Tomáši H., tvá úvaha o téměř nerozpoznatelném náhodném rozhodujícím okamžiku, prakticky ukrytém kdesi v hlubinách struktury ohromného davu patnácti tisíc lidí, mne připomněla, že existují fotografie, na kterých je zachycen v dokonalém rozhodujícím okamžiku najednou celý patnáctitisícový dav! Možná se nyní ptáš, jak je něco takového vůbec možné? Odpověď je jednoduchá. Jde o některé fotky ze spartakiády na Velkém strahovském stadionu.
Tome, rad bych te seznamil, alespon virtualne, s jistou Valerii Pavlickovou,
i kdyz mam dojem, ze jste se pred lety znali ;) ale nevim, zel bohu, kde je ji dnes zacatek.
myslim, ze by ti o tomto urcite ne zcela jednoznacnem obrazku a jeho ucinku na ruzne pozorovatele mela co rici. :)
Lubomire, ja asi pod "rozhodujicim okamzikem" chapu neco jineho nez skutecnost, ze vyfotim demonstraci patnacti tisic lidi a nekde v levym hornim rohu jedna postavicka bude mit interesante ohnutou ruku.
To oznaceni "skladka" uz bych bral spis, ja jsem si pri prvnim spatreni vybavil formulaci "plenty of nothing", ktera by se dala interpretovat tim smerem. Nevim ale treba ve srovnani s matraci od Kristiny, ktera je prikladem jak dobre vyfotografovat neco nicnerikajiciho, je tohle prikladem jak neco nicnerikajiciho vyfotografovat tak, aby to opravdu nic nerikalo.
Ta Kristinina matrace mne rozcarovala proto, ze mi prisla jako takovy druh umeni, ktery by mohl byt generovan nejakym software: staci definovat par pravidel pro kompozici, dat k dispozici databanku s nejakymi objekty a pote nechat software, aby z nich slozilo dveste nahodne vybranych variant. Nektere z nich jiste budou dekorativni, i kdyz nebudou davat zadny smysl. Tady ale neni vubec nic, dokonce ani to dekorativno, ta energie, kterou clovek prohlizenim toho obrazku spotrebuje neni odmenena vubec nicim - i kdyz se oko zoufale snazi hledat v obrazku nejake zachranne kruhy (nebo podobnosti ohnutych stromu a loktu predstavujici pul procenta plochy obrazku). Je to kategorie "bezpecnostni kamera, random still" - a ve srovnani s perlami, ktere nekdy bezpecnostni kamery zachyti, bych tady volil spis termin "definitivne nerozhodujici okamzik", kdyz uz teda. :-)
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
Nadhled je relativni pojem :-)
LV: :-)
*
Michal Bílek
gut
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
spis jsem mel chut stouchnout te obrazne lehce do zeber za ten prispevek bez obvykleho nahledu
ale co uz :)
*
Michal Bílek
*
Michal Bílek
i kdyz mam dojem, ze jste se pred lety znali ;) ale nevim, zel bohu, kde je ji dnes zacatek.
myslim, ze by ti o tomto urcite ne zcela jednoznacnem obrazku a jeho ucinku na ruzne pozorovatele mela co rici. :)
*
Michal Bílek
To oznaceni "skladka" uz bych bral spis, ja jsem si pri prvnim spatreni vybavil formulaci "plenty of nothing", ktera by se dala interpretovat tim smerem. Nevim ale treba ve srovnani s matraci od Kristiny, ktera je prikladem jak dobre vyfotografovat neco nicnerikajiciho, je tohle prikladem jak neco nicnerikajiciho vyfotografovat tak, aby to opravdu nic nerikalo.
Ta Kristinina matrace mne rozcarovala proto, ze mi prisla jako takovy druh umeni, ktery by mohl byt generovan nejakym software: staci definovat par pravidel pro kompozici, dat k dispozici databanku s nejakymi objekty a pote nechat software, aby z nich slozilo dveste nahodne vybranych variant. Nektere z nich jiste budou dekorativni, i kdyz nebudou davat zadny smysl. Tady ale neni vubec nic, dokonce ani to dekorativno, ta energie, kterou clovek prohlizenim toho obrazku spotrebuje neni odmenena vubec nicim - i kdyz se oko zoufale snazi hledat v obrazku nejake zachranne kruhy (nebo podobnosti ohnutych stromu a loktu predstavujici pul procenta plochy obrazku). Je to kategorie "bezpecnostni kamera, random still" - a ve srovnani s perlami, ktere nekdy bezpecnostni kamery zachyti, bych tady volil spis termin "definitivne nerozhodujici okamzik", kdyz uz teda. :-)
*
Michal Bílek