pes5: aha, ono toto je vlastně o týden později... ...nevadí... ...vlk už fakt motá všechno dohromady hlava nehalva, so-bota neso-bota... ...prostě samá bota... =o( )
pes2: Oto, ještě jednou díky! ...uložím to všechno...!
pes3: a ještě teda k provedení nezmenšeniny: na mém displeji paráda, ale jinak samozřejmě velmi děsím, že někdy uzřím velký baryton... ...ten to rozčísne... ...a určitě bude ještě parádnější než tato již tak velká paráda...!! ,O)
-----------------------------------------------------------------------
pes4: stál jsem tenkrát chvilku asi 1,5 m od prezidenta Václava Havla... ...ale v tu chvíli se mi nějak nezdály kulisy... ...věděl jsem, že musím najít jiné uhlí pohledu... ...a než jsem si to stačil rozmyslet, tak mne dav cca 20ti profi fotografů okamžitě vyvrhl na okraj... ...a tak jsem teda šel se Sakim cvakat nějaké skákající psíky na Letenskou pláň... ...mám z této demonstrace nacvakanou téměř celou kinoemulzi, ale jsou na ní jen skákakající psíci a na několika záběrech je i Mistr Saki, jak místo demonstrantů také fotí skákakající psíky... ,O)))
...a prý teď v kinech běží nějaký film o přepadení zeměkoule Marťany...
...snad se to jmenuje Válka světů...
...a není ta fotografie z tohoto velkofilmu...?
...a jestli není, tak by asi býti mohla – třeba na plakát k tomuto filmu...
...rovnou na bilboard...
...anebo jak píše Ota Hejmala... =O)))
...fotografie je to sedmidramatická a především sedmiparádní...!!!
...tak něco takového jsem tam opravdu neviděl...
...ano, kategorie Subjektivní dokument skutečně dotažená nadoraz...! =O))
...líbí velice převelice... ...vlk civí oněmělý, užaslý a nadšený...!!
-------------------------------------------------------------------
...no, a aby toho nebylo málo, tak si tak pěkně vlk roluje dolů a co to nevidí: TECHNICKÁ DATA...!!! ...ano, konečně technická data svědomitá... ...data příkladná, data vzorná, data zvídavcům prospěšná... ...ano, když data, tak data taková...!!!
...nejvelevyváženější klubový Profesore Tr. Ianusi, tak to Vám teda překotně dědkuji za takovéto exkluzivní technodatové překvapení...!!
...nojo, když ale vlk je po této lekci ještě pomatenější, než před technodatovou lekcí...
=o( )
...ještě včera večer měl jasno, ale stačil jeden den, a vlk neví, zda má u odborného prodejce vyžadovati Nálevku M6, Nálevku M7, nebo PALM Zire 71 Juana Pabla Picassa či náhle úplně úžasný Canoninternet G-III QL 17 (black version)...!
...uf, dnes je toho na vlka již nějak moc, asi dá pac a dobrou noc... =O))
Remeš...!! ...tak to by bylo hodně dlouhé vyprávění...
...k tomuto časoprostorovému bodu na této planetě mám velmi osobní vztah...
...a fotografie...? ...obě nádherné...! =O)
...ukradnu je... ...s dovolením si je bez dovolení uložím...
...příjemná (pocitově podzimní (a vlci mají podzim rádi) nálada) portrétní fotografie s krásně využitou hloubkou neostrosti středního formátu 6x6... ...a také se mi líbí i ten odlesk tušeného slunce za mraky od těch písmen na budově vlevo nahoře...
...a o jakou jede slečnu...? ...ještě budu dumati... ,O)
pes: že ještě odbočuji - když už se zde teta nečekaně objevil Mistr Dylan ,O)) tak si neodpustím poznámku, že těch několik prvních Mistrových alb, na kterých je pouze sám s kytarou a foukačkou, považuji za to úplně nej nej nej v hudbě druhé poloviny dvacátého století... ...a už jsem je dlouho neslyšel a najednou bych je po letech velice rád slyšel... ...ale nemám je na vinylech, což je asi třeba rázně napraviti... ,O)
Velké Díky vám všem za velmi hezké komentáře, a to jak kladné, tak i kritické...
Pokusím se nejapně přiškrábnouti drobnou horečnatou úvahu k vašim oprávněným reklamacím ohledně absence živočichů: zátiší bez živočichů mne hodně bavila dříve... ...a je pravda, že poslední dobou už cvakám téměř jen živočišné situace... ,O))
...ale přece jen mám v úmyslu tu a tam – jen tak lehce – občasně – živočišné výcvaky proložiti nějakým tím ztraceným ztišeným zátišíčkem bez živočichů... ...ale opravdu jen velmi decentně... ,O)))
----------------------------------------------------------
Nejveleváženější klubový Profesore Tr. Ianusi, ano, s tím nechutným plastovým nábytkem (a nejen s nábytkem - vlastně s celou nechutnou fotkou) máš určitě pravdu... ...zkrátka děs a běs... =o( ) ,O)))
----------------------------------------------------------
Nejvelevyváženější kolego Martine Slavíku, speciální Díky za zmínku o tonalitě kvašů Zdeňka Buriana... ...ani nevíš, jak velkou radost si mi touto zmínkou vyrobil... ...ale to by bylo dlouhé vyprávění... ...snad se více rozklábosím někdy příště... ,O))
Pablo, díky za odpověď... ...takže je to on...! ...to, co jsem viděl v tom vlaku byla fakt paráda absolutně totální... ...a tahle je také skvělá... ...a víš, že Tvé fotografie z PALM Zire 71 jsou asi úplně první, u kterých mi vůbec nevadí, že jsou digitální... ...asi také pro to, že jsou tzv. „přiznaně“ digitální... ...vůbec se s tím nepářeš, a to je dobře...
...a hlavně: ty kompozice a výrazy osob apod. (tato a také ty perly, které jsem uzřel ve vlaku), jsou úžasné ať už byly pořízeny čímkoliv...!!
...těším se na budoucí výstavu...!!
...a klidně to mohou být obří výtisky...
...když se zvýrazní to malé rozlišení, tak to ještě získá větší šťávu...
...to myslím bez legrace... ...opravdu... ...naprosto vážně a s nadšením...!!!
...vylezlo to senzačně... ...skvělý zákryt... ...a oči... ...a tak... ...jo, fakt je to takové picasssovské... ...moc líbí...
pes: Pablo, jestli to půjde takhle dál, tak přestanu snít o fotoaprátu Leica řady M, a pořídím si PALM Zire 71, protože to, co jsem již z tohoto přístroje od Tebe viděl (jestli je to to ono, co jsem viděl ve vlaku), mne naprosto nadchlo... ...ale jak se říká: ono to asi není jen tím přístrojem... ,O)
pes2: ještě taková drobnůstka k uváděným technickým datům: vždy, když mne zaujala nějaká fotka, a chtěl jsem o trochu víc vědět jak vznikla (abych se mohl trochu poučiti a třeba si ještě více ujasniti a zpřesniti své blouznění čím třeba v budoucnu fotiti) tak mne v technických datech vždy nejvíc zajímaly následující detaily a to asi tak nějak v uvedeném pořadí:
a: formát negativu (kinofilm, střevní formát, gigantický formát...)
b: OHNIŠTĚ SUBJEKTIVU (to je naprostá priorita pokud je znám formát) !!!
c: konkrétní nastavená clona
d: čas závěrky
e: typ fotoaparátu (dálkoměr, zrcadlovka apod.)
f: negativ (konkrétní materiál)
g: konkrétní negativní vývojka
h: konstrukce objektivu (jen tak lehce – nejsem optik)
ch: konkrétní značka objektivu (případně rok výroby)
i: konkrétní značka a model fotoaparátu
...ale poslední dobou mám dojem, že je zde výjimka: Nálevka
...zkrátka Nálevka je natolik významným instrumentem v životě fotografa, že zřejmě do značné míry bourá výše uvedené pořadí informačních priorit...
...ano, Velký Trychtýř přichází...! =O)
...vidíme jen jeho nejspodnější část, ale ve skutečnosti je větší než dům...
--------------------------------------------------------------------------
pes: vpravo na opěradle židle symbolika – přesýpací Trychtýř...
Jakube, promiň, že jsem se zde takto nejapně komentátorsky rozšoupl, ale po opakovaném přečtení návodu k použití fstopu (článku „O fstopu“) se stále nemohu zbaviti dojmu, že zde nejsme „placeni“ za vzájemné chválení, nýbrž za vzájemné kritizování...
...a cítím výrazný deficit kritických komentářů... ,O)))
...mě to kritizování moc nejede... ...občas se sice v nějakých náhlých pomateních mysli pokusím odvázat, ale asi to není dobrý nápad... :O(
...v podstatě ty vlčí poznámky k dorovnávání tonality byla jen taková kritika pro kritiku (aby nás protagonisté fstopu nekárali za to, že nekritizujeme...)
...je přece jasné (viz komentář Tomáše Pavlíka), že s velkými zvětšeninami by jsi si pohrál detailněji... ,O)
...mě ten přesvětlený roh vlastně vůbec nevadí... ...a je v něm ta Tebou zmiňovaná světelná atmosféra...
=O)
...nojo, kdyby tu tak byl IR, tak ten by ty přepaly definoval mistrovsky... ,O))))
...a ten nápad s osekováním té slintací pásky se mi moc líbí... ...myslím, že klidně můžeš pokračovat takto dál... ...bylo by však tristní, kdyby Tě teď někdo s takovýmto rámováním začal napodobovat... =o( )
...mě se zdá, že tito holubi jsou hodní... ...že nekakají na římsy a že to jsou skoro kamarádi...
=O)
...pane Doktore, asi jste je nakazil dobrou myslí, ještě lepší svačinou a slovem přívětivým...
,O))
...a jak se vlastně desaturuje...? ...já jenom tahám za křivku hysterickéhogramu... ...a měřím takovým tím "teploměrem" (nemám photošok, ale něco jiného, avšak velmi podobného), zda alespoň na mrňavém kousíčku mám skutečnou černou... ...a bílou...
...ale desaturace obrazu/fotky...? ...už mnohokrát jsem o tento výraz v komentářích narazil, ale opravdu a bez legrace ještě pořád přesně nevím, co to konkrétně znamená...
pes: s lokálním nastavováním hysterickéhogramu či tonality v ohraničené ploše to také občas provozuji, ale jen tak, abych totéž (anebo ještě lépe mohl potom případně učunit na baryt...)
...ale já myslím, že zase až tak úplně ne... ...Carter takovouto fotografii nemá... ...v něčem se sice s Carterem potkáváte, ale je to Tvůj svět, Tvé fotografie, Tvůj úhel pohledu... (a navíc je fakt, že já vůbec nemám co kvákat, protože jako „subjektivně dokumentární“ cvakálista jsem si mnohem podobnější s tisícemi jiných dokumentárních cvakálistů...)
...a tato fotografie je podle mého názoru skutečně výjimečná... ...takovou Mistr Carter opravdu nemá... ...on má ty jeho, a Ty pane Doktore zase máš zase tuto svou a k ní kupu těch úžasných básnických s koňmi v trávě a dětmi na houpačce apod...
...anebo třeba tu nedávnou „Hnědá jak Eiffelovka“ apod... =O)
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
pes3: a ještě teda k provedení nezmenšeniny: na mém displeji paráda, ale jinak samozřejmě velmi děsím, že někdy uzřím velký baryton... ...ten to rozčísne... ...a určitě bude ještě parádnější než tato již tak velká paráda...!! ,O)
-----------------------------------------------------------------------
pes4: stál jsem tenkrát chvilku asi 1,5 m od prezidenta Václava Havla... ...ale v tu chvíli se mi nějak nezdály kulisy... ...věděl jsem, že musím najít jiné uhlí pohledu... ...a než jsem si to stačil rozmyslet, tak mne dav cca 20ti profi fotografů okamžitě vyvrhl na okraj... ...a tak jsem teda šel se Sakim cvakat nějaké skákající psíky na Letenskou pláň... ...mám z této demonstrace nacvakanou téměř celou kinoemulzi, ale jsou na ní jen skákakající psíci a na několika záběrech je i Mistr Saki, jak místo demonstrantů také fotí skákakající psíky... ,O)))
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
S(2) Vnitřní periferie
Lubomír Vlk
picasso
Juan Pablo Picasso
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
...snad se to jmenuje Válka světů...
...a není ta fotografie z tohoto velkofilmu...?
...a jestli není, tak by asi býti mohla – třeba na plakát k tomuto filmu...
...rovnou na bilboard...
...anebo jak píše Ota Hejmala... =O)))
...fotografie je to sedmidramatická a především sedmiparádní...!!!
...tak něco takového jsem tam opravdu neviděl...
...ano, kategorie Subjektivní dokument skutečně dotažená nadoraz...! =O))
...líbí velice převelice... ...vlk civí oněmělý, užaslý a nadšený...!!
-------------------------------------------------------------------
...no, a aby toho nebylo málo, tak si tak pěkně vlk roluje dolů a co to nevidí: TECHNICKÁ DATA...!!! ...ano, konečně technická data svědomitá... ...data příkladná, data vzorná, data zvídavcům prospěšná... ...ano, když data, tak data taková...!!!
...nejvelevyváženější klubový Profesore Tr. Ianusi, tak to Vám teda překotně dědkuji za takovéto exkluzivní technodatové překvapení...!!
...nojo, když ale vlk je po této lekci ještě pomatenější, než před technodatovou lekcí...
=o( )
...ještě včera večer měl jasno, ale stačil jeden den, a vlk neví, zda má u odborného prodejce vyžadovati Nálevku M6, Nálevku M7, nebo PALM Zire 71 Juana Pabla Picassa či náhle úplně úžasný Canoninternet G-III QL 17 (black version)...!
...uf, dnes je toho na vlka již nějak moc, asi dá pac a dobrou noc... =O))
S(2) remeš
Jan Savický
...k tomuto časoprostorovému bodu na této planetě mám velmi osobní vztah...
...a fotografie...? ...obě nádherné...! =O)
...ukradnu je... ...s dovolením si je bez dovolení uložím...
V Zemanově kavárně
Jan Horna
...a o jakou jede slečnu...? ...ještě budu dumati... ,O)
S(4) barvy jazzu (i)
Martin Slavík
S(4) barvy jazzu (i)
Martin Slavík
S(4) barvy jazzu (i)
Martin Slavík
S(2) Vnitřní periferie
Lubomír Vlk
Pokusím se nejapně přiškrábnouti drobnou horečnatou úvahu k vašim oprávněným reklamacím ohledně absence živočichů: zátiší bez živočichů mne hodně bavila dříve... ...a je pravda, že poslední dobou už cvakám téměř jen živočišné situace... ,O))
...ale přece jen mám v úmyslu tu a tam – jen tak lehce – občasně – živočišné výcvaky proložiti nějakým tím ztraceným ztišeným zátišíčkem bez živočichů... ...ale opravdu jen velmi decentně... ,O)))
----------------------------------------------------------
Nejveleváženější klubový Profesore Tr. Ianusi, ano, s tím nechutným plastovým nábytkem (a nejen s nábytkem - vlastně s celou nechutnou fotkou) máš určitě pravdu... ...zkrátka děs a běs... =o( ) ,O)))
----------------------------------------------------------
Nejvelevyváženější kolego Martine Slavíku, speciální Díky za zmínku o tonalitě kvašů Zdeňka Buriana... ...ani nevíš, jak velkou radost si mi touto zmínkou vyrobil... ...ale to by bylo dlouhé vyprávění... ...snad se více rozklábosím někdy příště... ,O))
picasso
Juan Pablo Picasso
...a hlavně: ty kompozice a výrazy osob apod. (tato a také ty perly, které jsem uzřel ve vlaku), jsou úžasné ať už byly pořízeny čímkoliv...!!
...těším se na budoucí výstavu...!!
...a klidně to mohou být obří výtisky...
...když se zvýrazní to malé rozlišení, tak to ještě získá větší šťávu...
...to myslím bez legrace... ...opravdu... ...naprosto vážně a s nadšením...!!!
picasso
Juan Pablo Picasso
pes: Pablo, jestli to půjde takhle dál, tak přestanu snít o fotoaprátu Leica řady M, a pořídím si PALM Zire 71, protože to, co jsem již z tohoto přístroje od Tebe viděl (jestli je to to ono, co jsem viděl ve vlaku), mne naprosto nadchlo... ...ale jak se říká: ono to asi není jen tím přístrojem... ,O)
Kvantová anatomie
Honza Sakař
a: formát negativu (kinofilm, střevní formát, gigantický formát...)
b: OHNIŠTĚ SUBJEKTIVU (to je naprostá priorita pokud je znám formát) !!!
c: konkrétní nastavená clona
d: čas závěrky
e: typ fotoaparátu (dálkoměr, zrcadlovka apod.)
f: negativ (konkrétní materiál)
g: konkrétní negativní vývojka
h: konstrukce objektivu (jen tak lehce – nejsem optik)
ch: konkrétní značka objektivu (případně rok výroby)
i: konkrétní značka a model fotoaparátu
...ale poslední dobou mám dojem, že je zde výjimka: Nálevka
...zkrátka Nálevka je natolik významným instrumentem v životě fotografa, že zřejmě do značné míry bourá výše uvedené pořadí informačních priorit...
Kvantová anatomie
Honza Sakař
...vidíme jen jeho nejspodnější část, ale ve skutečnosti je větší než dům...
--------------------------------------------------------------------------
pes: vpravo na opěradle židle symbolika – přesýpací Trychtýř...
S(2) hledání cesty
Jakub Wyderka
...a cítím výrazný deficit kritických komentářů... ,O)))
...mě to kritizování moc nejede... ...občas se sice v nějakých náhlých pomateních mysli pokusím odvázat, ale asi to není dobrý nápad... :O(
...v podstatě ty vlčí poznámky k dorovnávání tonality byla jen taková kritika pro kritiku (aby nás protagonisté fstopu nekárali za to, že nekritizujeme...)
...je přece jasné (viz komentář Tomáše Pavlíka), že s velkými zvětšeninami by jsi si pohrál detailněji... ,O)
...mě ten přesvětlený roh vlastně vůbec nevadí... ...a je v něm ta Tebou zmiňovaná světelná atmosféra...
=O)
...nojo, kdyby tu tak byl IR, tak ten by ty přepaly definoval mistrovsky... ,O))))
...a ten nápad s osekováním té slintací pásky se mi moc líbí... ...myslím, že klidně můžeš pokračovat takto dál... ...bylo by však tristní, kdyby Tě teď někdo s takovýmto rámováním začal napodobovat... =o( )
S(2) oiseaux III.
Jan Savický
=O)
...pane Doktore, asi jste je nakazil dobrou myslí, ještě lepší svačinou a slovem přívětivým...
,O))
S(2) hledání cesty
Jakub Wyderka
...ale desaturace obrazu/fotky...? ...už mnohokrát jsem o tento výraz v komentářích narazil, ale opravdu a bez legrace ještě pořád přesně nevím, co to konkrétně znamená...
pes: s lokálním nastavováním hysterickéhogramu či tonality v ohraničené ploše to také občas provozuji, ale jen tak, abych totéž (anebo ještě lépe mohl potom případně učunit na baryt...)
oiseaux I.
Jan Savický
...a tato fotografie je podle mého názoru skutečně výjimečná... ...takovou Mistr Carter opravdu nemá... ...on má ty jeho, a Ty pane Doktore zase máš zase tuto svou a k ní kupu těch úžasných básnických s koňmi v trávě a dětmi na houpačce apod...
...anebo třeba tu nedávnou „Hnědá jak Eiffelovka“ apod... =O)