Adriano, mně by se ta fotografie líbila, kdyby byla focená více z dálky (aby měla kolem sebe více vzduchu, aby mohla dýchat..)
nenacházím nyní vhodný názorný příklad, tak jen teď pro ilustraci vzdálenosti odkazuji na jakýsi náhodný narychlo nalezený portrét kohosi na židli (a především na ten vzduch, který to chytne, když se ponechá kolem osoby a židle více prostoru:
Jiří, vlk také od první chvíle dumá o tom stromečku vpravo, ale má pocit, že řízlý stromek je dobře vyvážen mraky vlevo nahoře a možná částečně i tím stínem vlevo dole..
Tyto tři komponenty (stromek vpravo a mraky a stín vlevo) jsou v kompozičním smyslu komponenty okrajovými, a vlk má dojem, že spolu hrají, že se vzájemně vyvažují..
Že těžiště obrazu nakonec dobře sedí uprostřed vyváženého výru periferních kompozičních komponentů – jakýchsi kompozičních lamel..
=:o)
pes: takže teda díky těm vyvažujícím mrakům se dá zároveň říci, že expozice v pravý okamžik..
ale aby „ilut“ fungovala, tak asi přece jen potřebuje být v sérii.. v tom kontextu..
kdyby „ilut“ byla sólová (třeba jen jako jediná otištěná fotka kapely v časopise), tak by asi již potom opravdu byla za hranicí kompoziční funkčnosti..
jenže ona je v sérii, a tak funguje.. způsob prezentace je zásadní..
zobrazil také na přehlednější bílé ploše (i když původní tmavá jí samozřejmě sluší lépe)
ano, pro vlčí vnímání je to kompoziční odvaz, a já tu kompozici obdivuji..
na něco takového nemám..
všechny možné základní varianty i složitě rozehraných kompozic byly již dávno vyzkoušeny, a v tomto smyslu se zde tak nějak většinou motáme v osvědčeném kruhu, a nebo spíš ve vyjetých kolejích (i když v kolejích funkčních, a někdy i velmi krásně fungujících)
ale aby dnes někdo přišel s kompozičním odvazem, tak nějaké pravidlo musí porušit velmi hrubě.. ašlak nejen hrubě, ale zároveň velmi citlivě.. musí umět spojit tyto protipóly..
kompozice „ilut“ je sice jakoby velmi nevyvážená, ale zároveň v sobě obsahuje velkou dávku kompoziční citlivosti..
(když dva dělají totéž, není to totéž)
je to divoká a zároveň citlivá kompozice..
a je evidentní, že autorka má kompozici pod kontrolou..
nevnímám kompozici „ilut“ jako křeč..
nahlížím na to intuitivně..
snažím se civět bez předsudků..
a působí to na mne dobře..
pes: kdyby to oko bylo úplně v rohu, tak by to bylo špatné.. ale ono není v rohu, a tak je to dobré.. někdy jede o milimetry.. a zde je to fajnově vyladěné..
slečno Lucie, tak to jste vlka příjemně poděsila! =:o)
totiž koncem ledence vlk vyčenichal u precizně komponované koncertní fotografie lealoo s datumem: http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=8080
odkaz na krásně provedené stránky lealoo, na kterých jsou také odkazy na jejich hudbu.. a tam také vyčenichal celé album lealoo, které velice rád poslouchá (a plánuje nákup originálního CD)
a tak teda pomatenej vlk zdraví kapelu lealoo!
tak, a nyní už konečně k těmto fotografiím: ano, vlkovi se líbí.. líbí se mu všechny.. velmi pěkná série..
a krásné světlo..
a první fotografie [hrot] má nádhernou elegantní kompozici..
a speciálně ho nadchla kompozice [ilut] – tato kompozice je pro vlčí vnímání odvaz!
pes: ořez nohou nebyl úmysl.. ašlak sklopit čočku níž jsem nemohl.. tím bych tu plochu zdevastoval.. navíc takhle je ořez nohou v harmonii s ořezem zbytků písma v horní linii.. tento protipól považuji za důležitý..
po přezrálé úvaze doporučuji tu první verzi [xota] vyhodit, protože zbytečně kazí tu druhou..
a ta druhá se mi opravdu líbí čím dál více.. vzbuzuje různé pocitové asociace včetně jakýchsi pohádkových: „gana“ je jakési kejkle kující krásná čarodějnice, převtělená do havranice, která teď nemůže vzlétnout z gauče, protože je právě zaskočena odhalením skryté kamery v lustru..
a zároveň mám paralelní pocit, že ten záběr na „gana“ není shora ale zespoda, a že „gana“ vlastně letí, respektive právě přistává..
Adriano, teď mne napadlo zkusit výřez, a to tak, že sice obrázek se trochu zmenší, ale zůstanou zachovány shodné proporce podlouhlého obdélníku..
zkusit to oříznout trochu zprava – téměř až k ušnímu boltci (aby zmizely téměř všechny zaostřené části vlasů vpravo, které zbytečně ztrhávají pozornost
a potom to v odpovídající proporci trochu oříznout zespoda..
aby opět vznikl proporčně znělý obdélník zhruba 2:3
čili doporučuji zkusit ubrat cca jednu šestinu šířky zprava
a tím pádem i cca jednu šestinu výšky zdola
tím to prokoukne, kompozičně i strukturálně se to pročistí, a zvýrazní se akcent tam, kde má zřejmě býti..
děkuji zběsile za všechny nádherné komentáře! =:o)
pes: a jak to teda vzniklo? jsem bývalý kulisák, a když jsem spatřil tyto kulisy, tak jsem zajásal, zastavil se, zacílil na ty kulisy, ale zaostřil na chodník před nimi a čekal.. a když šla kolem nějaká fotogenická skupinka, tak exponoval.. takhle jsem to zkusil několikrát.. no, a potom jsem překvapen civěl na negativ, cože to tam je.. a to, co je tam konkrétně, tak to už vyrobila víla Náhoda
S(3) Dobre naladení
Dodo Šimko
S(3) Dobre naladení
Dodo Šimko
Painter And Her Painting
Adriana Cahová
nenacházím nyní vhodný názorný příklad, tak jen teď pro ilustraci vzdálenosti odkazuji na jakýsi náhodný narychlo nalezený portrét kohosi na židli (a především na ten vzduch, který to chytne, když se ponechá kolem osoby a židle více prostoru:
http://www.delbenson.com/images/userFiles/del/joe%20in%20chair%20tank%20.jpg
také bys potřebovala trochu plastičtější světlo a vyladit tonalitu, aby nohy židle nesplývaly s parketami..
pes: pěkná modelka
=:o)
S(3) peking
Ivan Storinský
S(3) peking
Ivan Storinský
takže líbí všechny tři..
najednou mám pocit, že jsem také v Pekingu..
teď jsem si vzpomněl na pěknou knížku, kterou doporučuji:
Boris Vian - Podzim v Pekingu
ale to se neodehrává v Pekingu
kdežto tato fota jsou z Pekingu
začínám být v Pekingu
S(3) peking
Ivan Storinský
takže aktuální stav: líbí [ufix] a [arip]
S(3) peking
Ivan Storinský
Pražské léto XVIII
Lubomír Vlk
(zdraví a děkuje jedenáct vlků z deseti! =:o)
A zdravíme vílu Náhodu! A děkujeme víle Náhodě!
=:o)
tento způsob zimy...
Martin Slavík
Tyto tři komponenty (stromek vpravo a mraky a stín vlevo) jsou v kompozičním smyslu komponenty okrajovými, a vlk má dojem, že spolu hrají, že se vzájemně vyvažují..
Že těžiště obrazu nakonec dobře sedí uprostřed vyváženého výru periferních kompozičních komponentů – jakýchsi kompozičních lamel..
=:o)
pes: takže teda díky těm vyvažujícím mrakům se dá zároveň říci, že expozice v pravý okamžik..
pes2: vlastně je to momentka..
pes3: a hezky ladí s tímto rybníkem:
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=8082
Totiž Martin umí pěkně pracovat nejen se strukturami a světlem, ale také s periferními kompozičními komponenty – s kompozičními lamelami..
=:o)
tento způsob zimy...
Martin Slavík
S(2) - // O -
Luděk Nechvátal
S(4) lealoo
Lucie Michnová
kdyby „ilut“ byla sólová (třeba jen jako jediná otištěná fotka kapely v časopise), tak by asi již potom opravdu byla za hranicí kompoziční funkčnosti..
jenže ona je v sérii, a tak funguje.. způsob prezentace je zásadní..
S(4) lealoo
Lucie Michnová
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/211/ilut.jpg
zobrazil také na přehlednější bílé ploše (i když původní tmavá jí samozřejmě sluší lépe)
ano, pro vlčí vnímání je to kompoziční odvaz, a já tu kompozici obdivuji..
na něco takového nemám..
všechny možné základní varianty i složitě rozehraných kompozic byly již dávno vyzkoušeny, a v tomto smyslu se zde tak nějak většinou motáme v osvědčeném kruhu, a nebo spíš ve vyjetých kolejích (i když v kolejích funkčních, a někdy i velmi krásně fungujících)
ale aby dnes někdo přišel s kompozičním odvazem, tak nějaké pravidlo musí porušit velmi hrubě.. ašlak nejen hrubě, ale zároveň velmi citlivě.. musí umět spojit tyto protipóly..
kompozice „ilut“ je sice jakoby velmi nevyvážená, ale zároveň v sobě obsahuje velkou dávku kompoziční citlivosti..
(když dva dělají totéž, není to totéž)
je to divoká a zároveň citlivá kompozice..
a je evidentní, že autorka má kompozici pod kontrolou..
nevnímám kompozici „ilut“ jako křeč..
nahlížím na to intuitivně..
snažím se civět bez předsudků..
a působí to na mne dobře..
pes: kdyby to oko bylo úplně v rohu, tak by to bylo špatné.. ale ono není v rohu, a tak je to dobré.. někdy jede o milimetry.. a zde je to fajnově vyladěné..
=:o)
S(4) lealoo
Lucie Michnová
totiž koncem ledence vlk vyčenichal u precizně komponované koncertní fotografie lealoo s datumem:
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=8080
odkaz na krásně provedené stránky lealoo, na kterých jsou také odkazy na jejich hudbu.. a tam také vyčenichal celé album lealoo, které velice rád poslouchá (a plánuje nákup originálního CD)
a tak teda pomatenej vlk zdraví kapelu lealoo!
tak, a nyní už konečně k těmto fotografiím: ano, vlkovi se líbí.. líbí se mu všechny.. velmi pěkná série..
a krásné světlo..
a první fotografie [hrot] má nádhernou elegantní kompozici..
a speciálně ho nadchla kompozice [ilut] – tato kompozice je pro vlčí vnímání odvaz!
a fajnové celkové vyznění..
sympatické..
vlk děkuje! =:o)
Pražské léto XVIII
Lubomír Vlk
pes: ořez nohou nebyl úmysl.. ašlak sklopit čočku níž jsem nemohl.. tím bych tu plochu zdevastoval.. navíc takhle je ořez nohou v harmonii s ořezem zbytků písma v horní linii.. tento protipól považuji za důležitý..
;)
S(2) // O
Luděk Nechvátal
a ta druhá se mi opravdu líbí čím dál více.. vzbuzuje různé pocitové asociace včetně jakýchsi pohádkových: „gana“ je jakési kejkle kující krásná čarodějnice, převtělená do havranice, která teď nemůže vzlétnout z gauče, protože je právě zaskočena odhalením skryté kamery v lustru..
a zároveň mám paralelní pocit, že ten záběr na „gana“ není shora ale zespoda, a že „gana“ vlastně letí, respektive právě přistává..
a má cosi nekalého za lubem..
;))
S(2) // O
Luděk Nechvátal
Analogie Vztahu
Adriana Cahová
Analogie Vztahu
Adriana Cahová
zkusit to oříznout trochu zprava – téměř až k ušnímu boltci (aby zmizely téměř všechny zaostřené části vlasů vpravo, které zbytečně ztrhávají pozornost
a potom to v odpovídající proporci trochu oříznout zespoda..
aby opět vznikl proporčně znělý obdélník zhruba 2:3
čili doporučuji zkusit ubrat cca jednu šestinu šířky zprava
a tím pádem i cca jednu šestinu výšky zdola
tím to prokoukne, kompozičně i strukturálně se to pročistí, a zvýrazní se akcent tam, kde má zřejmě býti..
ale třeba se pletu..
;)
Pražské léto XVIII
Lubomír Vlk
pes: a jak to teda vzniklo? jsem bývalý kulisák, a když jsem spatřil tyto kulisy, tak jsem zajásal, zastavil se, zacílil na ty kulisy, ale zaostřil na chodník před nimi a čekal.. a když šla kolem nějaká fotogenická skupinka, tak exponoval.. takhle jsem to zkusil několikrát.. no, a potom jsem překvapen civěl na negativ, cože to tam je.. a to, co je tam konkrétně, tak to už vyrobila víla Náhoda
=:o)