teda o tom posazení paraplete na parapet horizontu jsem v době expozice neměl ani potuchy.. ..vůbec mne to nenapadlo.. ..tak to je překvapení - perfektní trefa..
příjemně poděšený vlk děkuje velmi esteticky a táhlým vytím zdraví všechny..
=:o)
tato fotografie se mi líbí.. působí pozitivně.. vyzařuje z ní cosi hezkého..
(mimo jiné se mi také líbí, jak je to tak hezky z dálky – se zakomponováním kulis..)
pes: a ještě k odkazu na fotografii „Psí život“: považuji ji za referenční (v určitém smyslu kalibrační)
Velevážení přátelé, asi se někteří z vás ptají proč vlk pořád monotematicky prudí s tou Letnou, a proč už konečně nepostuje něco jiného – koukatelnějšího..
A tak se pokusím odpovědět: na Letenskou pláň jsem tak nějak zvyklý již od dětství.. Vycvakával jsem tam již v hlubinách minulého totalitního režimu.. Poprvé jako školák kinoemulzním aparátem Smena 8M.. A potom zrcadlovkou Praktica VLC 2.. (možná časem něco vyštrachám z těch dob)
Letenská pláň mne již léta přitahuje svou velkou „čistou“ plochou - cosi jako magické výcvakové pole..
Avšak byly roky, kdy jsem nefotil a už vůbec ne na Letné.. Kontinuita zde sice existuje, ale je velmi děravá a především zcela nesystematická..
Mou parketou nejsou portréty apod... Cítím se lépe na volných čistých plochách – u moře, na letištích, na zasněžených polích, na náhorních plošinách apod. (asi i pro to, že v kebuli mám svinčík, takže teda z jakýchsi duševně hygienických důvodů)
Vím, že výcvaky nejrůznějších konfigurací bytostí a objektů na velkých čistých plochách jsou příliš snadnou kořistí – cosi jako podvod – účinek fotogenických kulis, ve kterých se může dít téměř cokoliv.. Zkrátka příliš snadná kořist..
Ale i s vědomím výše kváknutého se na Letenskou pláň občas vracím a někdy (vzácně) tam protáhnu pár emulzí skrz aparát..
Asi se s tím už nedá nic dělat, je to návykové..
Letenskou plán teda jaksi neplánovaně – spíše samovolně považuji za dlouhodobé téma..
Jakýsi volný nesystematický běh na dlouhou trať..
Anebo spíš loudavou roztěkanou potulku..
A také bych měl ještě dodat, že v období kolem střevní školy mne okouzlila jedna fotografie od J. H. Lartigue – je na ní konfigurace postav na volné travnaté pláni.. (ale teď na ni nemohu najít žádný odkaz – na webu ji hledám poprvé) Ta fotografie se mi zahryzla do kedlubny jako jakýsi kánon, a od té doby to tam stále je a jaksi mne to ponouká ke hledání konfigurací postav a věcí na čistých plochách..
To je myslím nyní asi tak vše, co ke zdlouhavému tématu Letenské pláně mohu vykváknout..
Martine, děkuji! ..ale o tom téměř nic nevím.. ..a asi je to především subjektivní.. ..otázka jak to kdo vnímá.. ..a je třeba to zkoušet.. ..mnohokrát jsem to při přitmavování světelných ruchů přehnal.. ..ale asi vícekrát naopak podcenil (přitmavil nedostatečně..) ..mnohdy bylo přitmavení málo.. ..musel jsem to předělávat.. ..a nakonec stříhat přesné šablonky, aby to přitmavení nerušilo nehezkým přesahem.. ;)
mám rád takovéto fotografie – exponované ve fotogenický okamžik.. gesto ruky je zde nosné.. (dumám, zda při případném zvětšování na větší tapír trochu - jen nepatrně nepřitmavit osobu za ukazováčkem.. ;)
Martine, díky! A speciální díky za kvalitní práci detektivní..! =:o))
Ondřeji, taktéž díky! (domnívám se, že Tvá "neradostná zpráva" nepřekazí mohutný nával vlčí radosti.. Avšak je pravděpodobné, že dojde k určitému – objektivně měřitelnému zakolísání radostných výtrysků..
;))
pes: ten přišpendlený detail (i když je nekvalitní) nyní asi nechám.. dokonce si teď říkám, že by nebylo marné nadělat detaily (třeba takových dvanáct výřezů) postupně z celé plochy výcvaku (a to nejlépe u všech výcvaků), aby si to potom mohl případný zájemce (tzv. bilboarďák) slepit do velkoplošných výcvaků.. ;)) Ale pro takové použití bych to teda chtělo za účelem skenování zvětšovat na větší tapíry (minimálně 18x24 cm), aby tam teda nějaké ty detaily skutečně byly.. ;)
<>
Tomáš Szépe
Kriss s datumem ;-)
Ianus Germanicus
pan Vlk s datumem ;-)
Ianus Germanicus
příjemně poděšený vlk děkuje velmi esteticky a táhlým vytím zdraví všechny..
=:o)
S(3) <>
Tomáš Štumpa
ruce
Jiří Tůma
<>
Jiří Tůma
### dievča v podkolienkach
Jozef Roštár
...
Daniel Vojtíšek
(mimo jiné se mi také líbí, jak je to tak hezky z dálky – se zakomponováním kulis..)
pes: a ještě k odkazu na fotografii „Psí život“: považuji ji za referenční (v určitém smyslu kalibrační)
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
A tak se pokusím odpovědět: na Letenskou pláň jsem tak nějak zvyklý již od dětství.. Vycvakával jsem tam již v hlubinách minulého totalitního režimu.. Poprvé jako školák kinoemulzním aparátem Smena 8M.. A potom zrcadlovkou Praktica VLC 2.. (možná časem něco vyštrachám z těch dob)
Letenská pláň mne již léta přitahuje svou velkou „čistou“ plochou - cosi jako magické výcvakové pole..
Avšak byly roky, kdy jsem nefotil a už vůbec ne na Letné.. Kontinuita zde sice existuje, ale je velmi děravá a především zcela nesystematická..
Mou parketou nejsou portréty apod... Cítím se lépe na volných čistých plochách – u moře, na letištích, na zasněžených polích, na náhorních plošinách apod. (asi i pro to, že v kebuli mám svinčík, takže teda z jakýchsi duševně hygienických důvodů)
Vím, že výcvaky nejrůznějších konfigurací bytostí a objektů na velkých čistých plochách jsou příliš snadnou kořistí – cosi jako podvod – účinek fotogenických kulis, ve kterých se může dít téměř cokoliv.. Zkrátka příliš snadná kořist..
Ale i s vědomím výše kváknutého se na Letenskou pláň občas vracím a někdy (vzácně) tam protáhnu pár emulzí skrz aparát..
Asi se s tím už nedá nic dělat, je to návykové..
Letenskou plán teda jaksi neplánovaně – spíše samovolně považuji za dlouhodobé téma..
Jakýsi volný nesystematický běh na dlouhou trať..
Anebo spíš loudavou roztěkanou potulku..
A také bych měl ještě dodat, že v období kolem střevní školy mne okouzlila jedna fotografie od J. H. Lartigue – je na ní konfigurace postav na volné travnaté pláni.. (ale teď na ni nemohu najít žádný odkaz – na webu ji hledám poprvé) Ta fotografie se mi zahryzla do kedlubny jako jakýsi kánon, a od té doby to tam stále je a jaksi mne to ponouká ke hledání konfigurací postav a věcí na čistých plochách..
To je myslím nyní asi tak vše, co ke zdlouhavému tématu Letenské pláně mohu vykváknout..
;)
little big band I.
Martin Slavík
little big band I.
Martin Slavík
Martine, vlčích blábolů o přitmavování „světelných ruchů v pozadí“ si příliš nevšímej.. Pro mne i tak pěkná fotka s fotogenickým gestem..
=:o)
little big band I.
Martin Slavík
little big band I.
Martin Slavík
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
Ondřeji, taktéž díky! (domnívám se, že Tvá "neradostná zpráva" nepřekazí mohutný nával vlčí radosti.. Avšak je pravděpodobné, že dojde k určitému – objektivně měřitelnému zakolísání radostných výtrysků..
;))
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
mt ventoux
Jakub Wyderka
S(2) Pražské léto XVI
Lubomír Vlk
pes: ten přišpendlený detail (i když je nekvalitní) nyní asi nechám.. dokonce si teď říkám, že by nebylo marné nadělat detaily (třeba takových dvanáct výřezů) postupně z celé plochy výcvaku (a to nejlépe u všech výcvaků), aby si to potom mohl případný zájemce (tzv. bilboarďák) slepit do velkoplošných výcvaků.. ;)) Ale pro takové použití bych to teda chtělo za účelem skenování zvětšovat na větší tapíry (minimálně 18x24 cm), aby tam teda nějaké ty detaily skutečně byly.. ;)