ja myslim, ze to jistej vytvarnej efekt ma, je to ale nestastne ukazany, a to predevsim co do tonality -- mam dojem, ze v tech svetlech chybi do nejaky miry mikrokontrast a taky jak je to velmi blizko uplny bily, mas celkem jistotu, ze na monitorech jinejch nez spickovejch bude videt jen jeden velkej flek, protoze i kdyz to striktne vzato slity neni, shitovy panely to zarucene zposterizujou. nebo, mam-li to rict bez snahy o hledani pricin, ukazat extremne svetlou nebo extremne tmavou fotku neni nikdy snadny, a tady se ti to podle me moc nepovedlo.
mel bys taky rozumet, ze kdyz fotku prezentujes takhle bez zarazeni do sirsiho souboru, efektivne u publika zvysujes naroky na instantni vizualni zazitek, a ten v tomhle pripade bude imo pro zvlast nezainteresovanyho* divaka vlaznej. ja osobne tu neco peknyho vidim, k uzasnymu obrazu ma ten zaber nicmene daleko.
*) jasne, mas lidi (hint hint), kterejm neni potreba vysvetlovat, proc muze bejt krasny vyfotit zasnezeny vrata vod garaze v rozptylenym svetle, +2 EV no less, ze jo, ale general public (a to i na fstopu) je nekde malinko jinde -- nebo je aspon rozumny to predpokladat -- a potrebuje do zameru vprovodit.
takze dalsi set vystavenej naprosto bez kontextu, oh well.
me by uprimne zajimalo, co lidi neustale svadi na fstop davat prace timhle zpusobem, tj. zamlcet smysl/duvod vzniku fotek, a to dokonce i v pripadech, kdy existuje nejakej jednoznacne uchopitelnej. rantuju o tom v komentarich pravidelne, deje se to porad dokola.
tak teda znova vsem, kterejch se to tyka: co sakra blbnete? copak vam dovopravdy nedochazi, ze kdyz prezentaci provedete timhle nicktomunereknu zpusobem, dostanete v nejlepsim pripade zpetnou vazbu na neco uplne jinyho, nez na co jste zamejsleli, a typicky vubec zadnou? pripadny odkazy na externi material jsou jen mizernym alibi; verim, ze kazdy vystaveni by melo byt autonomni - na fstopu nebo kdekoliv jinde.
jako divak si muzu jen domejslet, proc tady v poznamkach neni alespon ten text co pak na odkazu. tech moznejch duvodu je cela skala - od "autor pri prezentaci nevi, co dela, protoze nad ni ani nepremejsli" pres "autorovi nedochazi, jakej efekt ma na vnimani divaku jaky (ne)uvedeni doprovodnyho textu" az ke konspiracnim uvaham typu "autor se za skutecnej kontext vzniku svy prace jaksi stydi a doufa, ze publikum si najde nejakej jinej".
--
jinak na mym metru jsou tyhle fotky naprosty a totalni cvaky - sorry. nadseni z velkyho formatu samozrejme fajn, ale tohle by dopadlo stejne, kdybys to napalil i na priposranej instagram (ze jde o fotky z mobilu, bylo in fact prvni, co me napadlo po rozkliku). zabery na me pusobej melce, vypocitave, a popravde ani jako obrazky nefungujou. vlastne je to jak kdyz mladej nadsenec vytahne zenit po tatovi a na chalupe nafoti svy prvni kino.
problemy s timhle obrazkem jsou v zasade tri:
- zadny svetlo na modelu, pritom vsude kolem spousta,
- fotak pred oblicejem (jiste, nekdy muze fungovat, tady je to ale blby), resp. obecneji receno nefunkcni/nijakej vyraz,
- schizofrenni kompozice - neni jasny, jestli se fotilo prostredi nebo autoportret (orez to nezachrani).
jinak ten twin peaks (nebo spis great northern) feel tu dela kombinace tapet a barvy svetla.
<>
Karel Vávra
(sorry)
S(8) TV1
Standa Bříza
S(3) <>
Patrik Chryštejnský
ta cervena lampa na druhy fotce je vybornej detail.
S(4) shame
Ivan Štrba
http://www.magnumphotos.com/C.aspx?VP3=SearchResult&ALID=2K7O3RJSJ42A
2012
Lucie Michnová
je to zabrany prilis z podhledu,
oci mely byt asi spis na kameru
a ty overlay efekty jsou prinejlepsim zbytecny.
celkove to na me dela dojem post-hoc tezby z neceho, co bylo zamejsleny uplne jinak.
<>
Henrik Filo
vzdycky me potesi, kdyz po case neco novyho vytahnes, je to takovej fajn pevnej bod v mym vesmiru.
<>
Lukáš Kožešník
mel bys taky rozumet, ze kdyz fotku prezentujes takhle bez zarazeni do sirsiho souboru, efektivne u publika zvysujes naroky na instantni vizualni zazitek, a ten v tomhle pripade bude imo pro zvlast nezainteresovanyho* divaka vlaznej. ja osobne tu neco peknyho vidim, k uzasnymu obrazu ma ten zaber nicmene daleko.
*) jasne, mas lidi (hint hint), kterejm neni potreba vysvetlovat, proc muze bejt krasny vyfotit zasnezeny vrata vod garaze v rozptylenym svetle, +2 EV no less, ze jo, ale general public (a to i na fstopu) je nekde malinko jinde -- nebo je aspon rozumny to predpokladat -- a potrebuje do zameru vprovodit.
S(5) také to domáce žuvanie
Ondrej Urban
me by uprimne zajimalo, co lidi neustale svadi na fstop davat prace timhle zpusobem, tj. zamlcet smysl/duvod vzniku fotek, a to dokonce i v pripadech, kdy existuje nejakej jednoznacne uchopitelnej. rantuju o tom v komentarich pravidelne, deje se to porad dokola.
tak teda znova vsem, kterejch se to tyka: co sakra blbnete? copak vam dovopravdy nedochazi, ze kdyz prezentaci provedete timhle nicktomunereknu zpusobem, dostanete v nejlepsim pripade zpetnou vazbu na neco uplne jinyho, nez na co jste zamejsleli, a typicky vubec zadnou? pripadny odkazy na externi material jsou jen mizernym alibi; verim, ze kazdy vystaveni by melo byt autonomni - na fstopu nebo kdekoliv jinde.
jako divak si muzu jen domejslet, proc tady v poznamkach neni alespon ten text co pak na odkazu. tech moznejch duvodu je cela skala - od "autor pri prezentaci nevi, co dela, protoze nad ni ani nepremejsli" pres "autorovi nedochazi, jakej efekt ma na vnimani divaku jaky (ne)uvedeni doprovodnyho textu" az ke konspiracnim uvaham typu "autor se za skutecnej kontext vzniku svy prace jaksi stydi a doufa, ze publikum si najde nejakej jinej".
--
jinak na mym metru jsou tyhle fotky naprosty a totalni cvaky - sorry. nadseni z velkyho formatu samozrejme fajn, ale tohle by dopadlo stejne, kdybys to napalil i na priposranej instagram (ze jde o fotky z mobilu, bylo in fact prvni, co me napadlo po rozkliku). zabery na me pusobej melce, vypocitave, a popravde ani jako obrazky nefungujou. vlastne je to jak kdyz mladej nadsenec vytahne zenit po tatovi a na chalupe nafoti svy prvni kino.
* * *
Ianus Germanicus
peklex
Uluvatu
Ondřej Rytíř
Uluvatu
Ondřej Rytíř
Uluvatu
Ondřej Rytíř
(that said, osobne v tom zadny jpeg artefakty nevidim.)
Uluvatu
Ondřej Rytíř
(one that looks nice and is not too expensive.)
<>
Barbora Mráčková
Vnitřní periferie II
Lubomír Vlk
asi ji dokazu prijmout, ze na ni muzu koukat jako na destilat vlci hravosti nebo tak neco :), i kdyz popravde v oblibe ji zrejme nikdy mit nebudu.
Vnitřní periferie II
Lubomír Vlk
ismo
Magdalena Klára Hůlová
- zadny svetlo na modelu, pritom vsude kolem spousta,
- fotak pred oblicejem (jiste, nekdy muze fungovat, tady je to ale blby), resp. obecneji receno nefunkcni/nijakej vyraz,
- schizofrenni kompozice - neni jasny, jestli se fotilo prostredi nebo autoportret (orez to nezachrani).
jinak ten twin peaks (nebo spis great northern) feel tu dela kombinace tapet a barvy svetla.
<>
Ivan Vaňo
ismo
Magdalena Klára Hůlová
_
Vojtěch Veškrna