...s časovým odstupem v post-postmoderní době postupné (či spíše sestupné) degenerace fotografie (v obecném smyslu) čím dál více oceňuji například takovouto sérii. Vlastně vůbec nechápu, jak se ti během jízdy v mentálním oblaku kolektivního šílenství, ve kterém je svištící turista - jezdec rozptylován vším možným i nemožným a na focení příliš času není (a koncentrovat se na lov je téměř nemožné), mohlo podařit ulovit takové množství výborných fotek. Civím v téměř němém (trochu u toho chrochtám) úžasu a smýkám náhlavním radiopřijímačem!
První je kouzelná. Škoda, že má ten rušivý náklon. Zdaleka ne vždy náklon ruší, ale konkrétně zde působí rušivě. Možná je to tím, že jde o náklon „depresivní, pesimistický, skeptický“ - při čtení zleva doprava se pocitově svažuje ze svahu směrem dolů.
A také je škoda, že jsou to tak mrňavé náhledy. To je taková nešťastná móda, vystavovat jen malé náhledy, na kterých není pořádně vidět, co na fotce je.
Druhá fotka je možná také hezká, ale vyžaduje jemnější provedení polotónů.
"... Je to poněkud záhadné, protože se zdá, že scéna není osvětlena bleskem fotoaparátu... Dokonce i oči ušaté bestie svítí jakoby bezdůvodně (v blízkosti objektivu evidentně není žádný výrazný zdroj světla). ..."
Martine, „vozrala zabalenej do svetylek na stromecek“ je dobrý nápad, ale jak vysvětlit svítící oči ušaté šelmy? Pokud ten pes není vycpanej, tak si přece dobrovolně nenechá nasadit na oči místo brejlí svítící žárovičky. Anebo (a to by vysvětlovalo mnohé), toho ožralu doprovází vycpanej pes.
Jsem zvědavý jak opičák a mám prosím dotaz ke druhé fotografii: vedle čtyřnohé ušaté bestie se svítícíma očima je na sněhu v podřepu také jakýsi humanoid, který za pomocí zřejmě přenosné svítilny možná cosi hledá ve sněhu. Povrch zimní bundy humanoida je pokryt množstvím malých svítících objektů. Je to poněkud záhadné, protože se zdá, že scéna není osvětlena bleskem fotoaparátu, takže pravděpodobně nejde o odrazová sklíčka ani o kousky reflexní fólie. Dokonce i oči ušaté bestie svítí jakoby bezdůvodně (v blízkosti objektivu evidentně není žádný výrazný zdroj světla). Táži se tě tedy Fraňo v záchvatu nepříčetné zvědavosti, co to na bundě humanoida a také v očích jeho ušatého společníka tak hezky svítí?
Pokud se vystaví také verze v negativu, tak z toho vznikne hezký diptych. Ta druhá varianta (v technickém smyslu negativní) bude pocitově pozitivní. Bude působit jako lesní cesta se „světlem na konci tunelu“.
*
Michal Bílek
S(21) Alaska - Florida
Ota Hejmala
<>
Ivan Vaňo
příběh
o hořících
žaluziích
Ärliga bla ögon
Jarda Sedláček
hezká denní můra s čelenkou náčelníka, který vidí budoucnost...
hezká věc...
### <>
Michal Plhoň
*
Michal Bílek
pes: zachycení rotoru ve vizuálně stejném náklonu jako u žerdi je opravdu expozicí v rozhodujícím oka-mžiku!
S(3) Indie
Pavlína Princ
A také je škoda, že jsou to tak mrňavé náhledy. To je taková nešťastná móda, vystavovat jen malé náhledy, na kterých není pořádně vidět, co na fotce je.
Druhá fotka je možná také hezká, ale vyžaduje jemnější provedení polotónů.
Třetí fotka má chybnou kompozici.
S(3) <>
Fraňo Procházka
S(3) <>
Fraňo Procházka
S(3) <>
Fraňo Procházka
S(3) <>
Fraňo Procházka
K Hoffmannum
Martin Daňkovský
***
Tomek Cichorek
<>
Tomáš Jíra
S(12) Laos 2011
Ondřej Rytíř
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/103/phah.jpg
S(2) .
Igor Chmela
S(12) Laos 2011
Ondřej Rytíř
S(2) <>
Fraňo Procházka
<>
Ondrej Urban
...
Daniela Rohlíčková
(a hezký název zahrady)