lv: ja jsem ty pojmy nezamenil. ja jsem psal o zpracovani raw a o beznych upravach digifotek ve photoshopu. nejcastejsi upravou je prave jakasi "komprese" dynamickeho rozsahu. no, stejne me nebavi o tom diskutovat, vsichni vime svy, a ja jsem linej vysvetlovat co presne mam na mysli, kdyz nejsem schopnej volit dostatecne popisne pojmy :)
(chtelo by to nekdy si sednout k notebooku, treba az budu mit nejakou dslr, a nazorne predvest)
Ondřeji, a ještě ke Tvému výroku: „a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.“
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Oto, to zrno je velmi jemné... ...můžeme to nazvat třeba jemně pihatou strukturou pigmentu...
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
lv: prave ta komprese dynamiky je typicky rys digitalnich fotek. on dynamicky rozsah soucasnych digitalnich tel neni az tak spatny, kdyz si clovek pohraje s rawem. a ve photoshopu je vice nez snadne namackat k sobe neco, co by v komore dalo pekelnou praci. na teto fotografii zadna hranice prepalu nehrozi a nehrozila by, krom leskleho kruhoveho ramecku pod flexaretou - a ten je vysviceny (zcela prirozene) i na filmu, a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.
me se proste tenhle look nelibi, a pro me je tohle digi look (a nebo jinak receno odbarveny-filmovy look; coz ve vysledku vychazi na tomto typu zaberu naprosto nastejno). v tomhle pripade at se treba tsz postavi na hlavu ci nikoliv .)
xp2 je opravdu zvlastni material. stejne jako na jine monochromy jsem na nej kdysi docela dost fotil.
další pes: mám v úmyslu někdy později pro zajímavost postnout takový jeden výcvak z ulice... ...ta ulice je ve stínu, ale na část kapoty zaparkovaného automobilu svítí přímé slunce... ...je to cvaknuté na emulzi XP2, a pod zvětšovákem jsem pohodlně nadržel tu sluncem ozářenou kapotu... Vzájemná tonalita ploch je na zmiňovaném výcvaku vyrovnaná naprosto nepochopitelným způsobem... ...snad ani nemohu uvěřit, že je to vůbec možné... ...XP2 je opravdu zvláštní materiál... ;)
Ondřeji, souhlasím, že Ilford XP2 má s digitálem společnou jemnost polotónů a klidnost ploch... ...v tom jsou si tato obě média hodně podobná...
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
ja som vedel ze isty pan Ivan zanecha hlboke stopy na niektorych jedincoch co silne vzdorovali ;-) predsa len je tu maly rozdiel - tieto fotky oproti spominanemu panovi sa mi pacia ... vyslovene pacia ... navysse v druhom kole to celkom zaujimavo rozbijas do diptychov ... hraj sa dalej ;-)
Janko suhlas, akurat ze v tomto pripade by som vynechal slovo "kazdu" ;-)
Tomas - zaujimavy nazor, co spravis ked tato fotka prave na tom stavia, darmo som tam ja napchal zahrst symboliky ... ;-)
LA* slovo "tahoun" je neskutocne, dobre si to vyjadrila ... a mas pravdu, v poslednej dobe sa prisithujem, ze prave tahunov sa snazim zo zaberou ci uz vedome alebo nevedome vylucovat, i ked ono to velmi laka, "strcit krista do stredu" ;-)
S(4) ... MASOPUST v R.
Pavel Kulička
pusobi to na mne opacne, nez by melo, asi, je to takovy smutny.....strnuly..bez pohybu
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak to nic, to je mi srdečně jedno :-)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
(chtelo by to nekdy si sednout k notebooku, treba az budu mit nejakou dslr, a nazorne predvest)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...tady mezi.město...
Jarda Sedláček
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
±
Valsidal Ruzam
ale je fakt huste ako to stary kristus zabalil a zhrbeny odchadza aby miesto na vyslni prenechal tomu novemu v peknom novom sate
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
me se proste tenhle look nelibi, a pro me je tohle digi look (a nebo jinak receno odbarveny-filmovy look; coz ve vysledku vychazi na tomto typu zaberu naprosto nastejno). v tomhle pripade at se treba tsz postavi na hlavu ci nikoliv .)
xp2 je opravdu zvlastni material. stejne jako na jine monochromy jsem na nej kdysi docela dost fotil.
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
ooops, i did it again.
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
Krmení
Jan Holub
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
±
Valsidal Ruzam
Tomas - zaujimavy nazor, co spravis ked tato fotka prave na tom stavia, darmo som tam ja napchal zahrst symboliky ... ;-)
LA* slovo "tahoun" je neskutocne, dobre si to vyjadrila ... a mas pravdu, v poslednej dobe sa prisithujem, ze prave tahunov sa snazim zo zaberou ci uz vedome alebo nevedome vylucovat, i ked ono to velmi laka, "strcit krista do stredu" ;-)