<all comments> ]


Velmi se mi líbí!

Ale není absurdní fotit takovéto věci na malý (kinofilmový) formát? Nejde o podobné počínání jako nahrávat symfonický orchestr na malou magnetofonovou kazetu v (byť značkovém) walkmanu, vybaveného funkcí nahrávání? Slyšitelná redukce informací na nahrané kazetě sice může působit zajímavě, ale není i přes to nahrávání symfoňáků na walkman a následný superpečlivý „tuning“ takových nahrávek poněkud paradoxní činností?

Vždyť přece malý fotoaparát, do kterého lze vložit tenký filmový pás, původně určený pro filmařské kamery, byl přece vynalezen proto, aby budoucí reportéry a lovce momentek osvobodil od nutnosti používat stativ a fotit pouze (převážně) statické objekty či strnulé portréty lidí v klidných pozicích. Snížení kvality obrazu u kinofilmu je vyváženo možností fotit pohotově živé výjevy.

Takže když spatřím takovouto krajinku, tak si v duchu řeknu třeba cosi takového: „fajn skica. A na kdy je naplánováno focení této krajinky na odpovídající velký formát? Kdy uvidíme finální verzi načisto?“

Samozřejmě existují světoznámí lovci, kteří pohotový kinofilmový fotoaparát občas použili i na pořízení nějaké té krajinky či zátiší. Ale když jde o výjimky, tak to v celkovém kontextu vyzní úplně jinak. Tak nějak přirozeně. Ale používat primárně kinofilm na focení krajin a zátiší na mne působí pošetile. Proč do velkého šroubu rýpat malým nožíkem, když lze použít odpovídající velký šroubovák?

Kdysi dávno, když jsem byl ještě mrňavé škvrně, jsem někde zaslechl, že na každou práci má být použito správné nářadí. Na toto rčení si vzpomenu obvykle v situaci, kdy se univerzálním kapesním nožíkem snažím něco opravit...



sak Danul, pinholit se da celej rok, nedavno sem se zrovna dival do "jako uchem jehly", sou tam porad dobry veci, dirkovani zdar. :)



suhlasim s vlkom v otazke tej "nervoznej" kompozicie.
mnohokrat sa stretavam s fotografiami, ktore ma zneistuju, a to im dodava na sile.
ale v tomto pripade nejde o znepokojenie tohto druhu.
mam taky pocit, ze si ostal az prilis fascinovany technickymi nuansami tohto zaberu ci uz pri komponovani alebo zvacsovani, ale to, co by tej fotografii naozaj vdychlo zivot a magiu, ti pretieklo pomedzi prsty...
posobi na mna ako dokonaly, prepracovany, vybruseny a uplne mrtvy obraz.



...brý den, pane. :) Tak jsem si letos řekla, že na wpd určitě nezapomenu a pořádně se na to připravim... no a jak myslíš, že to dopadlo? Ani jsem ty sirky zatracený nenašla /teda nehledala/ a teď mě to štve,)
Dobrý je to, takovej Titanic a poslední rozloučení.



lubosi (a heno), diky za ten rozbor. priznam se, ze mam ted problem s tonalni upravou skenu pro prezentaci na webu, protoze fotka pripravena podle mych predstav na vyladenem srgb profilu noveho, rozmarneho monitoru je o notny chlup svetlejsi a mene kontrastni na vsech ostatnich (o poznani obycejnejsich) vystupnich zarizenich, ktera mam k dispozici. ladeni na necem slabsim pochopitelne zase vede na prilis tmave a prilis kontrastni zobrazeni na onom monitoru poradnem... a mirit nekam na stred jako zachrana nefunguje, protoze vysledkem takoveho kompromisu je vystup, ktery mi pripada byt zly na monitorech vsech. jestli mas moznost menit na svem displayi gammu, zkus na tenhle sken prosim jeste mrknout s hodnotou kolem 2.2, to by mohlo zabrat (nebo alespon zaridit jisty tonalni posun tim spravnym smerem). az se priste uvidime, pokusim se nezapomenout vzit sebou zdrojovou zvetseninu.



Už tu někdo napsal pohlazení? :) Pro mě moc pěkný, odpočinkový, pozitivní, letně hravý... letos jsem konečně něco vysadila na zahradě a je to právě levandule, co doufám brzo pokvete. Líbí moc, taky mi to chybí.



Po prvním rozkliknutí jsem si tak řekla, že tvoje fotky maj strašně milou atmosféru, takovou lehkost nebo jak to pojmenovat. Neni to žádnej "světobornej" záběr, ale moc pěkný světlo, takový pohlazení zase a hlavně mám pocit deja vu, vlastní zkušenosti. Na sérii bych byla zvědavá a doufám, že ji někdy ukážeš.



Tomáši, velice oceňuji tu superpečlivou práci a smýkám kloboukem, ale zároveň jsem z té fotografie poněkud nervosní. Jednak jsem trochu nervosní z té kompozice – z toho téměř nabodnutí ulomené špičky kmene do horního okraje exponovaného políčka, bez možnosti nadechnout se. Jsem nervosní rovněž z toho, že mne to nutí těkat po ploše a marně hledat cosi jako hlavní bod. Je tím hlavním bodem kruhový (válcový) pahýl po uříznuté větvi anebo ta ulomená špička nahoře? Chápu, že jde o sofistikovanou, rafinovanou a precizně „zkonstruovanou“ kompozici, ale zároveň mne pronásleduje otázka, zda ta kompozice nepožírá sama sebe? Zda zde nebylo „překonstruováno“? Nějak mi z toho (bez lámání přes koleno) nevyplývá lehce, přirozeně a bez křečí smysl, proč je to vlastně foceno. A také proč je takovéto statické krajinkové zátiší focené na malý formát (kinofilm). Nedává mi to přirozený smysl. Současně jsem nervosní také z tonality. Jako kdyby zde zmizely „hluboké tóny“ tmavých šedých, a vše se redukovalo spíše na méně zastoupené doplňkové tmavé „tenké“ obrysy či kontury té složité struktury (s minimem tmavých plošek) a snad až příliš převládající světle šedou. Působí to jako pečlivá detailní kresba (mikro)tužkou, v konturách zvýrazněná tuší s použitím dámského pera, umožňujícího tenké tahy. Ale protože vím, že nejde o superrealistickou kresbu ale o fotku, tak se mi to v té duté vlčí kebuli nějak motá, míchá a hádá, a nakonec jsem z té fotografie tak trochu nervosní.



No, nechci prezentovat celej projekt tady, protože je nedokončenej a obsáhlej a nějak mi nepřijde, že sem patří. Ve své ego-chvilce jsem si říkala, že tahle fotka/situace je dostatečně popisná a okořenila to tím žvaněním.

V týhle kompozici jsem hrozně zkostnatělá, sere mě to a vím to a doufám, že se to někdy někam pohne...

Díky za poznámky!



except s/hodnotit/prezentovat/ - ale i tak - tohle je workshop, autori samozrejme at si tu delaj, co chtej - jenom je dobry vzdycky uvist, proc se neco vystavuje tak ci onak, v jakym kontextu, co se autor chce od publika dozvedet, blablabla... (protoze kdyz nerekne nic, publikum celkem pochopitelne predpoklada, ze jde o takovej ten standardni pripad, tj. vystaveni kompletniho, dokoncenyho dila k review. plus single fotka v setu mimo folio se nutne chape jako solovka.)



jako Juraj.
je to komponovany napikacu - jako bys sedela na sedacce a byla lina zvednout prdel za lepsim poskladanim a proste jen cvakla.
coz na jednu stranu chapu, protoze presne takhle ja fotim. :D



hodnotit jedinu fotku z dokumentarnej serie je absolutne zbytocne.
preco tu nie su aj ostatne fotky?



je to takovy duchodcovsky komponovani, no... taky se mi to rozlezelo v hlave. hrozne me bavily chlapkovy botky a jejich stin.

Az bude hotovej celej ten projekt, dam vedet. Tahle fotka z nej trochu vypadava, protoze my vypraveni se soustredi na ten Doel. Nicmene, nejspis se tam nejak zapasuje.

Martine, svymi, no. Pancelko! :)



trochu mi tam ale chyba vacsi tonalny rozsah. v strede to je take rovnako sede vsade.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 271/4284

Page
271