Asi som sa nevyjadrila dostatočne presne. Ani na chvíľku by mi nenapadlo polemizovať o aranžovaní portrétnej fotografie. Ani o tom, že jej aranžovanie by mohlo ubrať na autenticite. To, čo som chcela vyjadriť, je môj pocit z fotky, kde "takto naaranžovaný" človek na mňa nepôsobí dôveryhodne. A možno je to iba preto, že som sa v nedeľu vrátila z Ukrajiny a dojem, ktorý vo mne z tejto krajiny ostal, je skutočne veľmi silný. Je mi ľúto, ak som sa vyjadrila nejasne, ale stojím si za tým, čo som napísala.
Četl jsem předešlé komentáře. Některé mne zaujaly svou kritičností, ale nemohu s nimi souhlasit. Řekl bych, že pokud zde něco chybí, tak snad jen to, že nejsou v řadě další portréty. Podle mého názoru to trefil Jiří, když napsal: „skoda, ze to neni serie“. A Kristýnka to v části svého vstupu také asi trefila: „navíc si ta fotka říká o sérii“.
Záhadou je pro mne zde základní komentář od Denisy: „…veľmi zle naaranžované…“. To vůbec nechápu. Skočil mi teď do mé duté makovice záchvat paniky, že vůbec nevím, jak bych to naaranžoval lépe, kdybych tam byl s foťákem já. Samozřejmě bych na místě urputně řešil, zda třeba přece jen ještě trochu s foťákem poodstoupit (anebo naopak nepatrně blíž) apod., ale to není důležité. Nic zásadního mne nenapadá, a tak teď panikařím, že mne to nedochází. Je to divný pocit. Jako když si podnapilý neuvědomuje, že je podnapilý a je poněkud mimo, aniž by si uvědomoval, že je poněkud mimo a tak podobně.
Ještě k té póze. Nevím, zda je přirozená anebo naaranžovaná. Ale je to u portrétní fotky důležité? U portrétní fotografie bych určitou míru aranžovanosti dokonce předpokládal. To k takovému druhu fotografií patří. Navíc na střední formát se většinou necvakají momentky. A také je to asi ze stativu, což jistě předurčuje styl focení a nutné aranžování.
V každém případě jako portrét v Kyjevě se mi jeví jako výstižný. Ale nemusí to být jenom v této lokalitě.
Ten muž na mňa nepôsobí autenticky. Skôr je to ako veľmi zle naaranžované v zaujímavom prostredí. Predpokladám však, že to je autentické. Takže niekde pri prenose vnemov z fotografie na mňa nastal problém. Aj keď ukrajinu som identifikovala hneď.
ale proc
to neni o teto fotce
dobre to je... dobre... tesim na cely soubor... ja nemam rada prazdne prostory... mne se libi lidi v nich... i v plnych.
to je tak hezky prehrany, az je to super
a ten format je pecka
Nie vzdy zdielam pocit z portretu, ktory urobil niekto iny... ale toto mi sadlo tak, ako to je.
Záhadou je pro mne zde základní komentář od Denisy: „…veľmi zle naaranžované…“. To vůbec nechápu. Skočil mi teď do mé duté makovice záchvat paniky, že vůbec nevím, jak bych to naaranžoval lépe, kdybych tam byl s foťákem já. Samozřejmě bych na místě urputně řešil, zda třeba přece jen ještě trochu s foťákem poodstoupit (anebo naopak nepatrně blíž) apod., ale to není důležité. Nic zásadního mne nenapadá, a tak teď panikařím, že mne to nedochází. Je to divný pocit. Jako když si podnapilý neuvědomuje, že je podnapilý a je poněkud mimo, aniž by si uvědomoval, že je poněkud mimo a tak podobně.
Ještě k té póze. Nevím, zda je přirozená anebo naaranžovaná. Ale je to u portrétní fotky důležité? U portrétní fotografie bych určitou míru aranžovanosti dokonce předpokládal. To k takovému druhu fotografií patří. Navíc na střední formát se většinou necvakají momentky. A také je to asi ze stativu, což jistě předurčuje styl focení a nutné aranžování.
V každém případě jako portrét v Kyjevě se mi jeví jako výstižný. Ale nemusí to být jenom v této lokalitě.
spodní čtverec by mi asi sedl víc, tohle je takový neotřelý, musím na to chvíli koukat a nechat to působit
(jakože luxus)