[ulovky z roudna]
[close verbose info panel]                 Title: ulovky z roudna [ivej]

 

[fs:321]
Author: Patrik Chryštejnský
Portfolio: (not in any portfolio)

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2010-06-17 19:21, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
tags: roudno 2010, brigada u babicky, kompakt, "spatne nacasovani", awkward family photos

Nr. of views, unique comments/unique views:
3282, 18/76 (23 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[ulovky z roudna]
[close verbose info panel] Title: ulovky z roudna [inar]
Published on, medium:
2010-06-17 19:22, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
<>


[ulovky z roudna]
[close verbose info panel] Title: ulovky z roudna [houx]
Published on, medium:
2010-06-17 19:22, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
<>


[ulovky z roudna]
[close verbose info panel] Title: ulovky z roudna [hesa]
Published on, medium:
2010-06-17 19:22, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
<>


[ulovky z roudna]
[close verbose info panel] Title: ulovky z roudna [eciv]
Published on, medium:
2010-06-17 19:23, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
<>


[ulovky z roudna]
[close verbose info panel] Title: ulovky z roudna [eveg]
Published on, medium:
2010-06-17 19:23, film: 35mm

Tech. data:
<>

Remarks:
<>


[fs:104]

nejdřív jsem se lek, že ta osoba vpravo na schodech 1. a 2. fotky je ta samá. pak jsem si ale všim, že ani osoba vlevo na schodech neni ta samá, takže jsem tý holce na 2. přičaroval zpátky normální nechlupatý nohy a od tý doby se mi ten set zdá mnohem koukatelnější.
nicméně i tak bych řek, že to tam - přes všechnu autentičnost - neni. (neškráblo si to na mě hlouběji - možná kromě tý poslední, tam mám pocit, že ta konfrontace něco přináší.)


[fs:301]

líbí se mi první a třetí fotka... u tý třetí je moc pěkný sledovat oba příběhy... jak babiččin, tak dědův... a to světlo/slunce do toho je krásně pozitivní.


[fs:168]

Na tom vsem je nejzajimavejsi jenom to konstatovani, ze at udelam jakykoli dilo, at u toho premyslim jak chci o moznejch pocitech, ktery to v kom muze nastartovat, nakonec se najde vzdycky nekdo, kdo to uvidi jeste uplne jinak.

Byly doby, kdy me tahle skutecnost dokazala opakovane prekvapit, ted je to pouze potvrzenim davno poznaneho.

Ja neznam osobne ani Patrika, ani ty zobrazene lidi, to prostredi je pro me taky spis exoticky, takze potencial na uplne jiny vnimani je tu urcite dostatecnej.

Nejspis by se dala obdobna situace v opacnem obsazeni snadno vygenerovat take pokud bych nekam daval to, co fotim ja. Nakonec, pamatuju se na casy na photopostu, kde stacila zminka v diskusi treba jen o tom, co jsem jedl k obedu, a sneslo se na me krupobiti poznamek, ktere mi taky tehdy prisly jako z marsu. (ja to tak nemyslel, Martino :-)

Osobne by me docela zajimalo, jak ty fotky bude Patrik vnimat treba za dvacet let - tim nechci ted naznacovat ze jinak nez dnes, spis je ten povzdech produkt skutecnosti, ze jsem dnes v praci nasel drevenou bednu s polaroidama starejma asi tak tech dvacet let, kterou jsem v dobe rozchodu s zenou jednou v noci pred ni "evakuoval". :-)


[fs:233]

tahle debata mě baví!

mám ale pocit, že se už přesunula od výše vystavených fotek někam jinam. myslím, že TYHLE konkrétní fotky nikoho nezesměšňují ani neurážejí. zdá se mi, že je řeč spíš o tom, že by MOHLY (třeba napříště, někdy) eventuálně urážet, zesměšňovat. a jestli by to vadilo a proč.

srovnávat to se safari (brej výraz, mimochodem) mi to přijde nešťastný a mimo. tam jde právě o to, že někdo jiný reprezentuje fotkama někoho jinýho, někoho, kdo žádnou svou vlastní reprezentaci nemá a proto potřebuje být z nějakého důvodu (represe, chudoba) reprezentován. v doku diskurzu na toto téma debata s klíčovými slovy "they must be represented". nebo taky the "other".

tady ale patrik reprezentoval svojí rodinu stejně jako ta Eminová reprezentuje sebe, stejně jako Billingham svojí rodinu (a nejen v bizarr sérii Ray's a laugh, která bejvá nejčastěji referovaná, ale i v novejch věcech, který jsou civilní a neni tam žádná snaha o exhibici něčeho "freaky", žádný "ukažme si na ně"). stejně tady to neni, že by Patrik reprezentoval nějaký "other", ale místo toho je to "self" reprezentace.

když dal šéf obrazový sekce Gazety Wyborczy fotoaparáty dětem v polskejch vesnicích, vznikl z toho obrazový portrét vesnice, kterej byl hodně nesmlouvavej a v lecčems brutálně obnažující, často doslova. rodičům se to taky moc nezdálo, že tam vypadaj blbě. ale pořád to byla self reprezentace, žádný předvádění mentosů...

tohle je navíc poetika v čechách dost zakořeněná, nic převratnýho. homolkovic byli v podstatě taky trapný burani a jakou měli hloubku, kolik toho o nás řekli.

dobrý, už končim, stejně si tu tady vedu monologovej slalom mezi dvěma diskutujícíma...


[fs:321]

jestli si stojis i za tim, JAK si to napsal, tak se asi celou dobu snazim zbytecne. ted bych tomu dal cas (jsem z toho uz i docela unavenej). rad se na ty fotky a text podivam s odstupem.


[fs:168]

ja si nemyslim, ze nekam bruslim.
Za tim prvnim postingem si stojim.
Kdyby ty osoby a ty interiery nebyly tak freaky, jak jsou, tak ty fotky maji polovicni ucinek. Prave proto se dostavuje ale ten efekt, o kterym jsem psal pozdeji, to, ze je predvadis jako medvedar.
A jeste jednou, ja si nemyslim, ze to absolutne neni mozny, naopak, spousta "dokumentu" stavi prave na tom, vcetne takovych tech safari do cikanskych vesnicek. Pouze pri pohledu na tyhle konkretni fotografie u me tenhle pocit, ze si z nich delas legraci, prevazil nad tim pocitem, ze divakovi chces ukazat pohled na neco, co treba za ten pohled stoji, whatever. Nekdo jinej - treba ty - s jinym backgroundem by to videl jinak.

A s fb se to ma tak, ze presne tenhle styl odtamtud pochazi... a ze jeho vynalezkyni je ta jmenovana tracy emin, i kdyz ne v tehle posmevackovske podobe. Na tom nic nemeni skutecnost jestli ty sam tam mas ucet nebo ne, proste tenhle styl "hele, bracha blije, to je srandovni, udelam fotku a postnu ji" uz natolik infiltroval vsechno kolem nas, ze jej vedome nebo nevedome kazdej nosi s sebou jako cast pohledu na svet.


[fs:321]

tak to je fakt kouzelne politicky vybrusleny. nejdriv je pourazis a na konci vlastne (celou dobu?) branis jejich intimitu/dustojnost, kterou mam v rukou. kdybys to takhle 'laskave' napsal napoprve, tak mlcim, chapu a beru to.)
jinak... verim, ze nepodelit se se "svetem" o svou tvorbu muze byt jedna z prirozenych fazi vyvoje. tam ale jeste nejsem. a fb sem nikdy nemel, asi prave kvuli te "bezstarostnosti", kterou mam spojenou s urcityma "lidma". cest vyjimkam.


[fs:168]

TS: tjo.
Ja Patrika celkem chapu, nakonec kazdej foti doma i situace, ktery primarne nejsou pro verejnost. Ta intimita pochopitelne tem obrazkum dava kouzlo. Nicmene, pro me osobne zalezi dost na tom, jak tu intimitu ukazes. Muzes ji ukazat laskave nebo to muze pusobit, jako bys ty aktery predvadel jako cleny nejaky freakshow... V mym chapani je tim zneuzivas pro svy ucely.
Ja osobne mam v posledni dobe spis pocit, ze mi to za to nestoji... ze nektery veci proste nikomu predvadet nemusim, jakkoli fotogenicky mi prijdou.
A narazka na FB nema nic spolecnyho s kvalitou - fotky tam davaji i celkem schopni lidi - na mysli jsem mel spis tu bezstarostnost, se kterou tam byva zverejnovano prakticky cokoli, po cem vlastne nikomu nic neni (a co vetsinou taky nikoho nezajima).


[fs:1]

oleee, zda se mi to nebo fakt rekl tomas houda neco jeste nestastnejsim zpusobem, nez se to obvykle podari mne...? :)

ale dobre sem si pocet, zajimavy podnety z toho nakonec vypadly (pro me aspon).


[fs:321]

me rodine se obecne moje fotky spis nelibi (reakce nejcasteji zacina slovem proc), ale myslim, ze mi veri.)


[fs:233]

já chápu výtky Tomáše Houdy a jsou mi sympatický i tvoje odpovědi, Patriku.

když jsem ty fotky viděl poprvé, taky jsem si v duchu říkal: jak na ně asi reagují ti lidé, co na nich jsou, když je vidí? co říkají? vždycky je to zveřejnění určitý intimity, já to respektuju, hlavně si to autor musí obhájit nakonec sám před sebou...


[fs:321]

kultura opic z fb me nezajima.) ja myslel, ze sme na fstopu a tak se z me strany da ocekavat minimalni zrucnost a snaha o presah. a jako kdybych to nafotil vic kultivovane, tak by ses dojimal nad ryzimi lidmi z vesnice? nemyslim si. pro nekoho to budou porad jenom burani. to, ze me blizke (kteri me znaji) zachytim i v situacich, kdy to necekaji, automaticky neznamena, ze je chci ponizit. chtel sem se tomu podezreni vyvarovat (tags) tim, ze si uvedomuju onu moznou trapnost.


[fs:168]

OK.
Ber to tak, ze existujou i lidi jako ja, ktery muzou ty fotky vnimat tak, jak jsem to napsal. Pokud ti prijde v poradku, ze nekdo tvoji rodinu diky zpusobu, jak ji prezentujes, takhle vnima, a pokud to tvoji rodine nevadi, tak je vse v poradku - dneska za casu fb je to treba normalni. Ber to tak, ze jsem staromodni, treba. :-)
Nejsem si jistej, jestli je znat, jak to vlastne myslim, ale zase na druhou stranu na tom az tak nesejde.


[fs:321]

ja jsem ted taky rozpacitej. smyslem prece nebylo nikoho podelat. proc taky, nevnimam je jako burany, je to ma rodina. neni to koncept, ale dokument. pojitkem je jen to, ze sem umyslne vybral absurdni/pro me vtipny (pro nekoho nejspis trapny) fotky. pokud se to zda byt promyslene (2x schody/2x futra), tak je to nahoda. ani posledni fotku, ktera se zvrtla v sabotaz, sem nemel pod kontrolou. myslel sem, ze tags pomuzou, aby se chytil i ten nejvetsi lojza v posledni rade. a vubec si ted nepripadam jako curak, ze to musim dovysvetlovat.


[fs:168]

ja jsem mirne rozpacitej.
tracy emin to teda neni ani nahodou.
Asi jsem moc starej, ale ja bych uz dneska nejak nemel na tohle zaludek.
Koncept "fotit burany jako buran" a mrkat pri tom na publikum mi proste prijde trapnej.
Tracy ma jako tema sama sebe, mozna ji to proto spis odkoupim.


[fs:240]

billingham uz je znamej i na zlinsky akademicky pude, spoluzacka ho zminuje v bc. praci na tema "rodinny album". byla docela sranda to videt vedle leibovitz, avedona, sally man...


[fs:254]

Im lovin it.

posledni je skvela.


[fs:233]

martine daňkovský, nastal čas seznámit se s tvorbou richarda billinghama!


[fs:303]

jako remeslo a tvuj rukopis v tom videt je. jenze me to k smrti nudi. asi je to moc cool (coz asi vyzni blbe, ale nak to nemuzu/nechci lip popsat).


[fs:311]

musim rict, ze tyhle 'awkward family photos', ktery sou delany 'blbe' on purpose, me fakt bavi. co je to za styl, fotit blbe, aby to vypadalo dobre? nejak se s tim rozporem nemuzu srovnat... (chapal sem to u projektu vystavy 'cinanu v kosi'), ale tady si tedy nejsem jistej, jesi to furt neni sracka a moderni trendy hitec, kterej se rychle prehlusi necim vic hip. jako me to kua bavi, a moc, ale uz mam pocit, ze sem zastydlej. vobcas mam desny choutky krast v schleckerovi z tech vyvolanjech fotek mistnich inchworms (senkju mr. allen) ty nejhorsi a udelat si z toho tablicko, ale pak to vzdycky nejak prekonam. skoda... sou 'cinani v kosi' nejakou platnou cestou?


[fs:318]

lidi od mcdonalds by na to rekli Im lovin it.


[fs:233]

nálada, kterou ty fotky vyzařují, je přesná.
poslední bych dal pryč. k ostatním nepasuje.


[fs:108]

to mi pride take neomalene, az je to dobre :)


[fs:118]

První je výborná. Ale to není třeba psát. To autor ví, a proto ji dal jako první. A jako série to také jede. Avšak ani toto není nutné psát, protože i tohoto je si autor vědom. Protože to ví, tak to sem dal. Mám vůbec šanci napsat něco, co by autor nevěděl?


[fs:268]

u me skvely a hlavne prvni dve. jednicka je famozni. :) to sem se celkem zasmal. :)


[fs:327]

Patriku, myslím, že jsi na dobré cestě! akorát hesa a houx jsou slabší.


[fs:99]

[fs:102] já beru jen houx, a to fakt hodně! ostatní jen slabá omáčka.
(imho)


[fs:1]

Q: jmenuj tri nejvyraznejsi prinosy polska svetu.
A: katolicka prudernost, marie curie, inspirace na digartu.

super!


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Patrik Chryštejnský - ulovky z roudna