[Horečka sobotního odpoledne II]
[close verbose info panel]                 Title: Horečka sobotního odpoledne II [FFc]

 

[fs:118]
Author: Lubomír Vlk
Portfolio: horečka sobotního odpoledne

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2006-02-09 08:55, film: 35mm

Tech. data:
kinoemulzní aparát: Pentax ME Super
záklopka: Seiko MFC-E2
subjektiv: SMC Pentax-FA 2/35
emulze: Ilford HP5
záporná vývojka: Kodak D76 (v laboratoři)
komorní přístroj: Meopta Opemus 5a + barevná hlavice
(pilníkem zvětšený plechový rámeček - cca 26x38 mm)
světlocitlivý tapír: Agfa Multicontrast RC 13x18 cm
kladná vývojka: Tetenal Eukobrom (v temné koupelně)
placatý A4 snímač: Plustek OpticPro 9636T
číslicové úpravy: retuš smetí, křivice tónů, zbystření apod.

Remarks:
Salsa Karneval, Praha, červen 2005

pes: zatímco v prvním výcvaku volné série Horečka sobotního odpoledne
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=4913
jsou vycvaknuty přípravy na karnevalový průvod v Říční ulici poblíž Kampy, obě dnes odeslané verze II (II + II b) zobrazují pokročilé stádium onoho tropického dne: bylo již po dešti a poněkud unavený průvod odpočíval za rachotu salsy v blízkosti stanice metra Anděl na Smíchově...
;o))

Nr. of views, unique comments/unique views:
4033, 22/76 (28 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[Horečka sobotního odpoledne II b]
[close verbose info panel] Title: Horečka sobotního odpoledne II b [1lo]
Published on, medium:
2006-02-09 08:57, film: 35mm

Tech. data:
kinoemulzní aparát: Pentax ME Super
záklopka: Seiko MFC-E2
subjektiv: SMC Pentax-FA 2/35
emulze: Ilford HP5
záporná vývojka: Kodak D76 (v laboratoři)
komorní přístroj: Meopta Opemus 5a + barevná hlavice
(pilníkem zvětšený plechový rámeček - cca 26x38 mm)
světlocitlivý tapír: Agfa Multicontrast RC 13x18 cm
kladná vývojka: Tetenal Eukobrom (v temné koupelně)
placatý A4 snímač: Plustek OpticPro 9636T
číslicové úpravy: retuš smetí, křivice tónů, zbystření apod.

Remarks:
Salsa Karneval, Praha, červen 2005

pes: zatímco v prvním výcvaku volné série Horečka sobotního odpoledne
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=4913
jsou vycvaknuty přípravy na karnevalový průvod v Říční ulici poblíž Kampy, obě dnes odeslané verze II (II + II b) zobrazují pokročilé stádium onoho tropického dne: bylo již po dešti a poněkud unavený průvod odpočíval za rachotu salsy v blízkosti stanice metra Anděl na Smíchově...
;o))


[fs:206]

[fs:104]

já jsem naopak rád, že tady kardinál dělá nejenom letišťovky, které mne dostávají svojí čistou elegancí, ale i strýtovky, které mají své kouzlo v určité chaotičnosti a ne-tak-precizní-zpracovanosti (i rámik je správně neposedný ;)


[fs:161]

vtipna dvojice a taky zajimavej komentar (ty strucne poznamky) od autora .. libi se mi vse :-)


[fs:2]

mno, a ja chapu oboji a oboji mi nezabranuje bavit se temi srandickami, ktere, lubosi, vyrabis. tonalne mi - pokud vubec prislusi o necem takovem v digitalnim odrazu hovorit - vse uplne sedi (sedi s dlouhym i, nikoliv s hakem na s).

to, co jsi sepsal, je velmi blizke vyjadreni myslenky, ktera mi skrabala na lebecni kost hieroglyfy, ktere jsem dost dobre nedokazal vlozit do slov. dekuji, ze jsi to dokazal popotahnout az sem.

a jeste jednou si dovolim poznamenat, ze prave na tech tvych poslednich fotkach obdivuji prave ten zvlastni zpusob, jakym dokazes pro mne nepouzitelne kulisy vyuzit.


[fs:1]

lubos: diky za tenhle text -- potvrdil mi nektery domnenky o tvym postoji k technickejm aspektum fotky. doufam, ze te to moc neprekvapi, ale pro me se na tech "efektnich" letistnich fotkach deje strasne moc... jsou to trivialni zabery, ano, ale mozna je to prave ta jednoduchost, co je pro me dela uchvatny -- prijdou mi uplne stejne lidsky a neopakovatelny jako treba tyhle holciny u zrcatka, jen jsou osekany na kost a predlozeny tak, ze by si na jejich cetbe nemohl vylamat zuby ani slepec. :) pravda, draky budou lidi poustet na podzim podobnym zpusobem, ale poulicni karnevaly taky mnoho zmen nedoznaji...


[fs:118]

Ondřeji, ale jakýpak dlouhý text? Naškrábl jsem několik stručných poznámek.
Snad se s jejich pomocí něco rozmotalo (pokud se to ještě více nezamotalo... ;o))
pes: ale jakápak starší tvorba? ...vždy jen náhodné výcvaky...


[fs:107]

lv: ja bych jen podotkl, ze tvou starsi tvorbou jsem nemyslel rozhodne jen letistovky, drakovky apod. - to byl jen nevinny priklad. omlouvam se za nej, pokud si vyzadal takovyto dlouhy text a plno tveho casu... :/. mel jsem zvolit neco jineho.


[fs:140]

hm, asi nejzajímavější komentář, co jsem od tebe četl. Díky.


[fs:118]

ošest zběsile Dědkuji za veškeré komentáře (cením si všech komentářů – nejen kladných, ale i kritických)

a jedním zavytím připojuji omluvu za to, že asi ošest nedokážu teď hned odpovědět na všechny dotazníky...

nyní se pokusím něco jen velmi stručně kváknout k názorům, které zřejmě nejviditelněji prezentuje Ondřej Kratochvíl:

a: již delší dobu opakovaně vykvakávám, že letišťofky (a také oceánofky apod.) jsou v určitém smyslu podvod. Totiž pokud jsou k dispozici kulisy s čistým horizontem (širé moře/čisté letištní plochy) tak výcvak většinou působí tak nějak efektně. V popředí se může dít celkem cokoliv (například pilot běží s kusem letadla a za ním je ten hezky rovný horizont s dramatickou oblohou, dítě pouští draka proti obloze, potápěčka postává u vizuálně vymeteného pobřeží apod.) a snad vždycky to působí více méně graficky elegantně. Zkrátka žádný svinčík ve smyslu kulisovém. A často mne přepadá pocit, že kulisy jsou pro grafické vyznění fotky důležitější, než samotný „hlavní“ objekt.

Zkuste si představit ty všechny letištní osoby a jejich letištní rekvizity v neletištních kulisách – například v obrazově složité městské zástavbě. No, asi by to byl většinou nepřehledný humus, že? Takže z této představy vyplynuje, že vycvakávání na letišti je zákeřnou výhodou a téměř podvodem, zatímco vycvakávání ve městě je velikánským grafickým handicapem (myšleno obecně; výjimek je samozřejmě mnoho)

b: život je plný paradoxů: o tom Ondřejem odkazovaném letištním výcvaku (dívenka s drakem proti tmavé obloze) jsem cca rok pochyboval, zda jej vůbec odeslat. Říkal jsem si v uchu cosi jako: „...nojo, co s tím...? ...taková normální letištní efektofka... ...sice pěkná obloha a snad i nějaká dynamika, ale jinak prázdné, žádný fórek...“ A asi po tom roce (či půlroce – teď nevím přesně) jsem si v uchu kvákl cosi jako: „...hm, tak když teda teďka nic jinýho nemám, tak já ji teda odešlu...“
Ale že bych si tohoto letištně-dračího výcvaku nějak zvlášť cenil, tak to asi ne... Ani jsem neměl chuť jej zvětšovat na baryt...

A nyní ten slíbený paradox: když jsem odesílal Horečku sobotní noci I, II + II b, tak jsem si v uchu kvákal cosi jako: „...nojo, pěknej svinčík, ale to nevadí, o ty momenty se musím podělit...“
A předpokládal jsem, že tato volná série způsobí všeobecný chichot... ;o))
Zkrátka k těm městským (i když kulisově zasvinčíkovaným) výcvakům se asi hlásím tak nějak více. Možná i pro to, že jsou neopakovatelné. Pohledy Sluníček do zpětného zrcátka CV2 se už zřejmě opakovat nebudou, a pokud budou, tak tam pravděpodobně nebudu s foťákem...

Kdežto ty drakovky/letišťovky se lze pokoušet tak nějak vycvakávat znova, znova a znova, a doufat, že dojde k nějaké konstelaci na kinoemluzním políčku. Ji sice možné, že se mi nikdy žádná koukatelná letišťovka nepodaří vycvaknout, ale je zde ten pocit, že to lze zkoušet (pravděpodobně i příští rok bude někdo na podobném místě pouštět draky atd.). Avšak na Sluníčka u zrcátek apod. už mohu jen vzpomínat. Takže i když je na nich svinčík, tak si vážím toho, že mne tenkrát bylo umožněno být u toho a děkuji za to.

c: no, a ještě k té tonalitě anebojaksetonazývá: jsem barbar křížený s polotónovým maniakem. Většina z vás toho ví o fotografii mnohem více než já, a to jak ve smyslu technickém, tak i kulturním.

Neexperimentuji. Mám několik starých foťáků které mám rád, nějaké ty čočky (nejraději 35 mm) a používám jen tři druhy filtrů před čočkou: pomerančový, citrónový a nadfialový (nadfialový jen jako mechanickou ochranu čočky)
I když před lety jsem si emulze vykřičoval zásadně sám (např. ty starší z Paříže), tak z důvodů výhradně neurotických poslední léta nosím emulze do laboratoře, kde jsou vykřičovány vývojkou Kodak D76. Mám šlak ještě cca deset balení Orwo A03 (záporná vývojka v prášku) a tak se děsím, až budu vykřičovat emulze Orwo 22, které jsem dostal od Tomáše Szépeho (Tome, díky! ;o)

Při zvětšování se vždy smažím (kromě nezbytného nadržování ploch), aby nebyly slité stíny a vypálené bílé. Nic zvláštního s nimi nečuním. Veškeré fotečky pro skenování již od začátku vlčího strašení na internátu (fotografických serverech) čuním na měkčí gradaci, aby se po naskenování neslily černé a bílé. Přidat kontrast v počítadle není problém, ale u svých výcvaků nemám rád příliš kontrastování a tak raději volím škály šedi.

Monitor mám stále stejný: jede o 15 palcový LCD displej (15 palců úhlopříčka – snad to měřím správně), tvořící součást jedné takové stále stejné notovéknihy... ;o)

Veškeré číslicové úpravy mne naučil Tom B/W Barva... (Tome, Díky! ;o)

d: Ondřeji, Tebou odkazované porovnání:
Sluníčka:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/118/FFc.jpg
versus
letištní drakovka:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/118/8hSGkNTJ.jpg
považuji za svérázný humor...
Tento výcvak je mírně podexponován (navíc po zvětšení se zcela ztratila kresba vlasů dívenky a zůstal jen jeden černý flek apod.)
Ale jo, myslím, že snad částečně rozumím co máš na mysli... Ale to dělají ty mraky... Prostředí... Konkrétní světlo apod... Není v tom žádné kouzlo... Jen působení Náhody... Zkrátka konkrétní prostředí v konkrétním světle...

pes: a vy někdo v těch dvou odkazovaných vidíte nějaký zásadní rozdíl ve smyslu odstupňování šedi? Přiznám se, že mne to přijde tak nějak nastejno: z bláta do louže...
To jsem teda blázen.
;o))


[fs:172]

mně tyhlety karnevalové také až tak nesedly. nějak se do nich nemůžu dostat


[fs:107]

kk: no, a v tom ja taky nesouhlasim, ze by to tentokrat bylo vynikajuce zaberem (kompozice, cistota, vyvazenost) a momentem (neco extra spesl ;)).


[fs:99]

[fs:102] Tady si taky nevím moc rady...


[fs:202]

OK: mozno mas pravdu s tym TK (ja to tak sice nevnimam), ale to sa da stale vylepsit. Zaklad je, ze je to na negative a je to vynikajuce. IMHO :)


[fs:2]

mno, u mne to ale funguje. pekne. je to takova volovina, ale vyborne udelana.


[fs:183]

seria o legendarnom aute kacka pokracuje....myslim, ze nemam vytky, krasne pokracovania ako v serii na letisku...proste to umis..:)


[fs:120]

já jsem tam tehdy byl a fotil taky
a ty moje fotky vypadají priblizne stejně, dokonce téměř stejně.. situace i tonalita, podání..
Tehdy strašně pralo slunce, nikde ani kousek stinu, = ne moc idealni podminky na foceni (apx100@rodinal 1:50) abych ty kontrasty alespon nejak ukrotil, taxem musel zvetsovat na velmi mekke gradace a paxem nebyl spokojenej, protože ja jsem kontrastofil..
zvětšil jsem si jenom pár zkoušek a nechal toho
----
tady se mi líbí ta vtipná situace, hezký lidský oKAMŽIK (caps lock)
je to tiché nekřičící foto, jak z 60. let


[fs:140]

Fikáček: já se nehádám :-)). To se normálně bavím. Počkej až se začnu hádat :-)


[fs:107]

ale co, necham toho ryti :)
zkusim se s tim smirit... ale jak jsem psal... proste me mrzi ze uz tyhle posledni fotky pro me nejsou tim, cim byly ty starsi........ at je to cimkoliv, a tahle technicka velezmena muze byt jedna z veci....


[fs:117]

prichytil som sa ze ani aj uz nepisem len parada a skveleee


[fs:117]

hm :-/ (mozno je nas/vas viac)


[fs:107]

rozdil mezi
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/118/FFc.jpg
a
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/0/118/8hSGkNTJ.jpg
by snad videl i slepej ;)

(mezi prvni a jakoukoliv starou fotkou, dokud lubomir zvetsoval na svem starem zvetsovaku s kouzlem, a pouzival klasicke emulze s kouzlem)


[fs:1]

hmm, koukam, ze kotwa ma u vlcich fotek v posledni dobe stejnej vyvoj jako ja.


[fs:107]

(ovsem o nic kouzelneji to nevypada ani kdyz to pretahnu na druhou pulku desktopu na 17" lcd samsung syncmaster 710tm)


[fs:1]

tp: cyve k fikackovi mas 500.000 svetelnejch let a pak jeste tri lobotomie.


[fs:107]

tp: je nas vic, co vidi pomerne velky rozdil... takze monitorem to asi nebude, protoze pocitam ze vsichni nemame na stole 19" lcd fujitsu siemens scenicview p19-2...


[fs:127]

ty jsi hrozny, nehadej se porad :)
preci vim ze papir je papir, a monitor monitor ne?
ja myslim, ze vlcek umi dodrzet standard postprocesu, ze se mu nezhorsil zrak(abych te lepe videla:) a ze hodnoti vysledky na monitoru, proto se ptam jestli neni jiny jeho monitor
a koncim, a ty uz toho nech, si pripadam jak Fikacek uz


[fs:107]

ja uz to radsi ani nechci psat... mrzi me, ze musim :(
zase se mi to zda spatne... zmatene, nekouzelne..... prehrsel moc prvku v jednom zaberu... prehrsel moc zkomprimovane tony.... achjo, kde jsou stare dobre casy :(


[fs:140]

protože na monitoru je to vždycky úplně jiné. U barevných mi to ani nevadí, ale u čb jo.


[fs:127]

proc blbost, ja preci vidim vsechny jeho fotky oto
mne to vrta hlavou proste
takze tak no :)


[fs:140]

to je blbost bavit se o vymazlenosti a monitorech současně v jedné větě :-). Já bych to zas rád viděl ve skutečnosti.


[fs:127]

patri k sobe, moc se mi libi obe

vis co ale, musim se zeptat, , nevymenil jsi monitor Lubosi, nebo jiny clanek postprocesu ?
par tvych poslednich fotek, vlastne temer vsechny po tom novorocnim kocourovi pro mne (ne uplne pokazdy) ztratily trochu(nepatrne, ale presto) neco z toho kouzla tvych drivejsich svetelne(tonalne)vymazlenych obrazku ?


[fs:196]

aj ked je to prostredie tak trochu choticke a akoby prepchate, ten moment sa v nom dobre vynima...paci sa mi to svojou prirodzenostou


[fs:133]

peter burda to zase raz napisal za mna! :)


[fs:99]

[fs:126] vynikajúce ! naturálne ! hravé ! a pri tom klasické ! fotografie založené na banálnych situáciach s peknou tonalitou a rytmom. Fotografie, ktoré sú obyčajné. Obyčajné a krásne.


[fs:117]

ani u mna moc nehraju..taky :vizualny maglajz" v ktorom sa tazko orientujem...su v nich veciciky uplne paradne, ale aj podla mna dost blbe a celkovo mi to poroste nie a nie zahrat


[fs:158]

:) Jako Ota, ikdyž to brýlaté sluníčko se moc sluníčkově netváří, ale o to více to má nálady. Jestli volit, tak tu druhou.


[fs:1]

hmhm, mne to nefunguje. :(


[fs:163]

tak se povedelo paradne ... moc se mi libi ... obe, oba :))


[fs:167]

opravdu proslunene zabery, radost pohledet. (:


[fs:202]

ano vyborne pre mna, a tie vyrazy v tvarach na druhej...mnam


[fs:136]

uz jsou vosplichany tim sprejem a tak koukaj :o)))))

libi se ....sobe.... snad i ostatnim :o)

fajn..libi


[fs:140]

:-)) pobavilo, dobré je to :-)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Lubomír Vlk - Horečka sobotního odpoledne II