Pokud je na papírové zvětšenině alespoň o trochu (stačí jen nepatrně) zřetelnější ta paní ve stínu rohu baráku (avšak stále důkladně maskovaná „mimikry“ na šatech), tak v tom případě se mi ta fotografie líbí.
Pohled této hypnotizérky je natolik autoritativní, že když nic netušící chodec letmo (a zřejmě osudově) pohlédne do okna, ihned zapomene na cíl cesty své, svalí se na chodník jak bleskem zasažen a uhranut výrazem osoby kočičí v křeči se svíjí.
Nezlomnost vůle dámy za oknem dosvědčuje pozice tlapky, teatrálně položené na křehkém listu květiny. Z té tlapky v její téměř napoleonské pozici vyzařuje nesmlouvavá síla autority.
Jiří, to nevadí. Já vlastně také nevím, co překvapivého bych měl dodat k tématu „sólová anekdota versus více fotek v sérii“. Ale třeba zde někdo pohodí otázku natolik zákeřně formulovanou, že nás to k debatě přece jen povzbudí. :)
Jiří, tebou odkazovaná tvá fotografie mne nadchla (nikoliv celkovou kompozicí [i když kompaktní skupinka je dobrá], ale tou zmiňovanou lehce absurdní situací). Ašlak vrtá mi v kebuli, jak jsi myslel konstatování: „ale takhle samotny to je pro me o nicem“. V obou případech jde přece o jemnou fotografickou anekdotu. Proč by samotná anekdota měla být o ničem, když je to evidentně anekdota s (slovy obtížně popsatelnou avšak zrakem dobře vnímatelnou) „vizuální pointou“?
pes: tuto otázku prosím nevnímej jako konfrontační výzvou k souboji, ale jako námět na případnou následnou lehkou debatu na téma „Sólová vizuální anekdota v druhé dekádě prvního století třetího milénia“ anebo tak nějak podobně...
pes: vypeckoval jsem se nepřesně. O konkrétní množství postav nejede. Mohou být i dva člověkové, ale v jiné konstelaci – např. blíž k sobě. A úplně úžasná by byla skupinka turistů. Na třetí stranu je jasné, že nebylo na výběr. Lovec se musí spokojit s kořistí, která vleze před fotografický aparát.
Příjemný situační humor. Škodovka, že celkové vyznění fotky kazí roztržená (nekompaktní) kompozice, respektive rozštěpující přítomnost dvou postav, o které se zmiňuje Tomáš Houda.
S(3) <>
Patrik Chryštejnský
S(8) TV1
Standa Bříza
(20. ledna 2013)
A Emilův komentář je také příkladně precizní.
oi
Martin Daňkovský
2012
Lucie Michnová
Mimořádně silná fotografie...
### hockey
Peter Hlôška
čas ji neblížil, bába na okap, dnes je snad ještě hezčí...
pořád se mi velmi líbí...
a opět mi trochu připomněla atmosféru některých obrazů Pietera Brueghela...
<>
Henrik Filo
Pěkné.
<>
Tomáš Szépe
Je to hezký fór, který postupně dozrává...
* * *
Ianus Germanicus
Nezlomnost vůle dámy za oknem dosvědčuje pozice tlapky, teatrálně položené na křehkém listu květiny. Z té tlapky v její téměř napoleonské pozici vyzařuje nesmlouvavá síla autority.
Uluvatu
Ondřej Rytíř
* * *
Ianus Germanicus
Nikdo, kdo pohlédl do tváře za oknem, nezůstal nepovolán.
Nikdo, kdo pohlédl do tváře za oknem, nezůstal nezměněn.
Uluvatu
Ondřej Rytíř
pes: tuto otázku prosím nevnímej jako konfrontační výzvou k souboji, ale jako námět na případnou následnou lehkou debatu na téma „Sólová vizuální anekdota v druhé dekádě prvního století třetího milénia“ anebo tak nějak podobně...
Uluvatu
Ondřej Rytíř
Uluvatu
Ondřej Rytíř
S(2) výběr z kompozičních a...
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
vizuální pamlsek
delikatesa s lahodnými polotóny
Dentochondric
Adriana Cahová
sub
Tomáš Řihošek
sub
Tomáš Řihošek
<>
Tomáš Szépe
http://www.fstop.cz/e/23.szepe/untitled/
Jako kdyby to nebyla realita ale malý stolní model či stolní hra. Anebo již zmiňovaná výuková animace...
<>
Tomáš Szépe
Překvapující fotka. Nadchla mne a velmi se mi líbí.
(Na mém monitoru je snad až příliš tmavá, ale to nevadí, o to nejede.)