tomasi, zvolil jsem zpusob, jakej jsem zvolil, a udelal jsem tak za plnyho vedomi. jestli s tim mas problem, je mi to lito, ale tak to proste je - take it or leave it. dal mam pocit, ze se motame v kruhu a dal uz se nikam nedostanem... ale oba asi vime, jak to myslime.
sp: to je jen vymluva, psal sem k tomu uz v tydnu: nikdo te nenutil fotit ten cyklus na dve media a konzistenci pak zarizovat ad hoc. a kdyz uz si to tak precejen udelal, pridavani film-like oramovani na digitalni fotky rozhodne nebylo jedinym zpusobem, kterej se nabizel. in fact, od autora, kterej tvrdi, ze exklusivitu filmovyho zaberu povazuje za mytus, bych cekal presne opacnej postup, tedy orez nepravidelnejch okraju z naskenovanyho filmu.
tomasi, okraje tam jsou, aby ta serie byla konzistentni, kdybych mel potrebu to vydavat za film, asi bych tam nepsal, ze to je foceny digitalem... coz?
sp: mel by byt, pokud bychom mluvili o adjustaci obecne.
pridani tohohle konkretniho ramecku na fotky v tyhle konkretni serii ma ale, jak uz sem psal, jedinej predstavitelnej smysl, a sice vytvaret dojem, ze fotky pochazej z filmu.
http://www.errataeditions.com/current_titles.html - alexey brodovitch, ballet
vzdelavejte se, pratele.
ty fotky jsou stejne v ramci svyho zanru prumerny a jestli se kdokoliv snazi neco napodobovat, je to jeho problem. trend je dnes takovej ze se stejne vsechno tiskne, at to vzniklo jakkoliv. protoze doba je takova a to nezmenis stejne jako se nebudou delat lepsi fotky ze svateb a stejne jako se fotografove neprestanou hadat o picovinach. cest vyjimkam.
tonalita a zrno jsou univerzalni vyrazovy prostredky, ktery medium presahujou - maji s nim uzkej vztah samozrejme, ale nejsou jim kompletne diktovany - v tyhle rovine lze tahani za savle v ps povazovat za ekvivalent kloubeni pod zvetsovakem.
ale ja pisu celej vecer o necem uplne jinym, a sice o tvym ziveni publika predstavou, ze digitalni obrazek pochazi z filmu, pomoci pridavani film-like okraju ve svetle toho, ze sam v zadny kouzlo filmu neveris. verbatim tady okopiruju, cim jsem v 19:59 zacal:
"ty tvrdis, ze kouzlo a jedinecnost filmovejch zaberu nevnimas a ze jsou [pro tebe] mytem, ale zaroven svejm obrazkum pracne pridelavas okraje, jejichz jedinym predstavitelnym ucelem je vytvareni dojmu, ze vystup je z filmu. proc to teda delas, kdyz ne pro tu [jakkoli elusivni] exklusivitu/kouzlo?"
asi na truc prestanu verit na kouzlo dobreho svetla :(
tomasi, s temi vinyly je to jasne, jen ten proces vzniku vetsiny tracku, ktere na nich mam, uz neni zrovna koser analog tranzistor moog...
(cili jen v kontekstu k te fotografii).
tomasi, porad nedokazes oddelit PROCES a VYSLEDEK.
filmovej PROCES nepovazuju za nicim prinosnej pro svoji praci.
naopak VYSLEDEK - tonalita (nekterejch) filmu se mi libi, takze jsem se ji naucil simulovat, stejne tak se mi libi zrno, protoze dodava fotkam jemnost i v malejch nahledech tam, kde je digital sterilni. nikdy jsem nikde nerekl, ze se mi nelibi filmova tonalita nebo jakakoliv cast tehoz. je to PROCES, kterej me samotnej totalne nezajima... proto ho vynechavam a preskakuju rovnou k vysledku.
neshoda mezi nazorem mym a publika vznika jen v momente, kdy publikum povazuje za nezbytny, abych se k vysledku dostal stejnym procesem na jakej jsou zvykli...
to ses v ty logice ted ale seknul uplne typizovane - rika se tomu false analogy. :)
ta prostituce tu vychazi z toho, ze sam necemu neveris a namacis se do toho ciste proto, aby publikum dostalo, co chce.
ten tvuj primer by mohl fungovat jedine tehdy, pokud bysme se shodli, ze dobry svetlo (nebo radsi rikejme "nejvhodnejsi svetlo pro danou scenu") neni neco objektivne pozitivniho. jinymi slovy, pokud nevznika neshoda mezi nazorem tvym a nazorem publika, nemas se jak prodavat.
tomasi, v tyhle logice je ale dobry svetlo stejna prostituce, protoze se libi vic lidem nez spatny svetlo, rozumim tomu spravne? tzn. fotit bys mel zasadne v napicu svetle, protoze jinak manipulujes s lidma, aby se jim libily tvoje fotky? wtf?
porad se mijime v tom, ze pro me je film/analog/simulace analogu jeden z (mnoha) nastroju, kdezto pro tebe zrejme zasadni a hluboce dulezita vec... coz pro me nikdy nebude...
/ad fer diskuze - ok, pamatuju si a az budu mit potrebu k necemu dostat nejakou neuhybavou odpoved, ozvu se.
u posledniho videa na vimeu se mi sekl komp tak, ze nesel nastartovat. celkove pokladam tyhle screenshoty jen za nutnost pro prezetaci a propagci zde. libi se mi, ze ta sexy holka z castingu ma novej uces a ze muzu sledovat nejakej vyvoj, story, jakoby to snad byla nejaka rodina. bavi me ty tripping veci. vsak to photogether olajkoval. umel bych si predstavit ne jednu ale nekolik mistnosti, kde bezi tyhle veci. jen mit ty projektory. diky.
smarjaapanno, jakym zpusobem jde elektronicka muzika proti vinylum? nebejt jednoho, mozna dneska to druhy uz ani neexistuje. a v kterejch letech podle vas nejvic vydavali tangerine dream, kraftwerk nebo brian eno?
sp: jo, tahle tva odpoved je jedna z tech, ktery jsem ocekaval, nicmene nemel jsem ji za pravdepodobnou - nemyslel jsem totiz, ze se budes chtit doznat k necemu, co by napovidalo, ze pri svy tvorbe v nejaky mire uprednostnujes preference/nazory/vkus publika pred svyma vlastnima.
okay ale, nemusime tomu rikat "parazitovani"; "manipulace" uplne postaci. :)
--
co se tyce toho "schovavani", to je doufam jen nejaky nedorozumeni. baryty jsem mel za uzavrenou kapitolu a ty dalsi namety me pak uz nezaujaly. kazdopadne jestli chces, abych se na konto fer diskuze k necemu vratil, neco rozvedl, na neco odpovedel, staci, kdyz reknes k cemu/na co.
petre: ad 'kdyz si koupim track, ktery miluju, na vinylu misto mp3, ackoli posloucham jen samou elektroniku' - a to jsme mozna u jadra problemu. ja mam taky daleko radsi fotky (jedno jaky) jako tisky na zdi, protoze se na ne da sahnout, kouknout, vonej...
a jak se tu bavime o digitalnich fotkach, tak tys mozna (urcite) jeste ty moje jako tisky nevidel, takze jsou pro tebe jenom digitalni - ve smyslu sterilni - kdyz zobrazovany na displeji (jako ty mp3). ale ony umej bejt i na zdi a pekny... :))
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
goto 10.
.
Igor Chmela
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
verbose verze tady:
http://www.fstop.cz/e/szepe/comments/to-petera/110622-0120/
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
Stanislav Petera [fs:245]
2011-06-21 13:38
tomasi, okraje tam jsou, aby ta serie byla konzistentni, kdybych mel potrebu to vydavat za film, asi bych tam nepsal, ze to je foceny digitalem... coz?
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
pridani tohohle konkretniho ramecku na fotky v tyhle konkretni serii ma ale, jak uz sem psal, jedinej predstavitelnej smysl, a sice vytvaret dojem, ze fotky pochazej z filmu.
goto 10.
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
vzdelavejte se, pratele.
ty fotky jsou stejne v ramci svyho zanru prumerny a jestli se kdokoliv snazi neco napodobovat, je to jeho problem. trend je dnes takovej ze se stejne vsechno tiskne, at to vzniklo jakkoliv. protoze doba je takova a to nezmenis stejne jako se nebudou delat lepsi fotky ze svateb a stejne jako se fotografove neprestanou hadat o picovinach. cest vyjimkam.
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
tonalita a zrno jsou univerzalni vyrazovy prostredky, ktery medium presahujou - maji s nim uzkej vztah samozrejme, ale nejsou jim kompletne diktovany - v tyhle rovine lze tahani za savle v ps povazovat za ekvivalent kloubeni pod zvetsovakem.
ale ja pisu celej vecer o necem uplne jinym, a sice o tvym ziveni publika predstavou, ze digitalni obrazek pochazi z filmu, pomoci pridavani film-like okraju ve svetle toho, ze sam v zadny kouzlo filmu neveris. verbatim tady okopiruju, cim jsem v 19:59 zacal:
"ty tvrdis, ze kouzlo a jedinecnost filmovejch zaberu nevnimas a ze jsou [pro tebe] mytem, ale zaroven svejm obrazkum pracne pridelavas okraje, jejichz jedinym predstavitelnym ucelem je vytvareni dojmu, ze vystup je z filmu. proc to teda delas, kdyz ne pro tu [jakkoli elusivni] exklusivitu/kouzlo?"
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
tomasi, s temi vinyly je to jasne, jen ten proces vzniku vetsiny tracku, ktere na nich mam, uz neni zrovna koser analog tranzistor moog...
(cili jen v kontekstu k te fotografii).
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
filmovej PROCES nepovazuju za nicim prinosnej pro svoji praci.
naopak VYSLEDEK - tonalita (nekterejch) filmu se mi libi, takze jsem se ji naucil simulovat, stejne tak se mi libi zrno, protoze dodava fotkam jemnost i v malejch nahledech tam, kde je digital sterilni. nikdy jsem nikde nerekl, ze se mi nelibi filmova tonalita nebo jakakoliv cast tehoz. je to PROCES, kterej me samotnej totalne nezajima... proto ho vynechavam a preskakuju rovnou k vysledku.
neshoda mezi nazorem mym a publika vznika jen v momente, kdy publikum povazuje za nezbytny, abych se k vysledku dostal stejnym procesem na jakej jsou zvykli...
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
ta prostituce tu vychazi z toho, ze sam necemu neveris a namacis se do toho ciste proto, aby publikum dostalo, co chce.
ten tvuj primer by mohl fungovat jedine tehdy, pokud bysme se shodli, ze dobry svetlo (nebo radsi rikejme "nejvhodnejsi svetlo pro danou scenu") neni neco objektivne pozitivniho. jinymi slovy, pokud nevznika neshoda mezi nazorem tvym a nazorem publika, nemas se jak prodavat.
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
porad se mijime v tom, ze pro me je film/analog/simulace analogu jeden z (mnoha) nastroju, kdezto pro tebe zrejme zasadni a hluboce dulezita vec... coz pro me nikdy nebude...
/ad fer diskuze - ok, pamatuju si a az budu mit potrebu k necemu dostat nejakou neuhybavou odpoved, ozvu se.
S(4) obsession /
Lucie Michnová
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
<>
Ivan Vaňo
S(5) moskva
Ondřej Hruška
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
okay ale, nemusime tomu rikat "parazitovani"; "manipulace" uplne postaci. :)
--
co se tyce toho "schovavani", to je doufam jen nejaky nedorozumeni. baryty jsem mel za uzavrenou kapitolu a ty dalsi namety me pak uz nezaujaly. kazdopadne jestli chces, abych se na konto fer diskuze k necemu vratil, neco rozvedl, na neco odpovedel, staci, kdyz reknes k cemu/na co.
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
a jak se tu bavime o digitalnich fotkach, tak tys mozna (urcite) jeste ty moje jako tisky nevidel, takze jsou pro tebe jenom digitalni - ve smyslu sterilni - kdyz zobrazovany na displeji (jako ty mp3). ale ony umej bejt i na zdi a pekny... :))