Jo, bylo to Petrovo polský moře, který mě inspirovalo tady tohle ukázat, a asi by mě nenapadlo, že to někoho překvapí a bude si myslet, že je to snaha o něco jinýho.
TH: S tím se dá souhlasit, ale problém nevidím ve vzniku fotografie nebo uměleckého díla ale v tom, jak je následně vnímáno. a to se mění. pokud se každý cítí fotografem a právě díky insta-maticu se to rozšiřuje, ovlivňuje to u nejširší populace vnímání i toho nejčistějšího umění, které ani nechce být fotografií, ale používá její prostředky. Koonsovo manifest tohoto směru je nějaký i v angličtině?
foto videnim je mi to velmi blizke. priznam sa, ze pocas komentu nemam este prehrabany ten odkaz na viac. Ale. :)
hodnotim nejaky vycuc a mam pocit, ze ten vycuc asi nie je dobry.
ono je to mozno tym, ze tato tema je moje zname prostredie a osobne v tom nenachadzam nic vynimocne.
ale napriek tomu sa mi strasne moc paci fotka xoal... ta to cele drzi. :)
K ty diskusi... ja si myslim, ze nejvetsi problem fotografie je fakt, ze sama sebe porad jeste povazuje za cosi zvlastniho. Asi jako kdyby si kresliri nebo landartisti mysleli, ze v celem kontextu vseho, co vznika jako umeni, jsou necim extra.
Fakt, ze dneska kazdej foti mobilem, ma na vznik kvalitni umelecky tvorby asi stejnej vliv jako skutecnost, ze kazdy dite, ktery jde do prvni tridy, vlastni sadu pastelek.
Dokud budou fotografove prikladat vetsi dulezitost tomu, jakou technikou nebo procesem neco vytvorili, nez co vytvorili, budou se v tom placat stejne jako piktorialisti pri vzniku fotografie. Tehdy se fotografie poprve osamostatnila diky obrazkovym revue tricatych let - tedy primarne diky uplne jinemu mediu - a jeji na objednavku vznikajici dokumentarni forme, ale zaroven si tak vytvorila i svoji nejvetsi hypoteku, se kterou se potyka dodnes. Jeji druha emancipace podle me nenastane diky tem, kdoz sami sebe nazyvaji fotografy, ale diky tem, kdo ji proste pouzivaji jako vyrazovyho nebo ciste zaznamovyho prostredku.
Zajimavy k tomuhle tematu je precist si, co o umeni jako takovem rika Jeff Koons, kterej ma mimochodem ted pozoruhodnou vystavu ve Fondation Beyeler. O fotografii se nezminuje ani slovem, ale presto je to, co pise k tomuhle tematu, signifikantni. Obecne staci podivat se, jaky vyvoj nastal treba v socharine behem poslednich sto let. To interview je v nemcine v jednom z nedavnych cisel "Weltwoche", pokud to nekoho zajima, muzu jej najit a nekam postnout.
V tomhle smyslu je pro me ta formulace "moc jste se ale nenasrali" usmevne sebestredne naivni, vubec nechapu, co by me na nejakem libovolnem obrazku melo nasrat.
Me nasere telefonat s moji ex, ale fotka? omfg :-)
S(12) polský moře
Petr Horký
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(4) <>
Ondřej Hruška
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
To bych tu teda vedel o lepsich prikladech. :-)
S(12) polský moře
Petr Horký
Ana - taky mám z xoal ten pocit, že bez ní by to nefungovalo.
S(4) <>
Ondřej Hruška
tak sa nam tu niekto proste vygrcal
S(12) polský moře
Petr Horký
hodnotim nejaky vycuc a mam pocit, ze ten vycuc asi nie je dobry.
ono je to mozno tym, ze tato tema je moje zname prostredie a osobne v tom nenachadzam nic vynimocne.
ale napriek tomu sa mi strasne moc paci fotka xoal... ta to cele drzi. :)
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(2) Vnitřní periferie
Lubomír Vlk
Klobouk, náramkové hod...
Lubomír Vlk
S(12) polský moře
Petr Horký
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/2/334/bupo.jpg
je hezky pruhovaná.
pruhy na listech, pruhy na botách, pruhy na silnici.
a barevně je také hezká.
pleťová ladí ke kůře dřevin, zelené šatečky k zelenému listí, bílé botky k bílé zebře, černé šatečky k černým vlasům, světlo ke světlu, stín ke stínu.
S(4) <>
Ondřej Hruška
Fakt, ze dneska kazdej foti mobilem, ma na vznik kvalitni umelecky tvorby asi stejnej vliv jako skutecnost, ze kazdy dite, ktery jde do prvni tridy, vlastni sadu pastelek.
Dokud budou fotografove prikladat vetsi dulezitost tomu, jakou technikou nebo procesem neco vytvorili, nez co vytvorili, budou se v tom placat stejne jako piktorialisti pri vzniku fotografie. Tehdy se fotografie poprve osamostatnila diky obrazkovym revue tricatych let - tedy primarne diky uplne jinemu mediu - a jeji na objednavku vznikajici dokumentarni forme, ale zaroven si tak vytvorila i svoji nejvetsi hypoteku, se kterou se potyka dodnes. Jeji druha emancipace podle me nenastane diky tem, kdoz sami sebe nazyvaji fotografy, ale diky tem, kdo ji proste pouzivaji jako vyrazovyho nebo ciste zaznamovyho prostredku.
Zajimavy k tomuhle tematu je precist si, co o umeni jako takovem rika Jeff Koons, kterej ma mimochodem ted pozoruhodnou vystavu ve Fondation Beyeler. O fotografii se nezminuje ani slovem, ale presto je to, co pise k tomuhle tematu, signifikantni. Obecne staci podivat se, jaky vyvoj nastal treba v socharine behem poslednich sto let. To interview je v nemcine v jednom z nedavnych cisel "Weltwoche", pokud to nekoho zajima, muzu jej najit a nekam postnout.
V tomhle smyslu je pro me ta formulace "moc jste se ale nenasrali" usmevne sebestredne naivni, vubec nechapu, co by me na nejakem libovolnem obrazku melo nasrat.
Me nasere telefonat s moji ex, ale fotka? omfg :-)
S(9) Côte d'Azur
Standa Bříza
S(12) polský moře
Petr Horký
S(4) <>
Ondřej Hruška