Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
 (anyone)



Hyperděkuji za nádhernou komentátorskou nadílku! Mám rarachdost! =:o)



..tak jsem svižně pročetl zdejší komentáře a vyhrála to „Královna Tuleňů“ (komentář pana Superprofesora) .. Ano, Královna Tuleňů, to je přesně ono.. A ten předmět za zády Královny je mořské žezlo.. Fotografie jako ilustrace k nové pohádce od Andersena.. A Královna Tuleňů má pěkně šibalský výraz.. Královna má cosi za lubem.. Zroentgenuje každého, kdo ji pohlédne do tváře..



pes: jsem teda již dříve smazal tu zcela původní velkou verzi, protože jsem byl nervosní z toho, že ta původní velká verze není vidět celá najednou (na „normálně“ velkém monitoru.. ;)



políčka v galerii? ..tomu nerozumím.. ..prosím esteticky a jaká políčka?



..a já myslel, že je zde mám nechat jako názorný příklad, kudy cesta nevede.. ;))



člověče Tomáši, to byl podnětný dotaz! S počítači (a nejen s počítači) jsem na úrovni dítěte předškolního věku.. Měl jsi pravdu, měl jsem tam Bilinear.. Nevím, jak se tam dostal – nepamatuji si, že bych v této roletě nějak někdy štrachal..

vyzkoušel jsem tedy nyní všechny možnosti z nabídky v té roletě (při Resize) a jako nejpoužitelnější se mi teď jeví varianta Smart Size, kterou pro názornost připojuji jako další vagonek do vláčku.. ;))

Tomáši, děkuji velmi esteticky!
=:o)



Tomáši Ř, to je.. ..pokusil jsem dodatečně trochu srovnat jen ten okenní sloupek a horní část dveřní obruby (čili jen ta nejkřiklavější místa) protože zahlazovat všechny hrany tím způsobem, kterým to dělám, by bylo tak na celý den.. ;))

Nějak to zlobí a já nevím proč.. Možná to ani není doostřovákem, ale třeba již tím samotným programem pro úpravu fotek, protože ten program se poslední dobou chová nějak záhadně.. ..on to totiž už nějak divně ohryže už po pouhém zmenšení ještě před doostřováním.. ..je to nějaké rozštylované a já vůbec nevím co s tím..



Jitko, tu nadbytečnost postav, tvorů a rekvizit jsem zde zpočátku cítil také, ale po několika dnech mne doběhlo, že nejede o samostatné umělecké dílo, ale spíše o ilustraci (knižní obálku či filmový nebo divadelní plakát apod.) a tento fakt (ať už autorem chtěný či nechtěný) dostatečně zdůvodňuje na první pohled bezdůvodný obsah této koláže, a to i přes to, že konkrétní příběh neznáme..



..tak jsem se ze zvědavosti pokusil dodatečně trochu srovnat ten okenní sloupek a horní část dveřní obruby..



Tomáši, to máš pravdu.. A přitom je to doostření nastaveno na to nejjemnější.. Ten doostřovací program je sice skvělý, ale poslední dobou nějak blbne.. Některé fotky úplně zběsile přeostřuje a jiné nechává prakticky beze změny.. Asi jsem ten program něčím rozladil, ale nevím čím.. Zřejmě by potřeboval opravit..

Když jsem toto konkrétní doostření viděl v pátek poprvé, tak jsem se také zhrozil.. Ale potom mne začalo bavit, jak ten doostřovák jakoby zkroutil ten světlý tenký postranní okenní sloupek a vytvořil z něj cosi jako pomlázku.. Sice jsem si v první chvíli řekl, že to tak nelze nechat, a že ten okenní sloupek teda zahladím ručně (bod po bodu), ale potom mne ta „zkroucenina“ začala připadat zábavná.. Ale hlavně jsem už línej se s výcvakama retušovat tak jako dříve.. To, co by mne nyní bavilo, je pokusit se tento výcvak vyvrhnout na baryt.. Mám jej raději, než většinu svých jiných výcvaků za poslední dobu.. Možná i pro to, že mám rád lidi, kteří si umí dělat legraci sami ze sebe.. :)



teď mne napadá, že ČB klasické materiály jsou na tom možná podobně, jako tištěné časopisy a knihy.. Asi jen tak rychle nezmizí.. Anebo třeba jako jazzový kontrabas.. Podle mnohých nahrávek ze šedesátých a sedmdesátých let pominulého století se tehdy možná mohlo lidem zdát, že jazzový kontrabas bude po roce 2000 již zcela nahrazen praktičtější „basovkou“, a navíc že se už touto dobou snad ani nebude hrát jazz.. Ale hleďme, jazzový kontrabas sviští vesele dál.. Z podobného důvodu věřím, že v současnosti velmi rozšířené nahrazování bubeníků programováním rytmů v počítači je jen dočasným záchvatem, a že po skutečných bubenících z masa, kostí, morků, šlach, chrupavek, tepen, žil, jater, ledvin apod. bude časem zase poptávka i říši alternativní a budoucí taneční hudby apod.. Zkrátka když je za něčím skutečná robota, tak to přece jen chutná lépe, než když to vypadne z počítače.. Takže ať žijí nejen klasické ČB materiály!

;))



člověče Filipe, už několik dní průběžně dumám, jaké asociace tato koláž ve mne vyvolává.. po několika dnech průběžného vstřebávání ve mne asi nejspíše vyvolává asociace některých knižních obálek a filmových plakátů ze socialistického Československa z období sedmdesátých let pominulého století.. avšak typografie nahoře a grafitti na ohradě prozrazují, že jede o práci z jiné doby a tím i z jiného státu..



když si prohlížím tyto fotografie, tak mne přepadá panika (fotokroužky ve mně vždy vyvolávaly [vyvolávají] pocit paniky, a tak jsem se do žádného nikdy nepřihlásil) a zároveň nostalgie (docházka do sice nefotografických avšak příbuzných kursů) – takové to vzájemné se ovlivňování v tvůrčím kolektivu – tvůrčí atmosféra a tak – nevím jak to napsat..

z této série se mi líbí tyto fotografie:

„z jedné akce - teda konkrétně z fotoakce“
„patrně její první setkání s čb negativem“
„pod palbou kritiky“
„výběr fotek na výstavu“
„prohlížení kontaktů“
„ještě se bude vyvolávat pár filmů...“
„čekání na fotokomoru“
„Steffi organizatorka za nemeckou stranu“
„odpočinek na střeše“

..což znamená, že se mi líbí všechny..

ale především jako celek – celá série..

takhle pohromadě působí velmi hezky..

a příjemně..

a tak..
;)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 104/161

Page
104