f+
[Ali]
[close verbose info panel]                 Title: Ali [riuk]

 

[fs:121]
Author: Dana Kovaľová
Portfolio: Portréty

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2008-09-16 15:43, film: 35mm

Tech. data:
Yashica TL Electro-X
Ilford PAN-400
sken negativu

Remarks:
Pákistán, 2007

Nr. of views, unique comments/unique views:
2698, 28/66 (42 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[fs:196]

ten vyrez je strasne okaty, velmi to krici, ale model a svetlo skvele


[fs:235]

taky nemam rad vyrezy z negativu, ale portret je to dobry...


[fs:148]

a ze konecne viem co je anarchia vo fotografii, este ked vyhra manchester, mam tri kila za tiket! peace


[fs:207]

jinac fotka fajne, jak filmovej zaber, jak uz tady asi nekdo rikal

ale je pravda, ze si to dokazu predstavit lepsi v kinofilmovym policku, nez takhle zactvereckovany (je mi fuk, jestli to je 6x6, nebo orezavanka)


[fs:148]

lubos mas pravdu, posobi to prirodzene a samozrejme, je to pekny obrazok


[fs:207]

cmelacku tomasku burn da Babylon!


[fs:108]

model a situacia sa pacia.
orez uz menej, najma to ucho...


[fs:254]

ale zachraňuje to, že se mi celej čtverec stejně nevejde na obrazovku :)


[fs:254]

jo fajn moment, ale vizuálně mi to vůbec nefunguje, diagonála ve čtverci mi nelahodí, zvlášť když si člověk pomůže výřezem...


[fs:121]

:-D

Tome, neremcej, nebo tě začnu oslovovat Tomášku ;)


[fs:172]

podpalime to tu!
kdyz flame, tak poradnej... :)


[fs:1]

beruska danuska, to je na me trochu moc teda... :/
(predem sorry za flame)


[fs:172]

Ja myslim, ze chtit ukazat tu fotku celou neni uplne fer vuci Dane. Jakkoliv jsem remcal k vyrezu, verim, ze tady byl zamer ctverec a ten vysel paradne. Tim samozrejme nechci poprit to, co jsem psal predtim. Spis doplnit. Koneckoncu vyhrady jsem smeroval k vyrezu/formatu per se, nikoliv k tomuto zaberu.


[fs:287]

líbí se mi to
i když bych rád taky viděl zbytek políčka
protože mám pocit, že tomu něco po stranách chybí (a nebo je to jenom nějaká moje deformace)
ale je to skvěle nacpaný do výřezu, imho .)


[fs:114]

už včera jsem koukala - mám z toho dva přetrvávající pocity, o kterých se tady asi nejvíc mluví, první - pěkná atmosféra, fajn okamžik, zajímavý objekt, druhý - výřez na osu úhlopříčky, těsnost výjevu ve formátu bez nějakých dalších estetických souvislostí - na mě působí nepříjemně a to, co mě jinak na fotce zaujalo, sráží.


Ukaž tu fotku celou :-)


[fs:118]

Emile, ale podle mého názoru tvá poznámka o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“ zde nesedí. Vždyť přece Beruška Danuška nepředstírá, že jde o 6x6 (anebo třeba o deskáč 12x12 cm). Už nějaký čas zásadně vytváří čtverce nejen ze svitku, ale i z kinofilmu. Má sérii 6x6 cm, a zároveň vytváří i sérii cca 24x24 mm z kinofilmu. Zkrátka dělá zároveň fotky z 24milimetrových čtverečků. A určitě nepředstírá, že je to z většího formátu.

Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)

Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.


[fs:148]

a tiez mam prave ten pocit ze na cele kino by to mohlo byt celkom fajn, mam rad funkcny tuning, ne nalepky ferari na zadnim skle skody 120 ;-)


[fs:148]

ja teda za seba mozem povedta, ze to neberiem ako nejaky hon na carodejnice, s tym rezanim, ale stredoformat tomu proste dava uplne iny priestor, kvalitu a zazitok... preto hovorim, ze ma nejaky crop neuspokoji, bud tomu das nejaku dalsiu pridanu hodnotu, prezenies to do opacneho extremu, nieco dokreslis, pomrvis to v komore... takto to pre mna nema cenu, najst nejaky kusok fotky, co je ok, a v tomtopripade mi to aj tak nesedi, co je mozno tym, co som hovoril na zaciatku


[fs:104]

hezká myšlenka s tím převrácením pro pakis :), taky o tom občas u fotek přemejšlim... proč je co lepší tak nebo obráceně a jestli to arabům opravdu funguje naopak (nebo číňamů, co čtou i shora dolů - neměli bysme jim pak fotky rotovat o 90°? ;).
ten výraz je tu moc dobře zachycenej, mám ale neodbytnej pocit, že na plným poli tý 35ky by se mi to líbilo víc (diagonály vesměs nesmrákávám ;).


[fs:118]

Ale nyní už bez těch nejapných vlčích legrácek. Jsem dlužný zde napsat, že tento výřez se mi doopravdy líbí. Podle mého názoru je přesný.

Ta diagonála z levého spodního rohu do pravého horního je perfektní. A zároveň je sympatické, že tato hlavní diagonála má pozitivní vzestupné směrování. Kontra proti ní je negativně orientovaná linie cigarety, směřující shora dolů.

Pokud by tato fotografie byla stranově obráceně, tak by takto asi už nefungovala.

Avšak pokud lidé v Pákistánu čtou naopak zprava doleva (ale nevím to jistě), tak potom by varianta obrázku pro pákistánské publikum měla být stranově obrácená, aby ta fotografie u nich vyzněla shodně jako u nás.


[fs:118]

A já si zde naopak vychutnávám právě tu svobodu výřezu fotografie. To kouzlo anarchie. Půvab porušení disciplíny. Po té nesnesitelné všeobecné tyranii – v současnosti převažující módy plných formátů - najednou výřez! Závan svobody!

(a také nostalgie starých časů, kdy se vyřezávalo o sto šest jak na běžícím páse...)

Pryč s terorem plného formátu! Pryč s uniformitou! Pryč s manýrismem! Pryč s militantním zákazem výřezů! Pryč se svazující kázní! Pryč s autocenzurou! Svobodu výřezu!


[fs:172]

Oto, ja je nezakazuju, jen rikam, ze mi nesedi :)


[fs:140]

v době Layers a Step Backward zakazovat výřezy, hm... :-)


[fs:172]

ahoh Dani.
fotka fajn, ale take nejsem zcela nadsen z vyrezu. kdyz s sebou taham kino, fotim na kino, kdyz ctverec, fotim na ctverec.
ale vem to cert, zaber se mi libi, ma svou naladu. I kdyz radeji bych to videl poradne nazvetsovane, nez tenhle sken negativu.


[fs:194]

ja bych tu fotku chtel videt celou :)
(pokud neni na vejsku .)


[fs:251]

Tak to je velká paráda! Nechápu proč jste to nedala do přijímače.


[fs:268]

no vzdyt ty Danco vis, ze mam tuhle rad. je to takova deanovka. ale technicke pripominky stale plati. .)


[fs:225]

dobře chycenej okamžik, v něm je ta síla


[fs:121]

Emil, Petr: Fotila jsem portrét, kontext tedy není ani na celém políčku - je to jen kino zaříznuté na čtverec, který mám jako formát radši. 6x6 jsem s sebou neměla, z klasik jsem mohla vzít k digitálu jen jednu a kino je přece jen lehčí a vzhledem k počtu snímků na filmu vs. svitku příznivější. To se nevymlouvám, nehájím, jen vysvětluju situaci - VIZ níž, ano, taky bych byla radši, kdybych tenhle portrét měla rovnou na čtverci.


[fs:278]

bych to asi taky bral vic v kontextu


[fs:242]

stara reklama z cias, ked fajcenie este neskodilo.
zaujimam neutralny postoj ;)


[fs:148]

ten vyrez z toho uplne krici, bud to brat rovno na stvorec alebo ten vyrez dohnat do nejakeho vacsieho extremu

tym ze je to z pakistanu by mozno bolo zaujimavejsie vidiet co na tej fotke skutocne je :-)


[fs:152]

Pekny. A Lubosi, ono takove cigarko...

;-)


[fs:197]

fajn posobive, jak zo stareho filmu. chyba tam cierna, ale mozno je to dobre. asi by to potom stratilo tu atmosferu.


[fs:118]

Sám sobě jsem si výřezy zakázal, ale u ostatních je beru. Podle mého názoru je tato fotografie parádní. Jako z nějakého dobrého filmu z padesátých let pominulého století.

Jen škoda, že jde o nadprahovou propagaci škodlivě škodlivých škodlivin...


[fs:121]

Tome, ok, jen podotknu, že středoformát jsem s sebou z kapacitních důvodů nevláčela - musela jsem mít digitál a k němu přidala kinofilmovou Yash. Ale taky bych to měla radši rovnou ve čtverci, souhlasím.


[fs:1]

ten format by sis mela zvolit predem a vyfotit to do nej.
tohle neberu.


[fs:183]

...film, 60-roky-to vo mne evokuje. good.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Dana Kovaľová - Ali

f+