Nastaven filtr:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
 (kdokoliv)



VeleBásníku Zdeňku, protože internet je líhní nedorozumění, tak se napřed pokusím cosi vysvětelnit:

Nedávno jsem kdesi škrabal, že „je velké umění pořídit kompletně rozostřený obraz takovým způsobem, aby nepůsobil mdle a lacině“

Tento žblebt byl směrován na adresu zcela rozostřených, čili úmyslně objektivem nezaostřených fotek (většinou statických).

Avšak Tvé fotografie vznikají jinak. Jsou rozostřeny především POHYBOVĚ, a v tom je pro mne podstatný rozdíl...

Totiž pokud je objektiv tak nějak zaostřen a neostrost je hlavně pohybová, tak v obraze vznikají nejrůznější detailní struktury a třeba i drobné ostré linie a někdy i čárové rytmy apod...

Jako například na těchto Tvých fotografiích...

Na obrazech 02, 03, 04 jsou krásné jemné struktury z jiného světa...







01 píše dopis zmizelému...

02, 03, 04 jsou stránky dopisu...

Dopisu zmizelému?


Uf, tak to je pro vlčí vnímání velmi silná záležitost...

Na rukou se mi objevuje drůbeží kůže a po zádech mi pobíhá děda mráz (již podruhé na Fstopu za tento týden)

...



Ondřeji Rytíři, ano, správná identifikace!

Radost mám však zkalenou.

Dopustil jsem se fatální chyby.

Totiž ne nadarmo se říká, že pýcha předchází pád. Nehledíc vpravo ani vlevo, sobecky zahloubán jen do své vize, jsem si byl jist, že cíl je již blízko, že nikdo na světě mne nepředběhne, a že zkrátka budu první. Ve své naivitě jsem věřil, že nelze vyvinout ještě miniaturnější fotografii, než 2x3 pixelů (lze se jen smát těm šarlatánům, kteří tvrdí že kinofilmové políčko s poměrem stran 2:3 lze v budoucnu zmenšit až na malost 1x1,5 pixelu. Ne to zcela jistě nelze. Fyzika se ošálit nenechá).

Milý Pavle Lexiku Kuličku, s klidným svědomím můžeš odjistit lupu a stornovat tyto miniatury. V předpředešlé přednášce nám pan Profesor dokázal, že nyní jsou již bezcenné. A pokud přece jen ještě mají ještě nějakou cenu, tak už jen historickou. Vlak jede jinudy.

Neklesám však na mysli, nepodléhám trudomyslnosti, snažím si vzít si ze svého neúspěchu jen to lepší, a jít vpřed. Sice nyní již pomaleji, rozvážněji, ale pouze směrem k budoucnosti. Není mi lhostejno, jaký odkaz zanecháme budoucím generacím.

Ano, uznávám svou hovězí porážku. Vsadil jsem na špatný formát.

To je tak, když se drzý a nedočkavý učeň snaží předstihnout svého Profesora. Teprve nyní (po vizionářské profesorské přednášce – té studené sprše) jsem si uvědomil, kde je mé místo. Ano, jedině ten, kdo fotí na čtverec (např. na 6x6), má šanci zvítězit. Nejen že blízká budoucnost jistě umožní ze svitkových čtverců zmenšovat až na panem Profesorem zmiňovanou plochu pouhých 4 pixelů (2x2 pixely), ale jednou – a snad ne v až tak vzdálené budoucnosti (možná již v době našich vnuků) bude možné dosáhnou až k samotné hranici možností vědy a techniky. Ano, jednou přijde ten den, kdy se na Fstopu zjeví zmenšenina ze svitku 6x6, jejíž plocha bude pouhý jeden pixel. Bude to slavný den. Ano, čtverec o velikosti strany pouhého jediného pixelu není utopií.

Nechť nám tedy na cestu svítí tato čtvercová zmenšenina - příslib lepších zítřků:

http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/120/ivlu.jpg

Vykročme do budoucnosti.



Budoucnost patří nanotechnologiím. Proto se domnívám, že jsem vykročil správným směrem. Navazuji na práci klubového Profesora a snažím se neusínat na vavřínech. Je třeba jít ještě dál. Na BONUS jsem obzvlášť pyšný. Avšak neodpočívám, nelenoším, neslavím. Pracuji. Cesta je obtížná, nikoliv však nemožná. Vyvíjím miniaturu, resp. nanoaturu o ploše pouhých 6 pixelů (poměr stran 2x3 pixely). Snad za měsíc, za dva. Nejpozději do půl roku. Vím, je to bláznovství. Tak malá fotografie je na hranici současné technologie. Zdá se to téměř nemožné. Nikdo se ještě tak daleko nedostal. Já se však nevzdávám. Hledím vpřed. A děkuji vám všem, kteří myslíte na budoucnost.



MP3

(MP3 = Magnum Prasox třetí generace)



...mám pocit, že tento mezistav:

http://www.albumy.biz/album339/letenka_bez_letadla

je dobrým příslibem, a teď už jen odstranit ty větve, a bude to v pořádku.

;)))



škoda, že telka je vypnutá...



prasox/neprasox, tato fotografie je úžasná! Kdyby bývala byla neprasox, tak Magnum...



prasox/neprasox, to se dá určitě ještě nějak zachránit... Fotografie je senzační – líbí se mi převelice!



JK, díky za svižný odkaz. Jsem rád, že jsem se optal. Kdo se neumí správně zeptat, nedozví se nic. ;)



tak v tom případě je vše v pořádku, a na fotografii je mořská víla... =:o)



pes: také mám pocit, že otáčení jakékoliv fotky o 90 stupňů není ideálním řešením...
...nojo, jenže naležato by už to nebyla mořská víla s vlasy vlnícími se pod hladinou u stěny z mořských řas... ;)



Vlasy mořské víly, strážící pod hladinou poklad ve stěně z mořských řas, se vlní v mírném vodním proudu...



pes: asi se mi už budete chichtat, že už zase tahám pasparty, ale je to silnější než vlk... ;))

Když se tato fotka i s jejím naexponovaným černým okrajem vloží do světlé okolní plochy, respektive velké světlé „pasparty“, tak začne dýchat, a tmavost fotky vynikne jako přirozený záměr...

Bude to pěkné...

Avšak takto – tmavě šedivá plocha fotky do tmavěšedivého prostředí této webové stránky je samozřejmě zabiják...

Nemám s tím však problém, protože si představuji, jak tato fotografie může působit na výstavě anebo v knížce...

A ta knížka bude velmi hezká...
=:o)



pes: ještě drobná chorá úvaha k té první fotce: nejvíc se mi na ní líbí ten fórek se stromem a psím ohonem (jako kdyby ten ohon byl kmenem té koruny stromu...)

Navíc mám velice rád středové kompozice... Často až nekriticky...

Avšak v této kompozici je cosi, co (podle vlčího kalného zraku) mírně potlačuje přirozenou kompoziční eleganci...

Možná měl jít objektiv o fous výš?

Nebo je toho příliš mnoho na horizontu? Je možné, že přítomnost vysokonapěťových drátů, sloupu, postavy vpravo a otevřeného auta vlevo mírně ruší ten hlavní fórek s novým „kmenem“ stromu?

Je možné, že jmenované rekvizity neruší ani tak kompozičně, ale spíše obsahově - dějově?

Jistěže auto muselo býti otevřeno, aby pes mohl ven... Avšak je to právě tento příběh, který má prospět účinnosti této fotografie s tak krásným hlavním fórem?

Není ta celá scéna – vypouštění psa za účelem jeho zakomponování do záběru, až příliš zinscenovaná, a to i přes evidentní fakt, že je zcela reálná?

Tak takovéto zcestné otázky si brblající vlk klade...
;))

--------------------------------------------------------

pes2: ta druhá fotka sedí přirozeně...
=:o)



minimalisticky čistá a vtipně posunutá - objevná ilustrace ke geniálnímu čtyřverší...


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Komentáře, strana 117/160

Str.
117