tak se mi ten snimek libi.
moje fotky s nohama? Kdybych hodne hrabal, tak bych je vyhrabal. Na papire je myslim uz nemam, musel bych skenovat film. Ale takovejch obrazku by bylo, co bych je mel nekdy protahnout skenerem... otevirat ty stary sanony je vzdycky jak otevreni pandoriny skrinky :-)
Mne konkretne na tomhle kolotoci pokazdy zaujmou ty nohy tech koni, jsou v jedny rade jako u tanecnic z Moulin Rouge, nebo styloveji spis z Crazy Horse. Ale o to tady autorovi evidentne neslo, na rozdil ode mne ktery to tam z jakehosi neodolatelneho impulsu foti pokazde :-)
no... ja zastavam teorii, ze v pripade pochyb ma pravdu vzdycky autor :-) Kdyz neco komentuju, tak k tomu davam svoji horcici, ale kuchar byl nekdo jiny, i kdyby te horcice bylo kilo :-)
Foceni na plny format je spis cosi filosofickeho, pokud to nazveme vznesene, nebo manyrou, pokud vznesenost nebudeme unavovat. Jasne ze pri kazdem mackani spouste komponuju na plnej format, snad az na par vyjimek kdy uz pri foceni vim, ze z toho bude panorama nebo ctverec. Taky ve vetsine pripadu u toho vyrezu kterej ten plnej format vyplni zustanu. Ale i ten plnej format je jenom vyrezem z bezformatove reality, a kdyz obrazek kterej delam je zrovna nejlepsi na jinej pomer stran nebo kvuli nutnosti rychle reagovat aby mi neutekl ten pravy a jediny moment mam na frejmu i hlusinu, tak z toho nedelam vedu a proste ten obrazek novym framingem "vyfotim podruhe". OK, vykopirovat negativy tak, aby na nich bylo videt ze jsem nic neurizl je roztomily gesto a graficky prijemny reseni kterak se vyporadam s tim, ze svet na obrazku kdesi musi skoncit. Ale v konecnem dusledku je pro mne obrazek samotny dulezitejsi, i kdyz pro tenhle druh fetise (jako skoro pro kazdy fetis) mam pochopeni. Pro mne je ale fotografie pouze jednim vyrazovym prostredkem z mnoha, a kdyz maluju nebo kreslim, tak taky vezmu takovy platno aby bylo pro moji kompozici optimalni.
ale jak uz jsem rek... jestli nakonec neco vypada tak jak ma, neni moje pivo, ale autora :-)
páreček v lesejčku
Tomáš Řihošek
mozna upalit jeste dole ty nohy? :-)
zajimavej napad, ale asi by to chtelo preciznejsi provedeni, pusobi to na mne nejak nekde nepresne.
portréty
Eva Hřibová
strach z jídla
Luděk Nechvátal
Na pribeh ponechavaji hodne prostoru, respektive asi bych uvital. kdyby treba ta spodni ukazovala tu samou divku jako nahore, v tech satech... Nebo naopak jednoznacne muzska postava ctouci ten clanek? :-)
### Zoja
Ján Poliak
S(3) portréty
Eva Hřibová
Vyfotit tohle stejnym zpusobem opravdu muze kdokoli, ale vyfotit to takhle dobre uz asi uplne kazdy ne :-) ono kdyz dva delaji totez, neni to vzdycky totez, imho.
S(10) 1 - demoKSČ
Ondřej Rytíř
S(10) 1 - demoKSČ
Ondřej Rytíř
Cislo 1 je podle mne genialni, a cislo 7 a 8 vyborny..
Ondrejovy namitky moc nechapu. Jiste, kdyz si vezmu k ruce fundus svetove reportazni fotografie, nebo vyber Magnum k 50. vyroci trvani agentury, tak tam najdu krasny veci. To ale neni asi uplne fer srovnani, a krome toho, tu jednicku bych v tom vyberu Magnum nepocitoval jako omyl, to tam jsou otistene slabsi :-)
S(3) portréty
Eva Hřibová
S(2) na poli
Luděk Nechvátal
Jednicka se mi celkem libi, zda se mi, ze to je ve srovnani se sousedni fotkou JB zdarilejsi variace na podobne tema. Dobre ji tam delaji ty reflexy, imho.
fotka s Hradčanama VI
Lubomír Vlk
ten horizontalni orez jsem taky uvazoval. Mne ale prijde, ze by to zklidnil az zhruba na urovni te spodni hrany te becherovky, a to uz se to spodni kolo nejak nekomfortne dotyka okraje. Proto se mi zdal lepsi ten vertikalni, byt zpusobi ztratu hradcan :-)
Jinak, ja take zvetsuju na baryt se sirokym bilym okrajem. To ale neznamena ze se neda rezat, akorat na to je potreba zvetsovaci ramecek se ctyrmi posuvnymi pravitky. http://www.phototec.de/catalog/images/dun_906_g.jpg
A jinak jsi to s tim orezem vubec nemel cist :-)
fotka s Hradčanama VI
Lubomír Vlk
Ta fotka je zajimava a cloveka donuti poradne se podivat, kdo vsechno tam pluje vzduchem :-) Po tom poradnem podivani ale zacalo moje oko hledat nejake hierarchicke struktury, prislo mu ze by tomu prospelo nejak ty figury zcitelnit, ale nevedelo jak. Vlk necht zde prestane cist.
Jako jediny krok vedouci tim zamyslenym smerem se mi osobne jevi ukrojeni prave strany, zhruba tak, aby zmizel ten napis becherovka a nohy te superzeny byly nariznute. Prijde mi, ze ta kolona tech leticich i neleticich navzajem se prekryvajicich i neprekryvajicich tel dostane nejak vetsi smysl. Mozna tim, jak je prvni i posledni odkrojeno formatem obrazku.
Léto na Strahově
Milan Bartoš
S(2) moje první akty
Jan Savický
S(5) busserie
Juan Pablo Picasso
Ze života aeroklubu XIII
Lubomír Vlk
Samozrejme bych nic nerezal, ale pral bych si aby vlevo bylo mirne vice mista zatimco vpravo stejnou merou mista vice. Zda se mi, ze by to u tech kominu dobre gradovalo.
Pokud jsem to jeste nenapsal, tak se mi ten snimek libi.
před pikolou, za pikolou
Jarda Sedláček
S(2) pod Eiffelovou žirafou
Lubomír Vlk
S(2) pod Eiffelovou žirafou
Lubomír Vlk
Mne konkretne na tomhle kolotoci pokazdy zaujmou ty nohy tech koni, jsou v jedny rade jako u tanecnic z Moulin Rouge, nebo styloveji spis z Crazy Horse. Ale o to tady autorovi evidentne neslo, na rozdil ode mne ktery to tam z jakehosi neodolatelneho impulsu foti pokazde :-)
fotka s Hradčanama V
Lubomír Vlk
fotka s Hradčanama V
Lubomír Vlk
Foceni na plny format je spis cosi filosofickeho, pokud to nazveme vznesene, nebo manyrou, pokud vznesenost nebudeme unavovat. Jasne ze pri kazdem mackani spouste komponuju na plnej format, snad az na par vyjimek kdy uz pri foceni vim, ze z toho bude panorama nebo ctverec. Taky ve vetsine pripadu u toho vyrezu kterej ten plnej format vyplni zustanu. Ale i ten plnej format je jenom vyrezem z bezformatove reality, a kdyz obrazek kterej delam je zrovna nejlepsi na jinej pomer stran nebo kvuli nutnosti rychle reagovat aby mi neutekl ten pravy a jediny moment mam na frejmu i hlusinu, tak z toho nedelam vedu a proste ten obrazek novym framingem "vyfotim podruhe". OK, vykopirovat negativy tak, aby na nich bylo videt ze jsem nic neurizl je roztomily gesto a graficky prijemny reseni kterak se vyporadam s tim, ze svet na obrazku kdesi musi skoncit. Ale v konecnem dusledku je pro mne obrazek samotny dulezitejsi, i kdyz pro tenhle druh fetise (jako skoro pro kazdy fetis) mam pochopeni. Pro mne je ale fotografie pouze jednim vyrazovym prostredkem z mnoha, a kdyz maluju nebo kreslim, tak taky vezmu takovy platno aby bylo pro moji kompozici optimalni.
ale jak uz jsem rek... jestli nakonec neco vypada tak jak ma, neni moje pivo, ale autora :-)