akurat som pisala, ze to jak z verneovky, to velke drevene cudo...ale sef ma vyhodil od kompu ... a vida Ianus zasa pise aj za mna ;) mily snimok vlcku
Nevím, proč, ale připadá mi, že je ta obdivovatelka úplně v jiné rovině, než letadlo.
Působí to na mě jako zvláštní setkání dvou naprosto nesourodých živlů...
...ale kdepak, to bych nerad, aby to sklouzlo k diskusím o fotošoku...
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
lv: ja jsem ty pojmy nezamenil. ja jsem psal o zpracovani raw a o beznych upravach digifotek ve photoshopu. nejcastejsi upravou je prave jakasi "komprese" dynamickeho rozsahu. no, stejne me nebavi o tom diskutovat, vsichni vime svy, a ja jsem linej vysvetlovat co presne mam na mysli, kdyz nejsem schopnej volit dostatecne popisne pojmy :)
(chtelo by to nekdy si sednout k notebooku, treba az budu mit nejakou dslr, a nazorne predvest)
Ondřeji, a ještě ke Tvému výroku: „a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.“
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Oto, to zrno je velmi jemné... ...můžeme to nazvat třeba jemně pihatou strukturou pigmentu...
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
lv: prave ta komprese dynamiky je typicky rys digitalnich fotek. on dynamicky rozsah soucasnych digitalnich tel neni az tak spatny, kdyz si clovek pohraje s rawem. a ve photoshopu je vice nez snadne namackat k sobe neco, co by v komore dalo pekelnou praci. na teto fotografii zadna hranice prepalu nehrozi a nehrozila by, krom leskleho kruhoveho ramecku pod flexaretou - a ten je vysviceny (zcela prirozene) i na filmu, a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.
me se proste tenhle look nelibi, a pro me je tohle digi look (a nebo jinak receno odbarveny-filmovy look; coz ve vysledku vychazi na tomto typu zaberu naprosto nastejno). v tomhle pripade at se treba tsz postavi na hlavu ci nikoliv .)
xp2 je opravdu zvlastni material. stejne jako na jine monochromy jsem na nej kdysi docela dost fotil.
další pes: mám v úmyslu někdy později pro zajímavost postnout takový jeden výcvak z ulice... ...ta ulice je ve stínu, ale na část kapoty zaparkovaného automobilu svítí přímé slunce... ...je to cvaknuté na emulzi XP2, a pod zvětšovákem jsem pohodlně nadržel tu sluncem ozářenou kapotu... Vzájemná tonalita ploch je na zmiňovaném výcvaku vyrovnaná naprosto nepochopitelným způsobem... ...snad ani nemohu uvěřit, že je to vůbec možné... ...XP2 je opravdu zvláštní materiál... ;)
Ondřeji, souhlasím, že Ilford XP2 má s digitálem společnou jemnost polotónů a klidnost ploch... ...v tom jsou si tato obě média hodně podobná...
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
fajn fotka aj ked musim povedat ze nema pre mna az taky naboj ako niektore tvoje ine veci...a hlavne co strhava moju pozornost a co mi vadi je ta vec co jej vychadza z hlavy
ha trojoká kamera!
pěkný!
ale s těma očima má Tom pravdu. neříkej Lubo, že nemáš v rukávu i verzi s koukající Helenkou.
pes: víc očí víc vidí...
pes2: ta obluda u klementina mi nějak unikla, asi jsem tam v létě moc nebyl (občas tam zabrousím i pracovně), vypadá zajímavě, člověk by se hned sápal nahoru.
pes3: obludou samozřejmě nemyslím Helenku
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
je to pěkně lidsky milé a hravé - moc prima
ten mocný foto-opto-přístroj určitě zkonstruoval capitán Nemo
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
S(5) Letiště XIV
Lubomír Vlk
Působí to na mě jako zvláštní setkání dvou naprosto nesourodých živlů...
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak to nic, to je mi srdečně jedno :-)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
(chtelo by to nekdy si sednout k notebooku, treba az budu mit nejakou dslr, a nazorne predvest)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
me se proste tenhle look nelibi, a pro me je tohle digi look (a nebo jinak receno odbarveny-filmovy look; coz ve vysledku vychazi na tomto typu zaberu naprosto nastejno). v tomhle pripade at se treba tsz postavi na hlavu ci nikoliv .)
xp2 je opravdu zvlastni material. stejne jako na jine monochromy jsem na nej kdysi docela dost fotil.
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
ooops, i did it again.
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
pěkný!
ale s těma očima má Tom pravdu. neříkej Lubo, že nemáš v rukávu i verzi s koukající Helenkou.
pes: víc očí víc vidí...
pes2: ta obluda u klementina mi nějak unikla, asi jsem tam v létě moc nebyl (občas tam zabrousím i pracovně), vypadá zajímavě, člověk by se hned sápal nahoru.
pes3: obludou samozřejmě nemyslím Helenku
S(5) Letiště XIV
Lubomír Vlk
vsechny