Také snad tak nějak rozumím, proč jsi zmáčkla spoušť a tím způsobila vizuální spoušť.

Ale cožpak nevidíš, jaký je to ve výsledku rozbordelený chaos? Snad by ani nevadilo, že to, co působí jako hlavní motiv (kráčející pár) je hodně z dálky, ale horší je jeho nefotogeničnost – prostě „kdosi tam kráčí“...

Navíc ten pár je zachycen zrovna z takového nešťastného úhlu. Ani z přirozeného pohledu ale ani vysloveně shora, což by nějaký vtip (třeba s tím vrženým stínem – dvě postavy, ale pouze jeden vržený stín) případně mohlo přinést.

Ten pár je vyfocen zešikma, takže ty postavičky jsou jakoby sražené, ale opravdu nemastně neslaně, na půl cesty, ani ryba ani rak, ani žába ani plaz.

A potom je zde ta nešťastná kompozice. Hlavní diagonála sice formálně dělí obraz na dvě poloviny (což by mohla být taková hezká schválnost), ale vzhledem k pozicím všech zde statujících lidí, zvířat a věcí působí kompozice až zoufale neharmonicky a (odpusť mi ten výraz) naprosto diletantsky.

Když už zde byla ta diagonála položena, měla být alespoň dotažena do konce a ne dole bez jakéhokoliv kompozičního smyslu přerušena vrženým stínem tušeného mostu.

Ale ani světelně dotažená hlavní diagonála (jakoby "tvrdá schválnost") by tu celkově chaotickou a nevyváženou kompozici nezachránila.

Další věci: když se koukneš na skupinu labutí, automaticky očekáváš nějaký kontra-fórek, třeba dole skupinu psů. Ale ono se to nekoná. Sice nějaká psí šelmička dole leží, ale také tak nějak beze smyslu, ztracena v bordelu.

Celé je to pouze chaos. Žádný fotogenický okamžik, žádná fotogenická kompozice.

A dokonce ani žádná romantika kráčejícího páru, protože je zde zobrazen naprosto nic neříkajícím způsobem.

Fotka začátečníka.

Další věc je ta příšerná postprodukce – „amatérsky“ tvrdý kontrast. Vypálená místa na peří labutí by snad tolik nevadila, ale na oděvu té jedné z těch dvou jakoby ústředních postav to opravdu vadí.

Nehezká tonalita.

Terezo, já vím, že máš na mnohem víc. Fandím ti. Proto poněkud drze napíšu: tohle zahoď, neohlížej se zpět a konečně se do toho pořádně pusť!

pes: v přijímači jsi psala, že jsi studovala malbu. Zkus si tedy vzpomenout na to, co jsi studovala. A možná by ani neuškodilo nějaké studium (nejen techniky) fotografe.

Malba je náročná, focení je zdánlivě snadnější. Ale dlouhodobě mám pocit, že malba nebývá tak přísná ke kompozici jako fotka.

Anebo řečeno jinak: daní za snadnost zmáčknutí spouště (na rozdíl od pracného malování obrazu) je to, že fotografka (nebo fotograf) se musí extrémně soustředit na kompozici (a případně také na rozhodující okamžik).

V tomto smyslu jsou fotky přísnější než malby.

Směle vpřed!



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments