<all comments> ]


jooo, to byl svatek, kdyz jsem v praci dostal na stul egu a 40 mb harddisk! :)

diky vsem za zastavku



ta prvni mi nahodila "sama doma" a to uz nespravis



uz Kristynka tohle misto hezky - prestoze uplne jinak - vytezila mistrne



jo, tuhle považuju za jednu z (pro mě) nejlepších szépeovek vůbec.
i když pořád tam cítím nějaký odstup, který bych nazval příliš-studeně-intelektuálním.



mám tendenci v tom záběru pořád "něco" hledat, ač tuším, že tam nic k nalezení není a původní úmysl byl čistě výtvarný. A po čistě výtvarný stránce mě tento záběr míjí.



nevím jak, ale připomnělo mi to polskou vlajku v černobílé verzi a ta krajina působí jako do ní vložená, která ostatně to Polsko taky evokuje, a když koukám na místo pořízení, tak jsem vlastně až tak daleko od pravdy nebyl. Každopádně je to příjemně výtvarný a v horkým létě i osvěživě melancholický.



zajímavé kavárenské zátiší a ten nařasený ubrus je skvělý detail, ale na můj vkus (a s ohledem na Tvé jiné fotky) působí celková tonalita příliš temně nehledě na v černi utopené opěradlo pravé židle. Taky kompozice mi celou fotku táhne moc doprava, což mi právě tady nepřijde úplně optimální.



pecka!
je to prostě úplně skvělý!



hodně fajn to je. ale pořád mám pocit, že pravá strana nějak nekoresponduje s levou, oboje to působí jinak kontrastně a světle a nějak se mi to v tom celku prostě trochu nezdá.



paci se mi.
ale asi bych si pridrepnul a zmenil pomer ploch, je to takovy nemastny, ale byl to zrejme zamer, tak nechavam na hlave. :)



Tomáši, já Tvoji práci nechci nijak znevažovat - naopak, nicméně upřímně jsem přesvědčen, že obecně každý autorský styl je vlastně specifický vizuální algoritmus, který je svým způsobem naprogramovatelný a tedy i napodobitelný. Příkladem budiž napodobitelé Becherů, Sudka (typicky třeba Helbich) nebo malířství - dnes by každý dobrý student malířství na akademii dokázal dobře reprodukovat všechny známé směry, protože je zná - a Pollocka bych dokázal napodobit dost možná i já. :) Kromě toho mám vážné pochybnosti, jestli formu (ve smyslu vizuálního algoritmu) většina autorů nepoužívá spíše pod vlivem okolností a prostředí než na základě svého (nezávislého) vkusu či invence, což rozhodně souvisí s Tvým postojem k současné fotografii, ale to by bylo na delší povídání stejně jako otázka esence fotografie, která mě také nesmírně zajímá.



stando, ja jsem se prave snazil rict, ze zadny takovy algoritmus neexistuje, protoze kazdy jednotlivy obrazek vznika postupem vyplyvajicim z konkretniho vizualniho zameru, ktery s danou scenou mam, a ne jako vystup jakyhosi automatizovanyho workflow. znovu tedy pisu - v zadny casti procesu automaticky nezaclenuju zadny upravy nebo manipulace.

trefne poznamenavas, ze to, co produkuju, je po vizualni strance blizko necemu, co tu uz bylo v 70. letech (koneckoncu zrovna henry wessel je mozna muj vubec nejoblibenejsi fotograf), ale zaroven me uprimne fascinuje, ze byste si ty nebo kdokoliv jiny mohli myslet, ze napodobit treba prave wesselovu vytvarnou signaturu by slo nejak mechanicky. jasne, relativne snadno muze autor nekoho naucit vsechno, co vi o expozici, volani, zvetsovani i skenovani, ale jen velmi tezko muze predat svoje videni, vkus nebo vizualni preference, a prave tyhle drobnosti jsou tim hlavnim, co krome esence (o ktery doufam stale nemluvime) urcuje i formu.

na druhou stranu, umim si predstavit, ze by mozna slo udelat filtr, kterym by se dalo prejet [skoro] cokoliv s tim, ze 95 % neprebrany verejnosti by pak nepoznalo rozdil. a bohuzel mozna i lecko z nasich lidi tady. holt dabel je v detailech, vzdycky byl. ;)

s tou nomenklaturou se netrapme, ta byla matouci jen v tom smyslu, ze jak nejdriv vojtech mluvil o instagramu a ty nasledne o szepegramu, nebylo rozpoznatelny, jestli ty vyjadrujes myslenku separatni od ty jeho nebo jestli ji jen dal rozsirujes.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 229/4284

Page
229