<
>
Filter in effect:

[fs:118]
Lubomír Vlk [fs:118]
[fs:121]
Dana Kovaľová [fs:121]



vlka v rouše beránčím jsem již někde viděl...
avšak psa v rouše kocouřím vidím poprvé... =oO

že by nacvičoval strašení na halloween?

pes: magický portrét :)



Po městě se roznesla zpráva, že pan Mikeš každou noc tráví v kasinu. Celé dlouhé hodiny prý pozoruje ruletu. Promýšlí sázky. A levou packou zkušeně přihazuje žetony na plátno...



Nojo, vlk se také často plíží kolem. A vždy, když spatří kavárenského povaleče pana Mikeše u tohoto spiritistického stolku, tak má ihned mnohem lepší náladu... =:o))



Text do bubliny: „Pane vrchní, platím!“



A neměl pan Mikeš původně černou srst?

Zdá se, že pan Mikeš sleduje módní trendy. Zřejmě se objednal do kvalitního kadeřnického salonu a nechal se odbarvit a následně obarvit. Pravděpodobně udělal dobře, protože zrzavá je prý hitem letošní předzimní sezóny.

Ale dost plkání o módě. Ať si pan Mikeš chodí, v čem chce. Je to jeho věc. I kdyby nosil dredy, nám do toho nic není.


pes: úžasná momentka mlsného mazlíčka... =:o))



Ta první s kocourem Krištofem se mi tentokrát nelíbí. Dokonce jsem k ní výjimečně velmi kritický.

Avšak zachvátila mne ta druhá. Napřed jsem ji chtěl také zkritizovat, ale potom jsem si naštěstí všiml pozorného komentáře Ivana Vaňa. Pustil jsem se teda do hledání. A nalezl. :)) Nález ovšem zcela mění situaci. Ta druhá fotografie je vtipná, a řekl bych také, že je skvělá. :)



Tato veselá fotografie se líbí jedenácti vlkům z deseti... =:o)



Bylo nápadné ticho. Tu se náhle zjevil za záclonou malý návštěvník z jiné galaxie. Nic neříkal. Jen se díval skrz záclonu svýma mimozemskýma očima. Jakýmsi telepatickým přenosem však bylo patrné, že ví, co si myslím.



Emile, ale podle mého názoru tvá poznámka o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“ zde nesedí. Vždyť přece Beruška Danuška nepředstírá, že jde o 6x6 (anebo třeba o deskáč 12x12 cm). Už nějaký čas zásadně vytváří čtverce nejen ze svitku, ale i z kinofilmu. Má sérii 6x6 cm, a zároveň vytváří i sérii cca 24x24 mm z kinofilmu. Zkrátka dělá zároveň fotky z 24milimetrových čtverečků. A určitě nepředstírá, že je to z většího formátu.

Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)

Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.



Ale nyní už bez těch nejapných vlčích legrácek. Jsem dlužný zde napsat, že tento výřez se mi doopravdy líbí. Podle mého názoru je přesný.

Ta diagonála z levého spodního rohu do pravého horního je perfektní. A zároveň je sympatické, že tato hlavní diagonála má pozitivní vzestupné směrování. Kontra proti ní je negativně orientovaná linie cigarety, směřující shora dolů.

Pokud by tato fotografie byla stranově obráceně, tak by takto asi už nefungovala.

Avšak pokud lidé v Pákistánu čtou naopak zprava doleva (ale nevím to jistě), tak potom by varianta obrázku pro pákistánské publikum měla být stranově obrácená, aby ta fotografie u nich vyzněla shodně jako u nás.



A já si zde naopak vychutnávám právě tu svobodu výřezu fotografie. To kouzlo anarchie. Půvab porušení disciplíny. Po té nesnesitelné všeobecné tyranii – v současnosti převažující módy plných formátů - najednou výřez! Závan svobody!

(a také nostalgie starých časů, kdy se vyřezávalo o sto šest jak na běžícím páse...)

Pryč s terorem plného formátu! Pryč s uniformitou! Pryč s manýrismem! Pryč s militantním zákazem výřezů! Pryč se svazující kázní! Pryč s autocenzurou! Svobodu výřezu!



Sám sobě jsem si výřezy zakázal, ale u ostatních je beru. Podle mého názoru je tato fotografie parádní. Jako z nějakého dobrého filmu z padesátých let pominulého století.

Jen škoda, že jde o nadprahovou propagaci škodlivě škodlivých škodlivin...



Na tu první mimozemskou rybičku, levitující ve stavu bez tíže v hvězdném prostoru, bych se vydržel dívat hodně dlouho. Copak nám chce asi říci?

A vůbec krásné fotografie. Žádné běžné studené makro, ale pěkné analogové obrázky. Citlivé. A se zachycenými světy těch zvláštních miniaturních tvorů.

Kampak kráčí ten osminožec na poslední fotografii? Do bizarního světa Františka Skály?


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page