Málokteré dílo je opředeno tolika legendami, jako je Čajkovského 6. symfonie. Pár dní po premiéře, kterou sám dirigoval, skladatel zemřel. Už to vrhá na dílo myšlenku jakéhosi posledního autorova odkazu, zvláště když jde o kompozici zcela originální a velmi hlubokou.
Prvá věta je ohromným plátnem, kde se sráží tragické téma, připomínající Beethovenovu klavírní Patetickou sonátu (odtud a také pro vznícený obsah skladby přízvisko Patetická symfonie, které prý dílu přiřkl skladatelův bratr), s lyrickým, až možná trochu uplakaným tématem druhým. Grandiózní vrchol této věty nemá v Čajkovského díle obdobu; něco podobného nalezneme jen v dílech Mahlerových a u nás Sukových.
Druhá věta přináší zdánlivý oddech. Je to salonní valčík, napsaný v nezvyklém pětidobém taktu s triem, kde neměnné údery tympánů v pozadí tiše naznačují, že idylka je jen zdánlivá.
Velmi originální je věta třetí. Dvě třetiny věty zabírá vzdušné scherzo s poletujícími motivky po jednotlivých sekcích orchestru. Koho by napadlo, že z druhého tématu věty se vyvine v jejím závěru mohutný pochod sršící optimismem a silou. A jak kontrastní je vstup naříkavé věty čtvrté!
V průběhu celé poslední věty jako by se chtěl autor vymanit z depresivního stavu. Jednotlivé plochy stoupají gradačně ke světlu, ale vždy se zase zřítí do temnot.
Závěr je nanejvýš tragický. Melodické segmenty směřují do stále nižších poloh a v temném zvuku hlubokých violoncell a kontrabasů dílo končí.
mě na tom snímku fascinuje a přitahuje, že i dnes lze vidět tak, jak se vídávalo za socíku... že v tom personálním mikrokosmu je to pořád všechno stejné, že ten způsob (vidění věcí) nesouvisí s dobou, ale s věkem?
baví mě to.
i když tu fotku nepovažuji za úplně zdařilou.
mně se to líbí i nelíbí zároveň (irituje mě barevná tonalita).
ale je to fascinující obraz.
jakýsi - zřejmě dokonalý - mix (haiku + dada x surrealismu), to vše odmocněno mobilem... gud.
já mám tuhle tvoji čínskou, "šedivou sérii" rád a mrzí mě, že nikdy nepůjde kvalitně vytisknout.
rozdíl je v tom, že on to nevymyslel (jako svůj příběh/zprávu/pohádku),
pouze teď komentuje, že příběh, který jsi vymyslel ty, se mu celkem - až na nějaké drobnosti - líbí, a to není totéž.
Jde o kvalitativně úplně jinou situaci!
Mě by zajímal _ten jeho příběh_, nikoliv _tvůj příběh o něm_.
Takto se mi spíš vkrádá pocit, že jsi vybral a sestavil fotky, kterými jsi ty sám něco chtěl říct (nebo si ověřit nebo se v něčem utvrdit), to se mi ale v metodice přístupu jeví jako dost nešťastné.
S(6) .
David Čeřovský
S(2) Vrsovice Gay Zombie At...
Martin Daňkovský
Fishermen
Ondřej Rytíř
<>
Tomáš Szépe
pobavilo
Tocna
Martin Daňkovský
Nona
Adéla Slížková
Málokteré dílo je opředeno tolika legendami, jako je Čajkovského 6. symfonie. Pár dní po premiéře, kterou sám dirigoval, skladatel zemřel. Už to vrhá na dílo myšlenku jakéhosi posledního autorova odkazu, zvláště když jde o kompozici zcela originální a velmi hlubokou.
Prvá věta je ohromným plátnem, kde se sráží tragické téma, připomínající Beethovenovu klavírní Patetickou sonátu (odtud a také pro vznícený obsah skladby přízvisko Patetická symfonie, které prý dílu přiřkl skladatelův bratr), s lyrickým, až možná trochu uplakaným tématem druhým. Grandiózní vrchol této věty nemá v Čajkovského díle obdobu; něco podobného nalezneme jen v dílech Mahlerových a u nás Sukových.
Druhá věta přináší zdánlivý oddech. Je to salonní valčík, napsaný v nezvyklém pětidobém taktu s triem, kde neměnné údery tympánů v pozadí tiše naznačují, že idylka je jen zdánlivá.
Velmi originální je věta třetí. Dvě třetiny věty zabírá vzdušné scherzo s poletujícími motivky po jednotlivých sekcích orchestru. Koho by napadlo, že z druhého tématu věty se vyvine v jejím závěru mohutný pochod sršící optimismem a silou. A jak kontrastní je vstup naříkavé věty čtvrté!
V průběhu celé poslední věty jako by se chtěl autor vymanit z depresivního stavu. Jednotlivé plochy stoupají gradačně ke světlu, ale vždy se zase zřítí do temnot.
Závěr je nanejvýš tragický. Melodické segmenty směřují do stále nižších poloh a v temném zvuku hlubokých violoncell a kontrabasů dílo končí.
http://www.youtube.com/watch?v=uZmLx4w2VHo
svadobné
Peter Burda
vynikající
krásné i technicky - ty hluboké tóny modré jsou krásné!
Nona
Adéla Slížková
baví mě to.
i když tu fotku nepovažuji za úplně zdařilou.
Nona
Adéla Slížková
(zase další den v komunismu)
na kraji města, Si-nin...
Petr Horký
ale je to fascinující obraz.
jakýsi - zřejmě dokonalý - mix (haiku + dada x surrealismu), to vše odmocněno mobilem... gud.
já mám tuhle tvoji čínskou, "šedivou sérii" rád a mrzí mě, že nikdy nepůjde kvalitně vytisknout.
nová dálnice vedoucí d...
Petr Horký
S(25) Matyáš (4 roky)
Jakub Wyderka
rozdíl je v tom, že on to nevymyslel (jako svůj příběh/zprávu/pohádku),
pouze teď komentuje, že příběh, který jsi vymyslel ty, se mu celkem - až na nějaké drobnosti - líbí, a to není totéž.
Jde o kvalitativně úplně jinou situaci!
Mě by zajímal _ten jeho příběh_, nikoliv _tvůj příběh o něm_.
Takto se mi spíš vkrádá pocit, že jsi vybral a sestavil fotky, kterými jsi ty sám něco chtěl říct (nebo si ověřit nebo se v něčem utvrdit), to se mi ale v metodice přístupu jeví jako dost nešťastné.
still life from Icelan...
Lukáš Kožešník
snad i s výpustním otvorem
teď ještě, jak by dotyčné zátiší vypadalo napuštěné?
večírek stavební firmy
Petr Horký
Kurska Kosa
Tereza Kurečková
<>
Adéla Slížková
stará Šanghaj
Petr Horký
- 1
Jarda Sedláček
ráno na nádraží v Si-anu
Petr Horký
singles @ Ras
Peter Burda