osobne ma fascinuje velkost tej osoby. nie vyska. velkost. akoby tam bola nalepena. a do kompozicie si netrufam rypat, momentalne na to nemam sebavedomie. ;)
furt sice nevím, co je ten originál, ale líbí se mi ta něha, jen mám blbej pocit, se kterým se neumím poprat, že už je to trochu na tenké hraně líbivosti, takže vlastně nevím, jestli se mi to líbí nebo jestli mám držet dostatečně přezíravý intelektuálský odstup
už v náhledu jsem tušila, že se tahle fotka bude Tomáši H. líbit, baví mne odhadovat reakce, i když tady to není tak složité.... je fajn, že témata fotografie (umění) jsou tak širokospektrá a že není jen jedna pravda.
Mně osobně ta fotka zaujala, ale něco mi v ní skřípe tak, až mi to není příjemné, při tom myslím, že by stačilo málo a líbila by se mi. Ta dramatičnost je moc patetická, strojená, ale ne tak, aby se sama stala nosným tématem.
Ta asociace na Sally tu je, ale neni to dotazeny. Pro me to ale blby neni, mam to radsi nez vetsinu toho, co tu je k videni. Coz lze samozrejme vylozit ruzne.
Jsem si hodně nejistý kompozicí, na místě mi sice hrálo docela dost faktorů, ale nakonec se to vlevo nějak nehezky vyřešilo a celkově to není moc dobře čitelné. Nebyl jsem si jist, jestli se to zdá jenom mně, kdyžtak v portfolku mám nějaké další do série. Díky za názory.
Možná jsem dlužen zde dodat, že tato série se mi také docela líbí. Jednotlivé snímky jsou komponovány klidně, konzervativně, bez okázalostí. Jsou natolik klidné, že by mne samostatně možná ani příliš nezaujaly, ale takto v celku je jasně patrná zkušenost autora. Nejsou to fotky mobilového cvakala, ale rozvážného fotografa. Ty snímky možná působí snad až příliš usedle, ale to nevadí, protože osvěžení se dostaví při zobrazení celé série. V tom celku je ta série pro mne obsahově trochu strašidelná, protože si představuji, jak ten dříve zmiňovaný černokněžník tam vaří nějakého netopýra či hlavu vědou dosud neobjevené pravěké masožravé paryby, žijící v lesní bažině. A ta poslední fotka se „samorosty“ umocňuje pocit tajemného rituálu. Výběr fotografií a volba jejich posloupnosti jsou důkazem senzitivity autora.
Nicmene jak sem chodim cist, musim rict, ze se mi ta serie zalibila (ciste vizualne, bez kontextu - ten me nezajima a zajimat nikdy nebude, nejsem ten typ, kterej fotku resi na tyhle urovni). Akorat kiha mi do toho porad moc nezapada, esak se mi libi i samostatne, ale na tom nesejde.
tyhle diskuze se opakují ve fotografii cyklicky. nastoupí nová technika a určitá skupina se brání, ale neubrání. po instagramu možná nikdo neštěkne, ale určitě to změní a uz změnilo vnímání fotografickýho obrazu a media. než to ale nějaký nový barthes pojmenuje, bude to už jinak.
tomáši, jedna věc je, co bys rád viděl, a druhá, co se skutečně děje.
považuju za zásadní ty pozorování - profi fotograf používá mobil stejně jako amatér (krásný termín phoneography), mobil je médiem revoluce (arabské), má ho každý. na samotných záběrech odkudkoliv /viděli jste zahájení olympiády - průvod národních výprav?/ vidíme už jen fotografující lidi. zatím nejsme schopni se s tou "záplavou" vyrovnat. lze ji ignorovat, ale nejspíš bude nutný na ni nějak reagovat. a to je ta otázka, která se prolíná tím čtením. jak s tím naložíme?
přestat fotit je extrém.
p. s.: přide mi s panem tůmou to pohlo nejvic, i když deklaruje že nikoliv.
<>
Tomáš Szépe
Pudl session
Jirka Pařízek
Lubošovi opět děkuji. :-)
<>
Vojtěch Veškrna
.
Jiří Tůma
;-)
S(4) <>
Ondřej Hruška
<>
Tomáš Szépe
(miluju ukazovací zájmena)
<>
Vojtěch Veškrna
Situace je to milá, závan několik desítek let nazad se taky dostavil, ale jako celek fotku nevnímám zrovna dobře.
:.:
Petr Sikora
Mně osobně ta fotka zaujala, ale něco mi v ní skřípe tak, až mi to není příjemné, při tom myslím, že by stačilo málo a líbila by se mi. Ta dramatičnost je moc patetická, strojená, ale ne tak, aby se sama stala nosným tématem.
Obecně mám raději "čistější" věci.
<>
Vojtěch Veškrna
:.:
Petr Sikora
<>
Tomáš Szépe
:.:
Petr Sikora
<>
Vojtěch Veškrna
S(4) <>
Ondřej Hruška
[no ne]
jinak diskuze na linkovanejch forech je supr, diky
<>
Vojtěch Veškrna
S(4) <>
Ondřej Hruška
<>
Vojtěch Veškrna
<>
Vojtěch Veškrna
S(4) <>
Ondřej Hruška
Nicmene jak sem chodim cist, musim rict, ze se mi ta serie zalibila (ciste vizualne, bez kontextu - ten me nezajima a zajimat nikdy nebude, nejsem ten typ, kterej fotku resi na tyhle urovni). Akorat kiha mi do toho porad moc nezapada, esak se mi libi i samostatne, ale na tom nesejde.
S(4) <>
Ondřej Hruška
http://www.david-campbell.org/2012/07/21/hipstamatic-angst-instagram-anxiety-time-to-move-the-conversation-forward/
tady je pak silná obhajoba od reportera, co odložil zrcadlovku:
http://storyboard.tumblr.com/post/27479079539/capturing-libya-through-a-hipstamatic-lens-to
tyhle diskuze se opakují ve fotografii cyklicky. nastoupí nová technika a určitá skupina se brání, ale neubrání. po instagramu možná nikdo neštěkne, ale určitě to změní a uz změnilo vnímání fotografickýho obrazu a media. než to ale nějaký nový barthes pojmenuje, bude to už jinak.
tomáši, jedna věc je, co bys rád viděl, a druhá, co se skutečně děje.
považuju za zásadní ty pozorování - profi fotograf používá mobil stejně jako amatér (krásný termín phoneography), mobil je médiem revoluce (arabské), má ho každý. na samotných záběrech odkudkoliv /viděli jste zahájení olympiády - průvod národních výprav?/ vidíme už jen fotografující lidi. zatím nejsme schopni se s tou "záplavou" vyrovnat. lze ji ignorovat, ale nejspíš bude nutný na ni nějak reagovat. a to je ta otázka, která se prolíná tím čtením. jak s tím naložíme?
přestat fotit je extrém.
p. s.: přide mi s panem tůmou to pohlo nejvic, i když deklaruje že nikoliv.