Filter in effect:

(anyone) 
[fs:321]
Patrik Chryštejnský [fs:321]



na me asi trochu moc vsehochut, ohep vede, a stin fotografa neocenuju vubec ;)



bane mi nesedi vobec, inak mile kusky... moj naj je prva, raph, pripomina mi to casy, ked som bola v ocakavani a v napeti sledovala diane v seriali... ;)



Patriku, víš jistě stejně dobře jako já, kolikrát jsme spolu vedli hovory o fotografii. Proto nechápu, proč v takovém hezkém uceleném výběru musí být taková lejníčka jako raph a hlavně xuco.



je toho moc najednou, některý kousky fakt povedený, a úsměv na rtech mám taky.



vtipny kousky sou tam, rad sem mrknul. asi jak HN.



[fs:126] ano, pohromade to nefunguje. zatisi raph ma veľmi pobavila, mohol si farby postprocesom posunúť do ružova :-))) ... ostatné, a nájdu sa medzi nimi pekné kúsky, ti nebudem komentovať, lebo ma to neustále skrolovanie unavuje - a nielen preto, že mi je strašne horúco, po vašom je tu vedro.



jako smysl to nedava vubec, ale nic takovyho u tebe ani nehledam :)
je mi to sympaticky, takovej usmevnej bordel.



sis byl v labu pro negativ, vid?

a zklamani / radost?



sbirka zatisicek... =)
fajn, maji vtip
ale nedrzi pohromade



nejdřív jsem se lek, že ta osoba vpravo na schodech 1. a 2. fotky je ta samá. pak jsem si ale všim, že ani osoba vlevo na schodech neni ta samá, takže jsem tý holce na 2. přičaroval zpátky normální nechlupatý nohy a od tý doby se mi ten set zdá mnohem koukatelnější.
nicméně i tak bych řek, že to tam - přes všechnu autentičnost - neni. (neškráblo si to na mě hlouběji - možná kromě tý poslední, tam mám pocit, že ta konfrontace něco přináší.)



líbí se mi první a třetí fotka... u tý třetí je moc pěkný sledovat oba příběhy... jak babiččin, tak dědův... a to světlo/slunce do toho je krásně pozitivní.



Na tom vsem je nejzajimavejsi jenom to konstatovani, ze at udelam jakykoli dilo, at u toho premyslim jak chci o moznejch pocitech, ktery to v kom muze nastartovat, nakonec se najde vzdycky nekdo, kdo to uvidi jeste uplne jinak.

Byly doby, kdy me tahle skutecnost dokazala opakovane prekvapit, ted je to pouze potvrzenim davno poznaneho.

Ja neznam osobne ani Patrika, ani ty zobrazene lidi, to prostredi je pro me taky spis exoticky, takze potencial na uplne jiny vnimani je tu urcite dostatecnej.

Nejspis by se dala obdobna situace v opacnem obsazeni snadno vygenerovat take pokud bych nekam daval to, co fotim ja. Nakonec, pamatuju se na casy na photopostu, kde stacila zminka v diskusi treba jen o tom, co jsem jedl k obedu, a sneslo se na me krupobiti poznamek, ktere mi taky tehdy prisly jako z marsu. (ja to tak nemyslel, Martino :-)

Osobne by me docela zajimalo, jak ty fotky bude Patrik vnimat treba za dvacet let - tim nechci ted naznacovat ze jinak nez dnes, spis je ten povzdech produkt skutecnosti, ze jsem dnes v praci nasel drevenou bednu s polaroidama starejma asi tak tech dvacet let, kterou jsem v dobe rozchodu s zenou jednou v noci pred ni "evakuoval". :-)



tahle debata mě baví!

mám ale pocit, že se už přesunula od výše vystavených fotek někam jinam. myslím, že TYHLE konkrétní fotky nikoho nezesměšňují ani neurážejí. zdá se mi, že je řeč spíš o tom, že by MOHLY (třeba napříště, někdy) eventuálně urážet, zesměšňovat. a jestli by to vadilo a proč.

srovnávat to se safari (brej výraz, mimochodem) mi to přijde nešťastný a mimo. tam jde právě o to, že někdo jiný reprezentuje fotkama někoho jinýho, někoho, kdo žádnou svou vlastní reprezentaci nemá a proto potřebuje být z nějakého důvodu (represe, chudoba) reprezentován. v doku diskurzu na toto téma debata s klíčovými slovy "they must be represented". nebo taky the "other".

tady ale patrik reprezentoval svojí rodinu stejně jako ta Eminová reprezentuje sebe, stejně jako Billingham svojí rodinu (a nejen v bizarr sérii Ray's a laugh, která bejvá nejčastěji referovaná, ale i v novejch věcech, který jsou civilní a neni tam žádná snaha o exhibici něčeho "freaky", žádný "ukažme si na ně"). stejně tady to neni, že by Patrik reprezentoval nějaký "other", ale místo toho je to "self" reprezentace.

když dal šéf obrazový sekce Gazety Wyborczy fotoaparáty dětem v polskejch vesnicích, vznikl z toho obrazový portrét vesnice, kterej byl hodně nesmlouvavej a v lecčems brutálně obnažující, často doslova. rodičům se to taky moc nezdálo, že tam vypadaj blbě. ale pořád to byla self reprezentace, žádný předvádění mentosů...

tohle je navíc poetika v čechách dost zakořeněná, nic převratnýho. homolkovic byli v podstatě taky trapný burani a jakou měli hloubku, kolik toho o nás řekli.

dobrý, už končim, stejně si tu tady vedu monologovej slalom mezi dvěma diskutujícíma...



jestli si stojis i za tim, JAK si to napsal, tak se asi celou dobu snazim zbytecne. ted bych tomu dal cas (jsem z toho uz i docela unavenej). rad se na ty fotky a text podivam s odstupem.



ja si nemyslim, ze nekam bruslim.
Za tim prvnim postingem si stojim.
Kdyby ty osoby a ty interiery nebyly tak freaky, jak jsou, tak ty fotky maji polovicni ucinek. Prave proto se dostavuje ale ten efekt, o kterym jsem psal pozdeji, to, ze je predvadis jako medvedar.
A jeste jednou, ja si nemyslim, ze to absolutne neni mozny, naopak, spousta "dokumentu" stavi prave na tom, vcetne takovych tech safari do cikanskych vesnicek. Pouze pri pohledu na tyhle konkretni fotografie u me tenhle pocit, ze si z nich delas legraci, prevazil nad tim pocitem, ze divakovi chces ukazat pohled na neco, co treba za ten pohled stoji, whatever. Nekdo jinej - treba ty - s jinym backgroundem by to videl jinak.

A s fb se to ma tak, ze presne tenhle styl odtamtud pochazi... a ze jeho vynalezkyni je ta jmenovana tracy emin, i kdyz ne v tehle posmevackovske podobe. Na tom nic nemeni skutecnost jestli ty sam tam mas ucet nebo ne, proste tenhle styl "hele, bracha blije, to je srandovni, udelam fotku a postnu ji" uz natolik infiltroval vsechno kolem nas, ze jej vedome nebo nevedome kazdej nosi s sebou jako cast pohledu na svet.



tak to je fakt kouzelne politicky vybrusleny. nejdriv je pourazis a na konci vlastne (celou dobu?) branis jejich intimitu/dustojnost, kterou mam v rukou. kdybys to takhle 'laskave' napsal napoprve, tak mlcim, chapu a beru to.)
jinak... verim, ze nepodelit se se "svetem" o svou tvorbu muze byt jedna z prirozenych fazi vyvoje. tam ale jeste nejsem. a fb sem nikdy nemel, asi prave kvuli te "bezstarostnosti", kterou mam spojenou s urcityma "lidma". cest vyjimkam.



TS: tjo.
Ja Patrika celkem chapu, nakonec kazdej foti doma i situace, ktery primarne nejsou pro verejnost. Ta intimita pochopitelne tem obrazkum dava kouzlo. Nicmene, pro me osobne zalezi dost na tom, jak tu intimitu ukazes. Muzes ji ukazat laskave nebo to muze pusobit, jako bys ty aktery predvadel jako cleny nejaky freakshow... V mym chapani je tim zneuzivas pro svy ucely.
Ja osobne mam v posledni dobe spis pocit, ze mi to za to nestoji... ze nektery veci proste nikomu predvadet nemusim, jakkoli fotogenicky mi prijdou.
A narazka na FB nema nic spolecnyho s kvalitou - fotky tam davaji i celkem schopni lidi - na mysli jsem mel spis tu bezstarostnost, se kterou tam byva zverejnovano prakticky cokoli, po cem vlastne nikomu nic neni (a co vetsinou taky nikoho nezajima).



oleee, zda se mi to nebo fakt rekl tomas houda neco jeste nestastnejsim zpusobem, nez se to obvykle podari mne...? :)

ale dobre sem si pocet, zajimavy podnety z toho nakonec vypadly (pro me aspon).


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 6/17

Page